Ervaringen met Degiro
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Ervaringen met Degiro
Als je getrouwd bent met gemeenschap van goederen, dan heeft het geen belang op wiens naam de rekening staat: het is van beiden.DrÈ schreef: ↑5 mei 2021, 16:50 Voor mij is het niet te doen om de effectentax maar omwille van huwelijkscontract met een gemeenschappelijk vermogen waarin steeds de rekeningen op beide namen moet staan.
De bedrijfsvoorheffing kan je toch indien het op beide namen staan dubbel terug vorderen (2x240€) via belastingsaangifte (zo doe ik het toch elk jaar, begrijp dan niet goed waarom dat je 2 aparte rekeningen hebt of mis ik hier iets?
Enkel wat iedereen had voor het huwelijk, of wat aan één geschonken is na het huwelijk, is van die persoon.
Ja, telkens als jij inhoudelijk vastzit, doe je dergelijke reactie.
Anderen hebben je al verweten een troll te zijn.
Ik niet. Je bent gewoon iemand die zeer weinig weet, maar de indruk wil wekken veel te weten
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Jongens jongens
Het effect van UCITS-regelgeving op aanbod van Amerikaanse fondsen in Europa lijkt me toch wel bijzonder ver van onderwerp deze thread. En mijn post.
Het enige wat ik hiermee wil zeggen is dat degiro andere tarieven zijn naargelang land van bijkantoor.
Doe er uw voordeel mee.
Voor wat het waard is: Degiro lijkt me gewoon zijn tarieven wat aan te passen aan de concurrentiële omgeving in elk land, zijnde Nederland en Frankrijk.
Maar dat is maar mijn weinig ter zake doende interpretatie.
Ja , weer de effectentaksDrÈ schreef: ↑5 mei 2021, 16:50Voor mij is het niet te doen om de effectentax maar omwille van huwelijkscontract met een gemeenschappelijk vermogen waarin steeds de rekeningen op beide namen moet staan.lop schreef: ↑5 mei 2021, 15:13
Enkele jaren geleden mijn acount laten op 2 namen zetten , was met de invoering van de eerste effectentaks , deze kon je dan omzeilen door gewoonweg je effectenrekening op meer namen te zetten .
Heb dit gevraagd en documenten ingevuld en was de dag later al in orde .
Waarom dit nu niet meer gaat is mij een raadsel .
Maar voor de effectentaks open je beter gewoonweg 2 aparte rekeningen .
Heb er ook 2 op mijn naam , voor kindjes
De bedrijfsvoorheffing kan je toch indien het op beide namen staan dubbel terug vorderen (2x240€) via belastingsaangifte (zo doe ik het toch elk jaar, begrijp dan niet goed waarom dat je 2 aparte rekeningen hebt of mis ik hier iets?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, ik heb een custody account, maar gebruik het enkel voor accumulerende etf's.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Heb geen (enigszins onderbouwd) idee.EarthNvstr1 schreef: ↑5 mei 2021, 17:39 Maar waarom bestaat er dan geen degiro.be specifiek voor de Belgische markt ?
Vraag het hun eens.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is nochtans eenvoudig: door zich niet op de Belgische markt te richten konden hun klanten in de beginjaren ontsnappen aan de Belgische TOB.
Als je getrouwd bent met gemeenschap van goederen, heeft het geen belang of een rekening op 1 naam staat of niet.lop schreef: ↑5 mei 2021, 17:38Ja , weer de effectentaksDrÈ schreef: ↑5 mei 2021, 16:50
Voor mij is het niet te doen om de effectentax maar omwille van huwelijkscontract met een gemeenschappelijk vermogen waarin steeds de rekeningen op beide namen moet staan.
Het enige dat telt, is: van wie is het geld. Eigendommen van voor het huwelijk behoren aan 1 persoon. Schenkingen na het huwelijk aan 1 van beiden, behoren ook aan 1 persoon.
Al de rest is van beiden, onafhankelijk of het op een rekening staat op 1 naam of niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mooi bedacht en wellicht zijn er velen in die situatie die een regularisatie aan hun been (zullen) hebben.
Maar ik denk niet dat dat de strategie/reden was van DeGiro
(en ook niet de talen trouwens...)
Niks bedacht, dat was gewoon de realiteit tot 2017. Er zat een achterpoortje in de Belgische wet waardoor de beurstaks niet verschuldigd was als je via een buitenlandse broker handelde.
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... dse-broker
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 19097.html
https://www.test-aankoop.be/invest/fisc ... dse-broker
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 19097.html
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ha, daar had ik inderdaad niet aan gedacht...
Maar dan nog twijfel ik of dat een bewuste strategie van DeGiro was.