Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik lees niets.Charlesvdw schreef: ↑13 mei 2021, 13:13 Ik lees heel wat anders : er is goede immuniteit tot 8 maand na een infectie. Wellicht is het een stuk langer, maar de pandemie is te kort bezig om daar gegevens over te hebben.
Ik geef alleen weer wat het resultaat van een omvangrijke testgroep was gemeten over bijna een jaar.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je bent wel een beetje een betweter hè. Mijn link toont dat er immuniteit is van minstens 8 maand, en waarschijnlijk langer gezien het goede immuniteitsniveau na 8 maand.David_DeWa schreef: ↑14 mei 2021, 09:32Ik lees niets.Charlesvdw schreef: ↑13 mei 2021, 13:13 Ik lees heel wat anders : er is goede immuniteit tot 8 maand na een infectie. Wellicht is het een stuk langer, maar de pandemie is te kort bezig om daar gegevens over te hebben.
Ik geef alleen weer wat het resultaat van een omvangrijke testgroep was gemeten over bijna een jaar.
Van jouw bewering heb ik nog geen link gezien om die te staven.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Mijn vrouw en ik hebben beiden onze uitnodiging gekregen.
Voor mijn vrouw meteen verzilverd: volgende week. Het wordt een Moderna.
Voor mij ligt er ook een Moderna klaar, maar ik ga er nog even over nadenken.
Ik deed immers mee aan de Janssenstudie, maar die ligt compleet op zijn reet. Aanstaande woensdag krijgen we een update.
Als ik die twee Moderna's laat zetten, dan schrijf ik me natuurlijk ook meteen uit uit de studie.
Grappig wel. Moderna.
Als het een Pfizer was, dan valt er niets na te denken.
Als het een Astra Zeneca was, dan valt er niets na te denken.
Voor mijn vrouw meteen verzilverd: volgende week. Het wordt een Moderna.
Voor mij ligt er ook een Moderna klaar, maar ik ga er nog even over nadenken.
Ik deed immers mee aan de Janssenstudie, maar die ligt compleet op zijn reet. Aanstaande woensdag krijgen we een update.
Als ik die twee Moderna's laat zetten, dan schrijf ik me natuurlijk ook meteen uit uit de studie.
Grappig wel. Moderna.
Als het een Pfizer was, dan valt er niets na te denken.
Als het een Astra Zeneca was, dan valt er niets na te denken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Moderna is vergelijkbaar met Pfizer, zowel qua werking als qua bijwerkingprofiel.
Dus als je niet twijfelt over Pfizer moet je ook niet twijfelen over Moderna.
Dus als je niet twijfelt over Pfizer moet je ook niet twijfelen over Moderna.
Mijn huisdokter heeft 2x Moderna gehad. Hij is twee weken geleden toch besmet
Hij was enkel wat grieperig maar moest wel 7 dagen zijn boetiek sluiten.
Een bevriend verpleegster ook Moderna, 3 dagen koorts gehad.
Ikke AZ, geen last

Hij was enkel wat grieperig maar moest wel 7 dagen zijn boetiek sluiten.
Een bevriend verpleegster ook Moderna, 3 dagen koorts gehad.
Ikke AZ, geen last
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ikke Moderna, 1 nacht braken +++ na de tweede injectie, verder OK. Mijn vrouw totaal geen last.
Ik weet ook van 2 personen die ondanks Pfizer injectie in het ziekenhuis werden opgenomen, ze hebben het wel alle twee overleefd. Een 85-jarige vaccinweigeraar heeft het niet overleefd.
We moeten beseffen dat vaccins niet 100% beschermen tegen infectie of ziekenhuisopname. Maar ze verminderen wel zeer sterk de KANS op een ernstige infectie.
Ik weet ook van 2 personen die ondanks Pfizer injectie in het ziekenhuis werden opgenomen, ze hebben het wel alle twee overleefd. Een 85-jarige vaccinweigeraar heeft het niet overleefd.
We moeten beseffen dat vaccins niet 100% beschermen tegen infectie of ziekenhuisopname. Maar ze verminderen wel zeer sterk de KANS op een ernstige infectie.
Ik snap echt niet dat iemand van 85 een vaccin gaat weigeren. De kans dat hij doodvalt aan een hartaanval of iets anders is op die leeftijd toch immens veel groter dan complicaties van dat vaccin.
Daarnet op het regionale nieuws. Men stelt vast dat er heel wat mensen hun kat sturen voor de tweede prik. Dat zijn er die denken dat eentje genoeg is waarschijnlijk.
Daarnet op het regionale nieuws. Men stelt vast dat er heel wat mensen hun kat sturen voor de tweede prik. Dat zijn er die denken dat eentje genoeg is waarschijnlijk.
Is de '+++' diarree?Charlesvdw schreef: ↑14 mei 2021, 20:11 Ikke Moderna, 1 nacht braken +++ na de tweede injectie, verder OK. Mijn vrouw totaal geen last.
+++ is de manier van shorthand schrijven die ze in ziekenhuizen gebruiken om een probleem als groter te omschrijven.
Nocturie : je moet 's nachts je bed uit om te gaan plassen.
Nocturie +++ : je moet er zo vaak uit dat je rug niet meer zeer van doet van op je harde matras te liggen.
Braken : hij kokhalsde wat maar er kwam niets uit
Braken +++ : hij hield het zo lang vol dat op al de tijd dat hij aan het gubbelen was, een nonnetje de helft van het oud testament kan opzeggen
Nocturie : je moet 's nachts je bed uit om te gaan plassen.
Nocturie +++ : je moet er zo vaak uit dat je rug niet meer zeer van doet van op je harde matras te liggen.
Braken : hij kokhalsde wat maar er kwam niets uit
Braken +++ : hij hield het zo lang vol dat op al de tijd dat hij aan het gubbelen was, een nonnetje de helft van het oud testament kan opzeggen
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 mei 2021, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Indische variant : UK verwacht problemen en stijging van de cijfers..
Naar ons vertaald : nieuwe versoepeling komen in gevaar.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210514_96263914
Derde corona vaccinatie: start mogelijk in december. Mogelijk zijn er tegen dan minder vaccinatiecentra en moet je bij de huisarts, apotheker, etc.. langsgaan.
Mogelijk niet voor iedereen. Kortom : alles is mogelijk.
https://www.hln.be/binnenland/derde-cor ... ~ad02f08f/
Naar ons vertaald : nieuwe versoepeling komen in gevaar.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210514_96263914
Derde corona vaccinatie: start mogelijk in december. Mogelijk zijn er tegen dan minder vaccinatiecentra en moet je bij de huisarts, apotheker, etc.. langsgaan.
Mogelijk niet voor iedereen. Kortom : alles is mogelijk.
https://www.hln.be/binnenland/derde-cor ... ~ad02f08f/
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is alleen jouw reactie op mijn weergave van de feiten zoals men ze mij meegeeft.
Gezien ik geen zin heb op dezelfde toon verder te gaan neem ik gewoon kennis van je reactie.
Je mag mag van mij je feiten halen waar je wil en geloven in wat je wil.
Ik ben daar net zo vrij in.
Zoals ik zei, komt uit een studie waar ik zelf als vrijwilliger aan deelnam.Mijn link toont dat er immuniteit is van minstens 8 maand, en waarschijnlijk langer gezien het goede immuniteitsniveau na 8 maand.
Van jouw bewering heb ik nog geen link gezien om die te staven.
Niet van een link die ik ergens op het internet heb gekopieerd.
Je houdt er o.a. gewoon geen rekening mee dat het virus geen stabiel gegeven is.
We zijn beiden vrij onze info te halen waar we het meeste geloof aan hechten en er verder naar te leven.
Als jouw stelling klopt is het probleem binnen de kortste keren vanzelf opgelost.
We zullen wel zien waar het in de praktijk op uitdraait.
Ik zie geen enkele aanwijzing om te besluiten dat vanaf juli de toestand terug als normaal kan beschouwd worden. Zelfs niet tegen het najaar.
De kudde kan uiteraard doen alsof dat wel het geval is maar dat is iets anders.
Ondanks dat ik volgens mijn leeftijd en zonder aandoeningen bij de vroegst volledig gevaccineerden ben en dit met het Pfizer vaccin zie ik dan ook geen reden om mijn leven van het afgelopen jaar drastisch te wijzigen.