Volharden in het bijkopen ?
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Volharden in het bijkopen ?
We kunnen misschien een racistische opmerking geven , dan gaat deze Al Fonds discussie weer over... Altijd dezelfde persoon me dunkt...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lukske schreef: ↑Vandaag 15:01ik denk dat vroeg of laat veel mensen met een serieuze kater zullen overblijven. Het is een taaie zweer deze keer maar de etter zal des te ver rondvliegen als ze openbarst.
alleen de zon blijft schijnen...of toch niet; binnen een paar miljard jaar is het ook gedaan.
Wel eerlijk zijn Lukske, dat zei jij hier in 2011 en 2012 en 2013... ook al.
Het grootste katerrisico zit momenteel in de heropening van de horeca denk ik.
O blijkbaar gaat Lukske graag op café? Of interpreteren ‘’wij’’ dat verkeerd?
De etter is dat wij maar bedrijven o.a. banken, luchtvaartmaatschappijen en nog zo een aantal bedrijven blijven steunen. Terwijl het onterecht is. Klm, ach het alleenrecht hebben ze, Air Holland is failliet gegaan door het toedoen van KLM. Mais enfin het is geen KLM meer het is Air France etc. Het lijkt ons verstandig om niet verder in te gaan op nog enkele andere bedrijven. Hoe dan ook de steun aan die bedrijven moet natuurlijk wel worden terugbetaald. En wie gaat dat betalen? Het lijkt ons overduidelijk 1+1=niet 3.
De horeca en nog een aantal MKB bedrijven moeten we natuurlijk wel blijven ondersteunen….
Biden kwam uiteindelijk met het terechte idee dat er geen ‘patent’ mocht zijn op vaccins. Zie hoe de farma reageert. Het lijkt ons verstandig om juist dat bedrijf in farma te kopen die daar het minste op reageerde.
Mais álà, het is maar een denkwijze….uiteraard!
alleen de zon blijft schijnen...of toch niet; binnen een paar miljard jaar is het ook gedaan.
Wel eerlijk zijn Lukske, dat zei jij hier in 2011 en 2012 en 2013... ook al.
Het grootste katerrisico zit momenteel in de heropening van de horeca denk ik.
O blijkbaar gaat Lukske graag op café? Of interpreteren ‘’wij’’ dat verkeerd?
De etter is dat wij maar bedrijven o.a. banken, luchtvaartmaatschappijen en nog zo een aantal bedrijven blijven steunen. Terwijl het onterecht is. Klm, ach het alleenrecht hebben ze, Air Holland is failliet gegaan door het toedoen van KLM. Mais enfin het is geen KLM meer het is Air France etc. Het lijkt ons verstandig om niet verder in te gaan op nog enkele andere bedrijven. Hoe dan ook de steun aan die bedrijven moet natuurlijk wel worden terugbetaald. En wie gaat dat betalen? Het lijkt ons overduidelijk 1+1=niet 3.
De horeca en nog een aantal MKB bedrijven moeten we natuurlijk wel blijven ondersteunen….
Biden kwam uiteindelijk met het terechte idee dat er geen ‘patent’ mocht zijn op vaccins. Zie hoe de farma reageert. Het lijkt ons verstandig om juist dat bedrijf in farma te kopen die daar het minste op reageerde.
Mais álà, het is maar een denkwijze….uiteraard!
On topic: ik heb van de daling van de technologie de voorbije dagen geprofiteerd om wat technologiefondsen bij te kopen. Best mogelijk dat technologie te hoog staat en dat het gaat crashen maar ik wil niet meer de fout van vorig jaar in maart maken door te wachten en te blijven wachten en de goede koopmomenten voorbij te laten gaan.
Tja Yaris,ik lees hier al vele jaren mee zonder te reageren !
En wat ik er uit geleerd heb,dat er hier op het forum altijd enkele voortrekkers zijn,die een bepaalde strekking of trend promoten en soms verheerlijken(en er dus ook bijzonder veel van afweten,respect man!).Daarrond hangen er , een hele meute volgers en meepraters.Meer dan 10 jaar geleden was,Alfonds,Robokat en boompje die voortrekkers.En waren de fondsen van Carmignac de hete items(patrimoine +invesstement).Je kon niet missen met die te kopen!!
Meer dan een decenium later,en geen woord meer over die fondsen(zijn trouwens door een diep dal gegaan..).En zijn die voortrekkers hier op het forum een stille dood gestorven.
Nu heb je net hetzelfde,met ETF-beleggingen, en IDWA als hete item,en B7H4 als absolute voortrekker.De geschiedenis herhaalt zich...
Zo detecteer je trends.En wat is één van de eerste lessen beleggen?: VOLG NOOIT TRENDS !
Denk daar maar eens goed over na...
En wat ik er uit geleerd heb,dat er hier op het forum altijd enkele voortrekkers zijn,die een bepaalde strekking of trend promoten en soms verheerlijken(en er dus ook bijzonder veel van afweten,respect man!).Daarrond hangen er , een hele meute volgers en meepraters.Meer dan 10 jaar geleden was,Alfonds,Robokat en boompje die voortrekkers.En waren de fondsen van Carmignac de hete items(patrimoine +invesstement).Je kon niet missen met die te kopen!!
Meer dan een decenium later,en geen woord meer over die fondsen(zijn trouwens door een diep dal gegaan..).En zijn die voortrekkers hier op het forum een stille dood gestorven.
Nu heb je net hetzelfde,met ETF-beleggingen, en IDWA als hete item,en B7H4 als absolute voortrekker.De geschiedenis herhaalt zich...
Zo detecteer je trends.En wat is één van de eerste lessen beleggen?: VOLG NOOIT TRENDS !
Denk daar maar eens goed over na...
Goh, De markt timen is moeilijk en emotioneel.
De daling van de technologie aandelen bracht de prijs zo'n 5 weken terug. Eind maart stonden ze lager.
De daling van de technologie aandelen bracht de prijs zo'n 5 weken terug. Eind maart stonden ze lager.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik heb een nieuw trucje om te weten wanneer ik moet kopen. Ik volg mijn fondsen op Morningstar. Wanneer ik daar in de Lange Termijn ergens een rendement van -10% zie staan, YTD, op een maand of op drie maanden, dan koop ik van dat fonds bij. Wel tot een maximumlimiet van 20.000 euro.
Alleen mijn idee komt online, de rest wordt gewoon verwijderd...
Is het niet gevaarlijk om trucjes online te plaatsen zodat onervaren beleggers in de val zouden kunnen trappen ?door Yaris » Vandaag 07:32
Ik heb een nieuw trucje om te weten wanneer ik moet kopen.
Als het gisteren 30° was en vandaag maar 20 meer, dan betekent dat nog niet dat het koud is.
Een fonds dat 10% zakt in waarde... et alors?
Een voorbeeldje: gisteren was ik op zoek naar bloempotjes. In een plantencentrum bood men ze aan in einde reeks met vermelding normale prijs €1,05; nu aan €0,75 't stuk.
Thuis gekomen vond ik op het internet identieke potjes spiksplinternieuw aan €0,15 't stuk....
Thuis gekomen vond ik op het internet identieke potjes spiksplinternieuw aan €0,15 't stuk....
Dat is net het geniale. Je maakt abstractie van het idee of een fonds nu over- of ondergewaardeerd is want dat kun je toch nooit correct inschatten. Je koopt automatisch regelmatig bij. Je kunt natuurlijk ook op vaste tijdstippen kopen, nog eenvoudiger.
Actief beheerde fondsen zijn anders dan ETF's die de index volgen.
Als een actief beheerd fonds meer zakt dan de index die het probeert te volgen (of zoals ze beweren: beter proberen te doen dan die index), dan is het fonds gezakt omwille van een slechte reden. Bijvoorbeeld:
- ze hebben slecht gegokt en betalen daar de prijs voor
- het fonds is goed maar wordt gefusioneerd met een fonds dat het slecht doet, om de slechte prestaties van dat fonds weg te moffelen
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij of zij dat een goede reden vindt om het fonds bij te kopen.
Een ETF die de index volgt, is anders. Daarvan kun je nog zeggen dat de index op lange termijn stijgt (behoudens rampen,...).
Ik volg je.
Maar, dan kan je vandaag aankopen en binnen enkele weken op -30% staan. In één van de vorige reacties stelt B7H4long zelfs dat verliezen van 50% een zekerheid zijn.
Je hoeft me niet te geloven, maar er zijn maar weinig gewone beleggers die met zo'n resultaten om kunnen.
Je mag dan nog zeggen dat het goed komt. Voor hen is het amen en uit. Dat nooit meer...
Ik heb sinds GOGI werd uitgedokterd nooit meer fondsen gehad die in 't rood gingen. Op die manier kan ik meer focussen op fondsen (ook trackers) die zogezegd veel volatieler zijn. Daardoor haal ik betere rendementen.
Ik zou ze de kost niet willen geven die een povere 5% halen of nog minder. Gelukkig zijn er vele die hun rendement niet berekenen of het niet kunnen bereken en al blij zijn dat ze "meer" hebben dan hun inleg.
Maar, dan kan je vandaag aankopen en binnen enkele weken op -30% staan. In één van de vorige reacties stelt B7H4long zelfs dat verliezen van 50% een zekerheid zijn.
Je hoeft me niet te geloven, maar er zijn maar weinig gewone beleggers die met zo'n resultaten om kunnen.
Je mag dan nog zeggen dat het goed komt. Voor hen is het amen en uit. Dat nooit meer...
Ik heb sinds GOGI werd uitgedokterd nooit meer fondsen gehad die in 't rood gingen. Op die manier kan ik meer focussen op fondsen (ook trackers) die zogezegd veel volatieler zijn. Daardoor haal ik betere rendementen.
Ik zou ze de kost niet willen geven die een povere 5% halen of nog minder. Gelukkig zijn er vele die hun rendement niet berekenen of het niet kunnen bereken en al blij zijn dat ze "meer" hebben dan hun inleg.
Als zij daar gelukkig mee zijn, is daar niks mis mee.
24%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
17%IMIE - 16%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 1%CASH Updated 01/01/2025
17%IMIE - 16%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
23%Bonds - 2%IEGA - 1%CASH Updated 01/01/2025
Ik bedoel natuurlijk fondsen die ik aangekocht heb en in mijn effectenportefeuille zitten.
Een voorbeeld: sinds ik Nasdaq gekocht heb vorig jaar heeft dat fonds mij een meerwaarde geleverd van 86%. Er mag dus al wat crash komen voor ik daar in 't rood beland.
Stel dat er een crash komt van 50%, dan blijf ik toch positief en zit dan weer klaar om de volgende hausse voor de volle 100% mee te maken. Bij een eventuele crash (en SPREAD bij GOGI P) koop ik dan misschien zelfs nog bij.
Een voorbeeld: sinds ik Nasdaq gekocht heb vorig jaar heeft dat fonds mij een meerwaarde geleverd van 86%. Er mag dus al wat crash komen voor ik daar in 't rood beland.
Stel dat er een crash komt van 50%, dan blijf ik toch positief en zit dan weer klaar om de volgende hausse voor de volle 100% mee te maken. Bij een eventuele crash (en SPREAD bij GOGI P) koop ik dan misschien zelfs nog bij.