Corona-virus.
Re: Corona-virus.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/13 ... evaccinee/
Te gek voor woorden. Risicopatiënten en niet risicopatiënten mengen omwille van de privacy.
Ik zie me daar al zitten.
Ik ben risicopatiënt maar niemand mag het weten.
Te gek voor woorden. Risicopatiënten en niet risicopatiënten mengen omwille van de privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik blijf erbij, ze hadden gewoon verder doen met de leeftijd, zonder dat gedoe met risicopatiënten. Dat was ook wat artsenverenigingen voorstelden, omwille van de eenvoud en omdat de leeftijd de belangrijkste risicofactor is.
Maar voor sommigen (sossen ?) was het ideologisch om een of andere reden belangrijk dat riscicopatiënten voorrang kregen.
Maar voor sommigen (sossen ?) was het ideologisch om een of andere reden belangrijk dat riscicopatiënten voorrang kregen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier zijn er cijfers te vinden wat betreft de immuniteit in het VK:CarpeNoctem schreef: ↑12 mei 2021, 12:34Het VK plukt nu inderdaad de vruchten van hun snelle vaccinatiestart. En het wordt nog beter, de jongste cijfers tonen slechts één dode op 10/5.Charlesvdw schreef: ↑11 mei 2021, 22:06In elk geval is zelfs 4 Coviddoden per dag een geweldig resultaat, en een bewijs van het gelijk van hun strategie.
In England, an estimated 7 in 10 adults or 69.3% of the adult population (95% credible interval: 65.6% to 73.9%) would have tested positive for antibodies against the coronavirus – SARS-CoV-2 – on a blood test in the week beginning 19 April 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.
In Wales, an estimated 6 in 10 adults, or 63.2% of the adult population (95% credible interval: 58.8% to 68.3%) would have tested positive for antibodies against SARS-CoV-2 on a blood test in the week beginning 19 April 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.
In Northern Ireland, an estimated 6 in 10 adults, or 63.5% of the adult population (95% credible interval: 57.6% to 71.2%) would have tested positive for antibodies against SARS-CoV-2 on a blood test in the week beginning 19 April 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.
In Scotland, an estimated 6 in 10 adults, or 59.2% of the adult population (95% credible interval: 54.8% to 64.4%) would have tested positive for antibodies against SARS-CoV-2 on a blood test in the week beginning 19 April 2021, suggesting they had the infection in the past or have been vaccinated.
En deze toch wel indrukwekkende cijfers dateren al van een maand terug.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik versta daar dus niets van, zal waarschijnlijk aan mij liggen. Gewoon naar leeftijd oproepen was waarschijnlijk te gemakkelijk?! Ik vind het pijnlijk om te lezen dat er gezonde knullen voorgaan terwijl ik als zestiger (wie heeft er dan geen "onderliggende problemen" op die leeftijd?) moet wachten en nog steeds van niets weet.haelewyn schreef: ↑13 mei 2021, 12:24 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/13 ... evaccinee/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Verbannen Gebruiker
Toch heel begrijpbaar. Bewoon des mensen.
Waarschijnkijk verschilt onze vriendengroep maar ik ken massa's zestigers zonder gezondheidsproblemen.
Daarentegen zie ik veel twintigers, dertigers,... met duidelijke verschijnselen van obesitas.
Wat niet wil zeggen dat ik het er niet eens ben dat dat leeftijd het enige objectieve criterium is om een geloofwaardige beurtrol op te stellen. Uitzonderingen creëren alleen maar nieuwe uitzonderingen want iedere groep vindt zichzelf wel net iets belangrijker dan de andere.
Ik heb ook geen flauw idee wat er zo risicovol is aan het personeel van een bibliotheek waarbij de bib slechts beperkt toegankelijk is en het personeel achter hoge plastic schermen zit en een mondmasker draagt? Waarom moet deze categorie bij voorrang gevaccineerd worden? En zo kan je nog wel wat voorbeelden aanhalen.
Als je echt vroeger gevaccineerd zou willen worden een een vaccin naar eigen voorkeur had willen krijgen had je je natuurlijk ook nog altijd als vrijwilliger in een vaccinatiecentrum kunnen aanmelden.
Waarschijnkijk verschilt onze vriendengroep maar ik ken massa's zestigers zonder gezondheidsproblemen.
Daarentegen zie ik veel twintigers, dertigers,... met duidelijke verschijnselen van obesitas.
Wat niet wil zeggen dat ik het er niet eens ben dat dat leeftijd het enige objectieve criterium is om een geloofwaardige beurtrol op te stellen. Uitzonderingen creëren alleen maar nieuwe uitzonderingen want iedere groep vindt zichzelf wel net iets belangrijker dan de andere.
Ik heb ook geen flauw idee wat er zo risicovol is aan het personeel van een bibliotheek waarbij de bib slechts beperkt toegankelijk is en het personeel achter hoge plastic schermen zit en een mondmasker draagt? Waarom moet deze categorie bij voorrang gevaccineerd worden? En zo kan je nog wel wat voorbeelden aanhalen.
Als je echt vroeger gevaccineerd zou willen worden een een vaccin naar eigen voorkeur had willen krijgen had je je natuurlijk ook nog altijd als vrijwilliger in een vaccinatiecentrum kunnen aanmelden.
Dit is volgens een Duits bloedexpert de precieze reden waarom sommige Covid-vaccins bloedklonters veroorzaken
14/05/2021
Professor Andreas Greinacher en zijn team aan de Universiteit van Greifswald menen te weten waarom bij een klein aantal mensen die gevaccineerd werden tegen Covid bloedstolling plaatsvond.
Bij de getroffen patiënten reageerde het eigen immuunsysteem op extreme wijze, waardoor antistoffen werden aangemaakt tegen de eigen bloedplaatjes. Hoe verklaart het team van Greinacher die buitengewone reactie?
Volgens de wetenschapper houdt de abnormale respons verband met verdwaalde eiwitten, schrijft The Wall Street Journal. Er is een link met een conserveringsmiddel dat hij in het AstraZeneca-vaccin heeft aangetroffen.
. Prof. Greinacher en zijn team hebben al meer dan 1.000 eiwitten geïdentificeerd in het vaccin van AstraZeneca, samen met een conserveermiddel dat bekend staat als EDTA, of: ethyleendiaminetetraazijnzuur.
. Hun hypothese is dat EDTA, dat vaak wordt gebruikt in geneesmiddelen, deze eiwitten helpt uitwijken naar de bloedbaan. Daar binden zij zich aan een bloedcomponent genaamd bloedplaatjesfactor 4, of PF4. En zo worden complexen gevormd die de productie van antilichamen activeren.
De ontsteking die door de vaccins wordt veroorzaakt, in combinatie met de plaatjesfactor4-complexen, kan het immuunsysteem doen geloven dat het lichaam door bacteriën is geïnfecteerd. Daardoor wordt een archaïsch afweermechanisme in werking gesteld dat op hol slaat en bloedstolsels en bloedingen veroorzaakt.
Greinacher heeft de activering van de slapende reactie vergeleken met ‘het wekken van een slapende draak’.
Prof. John Kelton van de McMaster University in Canada, die het referentielab van Canada beheert voor het testen van patiënten met bloedstollingsverschijnselen na vaccinatie, zei dat het lab een deel van het onderzoek van Prof. Greinacher heeft bekeken en zijn bevindingen heeft bevestigd.
Toch was de oorzaak volgens hen nog steeds onduidelijk. ‘Professor Greinacher’s hypothese zou juist kunnen zijn, maar het zou ook verkeerd kunnen zijn,’ zei Kelton.
Uiterst zeldzaam
De VS hebben onlangs tijdelijke opschorting van het vaccin van Johnson & Johnson, dat eerder deze maand werd toegediend in Washington, D.C., opgeheven. In ons land is men blijven doorgaan met het toedienen van alle vaccins.
Stolling gebeurt bij maximaal één op de 100.000 gevallen, volgens Europese gegevens. Uiterst zeldzaam dus op de honderden miljoenen doses die tot nu toe zijn toegediend. ‘Maar hoger dan de één op 150.000 vaccinaties, waarvan sommige medische autoriteiten eerder uitgingen,’ aldus Greinacher.
‘Nu steeds meer Amerikaanse volwassenen hun Covid-19-vaccin krijgen, duiken er allerlei bijwerkingen op,’ weet WSJ.
De meesten van de honderden mensen bij wie de diagnose is gesteld, herstellen, maar tussen een vijfde en een derde is overleden. Anderen kunnen blijvende gevolgen ondervinden.
Jonge vrouwen
Gegevens van Amerikaanse en Europese regelgevende instanties suggereren tot nu toe dat vooral jonge vrouwen door de aandoening worden getroffen.
Maar verschillende wetenschappers, waaronder Sabine Eichinger – een hooggeplaatst Oostenrijkse hematoloog die een van de eerste bekende patiënten behandelde – hebben gezegd dat de correlatie mogelijk iets anders weerspiegelt. Medisch personeel en leraren behoorden namelijk tot de eersten die de vaccins in Europa kregen. En een absolute meerderheid van hen zijn jongere vrouwen. (mah)
https://businessam.be/dit-is-volgens-ee ... 2021-05-14
14/05/2021
Professor Andreas Greinacher en zijn team aan de Universiteit van Greifswald menen te weten waarom bij een klein aantal mensen die gevaccineerd werden tegen Covid bloedstolling plaatsvond.
Bij de getroffen patiënten reageerde het eigen immuunsysteem op extreme wijze, waardoor antistoffen werden aangemaakt tegen de eigen bloedplaatjes. Hoe verklaart het team van Greinacher die buitengewone reactie?
Volgens de wetenschapper houdt de abnormale respons verband met verdwaalde eiwitten, schrijft The Wall Street Journal. Er is een link met een conserveringsmiddel dat hij in het AstraZeneca-vaccin heeft aangetroffen.
. Prof. Greinacher en zijn team hebben al meer dan 1.000 eiwitten geïdentificeerd in het vaccin van AstraZeneca, samen met een conserveermiddel dat bekend staat als EDTA, of: ethyleendiaminetetraazijnzuur.
. Hun hypothese is dat EDTA, dat vaak wordt gebruikt in geneesmiddelen, deze eiwitten helpt uitwijken naar de bloedbaan. Daar binden zij zich aan een bloedcomponent genaamd bloedplaatjesfactor 4, of PF4. En zo worden complexen gevormd die de productie van antilichamen activeren.
De ontsteking die door de vaccins wordt veroorzaakt, in combinatie met de plaatjesfactor4-complexen, kan het immuunsysteem doen geloven dat het lichaam door bacteriën is geïnfecteerd. Daardoor wordt een archaïsch afweermechanisme in werking gesteld dat op hol slaat en bloedstolsels en bloedingen veroorzaakt.
Greinacher heeft de activering van de slapende reactie vergeleken met ‘het wekken van een slapende draak’.
Prof. John Kelton van de McMaster University in Canada, die het referentielab van Canada beheert voor het testen van patiënten met bloedstollingsverschijnselen na vaccinatie, zei dat het lab een deel van het onderzoek van Prof. Greinacher heeft bekeken en zijn bevindingen heeft bevestigd.
Toch was de oorzaak volgens hen nog steeds onduidelijk. ‘Professor Greinacher’s hypothese zou juist kunnen zijn, maar het zou ook verkeerd kunnen zijn,’ zei Kelton.
Uiterst zeldzaam
De VS hebben onlangs tijdelijke opschorting van het vaccin van Johnson & Johnson, dat eerder deze maand werd toegediend in Washington, D.C., opgeheven. In ons land is men blijven doorgaan met het toedienen van alle vaccins.
Stolling gebeurt bij maximaal één op de 100.000 gevallen, volgens Europese gegevens. Uiterst zeldzaam dus op de honderden miljoenen doses die tot nu toe zijn toegediend. ‘Maar hoger dan de één op 150.000 vaccinaties, waarvan sommige medische autoriteiten eerder uitgingen,’ aldus Greinacher.
‘Nu steeds meer Amerikaanse volwassenen hun Covid-19-vaccin krijgen, duiken er allerlei bijwerkingen op,’ weet WSJ.
De meesten van de honderden mensen bij wie de diagnose is gesteld, herstellen, maar tussen een vijfde en een derde is overleden. Anderen kunnen blijvende gevolgen ondervinden.
Jonge vrouwen
Gegevens van Amerikaanse en Europese regelgevende instanties suggereren tot nu toe dat vooral jonge vrouwen door de aandoening worden getroffen.
Maar verschillende wetenschappers, waaronder Sabine Eichinger – een hooggeplaatst Oostenrijkse hematoloog die een van de eerste bekende patiënten behandelde – hebben gezegd dat de correlatie mogelijk iets anders weerspiegelt. Medisch personeel en leraren behoorden namelijk tot de eersten die de vaccins in Europa kregen. En een absolute meerderheid van hen zijn jongere vrouwen. (mah)
https://businessam.be/dit-is-volgens-ee ... 2021-05-14
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen komen er steeds meer aanwijzingen dat het virus dan toch wel eens in dat Wuhan-laboratorium zou kunnen ontwikkeld zijn.
Ontsnapte het coronavirus dan toch? 'Steeds meer aanwijzingen van lek in labo'
Ontsnapte het coronavirus dan toch? 'Steeds meer aanwijzingen van lek in labo'
De voormalige Amerikaanse president Donald Trump was een van de eersten die deze theorie de wereld instuurden, maar nu vindt ook WHO-directeur Tedros Adhanom Ghebreyesus dat de mogelijkheid verder onderzocht moet worden. Vandaag publiceren 18 wetenschappers bovendien een brief in het vakblad Science waarin ze oproepen om een lab spillover ernstig te nemen.
In een bijzonder nauwgezette paper op de website van The Bulletin of the Atomic Scientists (de wetenschappers achter de Doomsday Clock) zet gerenommeerd wetenschapsjournalist Nicholas Wade (The New York Times, Science en Nature) de labo en zoönotische spillovers tegenover elkaar.
Zowel de menselijke als de dierlijke verklaring zijn plausibel, argumenteert Wade. Maar de bewijzen voor een natuurlijk ontstaan door een wilde vleermuis zijn onthutsend mager en er zijn steeds meer aanwijzingen van een labolek, al zijn ook daar geen bewijzen voor.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
BDW geeft MVR 100% gelijk op de afspraak, hahahahaa Gelooft die man zichzelf nog?
-
- Verbannen Gebruiker
Komen mensen op bepaalde punten eens overeen is het weer niet goed.
Kunnen jullie alleen maar van het leven genieten als er overal ruzie heerst en tegenstellingen bovenmatig uitvergroot worden?
Het is niet omdat men af en toe over een bepaald onderwerp van mening verschilt dat men daarom over andere onderwerpen het niet eens mag zijn.
Sommigen lijken net een bende kindjes die de tijd van cowboytje en indiaantje spelen nooit ontgroeid zijn.
Mensen komen overeen dus zijn ze per definitie ongeloofwaardig.
Kunnen jullie alleen maar van het leven genieten als er overal ruzie heerst en tegenstellingen bovenmatig uitvergroot worden?
Het is niet omdat men af en toe over een bepaald onderwerp van mening verschilt dat men daarom over andere onderwerpen het niet eens mag zijn.
Sommigen lijken net een bende kindjes die de tijd van cowboytje en indiaantje spelen nooit ontgroeid zijn.
Mensen komen overeen dus zijn ze per definitie ongeloofwaardig.
Je kan het op een bepaald moment oneens zijn met iemands mening/beslissing maar achteraf gezien toch tot de conclusie komen dat ie gelijk had.
Heb de afspraak ook gezien en kon me er ook in vinden.
Nog een punt dat kort werd aangehaald; hoe en wanneer gaan we de verantwoordelijken aanpakken van de eerste golven; Wilmes, De Block, ...
Heb de afspraak ook gezien en kon me er ook in vinden.
Nog een punt dat kort werd aangehaald; hoe en wanneer gaan we de verantwoordelijken aanpakken van de eerste golven; Wilmes, De Block, ...
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Hebt u BDW de laatste 14 maanden bezig gezien? MVR was ook zeer voorzichtig en terughoudend ivm de voorbij 14 maanden...David_DeWa schreef: ↑15 mei 2021, 10:33
Laatst gewijzigd door anonymous8 op 15 mei 2021, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
De periode van nieuwe nickjes aan te maken ook niet.David_DeWa schreef: ↑15 mei 2021, 10:33
Vandaag vaccin gekregen (AZ), gisterenavond oproep gekregen (reservelijst). Zal dus nooit weten wanneer ik (normaal) opgeroepen zou zijn. Zeer veel vrijwilligers aanwezig, chapeau! Nu 8 weken wachten...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
Ja en ook de uitzending naar waar je refereert.
Een verademing.
Ik heb dan ook geen probleem met die uitzending noch met de houding van de gasten in die uitzending.
Ze waren het wel niet over alles eens maar het bleef steeds zeer beleefd en genuanceerd.
En jij blijkbaar ook niet meer: