Photonike Capital
TIP
Re: Photonike Capital
Acht jij het mogelijk dat een zero-coupon obligatie met een looptijd van 14 jaar heel stevig boven pari noteert?BenjaminBuffett schreef: ↑8 mei 2021, 22:08 Photonike Capital weet maar al te goed wat die obligatieportefeuille waard is
Hoeveel € wil jij zelf vandaag betalen voor het recht om in 2035 100€ cash in uw handen te krijgen?
Als de boekwaarde veel hoger is dan de koers, waarom niet.
Geloofwaardig businessplan of niet.
P/B is toch een niet onbelangrijke metriek van bepaalde sectoren/bedrijven.
Zeker als de activa zeer liquide zijn als obligaties hier zou een eenvoudige liquidatie u onmiddellijk aanzienlijke winst opleveren.
En het bedrijf zou met zijn businessplan al echt heel waardevernietigend te werk moeten gaan om de waarde te doen dalen naar de koers.
Maar dan moet je wel op die boekwaarde/boekhouding kunnen vertrouwen...
Daar knelt het schoentje.
Daar knelt net het schoentje. Als die coupon is afgesplitst, is die herwaarderingsmeerwaarde er niet.BenjaminBuffett schreef: ↑8 mei 2021, 22:08 Photonike Capital weet maar al te goed wat die obligatieportefeuille waard is en ik kan niet geloven dat ze gaan wachten om die portefeuille te verkopen tot het moment dat ze er een minderwaarde zouden op realiseren.
Als de latente meerwaarden op die portefeuille niet zouden mogen gerealiseerd worden, dan gaat een bedrijfsrevisor helemaal niet aanvaarden dat er een herwaarderingsmeerwaarde wordt geboekt op die portefeuille. Dan zou er niet gewoon een voorbehoud gemaakt worden omtrent dit punt, maar dan zou ik eerder een onthoudende verklaring of afkeurende verklaring verwachten.
Photonike Capital is voor mij gewoon een beredeneerd, speculatief beleggingske.
Het zou bijvoorbeeld perfect kunnen dat je strikt genomen de obligatie kan opwaarderen volgens bepaalde boekhoudkundige regels. We weten immers niet via welke constructie die coupon weg gaat naar derden. Afhankelijk van welke manier kan het strikt genomen waarschijnlijk wel. Ze zullen wel weten wat ze doen en het is afgetekend door een revisor (hoewel dat ook niet zaligmakend is).
Lijkt me dat ze bepaalde schimmige trukjes hebben uitgehaald om te voldoen aan bepaalde kapitalisatievoorwaarden voor een verzekeringslicentie. De offbalance sheet items worden dan handig opgemaakt zodat aan de letterlijke voorwaarden kan voldaan worden van boekhoudkundige regels. Voor alles bestaat er een uitzondering en er zijn slimme jongens genoeg om deze uit te zoeken.
Als je een gokje wil doen, doe gerust, niets mis mee, zolang je weet waar je aan begint. Ik doe ook wel eens zot met een klein deel van mijn portefeuille. Deze is net iets te bizar voor mij.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wordt het dan voor bv die Duitse overheidsobligatie deze?BenjaminBuffett schreef: ↑8 mei 2021, 21:23
Duitse overheidsobligatie (GERMANY(FED REP) 4.75% SNR 04/07/34
Answer Photonike Capital: "The interest income from Bonds have been "stripped" and ownership of third parties. Our company is full owner of principal and we are free to trade on the market the Bonds
Desnoods evolueert Photonike Capital tot een investeringsmaatschappij zoals Belreca
Bond ISIN DE0001135226 = Prin’ STRIP ISIN DE0001142214
= https://www.finanzen.ch/obligationen/bu ... 0001142214
Aan welke 'fair value' kom je dan nog als je rekening houdt met waarde van gestripte + decote van 30-40% zoals je aanhaalt het geval is bij Belreca, - schulden...?
Los van een korting voor het rariteitenkabinet als geheel, dus moesten ze Malta en Curaçao laten varen en braafjes in Roche en Solvay investeren zoals Belreca.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De obligaties werden verworven in 2015 toen die obligaties sterk onder pari stonden.
De gestripte versie van de Duitse staatsobligatie stond in dat jaar tussen 72,38% en 92,24%.
Dus vandaag aan een koers van 99,188% zit er weldegelijk nog een latente meerwaarde op die staatsobligatie.
GERMANY(FED REP) 0% PRINC STRIP 07/34 EUR (BA21)
EMITTENT: GERMANY, FEDERAL REPUBLIC OF
ISIN: DE0001142214
Een exacte berekening is niet mogelijk aangezien bij mijn weten niet geweten is aan welke exacte prijs die staatsobligaties werden aangekocht. Vandaar dat ik ook geen rekening hou met de latente meerwaarden.
De gestripte versie van de Duitse staatsobligatie stond in dat jaar tussen 72,38% en 92,24%.
Dus vandaag aan een koers van 99,188% zit er weldegelijk nog een latente meerwaarde op die staatsobligatie.
Een exacte berekening is niet mogelijk aangezien bij mijn weten niet geweten is aan welke exacte prijs die staatsobligaties werden aangekocht. Vandaar dat ik ook geen rekening hou met de latente meerwaarden.
BenjaminBuffett schreef: ↑10 mei 2021, 09:48 De obligaties werden verworven in 2015 toen die obligaties sterk onder pari stonden.
Hopelijk weet Photonike wel aan welke waarde ze hebben aangekocht.BenjaminBuffett schreef: ↑10 mei 2021, 09:48 Een exacte berekening is niet mogelijk aangezien bij mijn weten niet geweten is aan welke exacte prijs die staatsobligaties werden aangekocht. Vandaar dat ik ook geen rekening hou met de latente meerwaarden.
Aan hoeveel staan de obligaties in de boeken van Photonike?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik moet het ook stellen met de informatie die beschikbaar is. Ik heb geen zicht op hun boekhouding.
De vraag kan altijd gesteld worden aan het management. Ik heb al genoeg vragen per mail gesteld aan hen, dus ik laat dus de eer aan anderen om deze vraag nog eens te stellen.
Ik heb deze speculatieve positie met 60% afgebouwd (afroming van de winst) aangezien ik andere opportuniteiten heb ontdekt waarin ik meer potentieel zie. Photonike maakt nog 0,5% deel uit van mijn portefeuille.
De vraag kan altijd gesteld worden aan het management. Ik heb al genoeg vragen per mail gesteld aan hen, dus ik laat dus de eer aan anderen om deze vraag nog eens te stellen.
Ik heb deze speculatieve positie met 60% afgebouwd (afroming van de winst) aangezien ik andere opportuniteiten heb ontdekt waarin ik meer potentieel zie. Photonike maakt nog 0,5% deel uit van mijn portefeuille.
Daarnet getelefoneerd met de CEO van Candela de heer Cyril Josset.
De statement van Photonike dat Candela de positie die zij hebben terug aan marktwaarde zou hebben gevalueerd is pertinent onjuist zegt hij, de stukken staan nog steeds aan 0 euro in de boeken zoals we ook kunnen lezen in het jaarverslag.
Het probleem is dat in december 2015 Photonike voor 107 miljoen euro obligaties heeft gekocht, de wel gekende obligaties van de Belgische en Duitse staat. Deze waarde stemt overeen met de waarde van die obligaties met coupon op datum van december 2015.
En plots zegt hij komen er geen coupons binnen van die obligaties, en dat is wel vreemd want men heeft de isin gecommuniceerd van de obligaties met coupon, men heeft een marktconforme prijs betaalt voor de obligaties met coupon en plots krijgt men geen coupon.
Nu Photonike zegt dat dit zo is afgesproken in hun contract met hun majority shareholder homepad bij de overdracht van die obligaties, en dat contract wil Candela dan nu inzien.
De discussie spitst zich dan toe of Candela dit wel mag, hij zegt omdat er geen commissaris is bij Photonike mag elke aandeelhouder dezelfde opzoekingen en vragen stellen als een commissaris, maar Photonike zegt dat er een externe auditeur is en dat het dus niet mag. Nu ik ben geen jurist, maar een commissaris zou worden aangesteld door de AV en de externe auditeur is door het bedrijf zelf aangesteld en daarom zegt Candela mogen zij toch die vragen stellen.
Nu we zouden nog contact houden vertelde hij mij, maar hij zegt de Belgische justitie werkt niet al te snel.
De statement van Photonike dat Candela de positie die zij hebben terug aan marktwaarde zou hebben gevalueerd is pertinent onjuist zegt hij, de stukken staan nog steeds aan 0 euro in de boeken zoals we ook kunnen lezen in het jaarverslag.
Het probleem is dat in december 2015 Photonike voor 107 miljoen euro obligaties heeft gekocht, de wel gekende obligaties van de Belgische en Duitse staat. Deze waarde stemt overeen met de waarde van die obligaties met coupon op datum van december 2015.
En plots zegt hij komen er geen coupons binnen van die obligaties, en dat is wel vreemd want men heeft de isin gecommuniceerd van de obligaties met coupon, men heeft een marktconforme prijs betaalt voor de obligaties met coupon en plots krijgt men geen coupon.
Nu Photonike zegt dat dit zo is afgesproken in hun contract met hun majority shareholder homepad bij de overdracht van die obligaties, en dat contract wil Candela dan nu inzien.
De discussie spitst zich dan toe of Candela dit wel mag, hij zegt omdat er geen commissaris is bij Photonike mag elke aandeelhouder dezelfde opzoekingen en vragen stellen als een commissaris, maar Photonike zegt dat er een externe auditeur is en dat het dus niet mag. Nu ik ben geen jurist, maar een commissaris zou worden aangesteld door de AV en de externe auditeur is door het bedrijf zelf aangesteld en daarom zegt Candela mogen zij toch die vragen stellen.
Nu we zouden nog contact houden vertelde hij mij, maar hij zegt de Belgische justitie werkt niet al te snel.
Prachtig werk.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Wasknijpers te koop!
Komt van pas bij een stinkend beerputje.
Komt van pas bij een stinkend beerputje.
Fruzzel,
Prima werk.
Ook een mooi bewijs dat homepad effectief die vele miljoenen storten om o.a. 107 miljoen euro's obligaties te kunnen kopen.
Vraag blijft waarom we nu met dat megaverschil zitten van 33 miljoen beurswaarde en een veelvoud o.a. aan obligaties.
Prima werk.
Ook een mooi bewijs dat homepad effectief die vele miljoenen storten om o.a. 107 miljoen euro's obligaties te kunnen kopen.
Vraag blijft waarom we nu met dat megaverschil zitten van 33 miljoen beurswaarde en een veelvoud o.a. aan obligaties.
Vele miljoenen gestort door homepad:
De enorme kapitaalsverhoging in 2016 door homepad was niet in cash,
was een inbreng in natura.
Van een schuldvordering van homepad op photonike.
http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pd ... 083631.pdf
De enorme kapitaalsverhoging in 2016 door homepad was niet in cash,
was een inbreng in natura.
Van een schuldvordering van homepad op photonike.
http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pd ... 083631.pdf
Mooi werk Fruzzel!
Die Investment relations manager van Photonike zuigt dus maar wat uit zijn duim.
Geen betrouwbare bron van informatie dus.
Photonike Capital SA informs the market that Mr. Fausto M. Ventriglia, President and CEO of the company, repurchased 632,732 Photonike shares from International Insurance Company NV. The transaction was completed OTC at historical prices. Mr. Ventriglia Fausto Maria ceases to be a shareholder of the Curacao company, but remains General Manager and member of the Board of Directors. The operation is part of the restructuring of the company shareholdings in view of the reinsurer license request by Photonike Capital SA: it was finalized on February 24, 2021 and was authorized by the supervisory body on May 8 last. With this purchase, Mr. Ventriglia is the direct owner of 3.9% of the share capital of Photonike Capital SA. IIC International Insurance NV no longer has equity interests in Photonike Capital Sa.
Volgens boekje momenteel: 2,78 EUR +50,27 %
Voorkennis over de vergunning?? Ik kan geen nieuws vinden.
23 16.133 0 ____1,99 550 3
2 1.162 2,08 ____2 2.501 3
3 2.100 2,06____ 2,02 438 2
5 9.478 2,04 ____2,04 2.075 2
21 14.281 2 ____2,08 1.300 2
5 1.250 1,99 ____2,1 1.050 2
1 300 1,98 ____2,16 500 1
3 4.150 1,95 ____2,28 150 1
1 500 1,91 ____2,34 800 1
14 9.420 1,9 ____2,4 246 2
Laatste koers was 1.85 dus stond er niks boven die koers in het boekje en nu al minstens 78 orders.
Voorkennis over de vergunning?? Ik kan geen nieuws vinden.
23 16.133 0 ____1,99 550 3
2 1.162 2,08 ____2 2.501 3
3 2.100 2,06____ 2,02 438 2
5 9.478 2,04 ____2,04 2.075 2
21 14.281 2 ____2,08 1.300 2
5 1.250 1,99 ____2,1 1.050 2
1 300 1,98 ____2,16 500 1
3 4.150 1,95 ____2,28 150 1
1 500 1,91 ____2,34 800 1
14 9.420 1,9 ____2,4 246 2
Laatste koers was 1.85 dus stond er niks boven die koers in het boekje en nu al minstens 78 orders.