Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Waarschijnlijk wel het grootste gedeelte qua groei in mtb/koersfiets daar geef ik u zeker gelijk in ...
Voor mtb komt "ghost" ook wel in aanmerking.
Voor mij is dit waarschijnlijk ook geen positie die ik heel lang in bezit zal hebben. Maar denk dat er nu nog wat rek op de prijs zit.
20j geleden zou iedereen shimano afgeschreven hebben qua koersfiets, dan was het campa wat de wereld deed draaien. Qua mtb dan weer wel shimano. Ze hebben zich magnifiek terug in de markt gewerkt(koersfiets).
AG2R rijdt wel met swiss quality, maar denk dat Gregske daar wel mee 'n zegje in had.
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Ik heb vandaag mijn eerste russische aandeel gekocht
(ik had eerder al Phosagro op mijn watchlist, maar is niet door gegaan ten voordele van Cameco)
Beide zijn serieus gestegen, dus maakte niet veel uit.
Bon, vandaag MOEX gekocht (Moscow Stock Exchange zelf)
Deze week gaat het ook ex-dividend (meer dan 5%, zoals quasi alle Russen), dus ook mooi meegenomen.
Het is een zeer jonge beurs nog eigenlijk, maar desondanks een van de meeste complete beurzen ter wereld.
Toch wel een paar opvallendheden/aandachtspunten, die ik graag wou delen: (misschien andere mensen die ook graag op die markt willen gaan)
-Iedereen zegt dat de corporate governance slecht is, maar omg, nog nooit een bedrijf zo vaak en zo uitgebreid weten rapporteren dan zij.
Je weet nog net niet hoeveel koffies de CEO deze maand heeft gedronken...
Ongelofelijk hoe gedetailleerd ze elke maand statistieken geven over transacties, de groei en alles wat je wil weten. (en super gemakkelijk te vinden)
Bij euronext heb ik deze gegevens niet zo snel gevonden op jaarbasis...
-de Russische beurs is open van 9:30-23:50 , HEMELS en een voorbeeld voor de rest van de wereld.
-Het uitvoeren van orders is opvallend traag, ik weet niet of het toeval is, maar het duurde ongeveer 5 minuten voor mijn marktorder was uitgevoerd. (het is geen probleem, ik heb er zelfs geld op gewonnen, maar toch, aandachtspuntje)
(Mogelijk was het IB zelf die bezig was met de beste prijs te zoeken )
-Je moet soms oppassen dat je geen CFD koopt ipv het aandeel, maar je moet bij elk aandeel goed opletten wat je koopt
-Russische roerende voorheffing is 15%, dus dat valt goed mee, en zeker als je weet dat je gemakkelijk meer dan 7% dividend krijgt.
-Het is een markt waar relatief weinig grote partijen aanwezig zijn (ongeveer 90% van het volume komt van particulieren)
-Volatiliteit is zeer goed, de russische beurs heeft ook quasi exclusief large-caps wat natuurlijk een van de redenen is.
En nu maar zien of de groei even goed blijft als het tot nu toe was ^^
(ik had eerder al Phosagro op mijn watchlist, maar is niet door gegaan ten voordele van Cameco)
Beide zijn serieus gestegen, dus maakte niet veel uit.
Bon, vandaag MOEX gekocht (Moscow Stock Exchange zelf)
Deze week gaat het ook ex-dividend (meer dan 5%, zoals quasi alle Russen), dus ook mooi meegenomen.
Het is een zeer jonge beurs nog eigenlijk, maar desondanks een van de meeste complete beurzen ter wereld.
Toch wel een paar opvallendheden/aandachtspunten, die ik graag wou delen: (misschien andere mensen die ook graag op die markt willen gaan)
-Iedereen zegt dat de corporate governance slecht is, maar omg, nog nooit een bedrijf zo vaak en zo uitgebreid weten rapporteren dan zij.
Je weet nog net niet hoeveel koffies de CEO deze maand heeft gedronken...
Ongelofelijk hoe gedetailleerd ze elke maand statistieken geven over transacties, de groei en alles wat je wil weten. (en super gemakkelijk te vinden)
Bij euronext heb ik deze gegevens niet zo snel gevonden op jaarbasis...
-de Russische beurs is open van 9:30-23:50 , HEMELS en een voorbeeld voor de rest van de wereld.
-Het uitvoeren van orders is opvallend traag, ik weet niet of het toeval is, maar het duurde ongeveer 5 minuten voor mijn marktorder was uitgevoerd. (het is geen probleem, ik heb er zelfs geld op gewonnen, maar toch, aandachtspuntje)
(Mogelijk was het IB zelf die bezig was met de beste prijs te zoeken )
-Je moet soms oppassen dat je geen CFD koopt ipv het aandeel, maar je moet bij elk aandeel goed opletten wat je koopt
-Russische roerende voorheffing is 15%, dus dat valt goed mee, en zeker als je weet dat je gemakkelijk meer dan 7% dividend krijgt.
-Het is een markt waar relatief weinig grote partijen aanwezig zijn (ongeveer 90% van het volume komt van particulieren)
-Volatiliteit is zeer goed, de russische beurs heeft ook quasi exclusief large-caps wat natuurlijk een van de redenen is.
En nu maar zien of de groei even goed blijft als het tot nu toe was ^^
Veel Westerse bedrijven kunnen inderdaad nog een serieus puntje zuigen aan de rapportering van de (grotere) Russische bedrijven. DIe vechten doorgaans nog altijd tegen de bierkaai als het over geloofwaardigheid gaat. Westerlingen kijken er nog altijd minachtend op neer, maar er staan zeer mooie en interessante dingen op genoteerd.
Warm lopen voor de Russische beurs
Hebben jullie al eens goed gekeken wat er daar gebeurd is de laatste 10 jaar ?
Iemand die 15 jaar geleden kocht staat nu terug effen .
Er is geen markt zo volatiel dan daar .
De rapportering zou beter minder zijn en de resultaten beter , zou meer opleveren .
Hebben jullie al eens goed gekeken wat er daar gebeurd is de laatste 10 jaar ?
Iemand die 15 jaar geleden kocht staat nu terug effen .
Er is geen markt zo volatiel dan daar .
De rapportering zou beter minder zijn en de resultaten beter , zou meer opleveren .
Wel een unfaire (en onjuiste) vergelijking...
https://en.wikipedia.org/wiki/MOEX_Russia_Index
Je hebt die piek gehad in 2007, maar dit is zo voor elke markt ter wereld...
Het is niet zo erg als in bijvoorbeeld Japan, en dat vinden we wel ok?
Wat je ook vergeet is dat over 15 jaar, je meer dan 75% dividend hebt gekregen, dus mensen die 15 jaar geleden hebben gekocht, zijn ongetwijfeld zeer gelukkig...
Het is echt een dividendbeurs met dividendaandelen pur sang (eigenlijk meer een overheid die bedrijven aanzet om dividend uit te keren, maar goed)
Zo keert MOEX 100% van zijn FCF uit als dividend, en daar vinden ze dat gewoon..
En zo volatiel is het zeker niet, zeker niet meer dan europese of Amerikaanse beurzen...
Je doet precies alsof de aandelen elke dag met 5 of 10% dalen (was het maar zo )
Het heeft wel een relatief lage beta met de rest van de wereld, maar ik vind dat met de huidige waarderingen zeker een groot bijkomend voordeel..
Maar we zien het wel hoe het loopt, ik zie vooral nog veel groei en potentieel, maar het is inderdaad geen beurs voor een grijze muis belegger. Want er zijn wel risico's, zeker en vast.
Wat je ook vergeet is dat over 15 jaar, je meer dan 75% dividend hebt gekregen, dus mensen die 15 jaar geleden hebben gekocht, zijn ongetwijfeld zeer gelukkig...
Het is echt een dividendbeurs met dividendaandelen pur sang (eigenlijk meer een overheid die bedrijven aanzet om dividend uit te keren, maar goed)
Zo keert MOEX 100% van zijn FCF uit als dividend, en daar vinden ze dat gewoon..
En zo volatiel is het zeker niet, zeker niet meer dan europese of Amerikaanse beurzen...
Je doet precies alsof de aandelen elke dag met 5 of 10% dalen (was het maar zo )
Het heeft wel een relatief lage beta met de rest van de wereld, maar ik vind dat met de huidige waarderingen zeker een groot bijkomend voordeel..
Maar we zien het wel hoe het loopt, ik zie vooral nog veel groei en potentieel, maar het is inderdaad geen beurs voor een grijze muis belegger. Want er zijn wel risico's, zeker en vast.
Vergelijk deze eens met de S&P of een wereldwijde index , je zal blauw zien als je de rendementen vergelijkt .Aerolla schreef: ↑11 mei 2021, 10:19 Wel een unfaire (en onjuiste) vergelijking...
Die 75% aan dividend is niks . De s&p is in die tijd met 260% gestegen en heeft ook een dividend uitgekeerd van 40%
Dat is dus maal 4 als je vergelijkt .
Klopt, ik ben niet zo zeer geinteresseerd in de grote type Yandex en Gazprom.
Verder heb je natuurlijk heel veel grote mijnbouwers daar, zitten vast ook wel paar goeie tussen, maar ik vind het moment niet goed om daar nu in te stappen.
Alhoewel afgaand op P/E zijn ze allemaal koopwaardig, maar je moet natuurlijk de P/E wel in een zekere mate aanpassen voor het Rusland-risico
Verder heb je natuurlijk heel veel grote mijnbouwers daar, zitten vast ook wel paar goeie tussen, maar ik vind het moment niet goed om daar nu in te stappen.
Alhoewel afgaand op P/E zijn ze allemaal koopwaardig, maar je moet natuurlijk de P/E wel in een zekere mate aanpassen voor het Rusland-risico
Hoop voor jou dat je dat aanpast rond de 3 voor koopwaardig te zijn
Tja het ene bedrijf is ook het andere niet
Tja het ene bedrijf is ook het andere niet
Ondertussen is de naam veranderd naar Coca-Cola Europacific Partners en krijgt een Afrikaanse bottelaar (CCBA) een notering in Amsterdam.Denfi schreef: ↑15 oktober 2020, 10:39Ik had echt geen idee dat coca-cola in Europa door een ander bedrijf wordt verdeeld. Altijd vanuit gegaan dat alles onder 1 bedrijf zit.Poldermol schreef: ↑10 oktober 2020, 18:09 Een nieuwe zaterdag, een nieuw ideetje. Bekend maar onbemind, Coca-Cola European Partners op Euronext Amsterdam. Natuurlijk wordt 2020 een zwak jaar, maar afgaande op de FY2019 prestatie kan het aandeel opgepikt worden aan 7X FCF. Er is een redelijk gezonde balans met low-cost debt, een acceptabel dividend (1.24 EUR pre-Covid voor bijna 4%), en CCEP is een grote fan van aandelen inkopen als waarde-creator.
En oja, ondanks dat het in Amsterdam genoteerd staat heeft het bedrijf een Britse ISIN-code. Dus geen bronbelasting op het dividend, enkel de 30% Belgische belasting. En er zijn opties beschikbaar voor put-schrijvertjes (ik heb vrijdag zelf een P35 December kunnen schrijven voor een optie-premie van 2.50).
Lezen mag, liken en een commentje deponeren is beter
https://seekingalpha.com/article/437820 ... flow-yield
Ik zet het zeker op mijn lijst maar koop het ten vroegste aan in 2021. Past misschien in een dividendenportefeuille, al dacht ik wel eerst dat het 3,7% netto was
Ik heb ze uiteindelijk toch al aangekocht in november/december aan €35,nog geen spijt van gehad Ik verwacht een verdere stijging wanneer corona stilaan een kleinere impact op het dagelijkse leven zal hebben.
Aandeelhouders van Tessenderlo hier? Lijkt me wel interessant instapmoment de laatste tijd.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Als ik me niet vergis is dit jaar het dividend geschrapt.
Hopelijk volgt er een nieuwe diagnose van dokter Pol nu de overname is afgerond..
Idd. Tessenderlo is interessant. Als het terug richting 30 gaat koop ik bij. Dan wordt het mijn grootste positie.
Zet uw vooroordelen eens opzij.Aerolla schreef: ↑11 mei 2021, 12:40 Klopt, ik ben niet zo zeer geinteresseerd in de grote type Yandex en Gazprom.
America first, Europe last.
Russian .....
China, ....
Hoe een wereldmacht met schulden tot in het hiernamaals nog steeds probeert ...
Al eens gehoord van stuip trekkingen ..van een zogenaamde wereldmacht.
Huawei in de ban een mooi vb, facebook en aanverwanten zijn echt zuiver op de graad zeker.
America first zeker.
De Amerikaanse auto-industrie nog een mooi vb.
En een Tesla kopen met bitcoin ook al verleden tijd.
Estate Guru believer.