BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
Ik heb aangekocht in 2018 en 2019, 13 verschillende munten.
Dit jaar ben ik aan het verkopen...
Momenteel nog maar 20% van wat ik had gekocht over en nog slechts in 3 munten.
Ik doe voorlopig niets en wacht af.
Dit jaar ben ik aan het verkopen...
Momenteel nog maar 20% van wat ik had gekocht over en nog slechts in 3 munten.
Ik doe voorlopig niets en wacht af.
De oorzaak van de daling zijn de tweets van Papa Elon

Wat zou er gebeuren als Tesla de komende dagen zijn BTC effectief verkoopt?
24%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
20%SWRD&IWDA - 15%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
24%Bonds - 2%IEGA - 0%CASH Updated 07/04/2025
20%SWRD&IWDA - 15%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
24%Bonds - 2%IEGA - 0%CASH Updated 07/04/2025
Ze hebben die al verkocht 
https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 34981.html
Je moet even realistisch zijn:
Gezien die electriciteitsconsumptie, kan je toch nooit verwachten dat er een toekomst is voor bitcoin?
De kosten voor bitcointransacties zijn zeer hoog en zullen enkel nog stijgen
Blijkbaar heeft men pas de komende weken ontdekt dat de consumpties zeer hoog zijn, wat ook zo niet onlogisch is, hoe langer bitcoin duurt, hoe complexer de berekeningen en hoe meer electriciteit je nodig hebt.
Denk je echt dat de wereld zin heeft in een systeem waarvan het electriciteitsverbruik exponentieel groeit in de tijd?
En toch zeker niet in de klimaatzaak waar we momenteel in zitten
Hoewel ik de blockchaintechnologie an sich interessant vind, dit is een absolute showstopper voor bitcoin(wat, laten we eerlijk zijn, de meme-versie is van blockchain). Is het niet uit milieu-overwegingen, dan vanuit economische.

Gezien die electriciteitsconsumptie, kan je toch nooit verwachten dat er een toekomst is voor bitcoin?
Blijkbaar heeft men pas de komende weken ontdekt dat de consumpties zeer hoog zijn, wat ook zo niet onlogisch is, hoe langer bitcoin duurt, hoe complexer de berekeningen en hoe meer electriciteit je nodig hebt.
Denk je echt dat de wereld zin heeft in een systeem waarvan het electriciteitsverbruik exponentieel groeit in de tijd?
Hoewel ik de blockchaintechnologie an sich interessant vind, dit is een absolute showstopper voor bitcoin(wat, laten we eerlijk zijn, de meme-versie is van blockchain). Is het niet uit milieu-overwegingen, dan vanuit economische.
Het is niet persé zo dat 'hoe langer Bitcoin duurt' hoe complexer de berekeningen worden en dus hoe meer elektriciteitsverbruik er mee gepaard gaat. De link met de transactiekosten is er ook niet 'by design'.Aerolla schreef: ↑18 mei 2021, 13:44 Ze hebben die al verkocht
De complexiteit van de berekening van een block in de blockchain wordt zodanig gezet dat er naar verwachting elke 10 minuten een block gevonden wordt. Het is dus puur doordat miners maar blijven rekenkracht toevoegen aan het netwerk, dat het voor iedereen moeilijker wordt om de juiste oplossing te vinden. En daardoor zal dus de globale elektriciteitskost van het netwerk stijgen. Je moet je dan de vraag stellen waarom mensen investeren in mining hardware en de kost van de elektriciteit om wat Bitcoin kleingeld te kunnen verdienen?
- Omdat ze overtuigd zijn dat Bitcoin gaat stijgen in waarde? Doesn't make sense, dan kan je veel beter je geld in Bitcoin rechtstreeks steken.
- Omdat ze legaal spotgoedkope of gratis elektriciteit hebben? Ja, kan je het hun dan kwalijk nemen?
- Omdat ze illegaal op kosten van een ander minen? Dit is zeker een probleem
Een design probleem van Bitcoin, is dat die immer stijgende complexiteit enerzijds betekent dat er een toenemende globale rekenkracht capaciteit is om 'proof of work' coins netwerken te beveiligen maar anderzijds niet persé een stijgende hoeveelheid transacties tegenover moeten staan. Zoals we nu zien, want de throughput van het Bitcoin netwerk is, zeker voor kleine transacties, verre van toereikend. Stel dat de rekenkracht in het netwerk tot een fractie zou terugvallen. Het energieverbruik plaatje zou er dan een stuk beter uitzien. Maar is het netwerk dan nog wel veilig? Want men weet dan wel dat er een heel grote hoeveelheid rekenkracht globaal beschikbaar is, maar niet langer gebruikt wordt om het netwerk te beveiligen. Maar dus eventueel wel zou kunnen ingezet worden om het netwerk aan te vallen.
Alle proof of work coins zitten hierdoor in een soort race verwikkeld waarbij het netwerkeffect de grootste bevoordeelt, maar als de transactieoutput niet gelijkmatig stijgt is de paradox dat je 'winnende' coin een hopeloos inefficiënte coin is.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mij lijkt Ethereum toch een pak concreter in aanpak, als ik het goed begrijp dan kun je met het ethereumnetwerk contracten sluiten, dus echt nuttig.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Bitcoin hoeft helemaal niet nuttig te zijn. Gewoon zeldzaam zijn en eindig is genoeg.
Ik had Bitcoin en zette deze om redenen (veiligheid, alles bij elkaar mocht er met mij iets gebeuren,...) naar de VanEck Bitcoin ETN. Betreft enkel nog mijn winst uit BTC, mijn inzet is er reeds uit. Maar het gaat toch over half jaarloon.
Sedert de laatste evoluties in de waarde van de BTC lijkt het mij veiliger om wat te spreiden. Ik geloof vooral in de Blockchain technologie.
Ik denk eraan om die Bitcoin ETN (wegens te eng/specifiek) te verkopen er er een blockchain ETF mee te kopen.
Invesco Elwood Global Blockchain UCITS ETF A (IE00BGBN6P67)
Jullie gedacht?
Sedert de laatste evoluties in de waarde van de BTC lijkt het mij veiliger om wat te spreiden. Ik geloof vooral in de Blockchain technologie.
Ik denk eraan om die Bitcoin ETN (wegens te eng/specifiek) te verkopen er er een blockchain ETF mee te kopen.
Invesco Elwood Global Blockchain UCITS ETF A (IE00BGBN6P67)
Jullie gedacht?
- Roger_de_klusman
- Jr. Member
- Contacteer:
Het zijn solden in cryptoland 

Nuttig is het alvast niet ... zeldzaam ook niet (desnoods splitst men het op tot in de oneindigheid) en eindig : daarvan ben ik overtuigd ... de tulpenmanie bleef ook niet durentroglodytes schreef: ↑18 mei 2021, 18:30 Bitcoin hoeft helemaal niet nuttig te zijn. Gewoon zeldzaam zijn en eindig is genoeg.

- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Het is niet plezant on naar meer dan 10.000 eur verlies op één dag te kijken. Maar ik blijf geloven dat crypto (en dan vooral bitcoin) zullen blijven bestaan. ‘Ontastbare’ auteursrechten bestaan al heel lang, hoewel men dat te gek voor woorden vond eeuwen terug. Daar zijn we intussen aan gewend. Mijn kinderen kopen ‘unieke’ dansjes en virtuele diadeems in games. Volwassenen kopen kunst via NFT’s. De wereld verandert. Cash zal verdwijnen, dat is zo goed als zeker. Bitcoin zal altijd blijven bestaan omdat je het niet kan vernietigen. Niet als betalingsmiddel, maar als schelpjes-geld (moet eens opzoeken; fascinerend). Dus… komt goed!
- Er zijn zoveel dingen waarvan ik dacht dat ze zouden blijven bestaan maar al verdwenen zijn. Hoe lang bestaan die cryptodinges al ... het hele systeem heeft nog niet eens de baard in de keel en men begint nu al in te zien dat het energieslurpende niks-toestanden zijn ...
- Dat je kinderen unieke dansjes kopen betekent wellicht dat ze teveel geld krijgen van papa en mama ... mocht ik horen dat de mijne hun geld aan zoiets spenderen dan gaat het drinkgeld naar omlaag
- Mooie kunst om aan je muur te hangen die NFT's ... een bewijs dat er mensen zijn die veel te veel geld hebben en gewoonweg niet meer weten wat ze er mee moeten aanvangen
- Bitcoin niet vernietigbaar ? Bij de eerste zonnestorm van formaat die op onze aarde afkomt zitten we weer in het stenen tijdperk ... byebye bitcoin en andere virtuele toestanden
Van mij mag je geloven in bitcoin, het is je goed recht ... maar het is evengoed mijn goed recht van dat het grootste piramidespel van de laatste decennia te vinden ... voorbeeldje : onzen Elon koopt het, praat het daarna de lucht in, verkoopt het en praat het dan weer naar beneden, om het wellicht binnen een tijdje weer naar boven te praten ... en de kindjes die lopen hem achterna ...
- Dat je kinderen unieke dansjes kopen betekent wellicht dat ze teveel geld krijgen van papa en mama ... mocht ik horen dat de mijne hun geld aan zoiets spenderen dan gaat het drinkgeld naar omlaag
- Mooie kunst om aan je muur te hangen die NFT's ... een bewijs dat er mensen zijn die veel te veel geld hebben en gewoonweg niet meer weten wat ze er mee moeten aanvangen
- Bitcoin niet vernietigbaar ? Bij de eerste zonnestorm van formaat die op onze aarde afkomt zitten we weer in het stenen tijdperk ... byebye bitcoin en andere virtuele toestanden
Van mij mag je geloven in bitcoin, het is je goed recht ... maar het is evengoed mijn goed recht van dat het grootste piramidespel van de laatste decennia te vinden ... voorbeeldje : onzen Elon koopt het, praat het daarna de lucht in, verkoopt het en praat het dan weer naar beneden, om het wellicht binnen een tijdje weer naar boven te praten ... en de kindjes die lopen hem achterna ...
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Als die zonnestorm komt, zijn we allemaal ons spaargeld en onze aandelen kwijt. Die zijn namelijk ook allemaal virtueel.
Oh, en een piramidespel is iets anders.
Laatst gewijzigd door troglodytes op 19 mei 2021, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt natuurlijk alles doodrelativeren. Het leven bijvoorbeeld is volgens die redenering volstrekt nutteloos en zinloos, niet meer dan wat electrische signaaltjes binnen je hersenen die in de totaliteit van het universum absoluut niets te betekenen hebben. Maar dat soort denkwijzen, daar schiet je gewoon niet mee op. Aandelen zijn een stukje van een bedrijf dat een cashflow genereert. In zeker opzicht minder virtueel dan het geld waarmee je brood kunt kopen.troglodytes schreef: ↑19 mei 2021, 16:33 Als die zonnestorm komt, zijn we allemaal ons spaargeld en onze aandelen kwijt. Die zijn namelijk ook allemaal virtueel.
Kun je het fundamentele verschil uitleggen?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Jamaar, jij komt wel af met een heuse zonnestorm! :-)
Bij een piramide-opzet worden leden betaald met de inzet van de nieuwe leden. Ik zie niet in hoe dit vergelijkbaar is met crypto. Ja: pump- en dump groepen en manipulaties alom natuurlijk; het is dan ook de niet-gereguleerde far west. Maar het is géén piramidespel à la Madoff, dat zich trouwens in de 'gewone' markt heeft voorgedaan en waar héél veel 'slimme' mensen aan hebben deelgenomen.