Ervaringen met Deutsche Bank
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ervaringen met Deutsche Bank
Ben klant bij Deutsche sinds 2017 en niet ontevreden over.
Recent hebben ze vernieuwingen aangebracht aan hun platform, was niet slecht.
Ik zat er tot nu toe enkel met mutual funds, maar koop niet veel meer bij nu ze terug instapkost aanrekenen.
Is het iets specifiek waarvoor je naar Deutsche Bank kijkt ?
Re: Ervaringen met Deutsche Bank
Sinds enkele jaren heb ik daar mijn Saving Plan, maar ondertussen is de intrest ook maar 0.11 (wettelijk minimum).
Het enige wat ik nog bij hen heb voor de rest, is mijn defensieve luik met enkele obligaties en gestructureerde producten. Dus eigenlijk het vastrentend deel, al is de coupon bij sommigen ook variabel tegenwoordig.
Het enige wat ik nog bij hen heb voor de rest, is mijn defensieve luik met enkele obligaties en gestructureerde producten. Dus eigenlijk het vastrentend deel, al is de coupon bij sommigen ook variabel tegenwoordig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
welke wijzigingen bedoel je ?EarthNvstr1 schreef: ↑2 mei 2021, 17:48Ben klant bij Deutsche sinds 2017 en niet ontevreden over.
Recent hebben ze vernieuwingen aangebracht aan hun platform, was niet slecht.
Ik zat er tot nu toe enkel met mutual funds, maar koop niet veel meer bij nu ze terug instapkost aanrekenen.
Is het iets specifiek waarvoor je naar Deutsche Bank kijkt ?
ik doe alles met DB, zelfs aandelen kopen online
misschien wat duurder dan Bolero maar ik ben niet van plan om altijd te switchen en ben tevreden
betaal nu wel 300euro per jaar voor advies en bewaarloon
dat was vroeger wel goedkoper
maar alles slaat op zeker :-(
Inloggen op DB zonder bankkaart enkel je digipass en actief account vind in fantastisch en snel.Geen gedoe meer met je bankkaart.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Was vooral cosmetisch.
Functioneel denk ik dat het zowat enkel die "suggesties" betreft.
Qua transactiekosten zal DB niet veel verschillen tov Bolero, hangt er wat vanaf welke transacties juist denk ik.
Maar bij DB zit je wel met die jaarlijkse "line cost" inderdaad.
Of met de DB Personal kost, maar komt op hetzelfde neer als je minstens 25 lijnen hebt.
Ik denk dat DB zich terug is gaan herfocussen op de "grotere" klanten... dan maakt die 300 EUR per jaar niet zo veel uit.
Edit: klanten met minder dan 25.000 EUR zijn ze in ieder geval liever kwijt dan rijk, denk ik.
Voor de "grote" klanten, denk ik dat DB wil "iets" te bieden heeft tov van andere brokers in het algemeen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Is er ergens een overzicht te vinden op welke beurzen/landen je kan handelen met DB ?
(in hun kostenoverzicht staat enkel "alle andere")
(in hun kostenoverzicht staat enkel "alle andere")
Online toegang tot wereldwijde markten
In enkele klikken toegang krijgen tot een selectie van de beurzen over de hele wereld? Dat kan bij Deutsche Bank. Vindt u in dit uitgebreide online aanbod niet meteen wat u zoekt? Via onze Equity Desk kunt u al uw aan- en verkooporders telefonisch doorgeven.
In enkele klikken toegang krijgen tot een selectie van de beurzen over de hele wereld? Dat kan bij Deutsche Bank. Vindt u in dit uitgebreide online aanbod niet meteen wat u zoekt? Via onze Equity Desk kunt u al uw aan- en verkooporders telefonisch doorgeven.
Deutsche bank bied geen meerwaarde meer. De kosten zijn er hoog en de service ten op zichte van vroeger is veel minder.
Hun systeem van Financial ID limiteert de hoeveelheid risico die je kan nemen met je beleggingen aan de hand van je profiel. Sommige investeringen (gestructureerde producten ed.) worden heel laag ingeschat qua risico terwijl andere (etf ed.) heel hoog worden ingeschaald. Hierdoor wordt je verplicht laag risico producten aan te schaffen of je risico profiel heel hoog in te stellen.
Hun platform is weinig gebruiksvriendelijk, zeker voor etf’s. Het komt er op neer van alle etf’s in één lijst te krijgen en dan manueel op te gaan zoeken op morningstar. Actuele koers voor een limietorder moet je ook ergens anders gaan zoeken.
Aanbod is redelijk maar verandert ook soms zonder aanwijsbare reden. Zelfs binnen de mogelijke aanbieders van fondsen of etf’s krijg je (soms) de melding dat die enkel voor institutionele klanten zijn …
Hun platform is weinig gebruiksvriendelijk, zeker voor etf’s. Het komt er op neer van alle etf’s in één lijst te krijgen en dan manueel op te gaan zoeken op morningstar. Actuele koers voor een limietorder moet je ook ergens anders gaan zoeken.
Aanbod is redelijk maar verandert ook soms zonder aanwijsbare reden. Zelfs binnen de mogelijke aanbieders van fondsen of etf’s krijg je (soms) de melding dat die enkel voor institutionele klanten zijn …
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, heb dit al eerder gezegd op dit forum, dat DB zich n.m.i. terug is gaan focussen op de grote jongens.
Maar ik was eigenlijk op zoek naar de beurzen/landen waar je online kan handelen, zoals de meeste brokers dat oplijsten.
Maar ik was eigenlijk op zoek naar de beurzen/landen waar je online kan handelen, zoals de meeste brokers dat oplijsten.
DB is veel te duur geworden in vergelijking met brokers, wat ze niet zijn. DB is een bank en blijft een bank. Om aandelen en fondsen te kopen moet je niet bij een bank terecht. Ik was daar klant en nooit tevereden geweest, altijd prutsers geweest, online banking trok op niets en zullen zeker niet spreken over hun app.