De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Mijn nog maar pas aan het inlezen over etf/indexfondsen.
Het is misschien het moment om een etf te nemen met inflatiegerelateerde obligaties? Met geld waarmee je niet al te hoog risico wilt nemen.
Het is misschien het moment om een etf te nemen met inflatiegerelateerde obligaties? Met geld waarmee je niet al te hoog risico wilt nemen.
Inflatiegelinkte obligaties beschermen tegen onverwachte inflatie.
De verwachte inflatie is in de prijs ingerekend, zoals de verwachte inflatie in alle obligaties (en andere beleggingen) ingerekend is.
De verwachte inflatie is in de prijs ingerekend, zoals de verwachte inflatie in alle obligaties (en andere beleggingen) ingerekend is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ja, na mijn post kwam ook het besef dat het nu te laat is voor dit type etf's.
Ondertussen nog uren zitten zoeken tussen de massa's etf's (er zijn er zoveel ) en mijn verder geïnformeerd over de verschillende criteriums zoals TER, fysiek en synthetisch, ect.
Op dit moment kwam ik uit op:
iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD (Acc) (EUR) | CSPX
iShares NASDAQ 100 UCITS ETF USD (Acc) (EUR) | CNDX (hogere TER)
iShares MSCI World SRI UCITS ETF EUR (Acc) | SUSW (ipv iwda voor duurzaamheidsreden). Wel jammer dat deze niet noteerd in amsterdam ivm makelaarskosten.
Ergens zou ik ook nog een etf in vastgoed willen maar zonder dividend uitkering.
Die van sp 500 heeft mijn voorkeur, beter rendement dan SUSW/IWDA. Moet het nog eens bekijken met overlapping.
Die van sp 500 bezit ook al bedrijven van nasdaq 100. Ik bezit ook al aandelen van apple.