Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Op 11 mei waren de Q1 resultaten. In Q3 valt het besluit over het dividend.
Heb jij niet al genoeg verschillende aandelen
Ik zou wel meer spreiden in tijd met je aankopen. Je lijkt nu veel in korte tijd te hebben gekocht.
Bepaalde reden waarom je zowel EMIM als IEMA hebt? Toch een grote overlapping.
Ik ben begonnen met EMIM aan te kopen bij Binck. Voor mijn etf's ben ik dan overgeschakeld naar DeGiro waar EMIM niet in de kernselectie zit, maar IEMA wel. Om die reden ben ik dan maandelijks IEMA beginnen aankopen in plaats van EMIM.Denfi schreef: ↑13 mei 2021, 20:15Op 11 mei waren de Q1 resultaten. In Q3 valt het besluit over het dividend.
Heb jij niet al genoeg verschillende aandelen
Ik zou wel meer spreiden in tijd met je aankopen. Je lijkt nu veel in korte tijd te hebben gekocht.
Bepaalde reden waarom je zowel EMIM als IEMA hebt? Toch een grote overlapping.
Wat dat eerste betreft, daar heb je zeker gelijk in. Het heeft wat gekriebeld gisteren, maar uiteindelijk toch mijn cash op zak gehouden. Vanwege niet te veel op hetzelfde moment te kopen en vanwege niet terug een nieuwe positie toe te voegen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
EMIM zit wel in de kernselectie volgens de laatste lijst die ik heb. Misschien werd het pas achteraf toegevoegd nadat jij al was ingestapt.
Klopt, werd nog maar recent toegevoegd aan de kernselectie.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Tesla het superaandeel.
We komen van 900 en staan momenteel 563.
Hoeveel lager kunnen we nog gaan ?
We komen van 900 en staan momenteel 563.
Hoeveel lager kunnen we nog gaan ?
Of...
We komen van $50 een tweetal jaar geleden en staan op $563.
We komen van $50 een tweetal jaar geleden en staan op $563.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toevallig mensen die Swatch volgen, mss al wat laat maar vooruitzichten lijken goed, ook de cijfers zien er op het eerste zicht wel ok uit - niettegenstaande 2020 een platte ramp was.
Zag ook een lijstje in De Tijd dat het bekijken waard is.
https://www.tijd.be/nieuwsbrieven/beleg ... 11381.html
Zag ook een lijstje in De Tijd dat het bekijken waard is.
https://www.tijd.be/nieuwsbrieven/beleg ... 11381.html
Een lijstje met grootbanken en luchtvaartaandelen? Nee bedankt.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Net zoals dat lijstje niet blindelings te volgen is zal het principieel afschieten dat ook niet zijn hé, met Roularta en Jensen heb je trouwens minstens 2 van die in port zie ik
Soms gewoon om de nieuwsgierigheid wat op te wekken om wat meer in detail te kijken.
Ik vind het een slecht artikel, mocht het nog niet duidelijk zijn. Bij het gros van de genoemde aandelen is er een zeer goede reden waarom ze zijn achtergebleven, banken en luchtvaart in het bijzonder. Al jarenlang ieder jaar ook hetzelfde riedeltje: "Europese aandelen zijn achtergebleven, dat kan niet blijven duren.", maar al die tijd blijft het wél duren.
Dat de koersen van de genoemde aandelen kan normaliseren, wil nog niet zeggen dat het goede langetermijnbeleggingen zijn.
Dat de koersen van de genoemde aandelen kan normaliseren, wil nog niet zeggen dat het goede langetermijnbeleggingen zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tuurlijk, maar dan toch liefst degene waar een realistisch scenario voor bestaat om de onderwaardering weg te werken. Grootbanken zullen nog jaren gebukt gaan onder lage rente en de meeste luchtvaartmaatschappijen gaan nog serieus in hun kosten moeten snoeien om überhaupt te overleven.
Ik ben trouwens niet de enige die serieuze bedenkingen heeft bij dergelijke "aanraders", Serge Mampaey in de chat naar aanleiding van het bewuste artikel:
Ik ben trouwens niet de enige die serieuze bedenkingen heeft bij dergelijke "aanraders", Serge Mampaey in de chat naar aanleiding van het bewuste artikel:
https://www.tijd.be/markten-live/live-c ... 11714.htmlSerge Mampaey schreef:Ik ben geen fan van luchtvaartaandelen. Toen ik ooit na mijn studies startte bij een Amerikaanse zakenbank, luidde daar het motto: BELEG NOOIT IN LUCHTVAART. Dat is een sexy sector om in te werken en een droom voor velen, maar historisch blijkt er niet veel mee te verdienen. In Brussel noteerden ooit City Bird en Virgin Express. City Bird ging failliet, Virgin werd voor een habbekrats verkocht.
De sector is enorm kapitaalintensief en er heerst veel concurrentie. De successen zoals Ryanair zijn veel kleiner dan de mislukkingen....
Helemaal met Serge ééns! Het is altijd wat. De brandstof te duur, taksen op vliegen te hoog, een vulkaan die spuugt.....