Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik wacht nog even tot de afsplitsing van het belang in Zalando effektief is en dan ben ik van plan om een belang in deze holding te nemen. Met hun huidige strategie en de nieuwe topman lijkt dit mij één van de meest veelbelovende holdings voor de komende jaren.
Weer een zeer mooie out-of-the-box oplossing om de structurele oorzaak van de discount - het gewicht van Naspers op de Zuid-Afrikaanse beurs - te verhelpen: Prosus gaat aandelen Naspers kopen tegen betaling van aandelen Prosus. Met andere woorden: het gewicht verplaatst van de Zuid-Afrikaanse beurs naar Amsterdam. Naspers hoeft dus niet van de beurs of iets dergelijks te gaan in ZA, geen fiscale consequenties etc. Maar wel meer vrije verhandelbaarheid van aandelen in Amsterdam, dus zullen indexfondsen grotere stukken kopen (free float is bepalend).
Zie ook de presentatie op de speciale website https://www.share-exchange-offer.com/. Op pagina 11 laten ze de verdere stappen zien die ze overwegen. Verbetering van de disclosure: wellicht a la Sofina vaker rapporteren over de waardeontwikkeling en de stand van zaken. ESG rapportage is tegenwoordig ook cruciaal voor opname door institutionele beleggers. Kers op de taart is "value crystallisation", hetgeen ik vrij vertaal als: een beursgang van diverse niet-genoteerde deelnemingen zoals OLX of PayU, hetgeen ook weer waarde zou unlocken.
Een zeer positieve verrassing, die andermaal onderstreept dat bijkopen op macro-economische dips het devies is.
Zie ook de presentatie op de speciale website https://www.share-exchange-offer.com/. Op pagina 11 laten ze de verdere stappen zien die ze overwegen. Verbetering van de disclosure: wellicht a la Sofina vaker rapporteren over de waardeontwikkeling en de stand van zaken. ESG rapportage is tegenwoordig ook cruciaal voor opname door institutionele beleggers. Kers op de taart is "value crystallisation", hetgeen ik vrij vertaal als: een beursgang van diverse niet-genoteerde deelnemingen zoals OLX of PayU, hetgeen ook weer waarde zou unlocken.
Een zeer positieve verrassing, die andermaal onderstreept dat bijkopen op macro-economische dips het devies is.
Dan hoef je nog maar 4 dagen te wachten Ik ga de Zalando aandelen te gelde maken en herbeleggen in Kinnevik, deel jou sentiment en zie in de nieuwe strategie (meer durfkapitaalinvesteringen) heel veel toegevoegde waarde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Uiteraard heeft het GBP niets met de beleggingen van SMT te maken. Maar ‘’wij’’ kopen het in GBP, met onze Euro’s dus zijn er naast het aandeel ook valutabewegingen. Maar het kan zijn dat u een GBP rekening heeft; normaliter heeft u dan nergens last van, u heeft immers boekhoudkundig bepaald wat uw koers zal zijn voor 2020 of 2021. Hoe dan ook, uiteindelijk zijn valutabewegingen belangrijk om mee te nemen in uw juiste koers ( inclusief alle kosten, zoals belastingen en valuta ) om zo het bruto bedrag te bepalen tegen welke koers u desbetreffend aandeel heeft gekocht. Uw banken gaan het u echt niet voor u berekenen!
Kinnevik en Zalando gingen beiden omhoog; en nu beiden omlaag. Wellicht is het verstandig om af te wachten wanneer de topman in april 2022 zich bezig gaat houden met Kinnevik. Wij volgen het op…
Kinnevik en Zalando gingen beiden omhoog; en nu beiden omlaag. Wellicht is het verstandig om af te wachten wanneer de topman in april 2022 zich bezig gaat houden met Kinnevik. Wij volgen het op…
Je rekent erop dat de koers van Kinnevik minder zakt dan de NAV-vermindering van hun portfolio?
Kinnevik is van een behoorlijke premie naar een discount terug gekomen, plus hun belang in Teladoc is weer enigszins redelijk(er) gewaardeerd, dus ik beschouw Kinnevik zelf nu als een aantrekkelijke positie. Zalando is een mooi bedrijf maar zie ik niet als volwaardige positie in mijn portefeuille, dus die wissel ik dan om voor meer Kinnevik.
Overigens zie ik niet in waarom Kinnevik nu wel of niet aantrekkelijker is nu er iemand van SMT in de RvC zit, zij hebben een verwaarloosbare positie van hun portefeuille in Kinnevik. De huidige CEO heeft aangetoond het vertrouwen te verdienen, daarop heb ik ook geïnvesteerd.
Het succes van SMT is een groot deel toe te wijzen aan James Anderson. Deze laatste verlaat de boot en vervoegt de RvB van Kinnevik. Hij gaat niet SMT vertegenwoordigen op bestuursniveau.
Zijn kennis en adressenboek zullen Kinnevik van pas komen bij de verdere uitbouw ....
https://www.tijd.be/tablet/newspaper/vo ... 98911.html
Zijn kennis en adressenboek zullen Kinnevik van pas komen bij de verdere uitbouw ....
Ah dat is dan een grote plus, dan neem ik mijn woorden terug. Goed dan dat Kinnevik een mooie berg cash heeft liggenPhjo01 schreef: ↑13 mei 2021, 18:57 Het succes van SMT is een groot deel toe te wijzen aan James Anderson. Deze laatste verlaat de boot en vervoegt de RvB van Kinnevik. Hij gaat niet SMT vertegenwoordigen op bestuursniveau.
Mijn vraag was eerder gericht op wat het interessantste moment is voor aankoop: voor of na splitsing Zalando. Ik lees dat dreamy liever wacht tot na de splitsing.michael25 schreef: ↑13 mei 2021, 18:33Kinnevik is van een behoorlijke premie naar een discount terug gekomen, plus hun belang in Teladoc is weer enigszins redelijk(er) gewaardeerd, dus ik beschouw Kinnevik zelf nu als een aantrekkelijke positie. Zalando is een mooi bedrijf maar zie ik niet als volwaardige positie in mijn portefeuille, dus die wissel ik dan om voor meer Kinnevik.
Overigens zie ik niet in waarom Kinnevik nu wel of niet aantrekkelijker is nu er iemand van SMT in de RvC zit, zij hebben een verwaarloosbare positie van hun portefeuille in Kinnevik. De huidige CEO heeft aangetoond het vertrouwen te verdienen, daarop heb ik ook geïnvesteerd.
Bijkoop moment voor Alibaba?
En Compagnie du Cambodge nog maar eens meer dan 3% erbij. In september trekt UMG naar de beurs en dan zal de meerwaarde komen bovendrijven bij de odetten en andere ondergewaardeerde holdings van de Bollore groep.
En ondertussen prijkt de 8 euro al op het bord.laeka schreef: ↑1 mei 2021, 17:09 Gisteren kwam Velcan holdings met resultaten genoteerd nu op de beurs van Luxemburg. Hoofdzakelijk hielden ze zich bezig met waterkrachtcentrales. Zoals gewoonlijk waren de resultaten niet veel soeps.
Maar wat nieuw is dat ze hun enorme cashpositie sinds vorig jaar aan het werk gezet hebben. Hoofdzakelijk was de cash geparkeerd in obligaties wereldwijd maar nu hebben ze deze verkocht en in goud en zilver gestoken en ook een gedeelte in aandelen van oliebedrijven en banken.
Het eigen vermogen bedraagt 20,86 euro. Op de beurs te koop aan 7,30 euro. Ze kopen regelmatig eigen aandelen in.
Onbegrijpelijk,beurs van Luxemburg,vlakbij,via bolero enkel telefonisch orders doorgeven(zeer hoge kost),met m'n laatste dollars nog pakketje berkshire heatheway b aangeschaft,stimulus fed zorgt voor ondersteuning.
Laatst gewijzigd door Gg70 op 14 mei 2021, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hmm....Bois du Sauvage verkoopt zijn belang in RECTICEL aan 13.5 euro. Blijkbaar heeft niemand nog stukken van Bois Du Sauvage aangezien hier geen commentaar. Vorig jaar heeft men daar ook een gedeelte Umicore verkocht.
Gaan ze daar ook nog meer de private equity tour op?
Gaan ze daar ook nog meer de private equity tour op?