De zaak Conings
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De zaak Conings
Daarin kan ik je alleen maar volledig gelijk in geven.Charlesvdw schreef: ↑22 mei 2021, 15:31 Het coronavirustopic werd pagina’s lang gekaapt door commentaar op de zaak-Conings.
Dit is beter en overzichtelijker.
Ik blijf vanaf nu weg uit dit topic, dat mij niet interesseert, en lees verder over het coronavirus in het coronavirustopic.
Maar het is dan toch maar een kleine moeite en zeker een vorm van beleefdheid dat diegene die knipt en een nieuw topic aanmaakt daar ergens een bericht van achter laat zodat je tenminste weet waarom bijdragen die WEL in het oorspronkelijke topic thuishoren daaruit plots verdwenen zijn en bovendien plots opduiken in een topic waar men niets mee te maken wenst te hebben en de reply's uit het topic waar ze wel thuishoren al zeker niet thuishoren?
Het is het volste recht van een beheerder/moderator om in te grijpen in een topic dat ontspoort maar laat dan een reden of een sein achter dat je dit deed en bovenal, doe het dan ernstig en zorgvuldig en niet in het wilde weg.
Re: Corona-virus.
Ja, rechts versus links is een moeizame discussie. Zoals mijn oude geschiedenisleraar uitlegde: het kwam oorspronkelijk van hoe de verkozenen zaten in de Tweede Kamer der Staten-Generaal. De Anti-Revolutionaire Partij zat rechts en de rest zat links van de ARP. Nu klinkt die naam Anti-Revolutionaire Partij heel Anti-Revolutionair, maar dat waren dus de Ggggggristenen. Het oorspronkelijke onderscheid rechts versus links was dus confessionelen versus de rest.CarpeNoctem schreef: ↑22 mei 2021, 13:44Jij haalt hier de begrippen door elkaar. Het VB wordt gemakshalve extreem-rechts genoemd. Wel dat is links, zeer links.geebee schreef: ↑22 mei 2021, 12:18En wat doet rechtse rakkers dan wel ? Denken aan het "algemeen belang" ?
Man, you crack me up ... ik had het nog nooit zo bekeken maar ik zal het vlaams belang voordragen voor de Nobelprijs voor de vrede voor hun inzet voor de maatschappij, het zijn vredebrengende engelen
Ik denk dat je de begrippen links en rechts een beetje door elkaar haalt maar ik vergeef het je.
Vroeger hier al geschreven:
Vlaams Belang is helemaal niet rechts, vervang in hun economisch programma Vlaanderen door België en het is mutatis mutandis gelijklopend met dat van de sossen.
Grofweg (ik zou persoonlijk Groen linkser van de SPA plaatsen) - en wat gedateerd- zoiets:
Ik ben een hele rechtse rakker en sta mijlenver daarvan af. Rechts staat voor geen overheidsbemoeienis. De staat hoeft niet voor mij te zorgen, ik zal wel zelf voor de mijnen en mijn naasten zorgen. Geen politiekers nodig daarvoor.
Nou zou ik je een ouwe pilarenbijter kunnen noemen, maar in dit geval waren de Ggggristenen nu juist niet Katholiek. De Rooms-Katholieke Staatspartij (RKSP) zat links van ze.
En de liberalen nog linkser. Vandaar dat 'liberal' in de VS 'links' betekent.
En ergens tussen 1830 en 1839 is er ook nog ergens een bende langharig werkschuw tuig zijn eigen land begonnen.
Om maar aan te geven: het is ingewikkeld.
Toch vond ik dat leerzaam. Het onderscheid 'rechts/links' was van origine 'confessioneel' versus 'niet-confessioneel'.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Yep. Dat klopt als een zwerende vinger
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
In 1977 waren "onhandelbare" vlaamse veteranen uit Korea oorlog 1953 (ze waren 55-68 jaar) en "onhandelbare" vlaamse veteranen uit Congo oorlogen 1962 in Regiment 2de Gidsen te Altenrath Dtsl. geplaatst. Daar waren ze het beste "onder controle" Ze werden meermaals per jaar op "maneuvers" gestuurd Ze waren meermaals de "beste" bij NATO schietoefeningen met Leopard tanks. Misschien is dit ook wel beste oplossing voor "onhandelbare" vlaamse veteranen uit Afghanistan/ Malawi oorlogen. In ieder geval goedkoper en beter dan gevangenis/psychiatrie plus veiliger voor "burgers".
-
- Full Member
- Contacteer:
Eindelijk iemand met een nuchtere blik. Bedankt!vortex schreef: ↑22 mei 2021, 09:59Inderdaad, er gelden nog steeds corona maatregelen, een grootschalige manhunt met zowat het voltallige politiekorps, opsporingsdiensten, speciale eenheden, de honden brigade, het leger en internationale militairen organiseren in een natuurgebied is een flagrante overtreding van de corona regeltjes, als La Boum niet mag...
Het is natuurlijk allemaal de schuld van dat corona virus, door de epidemie heeft een zekere extreem linkse viroloog de autoriteit en een dagelijks forum gekregen om naast het virus praatje iedereen die niet links genoeg is te criminaliseren en in het rechtse kamp te duwen. En dan zijn we verwonderd dat er nog meer een wij-zij maatschappij ontstaat en dat een enkeling tilt slaat en ontspoort.
Sympathie voor Conings in de verste verte niet, maar evenmin voor Van Ranst, hoog tijd dat ze zijn polariserend gezever uit de media halen.
Naar mijn weten heeft deze man nog niets strafbaar gedaan behalve wapens ontvreemden waar geen enkele controle op was.
Omdat een viroloog bedreigd wordt sturen we 4oo soldaten?
Beste bewijs dat linkse virologen dit land nu besturen.
Als ze hem vatten ben ik curieus hoe lang hij gaat vastzitten, met goede advocaat na 1 dag terug buiten, heeft niets gedaan om opgesloten te worden.
Facebook staat vol gezever en in de straat van MVR wandelen is niet strafbaar. Als men niet ingebroken had in zijn wagen hadden ze dat wapentuig niet gevonden. Diefstalbeveiliging met granaten doet niemand kwaad zolang auto niet wordt opengebroken.
Kort door de bocht? En 400 man uit 3 landen 1 man laten zoeken niet zeker?
Omdat een viroloog bedreigd wordt sturen we 4oo soldaten?
Beste bewijs dat linkse virologen dit land nu besturen.
Als ze hem vatten ben ik curieus hoe lang hij gaat vastzitten, met goede advocaat na 1 dag terug buiten, heeft niets gedaan om opgesloten te worden.
Facebook staat vol gezever en in de straat van MVR wandelen is niet strafbaar. Als men niet ingebroken had in zijn wagen hadden ze dat wapentuig niet gevonden. Diefstalbeveiliging met granaten doet niemand kwaad zolang auto niet wordt opengebroken.
Kort door de bocht? En 400 man uit 3 landen 1 man laten zoeken niet zeker?
Wat ik mij dan afvraag. Ze beweren dat hij 2u heeft rondgelopen rond de woning van MVR. Wanneer iemand naar de 101 belt om te zeggen dat er een verdachte rond zijn woning loopt staat er binnen de 15 minuten een combi voor zijn deur (allee hier toch, in Limburg gaat het misschien wat trager).
In plaats van dat de media de maat van zijn onderbroek, schoenen en kepie in hun gazet zetten zouden ze beter eens aan de minister vragen als hij dan toch zo gevaarlijk is waarom ze hem dan 2u hebben rond laten lopen in de buurt van de woning van MVR. En wie heeft hem gezien? De plaatselijke dorpsgek? De wijkagent? Bewakingscamera's?
Er zijn hier toch veel zaakjes en details waarvan ik denk dat de zoektocht of de strategie bepaald wordt door een kleuter ipv door mensen die het zouden moeten kunnen.
Ze hebben er waarschijnlijk ook niet bij stilgestaan dan het plaatsen van zijn auto, het achterlaten van kledij en een tentje in de bossen een rookgordijn zou kunnen zijn en dat hij allang ergens anders zit.
Iemand met zijn staat van dienst en kwaliteiten had al lang onheil kunnen aanrichten en vervolgens verdwijnen. Waarom heeft hij dat nog niet gedaan?
Ik heb hier toch zeer ernstige vragen bij heel dat circus.
In plaats van dat de media de maat van zijn onderbroek, schoenen en kepie in hun gazet zetten zouden ze beter eens aan de minister vragen als hij dan toch zo gevaarlijk is waarom ze hem dan 2u hebben rond laten lopen in de buurt van de woning van MVR. En wie heeft hem gezien? De plaatselijke dorpsgek? De wijkagent? Bewakingscamera's?
Er zijn hier toch veel zaakjes en details waarvan ik denk dat de zoektocht of de strategie bepaald wordt door een kleuter ipv door mensen die het zouden moeten kunnen.
Ze hebben er waarschijnlijk ook niet bij stilgestaan dan het plaatsen van zijn auto, het achterlaten van kledij en een tentje in de bossen een rookgordijn zou kunnen zijn en dat hij allang ergens anders zit.
Iemand met zijn staat van dienst en kwaliteiten had al lang onheil kunnen aanrichten en vervolgens verdwijnen. Waarom heeft hij dat nog niet gedaan?
Ik heb hier toch zeer ernstige vragen bij heel dat circus.
@FlatTwinTower +1, ik maakte mij dezelfde bedenkingen
En ik ook zelfde bedenkingen bij heel dit verhaal
Alvast bedankt. Hebben ze ondertussen de kapers ingerekend?Charlesvdw schreef: ↑22 mei 2021, 15:31 Het coronavirustopic werd pagina’s lang gekaapt door commentaar op de zaak-Conings.
Dit is beter en overzichtelijker.
Ik blijf vanaf nu weg uit dit topic, dat mij niet interesseert, en lees verder over het coronavirus in het coronavirustopic.
Als ik mijn auto zou achterlaten aan een bos in die omstandigheden, is dat de laatste plaats waar je me moet zoeken.
Dan kan je zeker zijn : daar zit ik NIET !
Die kleine hutjes met takken bijeengeknosseld kan je in elk bos vinden. Wie zegt dat dat van hem is ?
Aan de andere kant : hij heeft dit voorbereid.
Je kan zeker zijn dat hij een degelijk dak, water en voedsel voorzien heeft.
En 1, waarschijnlijk meerdere schuiloorden.
Als ik zijn vriendin hoor op tv lees ik in haar tekst en manier van praten eerder dat ze een wanhoopsdaad vreest. Maar ze is ook bang dat hij iets redelijk groot gaat uitsteken.
Dat blijkt ook uit zijn brief of de stukken die ze bekend maken.
Ze vraagt hem om te doen wat hij wil om er een eind aan te maken (aan deze toestand) op eender welke manier maar zonder slachtoffers te maken.
Dat geeft mij voornoemde indruk.
MVR woont niet in Limburg maar in de wijde omgeving van Mechelen. Redelijk verstekelijkt gebied.
Twee uur in die buurt gebleven : zou kunnen blijken uit gsm onderzoek maar dat is achteraf.
Hij zou me zeer teleurstellen als hij NU nog een gsm op zijn naam of een familielid opstaan heeft.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 22 mei 2021, 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210522 ... ce=android
De zaak Conings split ook de groep Karastroof.
Er zijn daar, net als hier, zeer rare kwieten en minder rare kwieten die het niet met elkaar eens raken.
Hier zou ik nu graag de mening van Tootall over horen !!!
De zaak Conings split ook de groep Karastroof.
Er zijn daar, net als hier, zeer rare kwieten en minder rare kwieten die het niet met elkaar eens raken.
Hier zou ik nu graag de mening van Tootall over horen !!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Al die willen te kaap'ren varen
Moeten mannen met baarden zijn ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Nee hoor, de moderne versie is heel anders.CarpeNoctem schreef: ↑22 mei 2021, 20:00Al die willen te kaap'ren varen
Moeten mannen met baarden zijn ...