Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ondertussen een leuk item op het JT van 19h30. 'Mais où est donc Vandenbroucke ?'
Die was er immers niet bij, bij de persconferentie en dat was heel opvallend.
Volgens het item was dat, omdat VDB een ruzie had met Jambon tijdens het Codeco. Normaal gezegd legt De Croo dan Jambon het zwijgen op. Maar dit keer kreeg die gelijk.
'La ligne dure de Vandenbroucke n'est clairement plus de mise'
Opgehoepeld dus.
Deze week overigens ook een prachtig stukje in La Libre over 'Meester Frank' (en néerlandais dans le texte) en waarom die iedereen op zijn zenuwen werkt.
Ondertussen constateer ik nu, 11 mei 2021 om 21h48, op de liveblogs van de vlaamse kranten, dat zowel VDB als dokter Erika misnoegd aan het zeiksnorren zijn.
Erika is wat aan het monkelen over de Indische variant. Ja, mensen, waar zouden wij zijn zonder de Indische variant ? Dan had Erika helemaal het nakijken !
Die was er immers niet bij, bij de persconferentie en dat was heel opvallend.
Volgens het item was dat, omdat VDB een ruzie had met Jambon tijdens het Codeco. Normaal gezegd legt De Croo dan Jambon het zwijgen op. Maar dit keer kreeg die gelijk.
'La ligne dure de Vandenbroucke n'est clairement plus de mise'
Opgehoepeld dus.
Deze week overigens ook een prachtig stukje in La Libre over 'Meester Frank' (en néerlandais dans le texte) en waarom die iedereen op zijn zenuwen werkt.
Ondertussen constateer ik nu, 11 mei 2021 om 21h48, op de liveblogs van de vlaamse kranten, dat zowel VDB als dokter Erika misnoegd aan het zeiksnorren zijn.
Erika is wat aan het monkelen over de Indische variant. Ja, mensen, waar zouden wij zijn zonder de Indische variant ? Dan had Erika helemaal het nakijken !
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je hebt gelijk hoor, maar dat leidt wat af van het punt dat ik wou maken.CarpeNoctem schreef: ↑11 mei 2021, 20:22Voor de rest grotendeels akkoord, maar de kommaneuker in mij moet toch iets rechtzetten. Ik ben niet zeker wat je bedoelt met ditzelfde land? Ofwel Groot-Brittanië (eigenlijk een eiland) of het VK?Charlesvdw schreef: ↑11 mei 2021, 19:40Herinner u ook de Britse manier van vaccineren waarbij men ervoor opteerde om de tweede prik niet te snel te geven om zoveel mogelijk mensen een eerste vaccin te geven; ditzelfde land rapporteert nu 0 Covid-doden !
Maar in beide gevallen is het niet 0, door die dekselse Welshmen waar ze wel nog 4 doden telden. In de rest van het VK was het dodental wel 0. Well done chaps!!
GB is het ganse eiland (Engeland, Wales, Schotland), het VK is met Noord-Ierland er nog bij.
In elk geval is zelfs 4 Coviddoden per dag een geweldig resultaat, en een bewijs van het gelijk van hun strategie.
Ze hebben gegokt door snel te starten met AstraZeneca voor er veel evidentie was, ze hebben gegokt met de tweede dosis later te geven ook al was dat niet volgens de studies.
It was a ballsy move, and it paid off. Het had ook anders kunnen uitdraaien, maar de Britten hebben begrepen dat je in een pandemie snel moet handelen, iets moet durven, en niet steeds willen wachten (zoals onze virologen) tot er hard bewijs is.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Nogmaals een bewijs dat de verplichte quarantaine een lege doos is.
https://www.hln.be/brugge/nieuwe-besmet ... ~a14020fb/
https://www.hln.be/brugge/nieuwe-besmet ... ~a14020fb/
Charlesvdw schreef: ↑11 mei 2021, 22:06Je hebt gelijk hoor, maar dat leidt wat af van het punt dat ik wou maken.CarpeNoctem schreef: ↑11 mei 2021, 20:22
Voor de rest grotendeels akkoord, maar de kommaneuker in mij moet toch iets rechtzetten. Ik ben niet zeker wat je bedoelt met ditzelfde land? Ofwel Groot-Brittanië (eigenlijk een eiland) of het VK?
Maar in beide gevallen is het niet 0, door die dekselse Welshmen waar ze wel nog 4 doden telden. In de rest van het VK was het dodental wel 0. Well done chaps!!
GB is het ganse eiland (Engeland, Wales, Schotland), het VK is met Noord-Ierland er nog bij.
In elk geval is zelfs 4 Coviddoden per dag een geweldig resultaat, en een bewijs van het gelijk van hun strategie.
Ze hebben gegokt door snel te starten met AstraZeneca voor er veel evidentie was, ze hebben gegokt met de tweede dosis later te geven ook al was dat niet volgens de studies.
It was a ballsy move, and it paid off. Het had ook anders kunnen uitdraaien, maar de Britten hebben begrepen dat je in een pandemie snel moet handelen, iets moet durven, en niet steeds willen wachten (zoals onze virologen) tot er hard bewijs is.
Er was ook een hardere lockdown
-
- Verbannen Gebruiker
Je maakt wel heel korte bochten en laat gewoon weg wat niet in het verhaal past.Charlesvdw schreef: ↑11 mei 2021, 22:06 maar de Britten hebben begrepen dat je in een pandemie snel moet handelen, iets moet durven, en niet steeds willen wachten (zoals onze virologen) tot er hard bewijs is.
Ten eerste is het UK een eiland. Als je echt wil kan je je binnenland dan perfect controleren.
Maar dat hebben ze ook niet gedaan. Hun premier was zelfs in het begin een halve ontkenner van het probleem.
Tot hij zelf met zijn neus op de feiten werd gedrukt en zijn kar heeft gekeerd.
Dan is hij, wat kenmerkend is voor zijn beleid, met weinig kennis van zaken gewoon wat gaan gokken.
En dat is voor een keer goed uitgedraaid.
Heel zijn Brexit verhaal was ook een aaneenschakeling van blufpoker en gokken. Lijkt voor hem nu goed uit te draaien.
Maar op termijn is hij er nog niet. Voor hetzelfde geld wordt hij de premier die van het UK of wat er van rest een rijk heeft gemaakt waarbij het eiland zelf uit elkaar valt .
Of hij zelf nog veel te zeggen heeft blijft ook nog maar de vraag. Lijkt er steeds meer en meer op dat hij nog alleen iets kan doen als zijn laatste vriendin hem daarvoor de zegen geeft.
Wat er zich voor de TV-camera's afspeelt is niet altijd wat er in werkelijkheid gebeurt.
In grote delen van de UK heerst bittere armoede. Ze zijn wel goed in het ophouden van de schijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het VK plukt nu inderdaad de vruchten van hun snelle vaccinatiestart. En het wordt nog beter, de jongste cijfers tonen slechts één dode op 10/5.Charlesvdw schreef: ↑11 mei 2021, 22:06In elk geval is zelfs 4 Coviddoden per dag een geweldig resultaat, en een bewijs van het gelijk van hun strategie.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, de premier heeft dat leep gespeeld. Overal op TV komen als de burgers wat vrijheid gegund wordt. Hij rekent op hun korte geheugen, waarschijnlijk zelfs niet onterecht
Gedurende heel deze coronatoestand kwam de ratio niet zelden uit Franstalië...
Die TV-virologen gaan nogal in een gat vallen als de hysterie ooit gaat liggen. Best wat ondersteuning voorzienDixit schreef: ↑11 mei 2021, 21:53 Ondertussen constateer ik nu, 11 mei 2021 om 21h48, op de liveblogs van de vlaamse kranten, dat zowel VDB als dokter Erika misnoegd aan het zeiksnorren zijn.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Die mensen doen ook maar hun werk, nl. aangeven dat wat ze nu aan het doen is virologisch gezien niet goed is ... was het niet Israël dat een enorme twee/derde/vierde (ik volg de tel niet) besmettingsgolf heeft gekregen toen ze in de euforie van het vaccineren zowat alles loslieten was los kon gelaten worden ? Uiteraard gaan we hier - enthousiast als ons volkje is - net hetzelfde meemaken.CarpeNoctem schreef: ↑12 mei 2021, 12:46 Die TV-virologen gaan nogal in een gat vallen als de hysterie ooit gaat liggen. Best wat ondersteuning voorzien
Een ezel stoot zich geen twee keer over dezelfde steen ... ons Belgische politici zijn duidelijk geen ezels want die stoten zich telkens weer over dezelfde steen ... het enthousiasme waarmee ze alles loslaten zal - ik hoop dat ik verkeerd ben - zich binnenkort wel wreken ...
En nog een puntje : de TV-virologen zijn maar TV-virologen geworden omdat de politici de guts niet hadden om wanneer het nodig was op TV te komen ... ze lieten hun werk over aan de virologen ... goede keuze uiteraard, nu het iets beter gaat staan ze in rijen om "onze vrijheid" weer te geven en kunnen ze intussen alle schuld op de virologen steken ... we zijn toch allemaal zo voorspelbaar !
-
- Verbannen Gebruiker
+1
Bespaar ons van dat soort politici.was het niet Israël dat een enorme twee/derde/vierde (ik volg de tel niet) besmettingsgolf heeft gekregen toen ze in de euforie van het vaccineren zowat alles loslieten was los kon gelaten worden ? Uiteraard gaan we hier - enthousiast als ons volkje is - net hetzelfde meemaken.
+1/2Een ezel stoot zich geen twee keer over dezelfde steen ... ons Belgische politici zijn duidelijk geen ezels want die stoten zich telkens weer over dezelfde steen ... het enthousiasme waarmee ze alles loslaten zal - ik hoop dat ik verkeerd ben - zich binnenkort wel wreken ...
En nog een puntje : de TV-virologen zijn maar TV-virologen geworden omdat de politici de guts niet hadden om wanneer het nodig was op TV te komen ... ze lieten hun werk over aan de virologen ... goede keuze uiteraard, nu het iets beter gaat staan ze in rijen om "onze vrijheid" weer te geven en kunnen ze intussen alle schuld op de virologen steken ... we zijn toch allemaal zo voorspelbaar !
Ik zou nu niet graag in de Belgische politici hun schoenen staan.
Als leden van dit forum een staal zijn van de Vlaamse bevolking volgens wiens opvatting moeten ze dan beleid voeren?
Wat je ook doet, voor een deel is het toch nooit goed. En die roepen meestal nog het hardst ook.
Op dat vlak hebben wetenschappers het makkelijker. Die moeten alleen rekening houden met de conclusies van hun wetenschap. Wat dan ook nog eens onderhevig is aan voortschrijdend inzicht.
Politici moeten rekening houden met tegengesteld eisen. En dan nog eens van eisers die het altijd veel beter weten maar meestal het lef niet hebben het licht dat ze gezien hebben in de praktijk te brengen.
Wat betreft hysterisch doen dat is toch iets dat ik weinig zie bij virologen en andere wetenschappers.
Noch bij de zwijgende meerderheid die gewoon de regels volgt.
De laatste tijd zie ik meer hysterische taferelen bij de non-believers en ontkenners die de parken en pleinen onveilig maken met hun oncontroleerbaar gedrag.
Volledig akkoord. De politici staan nu in de rij om om ter eerst en om ter strafste versoepelingen aan te kondigen.geebee schreef: ↑12 mei 2021, 13:42 Die mensen doen ook maar hun werk, nl. aangeven dat wat ze nu aan het doen is virologisch gezien niet goed is ... was het niet Israël dat een enorme twee/derde/vierde (ik volg de tel niet) besmettingsgolf heeft gekregen toen ze in de euforie van het vaccineren zowat alles loslieten was los kon gelaten worden ? Uiteraard gaan we hier - enthousiast als ons volkje is - net hetzelfde meemaken.
Een ezel stoot zich geen twee keer over dezelfde steen ... ons Belgische politici zijn duidelijk geen ezels want die stoten zich telkens weer over dezelfde steen ... het enthousiasme waarmee ze alles loslaten zal - ik hoop dat ik verkeerd ben - zich binnenkort wel wreken ...
Ik hoop ten stelligste dat dit goed zal aflopen maar de realist in mijn denkt het omgekeerde. We zijn nu eenmaal een volk zonder gezond verstand. De overvolle terrassen waren daar nog maar eens een voorbeeld van.
Ik ga graag naar een festival maar om nu aan te kondigen dat Tomorrowland op maximum bezetting zal kunnen doorgaan daar zakt mijn broek van af. Hoe ze trouwens 60.000 man op een paar uur tijd een sneltest in hun neus gaan steken of al die attesten gaan controleren dat is me een raadsel. En wat wanneer er zich iemand aanbiedt met een ticket van 4 dagen en die blijkt positief te zijn of geen attest te hebben? Min. 500 euro in de vuilbak en die gaan dat allemaal braaf aanvaarden en weggaan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zeg toch niet dat ze alles goed gedaan hebben ? Integendeel, ze hebben de Covidpandemie initieel slecht aangepakt.David_DeWa schreef: ↑12 mei 2021, 11:44Je maakt wel heel korte bochten en laat gewoon weg wat niet in het verhaal past.Charlesvdw schreef: ↑11 mei 2021, 22:06 maar de Britten hebben begrepen dat je in een pandemie snel moet handelen, iets moet durven, en niet steeds willen wachten (zoals onze virologen) tot er hard bewijs is.
Ten eerste is het UK een eiland. Als je echt wil kan je je binnenland dan perfect controleren.
Maar dat hebben ze ook niet gedaan. Hun premier was zelfs in het begin een halve ontkenner van het probleem.
Tot hij zelf met zijn neus op de feiten werd gedrukt en zijn kar heeft gekeerd.
Dan is hij, wat kenmerkend is voor zijn beleid, met weinig kennis van zaken gewoon wat gaan gokken.
En dat is voor een keer goed uitgedraaid.
Heel zijn Brexit verhaal was ook een aaneenschakeling van blufpoker en gokken. Lijkt voor hem nu goed uit te draaien.
Maar op termijn is hij er nog niet. Voor hetzelfde geld wordt hij de premier die van het UK of wat er van rest een rijk heeft gemaakt waarbij het eiland zelf uit elkaar valt .
Of hij zelf nog veel te zeggen heeft blijft ook nog maar de vraag. Lijkt er steeds meer en meer op dat hij nog alleen iets kan doen als zijn laatste vriendin hem daarvoor de zegen geeft.
Wat er zich voor de TV-camera's afspeelt is niet altijd wat er in werkelijkheid gebeurt.
In grote delen van de UK heerst bittere armoede. Ze zijn wel goed in het ophouden van de schijn.
Maar de vaccinaties hebben wel goed aangepakt, met gedurfde beslissingen, en minder rigide dan Europa. Ze hebben voor een deel geluk gehad, maar ze hebben dat geluk ook wel een deel afgedwongen.
En wat Brexit betreft, de populaire pers aldaar ziet het vaccinatiesucces als bewijs dat de Brexit iets goed was.
Voor de duidelijkheid, dat is niet mijn mening.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ook de doorsnee Brit is blij met hun eigen corona-strategie. Als men over het kanaal nog zo'n paar 'oorlogjes' kan winnen van de EU dan bewijzen ze gewoon hun gelijk. Ik duim alvast mee voor hen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En waarom zou dat virologisch niet goed zijn?geebee schreef: ↑12 mei 2021, 13:42Die mensen doen ook maar hun werk, nl. aangeven dat wat ze nu aan het doen is virologisch gezien niet goed is ...CarpeNoctem schreef: ↑12 mei 2021, 12:46 Die TV-virologen gaan nogal in een gat vallen als de hysterie ooit gaat liggen. Best wat ondersteuning voorzien
Dat was juist mijn punt. De politici handpickten de lockdownlovers uit de wetenschappers wetende dat die het vuile werk wel gingen opknappen. Nu dat de immuniteit ervoor zorgt dat het angstverhaal minder houdbaar wordt gaan ze in de media de bevrijders van de bevolking spelen.
Deze had ik al in het begin van heel deze soap gepost:
Dat stond toch in de sterren geschreven?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Volmondig akkoord. Als de EU wou bewijzen dat ze een logge bureaucratische mastodont zijn, wel dan zijn ze met het hele vaccinverhaal in hun opzet met verve geslaagd.
-
- Verbannen Gebruiker
Als je een beetje uitzoekt hoe de Brexit verkocht is aan de gewone Brit weet je wel beter.Charlesvdw schreef: ↑12 mei 2021, 19:38 En wat Brexit betreft, de populaire pers aldaar ziet het vaccinatiesucces als bewijs dat de Brexit iets goed was.
Voor de duidelijkheid, dat is niet mijn mening.
Dat grenst gewoon aan een opeenstapeling van leugens en oplichterij met volledige medewerking van dezelfde pers.
Uiteraard blijft de pers dat nu verkopen als een goed nieuws show.
En het is het landsdeel Engeland dat grotendeels voor de Brexit was. En dan nog eens dat deel van de kiezers die de populaire pers lezen en alles geloven wat daarin verkondigd wordt.
Hele landsdelen binnen dat verpauperde rijk denken er anders over.
En in Noord-Ierland zijn ze ook al niet meer zo blij met de Brexitpoets die BJ hen gelapt heeft.
Moesten onze politici hetzelfde spelletjes spelen als BJ, ze zouden nu met de grond gelijk gemaakt worden door dezelfden die hem nu hier prijzen.
Bj heeft weinig verdienste aan de Brexit. Dat is grotendeels een plannetje van D. Cummings die BJ als zijn handpop gebruikt heeft. Tot de laatste vriendin van BJ er genoeg van had en nu de lakens uitdeelt in Downing Street 11.