BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Thx voor de bevestiging ivm de rente.reteiP schreef: ↑21 april 2021, 11:04 Geen negatieve rente.
Ooit koop je voor het eerst een dollar aandeel = je betaalt wisselkoers kosten van euro naar dollar.
Maar de dividenden die je ontvangt en de verkoop van dat aandeel ontvang je rechtstreeks in dollar = geen wisselkoerskosten.
Een volgende aankoop in de US kan je doen met je beschikbare dollars op je cashrekening na de verkoop van die vorige = geen wisselkoerskosten.
Inderdaad, telkens opnieuw omzetten naar euro is geen goed idee.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Nevets en ReteiP,
Zo had ik het nog niet gezien maar Bolero telt kosten op dividenden wanneer het geen bedrijf cq aandeel uit België betreft. Hoe zien jullie dat?
Zo had ik het nog niet gezien maar Bolero telt kosten op dividenden wanneer het geen bedrijf cq aandeel uit België betreft. Hoe zien jullie dat?
Al mensen die ondertussen bij saxo zitten en een mening hebben?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
De 'verhuis' is pas dit weekend, maar je kan wel al eens inloggen in het nieuwe platform. Mijn eerste indruk is dat het er wel netjes uitziet...
Hoe zit het met geld dat bij Saxo op de rekening staat ?
Gaan ze daar ook een vergoeding voor vragen wanneer het boven bepaalde bedragen stijgt ?
Gaan ze daar ook een vergoeding voor vragen wanneer het boven bepaalde bedragen stijgt ?
-
- Newbie
- Contacteer:
Mijn rekening werd nog niet overgezet, maar heb de app al eens bekeken, wat een kut app zeg. Ik word gewoon plots uitgelogd en moet weer mijn hele ww opnieuw typen en een code ontvangen via sms... gekeken om fingerprint in te stellen en die optie vind ik niet terug.
De reviews zijn ook niet schitterend, je kan ze hier gewoon lezen:
play.google. com/store/apps/details?id=com.saxobank.investor
De app is voor mij toch heel belangrijk, die gebruik ik vaker dan de web interface en bij deze app gebruiken ze gewoon de web interface in de app, en deze is niet eens helemaal geoptimaliseerd voor mobiel gebruik heb ik de indruk. Ik ga het nog eens bekijken zodra mijn rekening overgezet is en ondertussen kijken naar alternatieve banken.
De reviews zijn ook niet schitterend, je kan ze hier gewoon lezen:
play.google. com/store/apps/details?id=com.saxobank.investor
De app is voor mij toch heel belangrijk, die gebruik ik vaker dan de web interface en bij deze app gebruiken ze gewoon de web interface in de app, en deze is niet eens helemaal geoptimaliseerd voor mobiel gebruik heb ik de indruk. Ik ga het nog eens bekijken zodra mijn rekening overgezet is en ondertussen kijken naar alternatieve banken.
Ik heb zelfs nog geen mail gehad.
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Ze verhuizen batch per batch hé. Eerst de 'gemakkelijke' rekeningen met wat ETFs op. De meer exotischere zoals wellicht die van Poldermol met geschreven opties en gekke aandelen zullen wellicht laatst zijn
Ze versturen mails. Enkele citaten:
Het is zover. Komend weekend verhuizen we uw rekening en al uw posities naar SaxoInvestor, het platform van Saxo Bank. Dit doen we in het weekend, om ervoor te zorgen dat u geen handelsdagen mist. U kunt tijdens de verhuizing tijdelijk niet inloggen op uw rekening. Uiteraard kunt u wel alvast rondkijken binnen onze interactieve demo.
We raden u aan om nu al zelf het wachtwoord van uw rekeningnummer xxxxxxxx in te stellen. Op die manier weet u zeker dat u vanaf volgende week maandag direct kunt inloggen op SaxoInvestor en kunt handelen op de beurs.
Hier ook nog niets gekregen.
Toen ik een maand geleden ongeveer telefonisch contact had over iets anders, hebben ze me gezegd dat ze de overstap in enkele maanden tijd gaan doen.
Toen ik een maand geleden ongeveer telefonisch contact had over iets anders, hebben ze me gezegd dat ze de overstap in enkele maanden tijd gaan doen.
Je historiek verhuist toch mee hé? Zie het al gebeuren dat er over een maand een aantal hun RV willen gaan uitrekenen en dat die historiek plots verdwenen is.
Of volgend jaar bv.
Of volgend jaar bv.
Aha, de verhuis is eigenlijk uw verhuis.ldwjr schreef: ↑11 mei 2021, 13:28Ze versturen mails. Enkele citaten:
Het is zover. Komend weekend verhuizen we uw rekening en al uw posities naar SaxoInvestor, het platform van Saxo Bank. Dit doen we in het weekend, om ervoor te zorgen dat u geen handelsdagen mist. U kunt tijdens de verhuizing tijdelijk niet inloggen op uw rekening. Uiteraard kunt u wel alvast rondkijken binnen onze interactieve demo.We raden u aan om nu al zelf het wachtwoord van uw rekeningnummer xxxxxxxx in te stellen. Op die manier weet u zeker dat u vanaf volgende week maandag direct kunt inloggen op SaxoInvestor en kunt handelen op de beurs.
OK, ik kan wachten
Gisteren gevraagd waarom ik nog geen bericht gekregen heb.
Reactie :
Beste,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U zult meer info krijgen van de overgang naar Saxo Bank wanneer de overgang van uw rekening zal plaatsvinden.
Hoe werd u geholpen met dit antwoord?
Met vriendelijke groeten,
Reactie :
Beste,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
U zult meer info krijgen van de overgang naar Saxo Bank wanneer de overgang van uw rekening zal plaatsvinden.
Hoe werd u geholpen met dit antwoord?
Met vriendelijke groeten,
Ik heb enkel het wachtwoord aangemaakt. Verder doe ik niets, laat hen het maar doen.
Bovendien heb ik weinig vertrouwen in het overplaatsen van de orderhistoriek. Niet vergeten dat dit jaar en volgend jaar veel mensen hun RV zullen willen berekenen voor hun belastingaangifte.
Bovendien heb ik weinig vertrouwen in het overplaatsen van de orderhistoriek. Niet vergeten dat dit jaar en volgend jaar veel mensen hun RV zullen willen berekenen voor hun belastingaangifte.