Holdings
TIP
Re: Holdings
Mijn bijna dagelijkse portie PROSUS bijgekocht. Laat ze nog maar wat zakken dan kunnen we het mandje verder aanvullen.
En den Alba rukt verder op richting 50 eurokes.
En den Alba rukt verder op richting 50 eurokes.
Wel zuur voor diegene die Kinnevik willen kopen. Gisteren al mooi gestegen en vandaag meer dan 5% er bij...
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Zul je altijd zien dat banken en brokers er moeite mee hebben. Wat ik begrijp is dat Kinnevik een nieuwe ISIN code heeft gekregen (SE0015810247), de kans bestaat dat deze nog niet in het bank/brokersysteem is ingevoerd. Blijkbaar hebben veel beleggers gewacht op het spin-off moment, gezien de koersstijging. Er zit nog voldoende in het vat, als ik de wandelgangen mag geloven. Beursgangen voor VillageMD en Babylon onder andere, terwijl met Oda en MatHem twee grote en snelgroeiende spelers in portefeuille zitten voor de boodschappenbezorgmarkt. De lucht is inmiddels ook wel uit de koers van Teladoc, dus als we door deze inflatievrees zijn kan de blik weer naar boven worden gericht
MBB en Prosus laatste dagen nog verder opgehoogd, zit aanzienlijke potentie. En onze contactpersoon bij MBB is inmiddels benoemd tot CEO, Mang is een zeer kundige en degelijke manager die o.a. het grote Vorwerk succes op zijn naam heeft staan. Hij vond mijn raming van de intrinsieke waarde (EUR 200 per aandeel) echter wat aan de conservatieve kant. Dan voelt het vrij goed om rond EUR 127 bij te kopen
MBB en Prosus laatste dagen nog verder opgehoogd, zit aanzienlijke potentie. En onze contactpersoon bij MBB is inmiddels benoemd tot CEO, Mang is een zeer kundige en degelijke manager die o.a. het grote Vorwerk succes op zijn naam heeft staan. Hij vond mijn raming van de intrinsieke waarde (EUR 200 per aandeel) echter wat aan de conservatieve kant. Dan voelt het vrij goed om rond EUR 127 bij te kopen
Trouwens ik kwam een interessant interview tegen met de voorzitter en CEOs van Luxempart, voor diegene die het interesseert: https://lpea.lu/private-equity-insight-out-16-2/
Zeer degelijk, jammer van de beperkte liquiditeit!
Dank !!michael25 schreef: ↑18 mei 2021, 21:45 Trouwens ik kwam een interessant interview tegen met de voorzitter en CEOs van Luxempart, voor diegene die het interesseert: https://lpea.lu/private-equity-insight-out-16-2/
Ik heb er nogal wat.
Wendel
Wendel of D'Ieteren kunnen zich roeren in jacht op Recticel'
Ook Degroof Petercam acht de kans klein dat Greiner er in zal slagen om aan 13,5 euro een controlebelang in Recticel REC0,57% te verwerven. 'De relatie tussen beide bedrijven lijkt nog allerminst super', aldus analist Kris Kippers die erop wijst dat er afgelopen weekend een Oostenrijks team van Greiner naar België afzakte maar dat er uiteindelijk geen vergadering met het management van Recticel plaatsvond.
'Er zijn tig alternatieven in de strijd om Recticel', meent Kippers, 'bijvoorbeeld de Franse investeringsmaatschappij Wendel. Die is bezig om vinylproducent Tarkett van de beurs te halen en zal op zoek gaan naar nieuwe aanvullende activiteiten'. Ook D'Ieteren wordt door Kippers als kandidaat-koper genoemd. 'Waarom ook niet? D'Ieteren is al even op zoek naar nieuwe deals en Recticel kan zeker aan hun criteria voldoen'.
'Mogelijk zien we meerdere bedrijven hun krachten bundelen om Recticel te kopen en zelfs in stukjes op te delen', besluit de analist.
Wendel of D'Ieteren kunnen zich roeren in jacht op Recticel'
Ook Degroof Petercam acht de kans klein dat Greiner er in zal slagen om aan 13,5 euro een controlebelang in Recticel REC0,57% te verwerven. 'De relatie tussen beide bedrijven lijkt nog allerminst super', aldus analist Kris Kippers die erop wijst dat er afgelopen weekend een Oostenrijks team van Greiner naar België afzakte maar dat er uiteindelijk geen vergadering met het management van Recticel plaatsvond.
'Er zijn tig alternatieven in de strijd om Recticel', meent Kippers, 'bijvoorbeeld de Franse investeringsmaatschappij Wendel. Die is bezig om vinylproducent Tarkett van de beurs te halen en zal op zoek gaan naar nieuwe aanvullende activiteiten'. Ook D'Ieteren wordt door Kippers als kandidaat-koper genoemd. 'Waarom ook niet? D'Ieteren is al even op zoek naar nieuwe deals en Recticel kan zeker aan hun criteria voldoen'.
'Mogelijk zien we meerdere bedrijven hun krachten bundelen om Recticel te kopen en zelfs in stukjes op te delen', besluit de analist.
Hoe werd bij jullie het dividend van Brederode afgerekend?
Bij Deutsche Bank werd géén roerende voorheffing afgehouden, bij Binck wél.
Bij Deutsche Bank werd géén roerende voorheffing afgehouden, bij Binck wél.
Bedankt ! Ik wist alleen van afsplitsing/verkoop van Zalando. Echter niet dat er ook een aandelensplit plaatsvond.Jozefien1969 schreef: ↑17 mei 2021, 20:47Zover ik weet met mijn kennis was Kinnevik een aandelensplits door twee voor één. Allemaal niet gemakkelijk voor banken en brokers omdat op te volgen. Heb even gezien dat Binck ''even'' de aandelensplits liet zien; en en het bedrag hetgeen ik toen zag was gewoon koers vorige week gedeeld door twee. Even afwachten dus. Maar wellicht kan iemand anders in dit forum u beter informeren.
Ik vrees dat dank niet nodig is, want er was dit jaar géén aandelensplitsing bij Kinnevik, alleen de afsplitsing van het belang in Zalando en de uitkering daarvan aan de aandeelhouders.
Ik ben er overigens vandaag in geslaagd om mijn eerste pakketje Kinnevik aan te kopen. Iets later dan gepland, maar ik heb er vertrouwen in dat er nog genoeg potentieel in het vat zit.
Laatst gewijzigd door dreamy op 19 mei 2021, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zag net dat de aandelensplitsing bij Investor AB vandaag effektief geworden is. De bank is zo vriendelijk geweest om mijn aantal aandelen in Investor op 0 te zetten.Jozefien1969 schreef: ↑17 mei 2021, 20:33 Zoals Kinnevik komt Investor AB ook met een aandelensplit vier voor één.
...
Hoor graag van de experts in dit forum hoe zij over Investor AB denken. Mijn eerste reactie was: laat mooi staan.
Hopelijk komt één dezer dagen het aantal nieuwe aandelen (met nieuwe ISIN code) te voorschijn...
Ik zag ook op de site dat de NAV het afgelopen kwartaal met 16% gestegen is. Ze blijven goed bezig daar bij Investor!
Het is allemaal wat ingewikkeld, maar nu toch duidelijk . Helaas nog niet kunnen kopen, hopelijk kan ik het binnenkort op de plank leggen.
Bericht hierboven inderdaad niet juist.
- Kinnevik & Investor, beiden Zweeds.
- Bij Kinnevik is Zalando afgesplitst.
- Bij Investor is er een aandelen split (X4) geweest.
Idem ! Leeswaardig en zeker een interessante holding IMHO. Een combinatie van een conservatieve familieaanpak met mooie returns, dus deze holding verdient zeker een plaats in mijn port.Joost1000 schreef: ↑18 mei 2021, 22:56Dank !!michael25 schreef: ↑18 mei 2021, 21:45 Trouwens ik kwam een interessant interview tegen met de voorzitter en CEOs van Luxempart, voor diegene die het interesseert: https://lpea.lu/private-equity-insight-out-16-2/
HAL rapporteerde vandaag een NAV per 31 maart van € 156,30 per aandeel.
De waarde is sindsdien nog wat verder opgelopen, waardoor het aandeel nu met een korting van ruim 10% op de NAV zou noteren.
Zoals bekend zitten er een paar forse onzekerheden in de waarde van dit aandeel, met name de (mogelijke) overname van Grandvision en de (mogelijke) beursgang van Coolblue.
Eén en ander zal waarschijnlijk duidelijker worden later dit jaar. Veel zal afhangen van de herinvestering van de genoemde operaties, maar dit is niet direkt de holding met het beste potentieel IMHO.
De waarde is sindsdien nog wat verder opgelopen, waardoor het aandeel nu met een korting van ruim 10% op de NAV zou noteren.
Zoals bekend zitten er een paar forse onzekerheden in de waarde van dit aandeel, met name de (mogelijke) overname van Grandvision en de (mogelijke) beursgang van Coolblue.
Eén en ander zal waarschijnlijk duidelijker worden later dit jaar. Veel zal afhangen van de herinvestering van de genoemde operaties, maar dit is niet direkt de holding met het beste potentieel IMHO.