Holdings
TIP
Re: Holdings
Dividend Brederode is vrijgesteld van Luxemburgse RV, maar niet van Belgische RV.
In 2016 net na de verhuis naar Lux was daar wat verwarring over bij heel wat banken, bij Deutsche blijkbaar nog altijd
Correctie zal nog wel volgen bij Deutsche Bank.
Ze hebben het bij GIMV altijd over groei, mooie rendementen en hoge desinvesteringsmultiples, maar de aandelenkoers doet niet veel. Het rendement komt dus vrijwel geheel van het dividend van €2,50, inmiddels een kleine 5%.
Het aandeel noteert nog altijd met een beperkte premie op de NAV.
Sonae meer dan 5% erbij. De dividendknip is bijna teniet gedaan.
PROSUS reageert op de daling van TENCENT (resultaten worden slecht onthaald).
PROSUS reageert op de daling van TENCENT (resultaten worden slecht onthaald).
Er werd idd RV afgehouden bij DB. Vorig jaar hebben ze dat gecorrigeerd.
In het jaarverslag van brederode staat er: "Zoals vorig jaar zou die uitkering ingehouden worden op de uitgiftepremie". Dus ik vermoed (ben geen fiscalist) dat het om een "pure" kapitaalsvermindering gaat en dat er idd eigenlijk geen RV af moet.
+ 1
Onzekerheid troef bij Hal. Ik smijt er maar een opportunistische onzekerheid bij... als de beurs crasht en de verkoop Grandvision gaat door dan zitten ze in een zetel om hun geld aan het werk te zetten en gaat Coolblue terug de broedkast in.dreamy schreef: ↑19 mei 2021, 19:03 HAL rapporteerde vandaag een NAV per 31 maart van € 156,30 per aandeel.
De waarde is sindsdien nog wat verder opgelopen, waardoor het aandeel nu met een korting van ruim 10% op de NAV zou noteren.
Zoals bekend zitten er een paar forse onzekerheden in de waarde van dit aandeel, met name de (mogelijke) overname van Grandvision en de (mogelijke) beursgang van Coolblue.
Eén en ander zal waarschijnlijk duidelijker worden later dit jaar. Veel zal afhangen van de herinvestering van de genoemde operaties, maar dit is niet direkt de holding met het beste potentieel IMHO.
De koers van Kinnevik gaat wild op en neer. Deze week al gestegen van SEK 254 naar SEK 298 vanochtend en nu weer terug naar SEK 277.
Is er iets bijzonders aan de hand met Kinnevik of is de markt gewoon op zoek naar een correcte koers voor het nieuwe Kinnevik na de afsplitsing van het belang in Zalando?
Is er iets bijzonders aan de hand met Kinnevik of is de markt gewoon op zoek naar een correcte koers voor het nieuwe Kinnevik na de afsplitsing van het belang in Zalando?
Hier iemand ook al opgevallen als je de grafiek van Sofina en Brederode op mekaar legt dat die schijnbaar regelmatig "haasje over" met mekaar doen.
Iemand daar een verklaring voor?
Iemand daar een verklaring voor?
De koers van prosus blijft maar aanmodderen... wat is daar aan de hand? De cijfers van Tencent leken mij toch niet bepaald schamel. Hup, opnieuw op mijn wachtlist!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Algemeen blijft o.a. China wat achter de laatste weken, grote groeipiek lijkt voorbij, afbouw stimuli ... Ook niet vergeten dat de verwachtingen voor Tencent gigantisch hoog zijn en dan hebben we nog de antitrust regulering - welke impact zal deze hebben, iets waar alle groten last mee gaan hebben.
Denk overigens dat de CEO van Prosus dit met lede ogen aanziet want voor wie nog wat blootstelling zoekt op deze markt is Prosus toch wel koopwaardig - zoals je zelf aangeeft waren de resultaten van Tencent gewoon goed, hebben goede spreiding/marge en een geïntegreerd platform.
Vreemd koersverloop inderdaad. Ze staan op mijn watchlist en gisteren kon ik me voor mijn hoofd slaan dat ik ze niet had gekocht, vandaag valt dat al beter mee.dreamy schreef: ↑21 mei 2021, 13:30 De koers van Kinnevik gaat wild op en neer. Deze week al gestegen van SEK 254 naar SEK 298 vanochtend en nu weer terug naar SEK 277.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Om op Kinnevik te reageren: afgelopen maandag was de eerste dag exclusief Zalando, het lijkt er op dat veel beleggers gewacht hebben met een positie te nemen tot dit moment. Woensdag werden de Zalando rechten uitgekeerd, deze werden donderdag verhandelbaar. Gisteren verkochten dus veel beleggers die rechten en herinvesteerden de opbrengst in Kinnevik. Opeens prijkte daar een premie van 15%. Dat was vooral een eenmalige technische koopdruk, vandaag is de premie er al voor een groot gedeelte weer uit gelopen. De personen die van die rechten af willen zullen het inmiddels grotendeels verkocht hebben, dus als het goed is zal het vanaf nu wat rustiger worden.
Enkele weken geleden was er ook opeens een extreme koopdruk bij de A aandelen, zonder enige aanleiding. Arbitrage opportuniteit voor diegenen die zich hiermee bezighouden.
Enkele weken geleden was er ook opeens een extreme koopdruk bij de A aandelen, zonder enige aanleiding. Arbitrage opportuniteit voor diegenen die zich hiermee bezighouden.
Enkele mogelijke verklaringen:
- Deels zitten ze wellicht in vergelijkbare private equity fondsen.
Sofina is de grootste positie van Brederode (ongeveer 1/9 van de genoteerde portefeuille).
Algemene marktbewegingen die voor beide acties opgaan.
Algemeen marktsentiment.
Vergelijkbaar profiel, dus gelijkaardige waardering.