Holdings
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Holdings
(Dat Tubize nu daalt, komt deels door hun verkoopadvies.)
Los daarvan vond ik het wel een goed advies, ook en zeker vanuit hun standpunt.
-korting van Tubize was sterk gedaald, de dag dat ze adviseren om terug te switchen zal je normaal met UCB meer winst of minder verlies hebben.
-kans dat UCB ondertussen wordt overgenomen en Tubize dus wel meer zou stijgen, is erg klein. (en dan kan men nog uitpakken met de winst op UCB)
-en uiteraard, niet alleen de klant wint (of verliest minder), de bank rijft ook wat transacties binnen.
Zo leren ze mensen wat beleggen ook, dit advies draait 99.9% goed uit.
Interessant artikel deze week in TRENDS !
"De beurskampioenen in holdingland"
Kleine beleggers krijgen zo toegang tot grote portefeuilles.
Ook de bedenkingen van Benoit Coens (Concorde Sicav Partners Leaders Portfolios Fund) heb ik terug gewaardeerd
"De beurskampioenen in holdingland"
Kleine beleggers krijgen zo toegang tot grote portefeuilles.
Ook de bedenkingen van Benoit Coens (Concorde Sicav Partners Leaders Portfolios Fund) heb ik terug gewaardeerd
Het is heerlijk vertoeven in Zuid Europa. Alba en Sonae rukken verder op.
Prosus
https://www.emerce.nl/nieuws/tencent-on ... msbelangen
Het Chinese Tencent Holdings onderhandelt met een Amerikaans nationaal veiligheidspanel over zijn eigendomsbelangen in de Amerikaanse videogameontwikkelaars Riot Games en Epic Games.
Tencent is sinds de tweede helft van vorig jaar in gesprek met het Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS), een orgaan dat zou kunnen besluiten dat Tencent zijn belangen moet afstoten.
CFIUS ziet de belangen van Epic Games en Riot Games als een risico als gegevens van gebruikers worden gedeeld.
Tencent heeft een belang van 40 procent in Epic Games, de maker van Fortnite. Tencent kocht in 2011 ook een meerderheidsbelang in Riot Games en verwierf de rest van het bedrijf in 2015. Riot Games is de ontwikkelaar van League of Legends.
https://www.emerce.nl/nieuws/tencent-on ... msbelangen
Het Chinese Tencent Holdings onderhandelt met een Amerikaans nationaal veiligheidspanel over zijn eigendomsbelangen in de Amerikaanse videogameontwikkelaars Riot Games en Epic Games.
Tencent is sinds de tweede helft van vorig jaar in gesprek met het Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS), een orgaan dat zou kunnen besluiten dat Tencent zijn belangen moet afstoten.
CFIUS ziet de belangen van Epic Games en Riot Games als een risico als gegevens van gebruikers worden gedeeld.
Tencent heeft een belang van 40 procent in Epic Games, de maker van Fortnite. Tencent kocht in 2011 ook een meerderheidsbelang in Riot Games en verwierf de rest van het bedrijf in 2015. Riot Games is de ontwikkelaar van League of Legends.
Vandaag Tubize toegevoegd aan mijn portefeuille. Korting leek me ook groot genoeg om niet voor UCB te gaan.
Ook een kleine positie genomen in Scottish Mortgage met hun dip vandaag.
Beiden op de plank er mee en laten liggen.
Ook een kleine positie genomen in Scottish Mortgage met hun dip vandaag.
Beiden op de plank er mee en laten liggen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
-
- Hero Member
- Contacteer:
SMT ook aangekocht vandaag, was vergeten de aankooporder lager te zetten... mais álà we zijn aan het opbouwen met SMT.
Tubize, aankooporder staat ietwat lager; wellicht gaat die nooit gerealiseerd worden.
Tubize, aankooporder staat ietwat lager; wellicht gaat die nooit gerealiseerd worden.
Goede zet om SMT bij te kopen toen het gisteren even op ong. -5 procent stond!
Ik wacht nog een daling af om nog bij te kopen, het geldt ook voor EQQQ en Micron Technology die gisteren kloppen kregen.
Ik wacht nog een daling af om nog bij te kopen, het geldt ook voor EQQQ en Micron Technology die gisteren kloppen kregen.
Goede zet om SMT bij te kopen toen het gisteren even op ong. -5 procent stond!
Een betere zet had geweest om vandaag SMT aan te kopen. Hier al aan het twijfelen om een 2de positie in te nemen. Kan natuurlijk nog verder zakken, maar kan evengoed weer strak omhoog gaan de komende weken.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Nog een pakket Prosus bijgekocht.
Compagnie du Cambodge bijna 12% erbij. Financiere Moncey meer dan 5% erbij.
-
- Hero Member
- Contacteer:
SMT ingezet op GBP 10.02 ondanks dat koers van GBP erg hoog staat. Te hoog eigenlijk! Zie grafieken van EUR/GBP.
De rede zegt: niet kopen.
Prosus: apart verhaal. Het is onder E 83,60 geraakt, dus kopen we bij wanneer het lager en wellicht veel lager staat dan die Eurokes 83.60.........toch?
De rede zegt: niet kopen.
Prosus: apart verhaal. Het is onder E 83,60 geraakt, dus kopen we bij wanneer het lager en wellicht veel lager staat dan die Eurokes 83.60.........toch?
1.5% is geinvesteerd in UK. Wat heeft TENCENT, AMAZON, ASML en hun top10 aandelen enz ..... te maken met het pond??? Niets dus.Jozefien1969 schreef: ↑11 mei 2021, 21:07 SMT ingezet op GBP 10.02 ondanks dat koers van GBP erg hoog staat. Te hoog eigenlijk! Zie grafieken van EUR/GBP.
de rede zegt: niet kopen.
Het noteert in pond dat is al. Of dat het pond nu hoog of laag staat het is hetgeen dat erin zit dat telt en waarop de waarde berekend wordt.
Wanneer wordt er (bij)gekocht in Kinnevik? Sinds het afsplitsen van Zalando al een serieuze duik naar beneden, maar de toekomst lijkt veelbelovend met hun focus op kleine groeibedrijven. De topman van Scottish Mortgage zal het team daar ook vervoegen.