Langetermijnsparen aangifte
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Langetermijnsparen aangifte
Geachte,
hartelijk dank.
Moet ik dan de berekening 2 x maken voor mijn vrouw en voor mij ( als ik 2 lange termijn sparen contracten heb )
Zijn het de bedragen belastbaar inkomen ( met inkomsten onroerende goederen ) ?
Groeten,
hartelijk dank.
Moet ik dan de berekening 2 x maken voor mijn vrouw en voor mij ( als ik 2 lange termijn sparen contracten heb )
Groeten,
Neen, het is op het netto belastbaar beroepsinkomen van de verzekeringsnemer dat het maximum wordt berekend. Voor de berekening zie: https://mysavings.be/nl/onze-producten/ ... ijnsparen/Scoorenspits13 schreef: ↑7 mei 2021, 11:35 Geachte,
hartelijk dank.
Groeten,
Wil je het tot op de eurocent juist berekenen moet je wel rekening houden met het huwelijksquotient, de forfaitaire of wettelijke beroepskosten.
Hangt ervan af of het tweede contract door uw vrouw werd afgesloten. Het is alleen maar aftrekbaar voor de verzekeringsnemer.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Mssch toch beter eens kijken naar een tak 23 met een paar goeie fondsen...tak21 brengt niet veel meer op.
Kijk voor een makelaar met lage instapkosten en lage extra kosten voor de her verpakking.
Kijk voor een makelaar met lage instapkosten en lage extra kosten voor de her verpakking.
In de aangifte, bovenaan vak IX, staat de volgende tekst:
Helaas staat het blok met de hoge getallen (3353) boven het blok met de lage getallen (1353). Normaal staan de vakken gesorteerd van laag naar hoog, dus wel effe uitkijken daarmee.
Aangezien de vraagsteller een verzekering wilde aangeven die hij was aangegaan omdat zijn [belastingvoordeel van] hypotheeklening was afgelopen, betreft het zeker een verzekering bedoeld in rubriek II (...geen betrekking hebben op een woning...), ergo vak 1353, federaal.Opgelet: vermeld de in dit vak bedoelde uitgaven en de andere gevraagde gegevens in de passende rubriek!
• Rubriek II, A is in principe bestemd voor de interesten van leningen die van 1.1.2009 tot 31.12.2011 zijn gesloten om energie-besparende uitgaven te financieren (en die voldoen aan de voorwaarden voor een interestbonificatie van de Staat).
• Rubriek I is bestemd voor de (niet in rubriek II, A vermelde) uitgaven voor de woning die op het tijdstip van de betaling uw ‘eigen woning’ was.
Onder ‘eigen woning’ wordt verstaan: de woning die u als eigenaar, bezitter, erfpachter, opstalhouder of vruchtgebruiker zelf betrok of niet zelf betrok om één van de volgende redenen: beroepsredenen, redenen van sociale aard, wettelijke of contractuele belemmeringen waardoor u de woning onmogelijk zelf kon betrekken, of de stand van de bouw- of verbouwingswerkzaamheden waardoor u de woning niet zelf kon betrekken (zie ook de toelichting voor meer bijzonderheden).
• Rubriek II, B is bestemd voor de (niet in rubriek II, A vermelde) uitgaven die geen betrekking hebben op een woning of voor een woning die op het tijdstip van de betaling niet uw ‘eigen woning’ was.
Helaas staat het blok met de hoge getallen (3353) boven het blok met de lage getallen (1353). Normaal staan de vakken gesorteerd van laag naar hoog, dus wel effe uitkijken daarmee.
"It is perhaps well enough that the people of the Nation do not know or understand our banking and monetary system, for if they did I believe there would be a revolution before tomorrow morning."