Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Er is geen enkele verplichting mee te werken aan het onder je neus schuiven van een micro.
Als je daar op staat mogen ze je zelfs niet herkenbaar in beeld brengen, ook al ben je niet hun rechtstreeks onderwerp.
Je moet uiteraard wel van je rechten gebruik willen maken.
Als je daar op staat mogen ze je zelfs niet herkenbaar in beeld brengen, ook al ben je niet hun rechtstreeks onderwerp.
Je moet uiteraard wel van je rechten gebruik willen maken.
Ik heb de Voxpop van die mevrouw niet gezien, maar op een gegeven moment is die uitspraak logisch.
Dus wat is in deze het plan van Jan 'brandend huis' Jambon en zijn mannen ?
- Minstens 80% van de Belgische volwassenen gevaccineerd
- In de ziekenhuizen is de boel genormaliseerd
- Iedereen moet een groene Coronapas tonen
- Bij meerdaagse festivals moet iedereen alsnog elke dag worden getest. Ook de gevaccineerden. De capaciteit van het festival wordt begrenst op hoe veel volk ze elke dag aan de ingang kunnen testen
- Alleen toegang voor Europeanen. En als een Europees land het al te bont zou maken, dan krijgen die ingezetenen ook geen toegang.
Kortom: Sterke Jan gunt zijn Moslims ook weer eens een dansje !
En dan komt dokter Erika weer met "Ja, maar, ja maar..."
Vertelt u maar, mevrouwtje. Wat had u nog meer gewenst ? Of laten we de vraag eens anders stellen: hoe en wanneer geraken wij dan wel uit deze shit ? Dit decennium nog ? Of is Tomorrowland sowieso permanent geschrapt ?
Kijk, in het virologenkoor vliegt er regelmatig eentje uit de bocht. No problem. J.L. Gala ligt ook nog ergens in het struikgewas.
Maar deze mevrouw is wél voorzitter van de GEMS. En de GEMS heeft 1 doel: ons uit deze shit halen.
En dat is ze blijkbaar niet echt van plan...
- Bij meerdaagse festivals moet iedereen alsnog elke dag worden getest. Ook de gevaccineerden. De capaciteit van het festival wordt begrenst op hoe veel volk ze elke dag aan de ingang kunnen testen
- Alleen toegang voor Europeanen. En als een Europees land het al te bont zou maken, dan krijgen die ingezetenen ook geen toegang.
Vertelt u maar, mevrouwtje. Wat had u nog meer gewenst ? Of laten we de vraag eens anders stellen: hoe en wanneer geraken wij dan wel uit deze shit ? Dit decennium nog ? Of is Tomorrowland sowieso permanent geschrapt ?
Kijk, in het virologenkoor vliegt er regelmatig eentje uit de bocht. No problem. J.L. Gala ligt ook nog ergens in het struikgewas.
Maar deze mevrouw is wél voorzitter van de GEMS. En de GEMS heeft 1 doel: ons uit deze shit halen.
Als je een goed geinformeerde bron zoekt en eens wil lezen wat men wel of niet weet, wat men denkt te weten, over de Indiase variant :
https://www.bbc.com/news/world-asia-india-56844925
https://www.thenationalnews.com/world/a ... -1.1212637
Inzake inenting staan ze in UK verder. Ze hebben er ook een massa inwoners met Indische roots.
Tegenhouden is een droom.
Ik val even in herhaling : enkel op de Chinese manier hou je zoiets tegen.
Wat ik hier al lang zeg :
""""Please take the first vaccine you are offered. Do not make the mistake of hesitating and waiting for an ideal vaccine. """"
Ik lees vooral 1 gemene deler : we weten nog zo goed als niets over de bijzonderheden van de Indische variant.
https://www.bbc.com/news/world-asia-india-56844925
https://www.thenationalnews.com/world/a ... -1.1212637
Inzake inenting staan ze in UK verder. Ze hebben er ook een massa inwoners met Indische roots.
Tegenhouden is een droom.
Ik val even in herhaling : enkel op de Chinese manier hou je zoiets tegen.
Wat ik hier al lang zeg :
""""Please take the first vaccine you are offered. Do not make the mistake of hesitating and waiting for an ideal vaccine. """"
Ik lees vooral 1 gemene deler : we weten nog zo goed als niets over de bijzonderheden van de Indische variant.
Akkoord, maar je zegt het zelf: ons uit de shit halen.Dixit schreef: ↑10 mei 2021, 09:13
De vraag is wie "ons" is natuurlijk...
"ons" voor de virologen = het zorgpersoneel en de oude blanke man
Ze trekken zich weinig aan van groepen waar ze geen affectie mee hebben.
Persoonlijk ben ik nooit naar een festival geweest en kan het me oprecht niks schelen hoeveel er worden georganiseerd, maar ik snap wel dat andere mensen dit totaal anders zien.
Dat inzicht is er bij de virologen nu eenmaal niet, als het hun niet boeit, heb je pech.
Als je toevallig tot zo'n groep behoort en je niet dezelfde manier van leven hebt, dan ben je de andere (= de jongere, de cultuursector, de horeca) en dan zit er niks anders op dan hopen op goodwill en de overschotjes.
En het is allemaal jouw schuld, niet die van "ons".
-
- Verbannen Gebruiker
Die ons ben je zelf.
Virologen en politici kunnen alleen maar aanraden wat je moet doen om het ergste te voorkomen.
Pharma kan alleen maar medicijnen ontwikkelen maar ze finaal niet door je strot rammen.
Als je in de shit terecht komt kan je meestal maar op één iemand meer echt rekenen en dat ben je zelf.
Als je moet wachten tot de anderen het voor je komen oplossen kan je nog lang zitten wachten.
Voor velen al meer dan een jaar dus.
Virologen en politici kunnen alleen maar aanraden wat je moet doen om het ergste te voorkomen.
Pharma kan alleen maar medicijnen ontwikkelen maar ze finaal niet door je strot rammen.
Als je in de shit terecht komt kan je meestal maar op één iemand meer echt rekenen en dat ben je zelf.
Als je moet wachten tot de anderen het voor je komen oplossen kan je nog lang zitten wachten.
Voor velen al meer dan een jaar dus.
Juist, Aerolla, dat was precies ook mijn gevoel.
Experten mogen zeker het enthousiasme afremmen als het echt te hard van stapel gaat.
Zo gingen in Nederland de terrassen open, 'want de piek van de golf is in zicht'. Aldus het RIVM.
Euhhh... da's wellicht ietsje te voluntaristisch ?
Maar de taak van de voorzitter van de GEMS moet ook niet zijn om elk plan richting de normaliteit de grond in te stampen !
Experten mogen zeker het enthousiasme afremmen als het echt te hard van stapel gaat.
Zo gingen in Nederland de terrassen open, 'want de piek van de golf is in zicht'. Aldus het RIVM.
Euhhh... da's wellicht ietsje te voluntaristisch ?
Maar de taak van de voorzitter van de GEMS moet ook niet zijn om elk plan richting de normaliteit de grond in te stampen !
-
- Verbannen Gebruiker
Ik denk dat je de taak van de GEMS verwart met deze van de GEES.
In tegenstelling tot de GEES welke belast was met de exitstrategie is het de taak van de GEMS om alle maatregelen te adviseren om de crisis te beheersen.
Het advies van deze groep is een consensus van de verschillende expertises aanwezig in deze groep.
Het is aan de bevoegde politici om er nadien hun beleid op te bouwen. Of om er hun gat mee af te kuisen en een andere richting uit te gaan.
Je kan moeilijk van medische en andere experten verwachten dat ze een advies formuleren dat tegen hun vakkennis ingaat, gewoon om politici en hun kiezers te plezieren. Het is aan de politici om uiteindelijk te kiezen of ze op korte termijn hun achterban plezieren of met kennis van zaken een beleid op langere termijn willen uitvoeren waarbij je wel altijd tegen iemands kar rijdt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind dat dan weer machtig.
De politici hebben de GEMS bevolkt met lockdownlovers en alle wetenschappers die niet full blown-paniekzaaiers waren naar de uitgang begeleid. En nu staan ze daar natuurlijk te blinken. Iedere keer als ze het volk wat meer vrijheid gunnen bellen die hun bevriende journalisten op om weer een stukje te plaatsen dat de angst moet voeden.
Benieuwd hoe dit gaat aflopen...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Daar heb je wel een punt.
Ik ben eens op zoek gegaan naar een ledenlijst van de GEMS en vond toevallig, dat de verslagen online staan. Dat is al wat !
Een google op "GEMS leden" vond precies niet veel. Dan maar een zoektocht bij de welgeïnformeerde media met "GEMS membres". En hier staat wat.
Ik had eigenlijk verwacht aan de vlaamse zijde uitsluitend de roeptoeters te vinden en aan de Franstalige zijde alle wetenschappers. Dat valt enigszins mee. Aan vlaamse zijde bevinden zich ook Pierre Van Damme en Steven Van Gucht. Opvallend is wel, dat aan de vlaamse zijde er een heel rijtje mediageile roeptoeters zijn. De Franstaligen zijn wat minder bekend. Slechts Yves Van Laethem en Christelle Meuris treden regelmatig op. Hoe dan ook zijn er aan Franstalige zijde geen tafelspringers (Yves en Christelle zijn altijd heel genuanceerd).
Misschien is Jambon daarom ook zo enthousiast. De vlaamse zijde heeft te veel geroeptoeterd, dus het is de vlaamse MP die nu in actie schiet. De Franstaligen zijn altijd genuanceerd geweest en dus schiet Elio ook niet uit zijn krammen.
Ik ben eens op zoek gegaan naar een ledenlijst van de GEMS en vond toevallig, dat de verslagen online staan. Dat is al wat !
Een google op "GEMS leden" vond precies niet veel. Dan maar een zoektocht bij de welgeïnformeerde media met "GEMS membres". En hier staat wat.
Ik had eigenlijk verwacht aan de vlaamse zijde uitsluitend de roeptoeters te vinden en aan de Franstalige zijde alle wetenschappers. Dat valt enigszins mee. Aan vlaamse zijde bevinden zich ook Pierre Van Damme en Steven Van Gucht. Opvallend is wel, dat aan de vlaamse zijde er een heel rijtje mediageile roeptoeters zijn. De Franstaligen zijn wat minder bekend. Slechts Yves Van Laethem en Christelle Meuris treden regelmatig op. Hoe dan ook zijn er aan Franstalige zijde geen tafelspringers (Yves en Christelle zijn altijd heel genuanceerd).
Misschien is Jambon daarom ook zo enthousiast. De vlaamse zijde heeft te veel geroeptoeterd, dus het is de vlaamse MP die nu in actie schiet. De Franstaligen zijn altijd genuanceerd geweest en dus schiet Elio ook niet uit zijn krammen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goed verwoord, op een bepaald moment moeten we terug naar de normaliteit gaan ! Dat lijkt Vlieghe niet te snappen.Dixit schreef: ↑10 mei 2021, 09:13 Ik heb de Voxpop van die mevrouw niet gezien, maar op een gegeven moment is die uitspraak logisch.
Tegen de zomer zijn veel mensen gevaccineerd, en hebben we groepsimmuniteit (3 miljoen Belgen hebben al eens Covid gehad). Er zal altijd een zekere Covidincidentie zijn, wellicht seizoensgebonden, en we zullen ermee leren leven net zoals we met griep en RSV en dergelijke leven.
Ik weiger me schrik te laten aanraden door varianten, ten eerste geloof ik dat de partiële bescherming van de huidige vaccins meestal voldoende zal zijn, en ten tweede kunnen we snel mRNA vaccins maken tegen varianten.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
We kunnen ze misschien snel "maken" maar kunnen we ze ook snel verdelen en geven aan iedereen?Charlesvdw schreef: ↑10 mei 2021, 22:06 Ik weiger me schrik te laten aanraden door varianten, ten eerste geloof ik dat de partiële bescherming van de huidige vaccins meestal voldoende zal zijn, en ten tweede kunnen we snel mRNA vaccins maken tegen varianten.
Momenteel zitten we wereldwijd aan 17 percent en we zijn al maanden (half jaar) bezig...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Verbannen Gebruiker
iedereen zijn taak.Charlesvdw schreef: ↑10 mei 2021, 22:06 Goed verwoord, op een bepaald moment moeten we terug naar de normaliteit gaan ! Dat lijkt Vlieghe niet te snappen.
Tegen de zomer zijn veel mensen gevaccineerd, en hebben we groepsimmuniteit (3 miljoen Belgen hebben al eens Covid gehad). Er zal altijd een zekere Covidincidentie zijn, wellicht seizoensgebonden, en we zullen ermee leren leven net zoals we met griep en RSV en dergelijke leven.
Ik weiger me schrik te laten aanraden door varianten, ten eerste geloof ik dat de partiële bescherming van de huidige vaccins meestal voldoende zal zijn, en ten tweede kunnen we snel mRNA vaccins maken tegen varianten.
Mevr. Vlieghe heeft haar taak en beroepskennis. Vanuit haar beroep is het virus nog altijd aanwezig en niet onder controle.
Vanuit haar standpunt is de toestand dus nog niet normaal. Ze doet dus gewoon wat haar taak in de keten is.
Het is weer de ondankbare taak van anderen om af te wegen wiens visie men het zwaarst laat doorwegen om tot een werkbaar besluit op het terrein te komen.
Wat had je gewild? Dat een viroloog in de media komt verklaren dat vanuit medische toestand alles normaal is en alles terug zijn gewone gangetje mag gaan? Om na de volgende heropflakkering ongetwijfeld met pek en veren beladen te worden.
Dat jij er nu vanuit gaat dat tegen de zomer de Belgen de groepsimmuniteit bereikt hebben is een uitspraak die ik sterk durf te betwijfelen. Slechts een heel klein percentage van de bevolking zal tegen dan volledig gevaccineerd zijn.
Nu, dat zijn dan gewoon twee tegengestelde meningen waarvan we tegen de zomer zullen zien hoe het effectief zal uitdraaien.
Je moet je ook door niemand angst laten aanjagen want dat is een persoonlijk gebonden gegeven.
Hoe je in het vervolg zelf met het virus en de volgende virussen zal omgaan zal hoofdzakelijk van jezelf afhangen.
Hopelijk voor iedereen wordt binnenkort je geloof in de feiten bevestigd.
Maar dat zullen we pas weten als het zo ver is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zowel gegevens uit de studies met Pfizer en AstraZeneca, als gegevens uit de Schotse real life studie, tonen dat er al een belangrijke maar onvolledige bescherming is na 1 dosis.
Herinner u ook de Britse manier van vaccineren waarbij men ervoor opteerde om de tweede prik niet te snel te geven om zoveel mogelijk mensen een eerste vaccin te geven; ditzelfde land rapporteert nu 0 Covid-doden !
10 dagen na de eerste vaccinatie is er al een belangrijk beschermend effect.
Ik refereer nog eens naar de Schotse studie waarbij 28 dagen na de eerste AZ spuit er een bescherming tegen hospitalisatie is van 94%, en 28 dagen na de eerste Pfizerspuit is er een bescherming tegen hospitalisatie van 85%.
Als de vaccinatie aan dit tempo blijft doorgaan, zal groepsimmuniteit volgens mijn bescheiden mening in de zomer bereikt zijn.
Let wel, ik zie groepsimmuniteit niet als eradicatie van het virus, maar meer als een toestand waarbij er nog steeds mensen besmet worden, maar waarbij die besmettingen niet meer voor grote uitbraken zorgen.
Herinner u ook de Britse manier van vaccineren waarbij men ervoor opteerde om de tweede prik niet te snel te geven om zoveel mogelijk mensen een eerste vaccin te geven; ditzelfde land rapporteert nu 0 Covid-doden !
10 dagen na de eerste vaccinatie is er al een belangrijk beschermend effect.
Ik refereer nog eens naar de Schotse studie waarbij 28 dagen na de eerste AZ spuit er een bescherming tegen hospitalisatie is van 94%, en 28 dagen na de eerste Pfizerspuit is er een bescherming tegen hospitalisatie van 85%.
Als de vaccinatie aan dit tempo blijft doorgaan, zal groepsimmuniteit volgens mijn bescheiden mening in de zomer bereikt zijn.
Let wel, ik zie groepsimmuniteit niet als eradicatie van het virus, maar meer als een toestand waarbij er nog steeds mensen besmet worden, maar waarbij die besmettingen niet meer voor grote uitbraken zorgen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor de rest grotendeels akkoord, maar de kommaneuker in mij moet toch iets rechtzetten. Ik ben niet zeker wat je bedoelt met ditzelfde land? Ofwel Groot-Brittanië (eigenlijk een eiland) of het VK?Charlesvdw schreef: ↑11 mei 2021, 19:40Herinner u ook de Britse manier van vaccineren waarbij men ervoor opteerde om de tweede prik niet te snel te geven om zoveel mogelijk mensen een eerste vaccin te geven; ditzelfde land rapporteert nu 0 Covid-doden !
Maar in beide gevallen is het niet 0, door die dekselse Welshmen waar ze wel nog 4 doden telden. In de rest van het VK was het dodental wel 0. Well done chaps!!
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.