abonnementstax tak 21 meer dan 8 jaar oud
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
abonnementstax tak 21 meer dan 8 jaar oud
Hallo,
Ik kreeg hier net een afrekening van een tak 21 patronale die meer dan 8 jaar is.
Omdat het meer dan 8 jaar oud is trekken ze daar een (volgens hen een wettelijke?) abonnementstax van af van 0.0925% onder de noemer netto afkoopwaarde.
Eerlijk gezegd heb ik hiervan nog nooit gehoord. Weet er daar iemand iets meer van?
Ik kreeg hier net een afrekening van een tak 21 patronale die meer dan 8 jaar is.
Omdat het meer dan 8 jaar oud is trekken ze daar een (volgens hen een wettelijke?) abonnementstax van af van 0.0925% onder de noemer netto afkoopwaarde.
Eerlijk gezegd heb ik hiervan nog nooit gehoord. Weet er daar iemand iets meer van?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Re: abonnementstax tak 21 meer dan 8 jaar oud
Voor een Tak23 bestaat dat. Voor een Tak21 niet.Lukske schreef: ↑5 mei 2021, 11:44 Hallo,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
toch straf dat ze dat dan zwart op wit vermelden op hun brief en ook aftrekken van mijn kapitaal.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Is de doorrekening van de ‘abonnementstaks’ op effectenrekeningen 2.0 die de verzekeringsmaatschappij moet betalen. Nu het o.b.v. het bedrag op de effectenrekening zelf is. Zie https://www.monardlaw.be/nl/home/-/asse ... /maximized
Daarnaast wordt de 1,10% taks (edit: nu 2%) die je bij instap ook nog abonnementstaks genoemd, zie https://www.spaargids.be/sparen/allianz ... lianz.html
Daarnaast is er ook nog een jaarlijkse abonnementstaks voor beveks die zou dan voor het tak-23 gedeelte zijn, zie https://www.patronale-life.be/sites/def ... pectus.pdf.
Door alles onder abonnementstaks te steken weet men niet meer welke het nu juist is
zie https://www.tiberghien.com/nl/2355/dive ... -de-taksen
Daarnaast wordt de 1,10% taks (edit: nu 2%) die je bij instap ook nog abonnementstaks genoemd, zie https://www.spaargids.be/sparen/allianz ... lianz.html
Daarnaast is er ook nog een jaarlijkse abonnementstaks voor beveks die zou dan voor het tak-23 gedeelte zijn, zie https://www.patronale-life.be/sites/def ... pectus.pdf.
Door alles onder abonnementstaks te steken weet men niet meer welke het nu juist is
zie https://www.tiberghien.com/nl/2355/dive ... -de-taksen
Laatst gewijzigd door Tycoon op 5 mei 2021, 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Die jaarlijkse abonnementstaks waarvan het % overeenstemt, zie https://www.tiberghien.com/nl/1766/abon ... -teruggave
Is dus de louter verrekening van de door hen te betalen taks op de uitstaande bedragen en dus niet die nieuwe abonnementstaks effectenrekening 2.0Belgische collectieve beleggingsinstellingen en verzekeringsondernemingen dienen jaarlijks een taks (hierna “abonnementstaks”) van 0,0925% te betalen op het totaal van de netto uitstaande bedragen. Deze taks wordt eveneens geheven ten aanzien van collectieve beleggingsinstellingen naar buitenlands recht die op de lijst van de FSMA ingeschreven zijn.
Ik heb me vergist. Mijn excuses.NTO schreef: ↑5 mei 2021, 11:59Voor een Tak23 bestaat dat. Voor een Tak21 niet.Lukske schreef: ↑5 mei 2021, 11:44 Hallo,
Ook voor Tak21 is het te betalen vanaf het 9e jaar, indien er geen fiscale voordelen geweest zijn (en ook niet voor Tak21 overlijdensverzekeringen zoals SSV).
Het is te betalen door de verzekeringsmaatschappij maar is in jouw geval blijkbaar doorgerekend aan jou
Dus we betalen 2% taks bij instap (0,25% gespreid over 8 jaar) en vanaf het 9e jaar jaarlijks (afgerond) telkens een ca. 0,10% ... onze overheid heeft toch echt nooit genoeg afgeroomd .
Mogen verzekeringsmaatschappijen dat wettelijk doorberekenen aan de klant of is dit ten laste van hen?
Staat dat in de kleine lettertjes, omdat ik mij dit eigenlijk nergens in de contractuele voorwaarden van een TAK21 meen gezien te hebben.
Mogen verzekeringsmaatschappijen dat wettelijk doorberekenen aan de klant of is dit ten laste van hen?
Staat dat in de kleine lettertjes, omdat ik mij dit eigenlijk nergens in de contractuele voorwaarden van een TAK21 meen gezien te hebben.
Tak21 brengt inderdaad hoe langer hoe minder op. Uiteindelijk zal het niets worden, of zelfs nog minder. Bij sommige verzekeringsmaatschappijen kun je nog genieten van hun goede beleggingen uit het verleden, maar dat vermindert jaar na jaar.Ardennois schreef: ↑5 mei 2021, 14:09 Dus we betalen 2% taks bij instap (0,25% gespreid over 8 jaar) en vanaf het 9e jaar jaarlijks (afgerond) telkens een ca. 0,10% ... onze overheid heeft toch echt nooit genoeg afgeroomd .
Vandaar dat nog zeer weinig maatschappijen een pure Tak21 aanbieden. Wel eventueel nog in combinatie met Tak23.
De meeste verkopen niets nieuws meer en hebben de winstdeling op 0 gezet voor de lopende contracten
Het is niet verboden om de taksen door te rekenen.
Voor de nieuwe effectentaks stelt zich hetzelfde probleem. De verzekeringsmaatschappijen moeten dit betalen voor Tak23. Het is hun keuze om dit door te rekenen of niet.
Er staat ongetwijfeld in de algemene of specifieke voorwaarden dat ze dit kunnen doen als de fiscaliteit verandert.
Goede duiding! Taksen mogen inderdaad doorgerekend worden, maar een klant moet toch ook wettelijk correct geïnformeerd worden. In de recente technische informatiefiches van TAK21 heb ik nog nergens een melding van een mogelijke abonnementstaks zien opduiken. Hallo FSMA?
Ik stel maar vast dat de doorrekening naar de spaarder van deze "abonnement taks" afhangt van de verzekeringsinstelling.
Ik heb 2 "tak 21" verzekeringen:
- een van Belfius
- een van Patronale.
Beide lopen al meer dan 8 jaar.
Belfius rekent de abonnement taks niet door, Integrale wel.
Dit kan toch niet een verschillende fiscale behandeling afhankelijk van de instelling?
Graag ervaring met andere banken/verzekeringsinstellingen hier aub
Ik heb 2 "tak 21" verzekeringen:
- een van Belfius
- een van Patronale.
Beide lopen al meer dan 8 jaar.
Belfius rekent de abonnement taks niet door, Integrale wel.
Dit kan toch niet een verschillende fiscale behandeling afhankelijk van de instelling?
Graag ervaring met andere banken/verzekeringsinstellingen hier aub
Ik heb tot maart 2021 een Tak-21 gehad bij DVV. Er is bij mijn weten nooit een taks afgehouden.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Vroeger bij Ethias first alvast ook niet. Blijf erbij dat dit in de technische infofiche zou moeten vermeld zijn.