BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Oei oei, dit belooft allemaal weinig goeds...
Ik ben al geen te grote fan van de website van Binck (te veel menu's, ik loop erin verloren) en de app vind ik ook niet de beste ooit.
Toen ik daarstraks inlogde in de app zag ik Barco bij "Cash dividenden" staan terwijl ik aandelen wil.
Mijn standaard keuze staat op aandelen en ik had dit vorige week (op de site) ook al eens geverifieerd. Ik dus snel aangelogd op de site, daar bleek nog steeds de keuze op "stock" te staan.
Als ik nu inlog in de app zie ik Barco opnieuw bij keuze dividend staan en staat er "(Stock)" bij... ik ben eens benieuwd wat ik uiteindelijk ga krijgen...
Ik ben al geen te grote fan van de website van Binck (te veel menu's, ik loop erin verloren) en de app vind ik ook niet de beste ooit.
Toen ik daarstraks inlogde in de app zag ik Barco bij "Cash dividenden" staan terwijl ik aandelen wil.
Mijn standaard keuze staat op aandelen en ik had dit vorige week (op de site) ook al eens geverifieerd. Ik dus snel aangelogd op de site, daar bleek nog steeds de keuze op "stock" te staan.
Als ik nu inlog in de app zie ik Barco opnieuw bij keuze dividend staan en staat er "(Stock)" bij... ik ben eens benieuwd wat ik uiteindelijk ga krijgen...
Veel speciale posities dan? Of OTC/ETFs/Fondsen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan je is wat voorbeelden geven? Ik vermoed dat het hier om dingen gaan die gewoon niet mogen aangekocht worden omwille van de PRIIPS wetgeving (en die je dus op andere platformen ook niet gaat vinden)...
Op dit ogenblik staat het zowel in de app als op de website correct aangegeven.
Ik was verbaasd om daarstraks in de app plots cash te zien staan en had daarom ook even via de site gechecked. Daar bleek het wel OK te zijn en er was dus tegenspraak.
Ik was al begonnen met het schrijven van een mail naar Binck maar toen ik er een screen cap van de app wilde bijvoegen bleek het daar ook opnieuw correct te zijn. Ik ga er dus vanuit dat het een korte glitch geweest is die ondertussen is opgelost maar helemaal gerust ben ik daar niet in. Ik blijf het in elk geval opvolgen.
Als ik op de demo kijk zie ik ook dat een aantal aandelen die ik heb ofwel niet beschikbaar zijn, ofwel op 'reduce only' staan.
Om maar een paar voorbeelden te geven:
Aroundtown in Duitsland (7,6 miljard market cap)
Calian Group in Canada (650 miljoen dollar market cap)
Ach, we zien wel hoe het allemaal uitdraait.
Ziet er toch allemaal niet zo fraai uit, voor mensen die geen gedoe willen met buitenlandse rekeningen is mss bolero nog de beste..
Niets speciaals hoor, allemaal pink sheet van de OTC die ik zonder problemen bij Binck kon aan en verkopen. Enkele tickers : EMDF, ILST,
Wordt Saxo dan aanzien als buitenlandse rekening?
Ik heb info gekregen in verband met de kosten (128 euro),dit zijn eigenlijk kosten die zouden aangerekend worden indien ik mijn posities
zou sluiten,voor mij was dit even onduidelijk.
Eigenlijk is het voor mij goed verlopen met de verhuis ,ik moet wel nog goed bekijken hoe alles verloopt om een oordeel te vellen.
zou sluiten,voor mij was dit even onduidelijk.
Eigenlijk is het voor mij goed verlopen met de verhuis ,ik moet wel nog goed bekijken hoe alles verloopt om een oordeel te vellen.
Keytrade slaagde er zelfs niet in uit te betalen. Mailen aan die bank is een full-time job. Deceuninck staat wel juist geboekt.Nevets schreef: ↑17 mei 2021, 15:12 Oei oei, dit belooft allemaal weinig goeds...
Tot nu toe snap ik de negativiteit nog niet goed. Ik heb net voor de eerste keer ingelogd via de PC, al mijn posities zijn correct overgezet.
Ook vind ik het er wel overzichtelijk uitzien. Juist ook geld overgezet van mijn bank naar de beleggersrekening, zo kan ik ook wat aankopen doen en ondekken hoe dat werkt.
De app heb ik nog niet geprobeerd, ga ik later vandaag doen.
Je moet wel opnieuw de vragenlijsten invullen om te kijken welk product bij je past. Ik denk dat dat de reden is waarom er reduced only staat voor OTC aandelen.
Wanener ik EMDF opzoek:
Product niet passend
U bent nog niet geslaagd voor de vragenlijst van dit type beleggingsinstrument. Klik hier om de vragenlijst in te vullen.
Ook vind ik het er wel overzichtelijk uitzien. Juist ook geld overgezet van mijn bank naar de beleggersrekening, zo kan ik ook wat aankopen doen en ondekken hoe dat werkt.
De app heb ik nog niet geprobeerd, ga ik later vandaag doen.
Je moet wel opnieuw de vragenlijsten invullen om te kijken welk product bij je past. Ik denk dat dat de reden is waarom er reduced only staat voor OTC aandelen.
Wanener ik EMDF opzoek:
Product niet passend
U bent nog niet geslaagd voor de vragenlijst van dit type beleggingsinstrument. Klik hier om de vragenlijst in te vullen.
Dan hebt u al meer geluk dan ik: ik raak nl NIET ingelogd.
Verder dan het ingeven van de SMS code kom ik dus niet: Saxoinvestor blijft vervolgens eeuwig draaien, maar toont niets, welke browser ik ook gebruik op mijn PC.
Om online help te krijgen moet je eerst inloggen (nogal onlogisch als het probleem net is dat je niet kan inloggen), en telefonisch zou ik een nummer in NL moeten gaan bellen, neen bedankt.
Op mails antwoorden ze ook al niet...
Geweldige verhuis dus!
Gelukkig werkt het wel via de app op mijn smartphone, maar met zo'n geweldige kennismaking ga ik die methode gewoon gebruiken om zo snel mogelijk alles af te bouwen bij hen en vervolgens mijn klantenrelatie met dit stelletje prutsers stop te zetten.
Dat is inderdaad niet oke. Ik vind op hun site het volgende om contact op te nemen:
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... enservice-
Telefonisch
Telefonisch zijn wij te bereiken op +32 3 500 52 11.