Belfius Pulse niet meer gratis indien meer dan 1 rekeninghouder
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Belfius Pulse niet meer gratis indien meer dan 1 rekeninghouder
Belfius heeft blijkbaar zijn tarieven aangepast deze maand. Indien bv een Belfius Pulse door meerdere rekeninghouders bestaat, moet je nu 0,81€ per maand betalen.
https://www.belfius.be/imagingservlet/G ... ARIFEUR_NL
Dit tarief wordt trouwens op dezelfde manier op elk ander type zichtrekening toegepast.
https://www.belfius.be/imagingservlet/G ... ARIFEUR_NL
Dit tarief wordt trouwens op dezelfde manier op elk ander type zichtrekening toegepast.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Belfius Pulse niet meer gratis indien meer dan 1 rekeninghouder
Ik moet dit bijna dagelijks gaan bijhouden... Voor professionele doeleinden heb ik bij veel banken een gratis zichtrekening (Argenta, ING, Belfius, Hello bank, KBC). Ik vraag me af hoe lang ik dit nog kan volhouden zonder iets te betalen.
ING lijkt met zijn recente wijziging als eerst uit het bootje te gaan vallen en zodra er 1 gaat, volgt de rest meestal zeer snel.
Ik ben dus fel benieuwd of er überhaupt over een jaar nog gratis rekeningen zullen zijn.
Ik zie in de tarfiefkaart ook al dat de Belfius Red rekening al €5.50 / maand kost. Ik moet precies iemand gaan overtuigen die rekening op al zeker Comfort te zetten zonder in te boeten op wat die persoon effectief gebruikt.
Alleen is de vraag, hoe lang want het is een hobby geworden van banken dingen te schrappen uit hun pakket en verplichten om meer te gaan betalen. Als je dan ieder jaar een herevaluatie moet gaan doen dan zijn we goed bezig.
ING lijkt met zijn recente wijziging als eerst uit het bootje te gaan vallen en zodra er 1 gaat, volgt de rest meestal zeer snel.
Ik ben dus fel benieuwd of er überhaupt over een jaar nog gratis rekeningen zullen zijn.
Ik zie in de tarfiefkaart ook al dat de Belfius Red rekening al €5.50 / maand kost. Ik moet precies iemand gaan overtuigen die rekening op al zeker Comfort te zetten zonder in te boeten op wat die persoon effectief gebruikt.
Alleen is de vraag, hoe lang want het is een hobby geworden van banken dingen te schrappen uit hun pakket en verplichten om meer te gaan betalen. Als je dan ieder jaar een herevaluatie moet gaan doen dan zijn we goed bezig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij hun Gold rekening zijn voortaan de elektronische instantbetalingen gratis.
Moeten mensen dan niet op voorhand op de hoogte gebracht worden van de tariefverhogingen ? Of moeten mensen dat zelf achterhalen ? Heb dat nu ook per toeval ontdekt...kan dat allemaal zomaar ? Moet ze je niet mailen of via de app verwittigen ? Volstaat het dat ze hun tarieven bekendmaken in het kantoor en de website ?
Laatst gewijzigd door timtyteca op 10 mei 2021, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is duidelijk dat de trend gezet is. En grootbanken doen dit ook zonder enige vorm van schaamte. Het meest treffende voorbeeld is ING.
De comfortrekening bij Belfius was al een heel pak duurder geworden, ook zonder te verwittigen. Ik meen dat het in september gebeurde. Ik weet dat via mijn ouders. Ook stond de tariefwijziging nooit op een uittreksel. Die gaan ze nochtans steeds printen.
Uiteraard zijn er nog wel gratis zichtrekeningen. Ik denk aan het aanbod bij Argenta. Maar grootbanken bieden in hun aanbod vaak geen alternatief meer aan. En van bank veranderen doe je niet zo snel.
Zolang geen rekeningnummers kunnen meegenomen worden kan je niet spreken van een echte vrije markt. En dat gaat de bankenfederatie nooit toelaten. Maar een telefoonnummer kan je ook meenemen. Technisch kan dat geen probleem zijn.
Een betalende zichtrekening hoeft geen probleem te zijn, als je er dienstverlening naast krijgt. Maar bij internet-doe-het-zelfrekeningen kan je dat moeilijk zeggen. Betalen om alles zelf te moeten doen?
De comfortrekening bij Belfius was al een heel pak duurder geworden, ook zonder te verwittigen. Ik meen dat het in september gebeurde. Ik weet dat via mijn ouders. Ook stond de tariefwijziging nooit op een uittreksel. Die gaan ze nochtans steeds printen.
Uiteraard zijn er nog wel gratis zichtrekeningen. Ik denk aan het aanbod bij Argenta. Maar grootbanken bieden in hun aanbod vaak geen alternatief meer aan. En van bank veranderen doe je niet zo snel.
Zolang geen rekeningnummers kunnen meegenomen worden kan je niet spreken van een echte vrije markt. En dat gaat de bankenfederatie nooit toelaten. Maar een telefoonnummer kan je ook meenemen. Technisch kan dat geen probleem zijn.
Een betalende zichtrekening hoeft geen probleem te zijn, als je er dienstverlening naast krijgt. Maar bij internet-doe-het-zelfrekeningen kan je dat moeilijk zeggen. Betalen om alles zelf te moeten doen?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Vind dit persoonlijk ook niet kunnen dat je ineens moet vaststellen dat er een kost wordt aangerekend.
Lijkt niets, maar 0,83/maand is ongeveer 10 EUR/jaar. En laat je nu net toevallig (?) een "bonus" krijgen als je een Belfius Pulse aanvraagt. Dus basically komt het eropneer dat voor mensen die de kaart gebruiken voor gemeenschappelijk goed de kaart het eerste jaar gratis is en vanaf dan betalend (en dat er van een bonus dus al helemaal geen sprake is). Voor individueel gebruikt blijft het gelukkig wel nog gratis.
Ben er nog niet uit wat hiermee te doen... gemeenschappelijke opzeggen, en de domiciliëring/doorlopende opdracht (nodig voor aflossen woonkrediet) te vervangen door een link met een bank waar gemeenschappelijke wel nog gratis is? Of moet je aflossing krediet vanuit zelfde bank doen?
Lijkt niets, maar 0,83/maand is ongeveer 10 EUR/jaar. En laat je nu net toevallig (?) een "bonus" krijgen als je een Belfius Pulse aanvraagt. Dus basically komt het eropneer dat voor mensen die de kaart gebruiken voor gemeenschappelijk goed de kaart het eerste jaar gratis is en vanaf dan betalend (en dat er van een bonus dus al helemaal geen sprake is). Voor individueel gebruikt blijft het gelukkig wel nog gratis.
Ben er nog niet uit wat hiermee te doen... gemeenschappelijke opzeggen, en de domiciliëring/doorlopende opdracht (nodig voor aflossen woonkrediet) te vervangen door een link met een bank waar gemeenschappelijke wel nog gratis is? Of moet je aflossing krediet vanuit zelfde bank doen?
Killer freak::
‘Er is geen wettelijke verplichting om de hypothecaire lening af te betalen vanuit een zichtrekening bij dezelfde bank. Een lening kan perfect worden afbetaald vanuit een rekening bij een andere bank’, zegt Bob De Leersnyder van de bankenfederatie Febelfin.
Maar let op mogelijks heb je korting omdat je je loon op de zichtrekening van Belfius laat storten. Na te kijken:
"Toch is er een adder onder het gras. ‘De kredietgever kan een commerciële geste doen wanneer de kredietnemer ook een zichtrekening opent en er zijn loon laat domiciliëren’, zegt De Leersnyder. Wie niet bereid is zijn loon te domiciliëren, krijgt die korting niet. Ook wie na verloop van tijd zijn zichtrekening opzegt en de lening afbetaalt via een zichtrekening van een andere bank, riskeert die korting kwijt te raken. In dat geval zal de maandelijkse afbetaling van de lening dus toenemen."
"Bij KBC en BNP Paribas Fortis wordt 95 procent van de leningen afgesloten met loondomiciliëring, bij Belfius is dat 60 procent."
Wel info van een mogelijks ietswat veroudere bron:
https://www.tijd.be/netto/sparen/bevrij ... 68318.html
‘Er is geen wettelijke verplichting om de hypothecaire lening af te betalen vanuit een zichtrekening bij dezelfde bank. Een lening kan perfect worden afbetaald vanuit een rekening bij een andere bank’, zegt Bob De Leersnyder van de bankenfederatie Febelfin.
Maar let op mogelijks heb je korting omdat je je loon op de zichtrekening van Belfius laat storten. Na te kijken:
"Toch is er een adder onder het gras. ‘De kredietgever kan een commerciële geste doen wanneer de kredietnemer ook een zichtrekening opent en er zijn loon laat domiciliëren’, zegt De Leersnyder. Wie niet bereid is zijn loon te domiciliëren, krijgt die korting niet. Ook wie na verloop van tijd zijn zichtrekening opzegt en de lening afbetaalt via een zichtrekening van een andere bank, riskeert die korting kwijt te raken. In dat geval zal de maandelijkse afbetaling van de lening dus toenemen."
"Bij KBC en BNP Paribas Fortis wordt 95 procent van de leningen afgesloten met loondomiciliëring, bij Belfius is dat 60 procent."
Wel info van een mogelijks ietswat veroudere bron:
https://www.tijd.be/netto/sparen/bevrij ... 68318.html
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik heb zowel Pulse individueel (waar mijn loon op toekomst) als gemeenschappelijke (waar ik en mijn vrouw elke maand geld op zetten, en die dan als tegenrekening dient voor afbetalen lening). Maar in principe kan ik dus geld na storting loondomiciliëring op Belfius pulse (individueel) doorsluizen naar gemeenschappelijke rekening andere bank, en die dan gebruiken als tegenrekening lening (zonder aanpassing rentetarief te riskeren), klopt?Maar let op mogelijks heb je korting omdat je je loon op de zichtrekening van Belfius laat storten
Die kost voor meerder rekeninghouders bestond vroeger al voor hun rekeningtypes vanaf comfort, ook als supplement.killerfreak schreef: ↑11 mei 2021, 14:53 Vind dit persoonlijk ook niet kunnen dat je ineens moet vaststellen dat er een kost wordt aangerekend.
Lijkt niets, maar 0,83/maand is ongeveer 10 EUR/jaar. En laat je nu net toevallig (?) een "bonus" krijgen als je een Belfius Pulse aanvraagt.
Nu is Belfius Pulse en White erbij gekomen, voor de Comfort blijft het bestaan.
Bij de duurdere rekeningen wordt het dan weer 'vervat in de pakketprijs'.
Als je het eenvoudig wil houden (denk ik toch) kan je ook :
- je loon laten storten op de Belfius rekening die je voortaan op 1 naam zet , nl. die van jou
- Alles wat je nodig hebt voor de lening laat je erop staan evtl te vermeerderen met wat je met die rekening nog zoal wil doen
- de rest sluis je door naar de andere bank waar er geen meerkost is om een rekening op twee namen te zetten OF waar je wel wil betalen voor hun service.
Dat laatste zeg ik niet sarcastisch... Als je met meerdere banken werkt, wil dat niet zeggen dat je bij allemaal een betalende rekening wil hebben.
Dan is het al gauw 5 euro per maand x 3 banken x 12 maanden zijnde 180 euro per jaar.
Oversimplify ik het nu ? Of niet werkbaar voor jou ? Dat zou uiteraard kunnen he.
- je loon laten storten op de Belfius rekening die je voortaan op 1 naam zet , nl. die van jou
- Alles wat je nodig hebt voor de lening laat je erop staan evtl te vermeerderen met wat je met die rekening nog zoal wil doen
- de rest sluis je door naar de andere bank waar er geen meerkost is om een rekening op twee namen te zetten OF waar je wel wil betalen voor hun service.
Dat laatste zeg ik niet sarcastisch... Als je met meerdere banken werkt, wil dat niet zeggen dat je bij allemaal een betalende rekening wil hebben.
Dan is het al gauw 5 euro per maand x 3 banken x 12 maanden zijnde 180 euro per jaar.
Oversimplify ik het nu ? Of niet werkbaar voor jou ? Dat zou uiteraard kunnen he.
Bij de Red rekening betaal je ook die extra 0,83€ voor meerdere rekeninghouders/volmachthouders.tommelein schreef: ↑11 mei 2021, 16:00Die kost voor meerder rekeninghouders bestond vroeger al voor hun rekeningtypes vanaf comfort, ook als supplement.killerfreak schreef: ↑11 mei 2021, 14:53 Vind dit persoonlijk ook niet kunnen dat je ineens moet vaststellen dat er een kost wordt aangerekend.
Lijkt niets, maar 0,83/maand is ongeveer 10 EUR/jaar. En laat je nu net toevallig (?) een "bonus" krijgen als je een Belfius Pulse aanvraagt.
Nu is Belfius Pulse en White erbij gekomen, voor de Comfort blijft het bestaan.
Bij de duurdere rekeningen wordt het dan weer 'vervat in de pakketprijs'.
Bij de Gold staat het volgende:
Belfius Gold schreef: ****Tribe: de titularis van een Comfort Gold-rekening kan 2 rekeningen (Belfius Pulse, Befius Comfort, Belfius Comfort Red of
Belfius Comfort Gold) aan zijn Tribetoevoegen, op voorwaarde dat (i) alle titularissen op hetzelfde adres gedomicilieerd zijn, of kind/ouder zijn en (ii) alle titularissen een Belfius Direct Net of Belfius Mobile abonnement hebben.
Als ik het me goed herinner staat er bij dat de twee bijkomende rekeningen in de Tribe vrij zijn van maandelijkse kosten.
Het geheel kost dan wel 7,5 euro per maand.
Het geheel kost dan wel 7,5 euro per maand.
Voor particuleren maken die instantbetalingen niet veel uit he. Of het geld dat ik overschrijf voor verzekeringen, water,gas,... nu dezelfde dag aankomt of 2 dagen later, dat maakt geen enkel verschil.
Ik zie geen enkele reden waarom ik hiervoor een betalende zichtrekening zou nemen.
Overschrijven tussen eigen rekeningen vind ik niet echt een doorslaggevend argument.
Ik heb de gratis zichtrekening, maar nog amper gebruikt sinds ik klant ben bij keytrade.
Over het nut en de wenselijkheid van die instant betalingen is hier al veel geschreven.
Zelf hou ik er wel van en zie ik er voordelen in.
Ik zou niet speciaal betalen voor een rekening om flitsbetalingen te hebben maar ik zou het wel in gedachten houden.
Het was ook een vermelding omdat Belfius breekt met een gewoonte (die overigens niet zo oud is) :
Tot nu toe waren instant betalingen niet gratis bij eender welk type rekening.
Als ze die nu bij een Gold en Platinum rekening inbegrepen maken is dat ergens een positieve evolutie.
Misschien een voordeel dat teniet gedaan wordt door een prijsverhoging
Zelf hou ik er wel van en zie ik er voordelen in.
Ik zou niet speciaal betalen voor een rekening om flitsbetalingen te hebben maar ik zou het wel in gedachten houden.
Het was ook een vermelding omdat Belfius breekt met een gewoonte (die overigens niet zo oud is) :
Tot nu toe waren instant betalingen niet gratis bij eender welk type rekening.
Als ze die nu bij een Gold en Platinum rekening inbegrepen maken is dat ergens een positieve evolutie.
Misschien een voordeel dat teniet gedaan wordt door een prijsverhoging

Als onze rekening betalend wordt, is het een reden meer om onze rekeningen op te zeggen bij Belfius.
Al onze bankzaken zaten bij Belfius, maar toch wensten ze ons geen deftig voorstel te doen qua lening een paar maanden terug. Tja, ander en beter...
Al onze bankzaken zaten bij Belfius, maar toch wensten ze ons geen deftig voorstel te doen qua lening een paar maanden terug. Tja, ander en beter...