Aedifica
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Aedifica
@Eddy
Als je al even aandeelhouder bent van Care Property Invest, dan is het idd normaal dat je beschikt over 2 onthechte, nog-niet uitbetaalde coupons.
* Coupon 12 van 0,32€ bruto onthecht op 29/05/2020. Die coupon werd onthecht bij het begin van keuzeperiode voor het keuzedividend vorig jaar. Maw: voor de aandelen uit het keuzedividend (als je opteerde voor dividend in aandelen) ontvang je deze coupon NIET.
* Coupon 13 van 0,48€ bruto, onthecht op 18/01/2021. Deze coupon werd onthecht door een kapitaalverhoging dmw inbreng in natura (persbericht 20/01).
Betaaldatum is in theorie voorzien voor 28/05/2021, maar er volgt eerst nog de AV volgende week (26/05).
In het jaarverslag werd de mogelijkheid tot keuzedividend vermeld.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Absoluut weet ik dat! Maar daardoor krijg ik mijn geld nog niet!Afrodiziak schreef: ↑19 mei 2021, 15:59Jhn schreef: ↑19 mei 2021, 13:27
de binck-man vertelde dat Aedifica alles al aan 0.57 heeft betaald omdat dit dividend al gekend en goedgekeurd is.
toen vroeg ik aan de binck-man wat er nu nog met die rechten ging gebeuren van eind vorig jaar, coupon 26!
hij zei dat aedifica nu nog niet weet wat die gaan kosten, dat dividend bedrag is nog niet gekend!!
geen idee wat ik er nog moet van geloven, we wachten af zeker, misschien heeft hij wel gelijk ?
@Jhn,
Dat is - met alle respect - bullshit van de binck-man.
C26 is al lang gekend en werd uiteraard bekrachtigd op de AV onlangs:
https://aedifica.eu/wp-content/uploads/ ... -11_KD.pdf
Ik had je dit vorige week ook al laten weten:
Afrodiziak schreef: ↑12 mei 2021, 21:51
Jhn,
Op pay date 18/05/2021 keert AED 2 coupons uit:
* Coupon 27 van 0.57 EUR bruto, met ex-date 14/05/2021. Maw: morgen laatste kans om het aandeel te verwerven voor wie deze coupon nog wil innen.
* Coupon 26 van 1.03 EUR bruto, waarvan ex-date 15/10/2020 was en die werd onthecht ter gelegenheid van de kapitaalverhoging die AED in die periode doorvoerde. Of je voor je aandelen die je van vorig jaar hebt dit dividend zal ontvangen hangt dus volledig af of je de aandelen al in bezit had VOOR de kapitaalverhoging of niet.
Wat je bij je broker ongetwijfeld zal zien staan (als je AED al in portefeuille had VOOR de kapitaalverhoging) is die bewuste coupon 26.
Veel couponknip- en vooral couponincassoplezier
Als je kan kiezen tussen Afro-info en de Binck-man info, dan weet je het toch wel zeker
Zucht!
Tot hiertoe hier ook geen verdere reactie meer van Binck .
@Afrodiziak Bedankt voor de uitleg.
Het is nog erger dan gedacht.
Ik heb zojuist mijn rekeningafschrift bekeken, en ze hebben het aantal aandelen voor de KV en het aantal aandelen na de KV opgeteld, en dat uitgekeerd aan 0.57 euro.
Maar dat is dus te weinig voor het deel voor de KV...
Ik heb zojuist mijn rekeningafschrift bekeken, en ze hebben het aantal aandelen voor de KV en het aantal aandelen na de KV opgeteld, en dat uitgekeerd aan 0.57 euro.
Maar dat is dus te weinig voor het deel voor de KV...
Wat is me dat tegenwoordig met Binck en het uitbetalen van dividenden... Als dit zo blijft duren, overweeg ik een overstap naar een andere broker. Sedert de serieuze verhoging van de transactieactiekosten bij Argenta vorig jaar (waar ik al jaren een buy and hold-port heb en nog maar weinig transacties deed), handel ik enkel via Binck, waar ik ook al jaren klant was. Ik ga eens bekijken of Bolero voor mij een alternatief kan zijn...
Eerlijk gezegd, Argenta haar beleggingsplatform en dergelijke stelt misschien niet zoveel voor, maar anderzijds heb ik sinds 2010 nooit één maal een verkeerde uitbetaling van dividenden of afhandeling van KV gehad... en bij Binck heb je dan een echte broker, maar deze is blijkbaar niet in staat om de simpelste dingen onmiddellijk correct af te handelen...
Eerlijk gezegd, Argenta haar beleggingsplatform en dergelijke stelt misschien niet zoveel voor, maar anderzijds heb ik sinds 2010 nooit één maal een verkeerde uitbetaling van dividenden of afhandeling van KV gehad... en bij Binck heb je dan een echte broker, maar deze is blijkbaar niet in staat om de simpelste dingen onmiddellijk correct af te handelen...
Nadat ik woensdag een uur met 2 mensen van Binck aan de lijn heb gehangen, heb ik gisteren een mail gekregen dat het inderdaad foutief is. Ze gaan alles in het werk stellen om dit te corrigeren, zodat ik 1.03 euro krijg voor coupon 26 en 0.57 euro voor coupon 27.
Geen idee wanneer dit in orde gebracht zal zijn, maar momenteel is dat nog niet het geval.
Geen idee wanneer dit in orde gebracht zal zijn, maar momenteel is dat nog niet het geval.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De maand mei was misschien ook niet de meest ideale periode om migratie van klanten te doen
Bedankt Annetje, ik mag hopen dat ze dat voor iedereen in orde gaan brengen?annetje schreef: ↑21 mei 2021, 17:21 Nadat ik woensdag een uur met 2 mensen van Binck aan de lijn heb gehangen, heb ik gisteren een mail gekregen dat het inderdaad foutief is. Ze gaan alles in het werk stellen om dit te corrigeren, zodat ik 1.03 euro krijg voor coupon 26 en 0.57 euro voor coupon 27.
Dat hoop ik ook Jhn. Maar bij Binck weet je het nooit.
Mijn ervaring is, zeker bij foutieve RV, dat je zelf moet bellen indien je het gecorrigeerd wil zien .
Mijn ervaring is, zeker bij foutieve RV, dat je zelf moet bellen indien je het gecorrigeerd wil zien .
-
- Hero Member
- Contacteer:
Foutje Binck werd hier inmiddels rechtgezet, relatief snel opgelost na melding via e-mail. Ook dank aan de forumleden want anders had ik het wellicht later of mss zelfs niet opgemerkt.
Volgens mij klopt het nog niet, en hebben we nu teveel gekregen. Soit, daar lig ik niet wakker van .
Annetje
Heb eve mijn afrekening nagekeken.
Er werd 15% RV afgehouden inplaats 30%.
Aedifica is volledige belegging in zorgvastgoed .
Vandaar jouw teveel?
Heb eve mijn afrekening nagekeken.
Er werd 15% RV afgehouden inplaats 30%.
Aedifica is volledige belegging in zorgvastgoed .
Vandaar jouw teveel?
Laatst gewijzigd door bertje001 op 24 mei 2021, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geraak er toch niet meer aan uit bij Binck. Zal waarschijnlijk de rechtzetting zijn met dank aan @Annetje.
14/05/2021 Toekenning 60 cash dividenden
18/05/2021 Uitkering 110 cash dividenden 53,29€
Nu deze update daarop
18/05/2021 Uitkering 60 cash dividenden 29.07€
18/05/2021 Uitkering 110 cash dividenden -53.29€
15/10/2020 Toekenning 50 cash dividenden
21/05/2021 Verkoop 50 voorkeurrechten -Pro rata div- 43.78€
14/05/2021 Toekenning 60 cash dividenden
18/05/2021 Uitkering 110 cash dividenden 53,29€
Nu deze update daarop
18/05/2021 Uitkering 60 cash dividenden 29.07€
18/05/2021 Uitkering 110 cash dividenden -53.29€
15/10/2020 Toekenning 50 cash dividenden
21/05/2021 Verkoop 50 voorkeurrechten -Pro rata div- 43.78€
De RV aan 15% is correct. De rest moet ik straks nog in detail bekijken, als hopelijk het rekeningafschrift beschikbaar is.