Ervaringen met Mexem
TIP
Re: Ervaringen met Mexem
De handmatige valuta transactie wordt verrekend bij de aankoop of verkoop prijs .EarthNvstr1 schreef: ↑3 mei 2021, 20:38 Bij DeGiro:
Zie de "*" ...
Hoe kan een "handmatige valuta transactie" verwerkt zijn in "de aan- en verkoopprijs" ?
Edit:
Maar goed, ik veronderstel dus voor een omwisseling van 20.000 EUR naar USD:
- DeGiro: 14 EUR
- Mexem: 100 EUR
10 x een omwisseling van 2.000 EUR naar USD geeft dan:
- DeGiro: 10 x 10,4 = 104 EUR
- Mexem: 10 x 10 = 100 EUR
20 x een omwisseling van 1.000 EUR naar USD geeft dan:
- DeGiro: 20 x 10,2 = 204 EUR
- Mexem: 20 x 5 = 100 EUR
Hangt er dus vooral weer vanaf wat voor belegger je bent, denk ik dan ...
U koopt voor 100$ aandelen dan zal daar 0,1% worden bijgeteld voor de valuta of 0,1 $
Om in detail te treden met uw voorbeelden
20000 € naar usd geeft mij de kosten van 20 € bij de giro al doe ik dit in 100 keer dat speelt geen rol
Als ik deze handmatig doe dan is dit 14 €
Bij Mexem is dit 5€ per keer dat je dit omwisselt
Ik persoonlijk ontvang rond de 20 keer dividend op maanbasis uit aandelen rond de 3000$.
Dit zou mij bij Mexem 100€ kosten
Terwijl mij dit bij de giro slechts 3€ kost om dit om te wisselen .
100€ vergeleken bij 3€ is toch wel een zeer groot verschil .
Voor buitenlandse aandelen is Mexem niet interessant .
De kosten voor omwisseling liggen veel te hoog .
En nog een bijkomend nadeel is dat de RV bij Mexem wordt gerekend voor het aftrekken van de kosten .
Bij de giro is dit na het aftrekken van de automatische kosten van 0,1%
stel dat ik bruto 40000 usd per jaar aan dividend ontvang .
20 omwisselingen per maand is dat 1200€ kosten bij Mexem
40€ kosten bij de giro
RV bij Mexem = 12000€
RV bij de giro = 11988€
Totaal netto bij Mexem = 26800
Totaal bij de giro netto = 27972
Dit is een totaal verschil van 1172€ op jaarbasis dat Mexem duurder uitkomt alleen maar voor de valuta.
Nog niet te spreken dat transacties in de VS ook goedkoper zijn bij Degiro
Als iemand een fout ziet ....
Bij De giro is dit 0,1% aan kosten op automatische piloot .EarthNvstr1 schreef: ↑3 mei 2021, 20:31Sorry hoor, maar voor zover ik het begrijp is de convertiekost 0,005 * waarde, m.a.w 0,50% ipv 0,005%
Enkel Binck doet iets lager bij mijn weten met 0,45%
Zoals ik hier probeer uit te leggen dat Mexem stukken duurder uitkomt dan Degiro
Op transacties in de Vs is Degiro ook goedkoper dan Mexem .
Juist gekeken bij Binck en het is inderdaad waar .
Wie betaalt er nu 0,45% aan tarief voor het omwisselen van valuta
Je moet toch een steenezel zijn daarvoor
Ben eindelijk op zoek naar extra broker maar kom maar tot 1 conclusie dat voor het handelen in buitenlandse aandelen voor het omwisselen van valuta en magin niemand zelfs in de buurt komt van de tarieven van degiro .
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ze hebben via mail geantwoord dat er pas intrest wordt aangerekend vanaf 100.000 EUR.EarthNvstr1 schreef: ↑3 mei 2021, 12:26 Heb de vraag gesteld vanaf welk bedrag ze intrest rekenen op cash.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tenzij je niet omwisselt natuurlijk ... dan is het bij Mexem 0,0
Of zoals ik zei: "Hangt er dus vooral weer vanaf wat voor belegger je bent"
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 4 mei 2021, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Of bij Mexem 0,0 als je niet omwisselt naar EUR.
Dan doet DeGiro dat volgens mij niet correct!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tenzij je niet omwisselt natuurlijk ... dan is het bij Mexem 0,0EarthNvstr1 schreef: ↑4 mei 2021, 20:02Stel dat een aandeel mij 500 usd uitbetaald aan dividend . Dan betaal ik nu bij de giro 0,5 usd aan kosten .
En wordt dit automatisch omgewisseld .
Bij Mexem is dit 5 usd .
Of zoals ik zei: "Hangt er dus vooral weer vanaf wat voor belegger je bent"
[/quote]
van die 500$ is wel 150 $ voor de belastingen
De kosten zitten verrekend in het automatisch omwisselen van de valuta en wordt dus in mindering gebracht van het ontvangen dividend , bij Mexem gebeurd dit pas wanneer jij dat wil daarom is het voordeliger bij de giro
Kortweg omwisselen is stukken duurder bij Mexem en geen enkele broker doet beter trouwens .
Of even wachten en in 1 keer omzetten = 5$
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik begrijp jouw kijk op de zaak wel hoor... het omgekeerde daar twijfel ik aan
Edit: nu goed, ik had het hier liever over ervaringen met Mexem gehad ipv een kostenvergelijking tss. Mexem en DeGiro
Zoek nog altijd nieuwe broker die aan de tarieven van degiro kan , maar vind deze nietEarthNvstr1 schreef: ↑4 mei 2021, 20:25Ik begrijp jouw kijk op de zaak wel hoor... het omgekeerde daar twijfel ik aan
Edit: nu goed, ik had het hier liever over ervaringen met Mexem gehad ipv een kostenvergelijking tss. Mexem en DeGiro
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vrijdag telefoon van een "hollandse" dame van Mexem n.a.v. mijn vragen via e-mail.
Ze hadden mij woensdag "uit het niets" (lees: wellicht omdat ik nog geen klant ben geworden) een marketing mail gestuurd, waarop ik dan had geantwoord dat ik nog onbeantwoorde e-mails met vragen had...
Het was een aangenaam gesprek en ze heeft een aantal zaken rond mijn vragen/bedenkingen genoteerd om door te geven aan de support en marketing afdelingen. De mails met vragen die ik had gestuurd en onbeantwoord waren gebleven kon ze zien in het systeem.
Voorlopig weet ik nog steeds niet goed wat ik er van moet denken t.o.v. lynx.be echter
Ze hadden mij woensdag "uit het niets" (lees: wellicht omdat ik nog geen klant ben geworden) een marketing mail gestuurd, waarop ik dan had geantwoord dat ik nog onbeantwoorde e-mails met vragen had...
Het was een aangenaam gesprek en ze heeft een aantal zaken rond mijn vragen/bedenkingen genoteerd om door te geven aan de support en marketing afdelingen. De mails met vragen die ik had gestuurd en onbeantwoord waren gebleven kon ze zien in het systeem.
Voorlopig weet ik nog steeds niet goed wat ik er van moet denken t.o.v. lynx.be echter
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Actie: https://nl.mexem.com/lp-cashback
Het aanbod is alleen geldig voor gekwalificeerde deelnemers.
Dit omvat:
- Nieuwe klanten die nog niet eerder een MEXEM account hebben gehad.
- Personen die reeds met een MEXEM-rekeningaanvraag zijn begonnen, maar deze nog niet hebben voltooid.
- Klanten die reeds een goedgekeurde MEXEM rekening hebben geopend, maar nog geen eerste storting hebben gedaan.
Bepaling van uw cashback bedrag:
Een initiële storting tussen €1 - €5000 geeft u recht op €250 cashback.
Een initiële storting tussen €5001 - €25000 geeft je recht op €500 cashback.
Een initiële storting boven €25.000 geeft recht op €750 cashback.
3 maanden na uw initiële storting zal MEXEM een overzicht opstellen van uw uitgevoerde transacties tijdens deze periode. Afhankelijk van uw eerste storting zal u een terugbetaling in cash ontvangen van de door u gemaakte transactiekosten tijdens deze periode voor maximaal €250, €500 of €750.
De initiële storting moet uitgevoerd worden in de maand april 2022.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ze hebben blijkbaar hun website volledig geupgraded. Of misschien eerder gedowngraded ...
Ik zit momenteel bij Degiro voor mijn ETF's. Maar ik ben langzaam aan het kijken voor een andere broker omdat ik de stap wil zetten naar aandelen.
DeGiro is een echte prijsbreker. Maar ik lees op verschillende fora toch wel wat gemopper omwille van de wispelturigheid van Degiro. Zo verdwijnen bepaalde Amerikaanse aandelen soms spontaan van het platform. Zo was er iemand die reeds langere tijd in Realty Income (O) belegde en plots was dit aandeel niet meer beschikbaar op Degiro... deze maand was er iemand die postte over het aandeel Medical Properties Trust (MPW). Dit was een aandeel die ik ook opzocht op Degrio om bekend te worden met dit soort aandelen. Maar toen ik vandaag keek op Degiro leek MPW ook verdwenen te zijn en is Realty Income terug. Dit lijkt me toch niet echt ideaal als je aandelen plots niet meer verhandeld kunnen worden.
Het omzetten van EU naar USD zou ik wel automatisch laten doen. Voor die kleine bedragen die ik beleg maakt dat nu de wereld niet uit.
Gezien de transactiekosten op kleinere bedragen gaat mijn voorkeur wel uit naar Mexem ipv Lynx.
Mexem krijgt goeie reviews en is in 2022 uitverkozen tot beste broker. Ze vallen ook onder toezicht IBKR en de SEC en Europees toezicht. Ze hebben wel hun basis in Cyprus.
DeGiro is een echte prijsbreker. Maar ik lees op verschillende fora toch wel wat gemopper omwille van de wispelturigheid van Degiro. Zo verdwijnen bepaalde Amerikaanse aandelen soms spontaan van het platform. Zo was er iemand die reeds langere tijd in Realty Income (O) belegde en plots was dit aandeel niet meer beschikbaar op Degiro... deze maand was er iemand die postte over het aandeel Medical Properties Trust (MPW). Dit was een aandeel die ik ook opzocht op Degrio om bekend te worden met dit soort aandelen. Maar toen ik vandaag keek op Degiro leek MPW ook verdwenen te zijn en is Realty Income terug. Dit lijkt me toch niet echt ideaal als je aandelen plots niet meer verhandeld kunnen worden.
Het omzetten van EU naar USD zou ik wel automatisch laten doen. Voor die kleine bedragen die ik beleg maakt dat nu de wereld niet uit.
Gezien de transactiekosten op kleinere bedragen gaat mijn voorkeur wel uit naar Mexem ipv Lynx.
Mexem krijgt goeie reviews en is in 2022 uitverkozen tot beste broker. Ze vallen ook onder toezicht IBKR en de SEC en Europees toezicht. Ze hebben wel hun basis in Cyprus.