Vervroegd opvragen pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Vervroegd opvragen pensioensparen
Nooit.
Het fiscaal voordeel is absoluut maar een paar euro meer, maar daalt percentgewijs van 30% naar 25%.
Het is vooral door het percentgewijs belastingsvoordeel dat pensioensparen -laat in de carrière- toch nog interessant word.
Het fiscaal voordeel is absoluut maar een paar euro meer, maar daalt percentgewijs van 30% naar 25%.
Het is vooral door het percentgewijs belastingsvoordeel dat pensioensparen -laat in de carrière- toch nog interessant word.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zoals B7H4Long zei niet als je maximaal fiscaal voordeel wil.delaby schreef: ↑24 mei 2021, 09:16Weet er iemand vanaf welke leeftijd men beter overstapt naar het maximum van € 1270 (ipv € 990) ? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit best in het jaar is waarop je 55 wordt. Wat is de reden hierachter ? Alvast bedankt.B7H4long schreef: ↑9 mei 2021, 16:54 Deze gegarandeerde beleggingen zijn ongelooflijk.
De storting van het voorlaatste jaar is een belegging op 2 jaar die ongeveer 15% per jaar opbrengt.
De storting van het laatste jaar brengt ongeveer 30% rendement op.
Beide in de veronderstelling dat je genoeg inkomen hebt om de volledige belastingaftrek te krijgen.
Op je 55ste verjaardag wordt aangeraden
Omdat verhogingen na je 55ste als een nieuw contract worden beschouwd. 10 jaar na de eerste verhoging volgt dan de eindbelasting.