Beobank Visa Internet Cashback wordt Beobank Extra Mastercard
Re: Beobank Visa Internet Cashback wordt Beobank Extra Mastercard
Vandaag een brief van Beobank in de bus over de wijzigingen. Bestaande klanten behouden het oude tarief, 5 EUR per jaar in mijn geval. Verklaart ook waarom de aankondiging zo laat op zich kon laten wachten.
Die brief ook ontvangen vandaag. Vraag me wel af hoe de cashback dan nu zal zijn: nog steeds enkel online of geldt het nu voor elke transactie?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ook gehad, m.i. een algemene brief die ze uitsturen naar de bestaande klanten om te voorkomen dat er heisa ontstaat omwille van de verhoogde jaarlijkse bijdrage, die dus blijkbaar enkel voor nieuwe kaarten geldt. Navraag bij mijn kantoor eerder leerde me al dat het voordeel van de terugbetaling van de jaarlijkse bijdrage (lees: het "gratis zijn") zou behouden blijven bij de switch (voor degenen die dit voordeel hadden). Lijkt me dat er voor de rest geen onderscheid is en deze kaart gewoon werkt als een "Extra Mastercard" volgens de voorwaarden op de site, m.u.v. de jaarlijkse bijdrage. Dit zal ook wel weer in geuren en kleuren uitgelegd staan op de begeleidende brief bij de kaart wanneer die eerstdaags in de bus valt, vermoed ik.
Over wat wel/niet in aanmerking komt voor cashback: Op de eerste pagina staan daar meer details over, maar grof gezegd: Cashback is (wanneer van toepassing) steeds 1%, tot 100 EUR per jaar, online wordt wat ingeperkt, offline (POS) komt nu ook in aanmerking.
Over wat wel/niet in aanmerking komt voor cashback: Op de eerste pagina staan daar meer details over, maar grof gezegd: Cashback is (wanneer van toepassing) steeds 1%, tot 100 EUR per jaar, online wordt wat ingeperkt, offline (POS) komt nu ook in aanmerking.
Gisteren de nieuwe kaart ontvangen. Blijkbaar blijft de bijdrage 5€ per jaar als je al een Visa kaart had, maar de rest van de nieuwe voorwaarden zijn actief. Nu vraag ik mij af: valt Curve ook onder de "e-wallet" voorwaarde en dat je bijgevolg geen cashback meer krijgt op die transacties? Iemand een idee?
Ik zou persoonlijk zelfs vermoeden dat de inhoud van het 'Curve' topic hier een directe aanleiding was voor de invoering van een nieuwe kaart die nu dezelfde % cashback geeft op online als offline aankopen, maar dan wel m.u.v. z.g.n. 'e-wallet' transacties (enfin, er zal met andere betaalplatformen ook wel genoeg gefoefeld geweest zijn, daar niet van). Maar ben ergens ook wel benieuwd, al betwijfel ik of het in aanmerking zal komen. Door die extra tussenpartijen draait hun eigen data mining waarschijnlijk ook in de soep en ontnemen we hun nuttige transactiedata die zij anders zelf hadden kunnen gebruiken om inkomsten te genereren, daarmee dat ze er niet happig op zijn.
Als dat effectief zo is dat die transacties niet meer mee tellen voor de cash back, dan ga ik die kaarten niet meer gebruiken. Dan kan ik de boel vereenvoudigen door ergens anders 1 gratis kaart te nemen. Ik vind die Apple Pay functie veel te makkelijk om dat te laten vallen.
Nog iemand problemen met het koppelen van zijn nieuwe kaart bij PayPal?
Lijkt te werken hier.
Heb je ze eerst geactiveerd door een transactie met de fysieke kaart te doen (chip & PIN)? Daar zit normaalgezien een veiligheid op om te voorkomen dat iemand met je kaartgegevens aan de haal gaat indien de kaart onderschept zou worden tijdens de verzending.
Ah, dit heb ik dus niet gedaan . Bedankt!
Vandaag de vervangkaart van de blauwe VISA online kaart ontvangen.
Als ik goed begrijp kunnen we nieuwe kaart ook gebruiken in winkels.
Voor aankopen in winkels hebben we nu de witte Beo Mastercard met 1 en 0.5% cashback. Ook een bijkomende kaart om niet steeds te moeten wisselen tussen mezelf en mijn vrouw.
Ik zou dan evengoed die bijkomende kaart kunnen stopzetten en ik bv. de witte kaart blijven gebruiken en mijn vrouw de nieuwe pas ontvangen kaart.
1) heb wel zojuist de 2 keer 5 euro betaald voor de beide witten kaarten
2) verandert Beobank iets aan de voorwaarden als ik de bijkomende kaart opzeg ?
3) zijn er ook veranderingen op til voor die witte MC kaart (je kan ze blijkbaar niet meer aanvragen) ?
Als ik goed begrijp kunnen we nieuwe kaart ook gebruiken in winkels.
Voor aankopen in winkels hebben we nu de witte Beo Mastercard met 1 en 0.5% cashback. Ook een bijkomende kaart om niet steeds te moeten wisselen tussen mezelf en mijn vrouw.
Ik zou dan evengoed die bijkomende kaart kunnen stopzetten en ik bv. de witte kaart blijven gebruiken en mijn vrouw de nieuwe pas ontvangen kaart.
1) heb wel zojuist de 2 keer 5 euro betaald voor de beide witten kaarten
2) verandert Beobank iets aan de voorwaarden als ik de bijkomende kaart opzeg ?
3) zijn er ook veranderingen op til voor die witte MC kaart (je kan ze blijkbaar niet meer aanvragen) ?
Dit was inderdaad wat ik in de eerste post ook al aanhaalde: Als je de Extra World Mastercard enkel gebruikte om ook cashback te krijgen op betalingen met de fysieke kaart in de winkel, naast de cashback op online betalingen met de Visa Cashback, dan kan je die nu inderdaad gewoon annuleren en enkel nog de nieuwe Extra Mastercard gebruiken met als bijkomend voordeel dat die nu steeds 1% cashback geeft in de winkel (bij de oude Extra World Mastercard was dat maar 0,5% voor betalingen boven 100 EUR).
Uw constructie is mij niet geheel duidelijk, bedoel je dat 1 kaart (b.v.b. de Extra World Mastercard) op uw naam staat en de andere (o.b.v. voorbeeld dan de nieuwe Extra Mastercard) op naam van uw vrouw, en dat je 1 extra kaart hebt aangevraagd voor de oude Extra World Mastercard zodat ieder van jullie er steeds zo één op zak heeft voor betalingen in de winkel? Dan zou ik inderdaad die extra kaart gewoon schrappen, aangezien je nu hetzelfde doel kan bereiken met de Extra Mastercard. Het is letterlijk gewoon een extra fysieke kaart waar je voor betaalt, op dezelfde kredietlijn als de originele kaart, dus als je die bijkomende kaart schrapt zou dat geen invloed mogen hebben op de voorwaarden. Al heb ik het gevoel dat je met uw vragen beter eens contact opneemt met Beobank zelf (i.v.m. zonet betaalde kosten, voorwaarden en wat ze in de toekomst van plan zouden kunnen zijn met de oude Extra World Mastercard), wij spreken hier ook maar puur o.b.v. onze bevindingen en vermoedens.
Uw constructie is mij niet geheel duidelijk, bedoel je dat 1 kaart (b.v.b. de Extra World Mastercard) op uw naam staat en de andere (o.b.v. voorbeeld dan de nieuwe Extra Mastercard) op naam van uw vrouw, en dat je 1 extra kaart hebt aangevraagd voor de oude Extra World Mastercard zodat ieder van jullie er steeds zo één op zak heeft voor betalingen in de winkel? Dan zou ik inderdaad die extra kaart gewoon schrappen, aangezien je nu hetzelfde doel kan bereiken met de Extra Mastercard. Het is letterlijk gewoon een extra fysieke kaart waar je voor betaalt, op dezelfde kredietlijn als de originele kaart, dus als je die bijkomende kaart schrapt zou dat geen invloed mogen hebben op de voorwaarden. Al heb ik het gevoel dat je met uw vragen beter eens contact opneemt met Beobank zelf (i.v.m. zonet betaalde kosten, voorwaarden en wat ze in de toekomst van plan zouden kunnen zijn met de oude Extra World Mastercard), wij spreken hier ook maar puur o.b.v. onze bevindingen en vermoedens.
Vergeet niet dat de cash back ook maar beperkt is tot 100€ per jaar. Reken dus eerst wat het interessantste is, mogelijks is 2 kaarten nog steeds het beste.
@Phase en Vaganzza
Bij de "witte" MC kaart hebben we inderdaad gewoon een bijkomende kaart (dus maar 1 keer max. 100 euro cashback). Vermits de bijdrage vorige maand aangerekend werd (dus 2x5 euro) kan ik de bijkomende kaart voorlopig opzij leggen en ze tegen volgend jaar opzeggen (vandaar mijn vraag of er weet is van ook veranderingen op til voor die "witte" MC kaart). Ik denk niet dat Beobank die 5 euro zal terugbetalen als ik ze nu opzeg.
Om de twee keer 100 euro cashback te hebben zal ik dus wel één "witte" kaart behouden voor aankopen beneden de 100 euro.
Alvast bedankt om mee te denken.
Je kan altijd eens contact opnemen, misschien krijg je het bedrag wel pro rata temporis terug als je de bijkomende kaart nu al opzegt. Vragen kan nooit kwaad, en dan kan je terwijl eens polsen naar hun eventuele plannen met de Extra World Mastercard. Ergens vermoed ik dat ze die ook wel zullen opdoeken en vervangen door de nieuwe kaart, eigenlijk vind ik het al vreemd dat ze dit niet meteen gedaan hebben aangezien ze ook niet meer kan aangevraagd worden. Misschien zullen ze eerst wachten tot de huidige kaarten vervallen en ze dan geleidelijk aan vervangen i.v.m. kosten en om de "big bang" van de uitfasering van de Visa Internet Cashback niet nog groter te maken.