Auto kopen of oude verslijten
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Auto kopen of oude verslijten
Ik heb een tweedehands diesel van 9 jaar oud - 130 000 km.
Vorig jaar had ik nogal wat algemene slijtagekosten van 1000 euro, nieuwe banden en ophanging vooraan.
Wss staat de distributieriem bij volgend onderhoud op de planning, geen idee wanneer dit is bij een diesel (ford C-max).
Vanaf wanneer maak je de afweging dat de herstellingskosten oude wagen niet meer opwegen tegen aanschaf nieuwe wagen?
Een nieuwe wagen aankopen zou met autolening zijn, ik werk als zelfstandige. Maar dan hypoticeer ik mn kansen om als alleenstaande iets te kopen.
Auto rijdt vnl veel kilometers tijdens reizen, woon-werk is 20 km en doe ik veelal met de fiets tss april en november.
Autobelastingen zijn nu bijna 390 euro/jaar, kleinere benzineauto zal ook al een slok schelen
Vorig jaar had ik nogal wat algemene slijtagekosten van 1000 euro, nieuwe banden en ophanging vooraan.
Wss staat de distributieriem bij volgend onderhoud op de planning, geen idee wanneer dit is bij een diesel (ford C-max).
Vanaf wanneer maak je de afweging dat de herstellingskosten oude wagen niet meer opwegen tegen aanschaf nieuwe wagen?
Een nieuwe wagen aankopen zou met autolening zijn, ik werk als zelfstandige. Maar dan hypoticeer ik mn kansen om als alleenstaande iets te kopen.
Auto rijdt vnl veel kilometers tijdens reizen, woon-werk is 20 km en doe ik veelal met de fiets tss april en november.
Autobelastingen zijn nu bijna 390 euro/jaar, kleinere benzineauto zal ook al een slok schelen
Re: Auto kopen of oude verslijten
Normaal onderhoud de komende jaren gaat alvast goedkoper zijn dan een nieuwe.Daphne83 schreef: ↑16 mei 2021, 09:00 Ik heb een tweedehands diesel van 9 jaar oud - 130 000 km.
En mits bijbetaling mag men zelfs nog de milieu zones in.
En als distributie riem na 9 j nog nooit is vervangen zal het wel een distributie ketting zijn.