Lange termijnsparen fiscaal voordeel tak 23
Lange termijnsparen fiscaal voordeel tak 23
Ik wil vlak voor ik 65 wordt nog in het lange termijnsparen MET FISCALE AFTREK stappen in tak 23, dus met een zeker risico. Ik vind altijd zaken over tak21, maar dat is heel weinig rendement.
Wie kan me helpen met interessante maatschappijen, websites en voorstellen ?
Wie kan me helpen met interessante maatschappijen, websites en voorstellen ?
Re: Lange termijnsparen fiscaal voordeel tak 23
Als men op zijn 65 ste over rendement begint.
De heden fiscale aftrek na 65 is op zich al een mooi iets.
En blijf weg van het ondoorzichtige tak 23.
Of ge met 2380 € als max echt mooie rendementen gaat halen met een tak 23 ?
Als rendement moet is risico nodig. bvb Etf, fondsen, aandelen, vastgoed bevaks.
Veilig en rendement gaat nooit samen.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Niet helemaal akkoord. Minimum 10 jaar houden. Ik kan nadien ook verkopen als de beurskoersen hoog staan.
ik stort gedurende 5 jaar in Allianz strategy dynamic en heb een gemiddeld rendement gehad over die 5 jaar van 6,8% (zonder het rendement van het fiscaal voordeel mee te rekenen)
Voor hoge beurskoersen of daar een tak 23 voor nodig is ??
Estate Guru believer.
Is zoals pensioensparen, kan je opvragen op 65 jaar maar ook langer houden als de beurs beter staat.
Allianz strategy dynamic lijkt me interessant. Bedankt. Nog voorstellen tak 23 MET FISCAAL VOORDEEL ?
Heb je hier de Instapkosten en premietaks meegerekend?
Als je dit fonds vergelijkt met het gemiddelde van gelijkaardige fondsen hebben zij het niet zo goed gedaan, zeker rekening houdend met het risico dat je neemt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Klopt niet LT sparen contract kan tot 65 jaar en lopen tot 99 jaar. Elk jaar aftrek mogelijk tot €2350.
klopt, op voorwaarde dat men niet 100% afhaalt, ingeval men 99,99% zou afhalen, dan mag men na zijn 65 % nog verder storten
Ik begin pas op 64 jaar vlak voor mijn 65 jaar en neem een contract van minimum 10 jaar ( kan tot 99 jaar) mag in die tussentijd van 10 jaar toch niets afhalen als ik wil genieten van de €2350 fiscale aftrek lange termijnsparen.
m.i. wordtg er dan de eerste 10jaar een aanslag van 33% door de fiscus op je gepleegd,a als je wel iets zou afhalen
Dat klopt volledig maar ik haal natuurlijk niets af in die periode.
Vermits de aftrekbaarheid van je inkomen afhangt, kunnen enkele ambtenaren nog een fiscale winst boeken na hun pensionering.
Voor alle anderen is het inkomen (pensioen) te laag en alzo niet interessant.
Voor alle anderen is het inkomen (pensioen) te laag en alzo niet interessant.