Lange termijnsparen fiscaal voordeel tak 23
Re: Lange termijnsparen fiscaal voordeel tak 23
Volledig uit de lucht gevallen zeker uw mening.
Estate Guru believer.
Maak maar eens een simulatie dan zal je wel zien dat de fiscale winst na pensioen voor de meeste mensen pover tot niks is.
maximumbijdrage € 176,40 + 6% van uw netto belastbaar beroepsinkomen, met een absolute bovengrens van € 2 350.
Ook bekijken in hoeverre deze korf reeds gevuld is met de hypotheekvermindering.
Op het bedrag dat je meer stort krijg je geen belasting vermindering, maar betaal je wel eindbelasting.
Ook bekijken in hoeverre deze korf reeds gevuld is met de hypotheekvermindering.
Op het bedrag dat je meer stort krijg je geen belasting vermindering, maar betaal je wel eindbelasting.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik heb onlangs voor mezelf de opbrengst van een tak23 uitgeteld. Op de lange termijn overstijgen de cumulerende 1percent kosten die de maatschappij elk jaar van uw fondsen plukt de vaste fiscale som die je elk jaar verkrijgt via de personenbelasting. Des te beter de markt zal zijn des te groter die 1percent beheerskosten zullen zijn. Ale alles is beter dan uw geld op een spaarrekening te parkeren, maar als je een zo goed mogelijk rendement wil nastreven, met zo weinig mogelijk kosten, lijkt een tak23 ondanks de jaarlijkse kadoo van de staat, mij niet de beste keuze.