BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Wat een boeltje is me dat zeg! Heb je al klacht ingediend want dit is niet meer normaal!DonDraper schreef: ↑25 mei 2021, 10:22 Idem hier. Ik had nog niet gekeken op mijn oude Binck rekening.
Wat er bij mij tot nu toe fout is gelopen:
- Dividend Sofina op oude Binck rekening
- Dividend WDP volledig in cash op oude Binck rekening (na aftrek roerende voorheffing)
- Dividend WDP in aandelen toegevoegd bij Saxo (gedeelte aandeel dus dubbel gehad)
- Roerende voorheffing dividend WDP volledig afgetrokken bij Saxo (dus dubbel afgetrokken)
- Dividend Aedificia (die ik nog in bezit had op 15/10/20) afgetrokken van de rekening op Binck aan 0,57 (in plaats van OP de rekening aan 1,03)
- Dividend Brederode nergens te bespeuren, noch op Binck, noch op Saxo.
Misschien zijn er nog andere dividenden vergeten, zal het nog eens moeten nakijken.
Tja, wat een boeltje. Wat een gedacht ook om die overgang midden dividendseizoen te doen...
-
- Newbie
- Contacteer:
Aangezien ik besef dat elke verandering steeds wat aanpassingstijd vraagt, neem ik mezelf voor het een eerlijke kans te geven alvorens de gepaste acties te nemen maar ik moet eerlijk zijn dat het wel tandenbijten zal worden.
Mijn eerste indruk was alvast dramatisch en is dat nog steeds wat de app betreft.
Tenzij ze die aanpassen zie ik niet meteen hoe ik daar ooit vrede mee ga kunnen nemen.
In het algemeen is het portefeuille overzicht in de mobile applicatie een drama.
Groepering:
Je krijgt een alfabetische oplijsting van je effecten waarbij de enige mogelijke groepering eentje per product is (aandelen vs ETF vs etc...)!
Dus niet per markt, noch per currency*.
- Alle aandelen staan dus door elkaar ongeacht de markt, maw steeds actieve en inactieve verhandelde effecten door elkaar.
- Met andere woorden dus ook geen subtotalen per markt/valuta. Dus niet in een oogopslag het effect van wisselkoersschommelingen op je portefeuille (genre: rendement in USD = 37,4%, rendement in EUR = 41,5%).
Beperkte kolomweergave:
- Op mijn scherm (7,6cm/3inch) krijg ik in portrait modus in het beste geval 2 parameters zichtbaar naast de naam van het effect, afhankelijk van welke parameters meestal zelfs maar 1 volledig! Kiezen is verliezen.
- Geen dagresultaat op positie niveau mogelijk in de portefeuille weergave!!! Dit zou mogelijks nog één van de opties zijn om op 1 te zetten als je er maar 1 kolom kan weergeven maar is dus niet mogelijk.
- 'Huidige koers' heeft geen rood/groen indicatie tov vorige slotkoers?!! Dit terwijl het verschil in % tov gisteren dit wel heeft?!!! Ik heb liefst beide maar omgekeerd zou nog logischer zijn imo. Indien het percentage negatief is dan weet ik wel dat dit rood hoort te zijn. Maar louter op het zien van de huidige koers weet men (standaard) niet (of toch niet voor elk effect van buiten) of dit nu meer of minder is dan de vorige slotkoers.
- Het verschil in waarde per effect tov vorige slotkoers is ook niet beschikbaar?! Voor zover ik zie, vind ik geen kolom terug die aangeeft met hoeveel een effectef net gestegen is in waarde per effect tov vorige slotkoers?!?!
Do correct me if I'm wrong here want ik vind dit onwaarschijnlijk in feite
- En misschien nog wel het meest irritante aan heel de weergave: de kolomheaders verdwijnen eenmaal je naar beneden scrolt!!!! No freeze panes shizzle of tableheaders die gewoon zichtbaar blijven, ook al scroll je bijvoorbeeld naar positie 51... Hoogst irritant en echt niet meer van deze tijd.
Want zij die denken dat je met een landscape modus de problemen van de beperkte kolomweergave oplost, worden geconfronteerd met eventueel 4 kolommen naast elkaar met bedragen en % maar zonder te zien welke kolom dat nu ook al weer was. Je hoort dus enerzijds je kolomvolgorde te weten maar je moet bovendien ook nog weten hoe ver je al naar links of rechts bent gescrold???
* Je kan per currency of per martkstatus sorteren maar dan moet je die kolom in de eerste plaats al weergeven en indien je er vlot en snel op wil sorteren moet je er al voor kiezen die vooraan te zetten, maar daarna kan je dus niet langer oplopend of aflopend sorteren op rendement bijvoorbeeld. Bovendien heb je dus nooit subtotalen per markt of per valuta. Het is mij ook een raadsel wat de tweede sortering criteria is eenmaal ik op valuta sorteer want het is noch alfabteisch noch op basis van de absolute waarde van de koers noch % (dag)rendement...
Oh ja... binnen de desktop versie verdwijnen de kolomheaders ook en als je naar opzij wil scrollen om de volgende kolommen te zien dan moet je helemaal de horizontale schuifbalk eerst helemaal onderaan gaan zoeken???!!! Waarna het dus perfect mogelijk is dat je kolomheaders verdwenen zijn en je dus niet meer kan zien welke kolom je net aan het weergeven bent????!!!???
Eenmaal je de horizontale schuifbalk heb geactiveerd (en enkel dan) kan je met je pijltjestoesten ook naar links en rechts bewegen.
Dat wat betreft een greep uit mijn eerste indrukken.
Tot voor kort vond ik de binckbank app zeker nog voor verbetering vatbaar. Sinds de switch naar Saxo moet ik eerlijk toegeven dat ik niet meer kan bedenken wat ik er slecht aan vond.
Ik ben binckbank klant sinds 2006 en heb in de afgelopen jaren meerdere mensen binkbank aangeraden en zelfs aangebracht, dat zie ik me niet snel opnieuw doen om niet te zeggen dat ik de mensen die recent nog zijn overgestapt even niet onder ogen wil komen
Ik start toch ergens al het onderzoek naar alternatieve brokers die een goed evenwicht houden tussen prijs kwaliteit. Momenteel lijkt Bolero ok te scoren maar ik sta open voor alternatieven want hun commissie op buitenalndse dividenden en het feit dat je geen trailing stop loss kan instellen zijn al wel kleine con's.
Het zou fijn zijn moest er van Saxo een signaal komen dat ze met de bezwaren aan de slag gaan en hier op korte termijn iets wensen aan te doen. Momenleel lijkt me dat het enige scenario waarbij ik on board zou blijven.
Mijn eerste indruk was alvast dramatisch en is dat nog steeds wat de app betreft.
Tenzij ze die aanpassen zie ik niet meteen hoe ik daar ooit vrede mee ga kunnen nemen.
In het algemeen is het portefeuille overzicht in de mobile applicatie een drama.
Groepering:
Je krijgt een alfabetische oplijsting van je effecten waarbij de enige mogelijke groepering eentje per product is (aandelen vs ETF vs etc...)!
Dus niet per markt, noch per currency*.
- Alle aandelen staan dus door elkaar ongeacht de markt, maw steeds actieve en inactieve verhandelde effecten door elkaar.
- Met andere woorden dus ook geen subtotalen per markt/valuta. Dus niet in een oogopslag het effect van wisselkoersschommelingen op je portefeuille (genre: rendement in USD = 37,4%, rendement in EUR = 41,5%).
Beperkte kolomweergave:
- Op mijn scherm (7,6cm/3inch) krijg ik in portrait modus in het beste geval 2 parameters zichtbaar naast de naam van het effect, afhankelijk van welke parameters meestal zelfs maar 1 volledig! Kiezen is verliezen.
- Geen dagresultaat op positie niveau mogelijk in de portefeuille weergave!!! Dit zou mogelijks nog één van de opties zijn om op 1 te zetten als je er maar 1 kolom kan weergeven maar is dus niet mogelijk.
- 'Huidige koers' heeft geen rood/groen indicatie tov vorige slotkoers?!! Dit terwijl het verschil in % tov gisteren dit wel heeft?!!! Ik heb liefst beide maar omgekeerd zou nog logischer zijn imo. Indien het percentage negatief is dan weet ik wel dat dit rood hoort te zijn. Maar louter op het zien van de huidige koers weet men (standaard) niet (of toch niet voor elk effect van buiten) of dit nu meer of minder is dan de vorige slotkoers.
- Het verschil in waarde per effect tov vorige slotkoers is ook niet beschikbaar?! Voor zover ik zie, vind ik geen kolom terug die aangeeft met hoeveel een effectef net gestegen is in waarde per effect tov vorige slotkoers?!?!
Do correct me if I'm wrong here want ik vind dit onwaarschijnlijk in feite
- En misschien nog wel het meest irritante aan heel de weergave: de kolomheaders verdwijnen eenmaal je naar beneden scrolt!!!! No freeze panes shizzle of tableheaders die gewoon zichtbaar blijven, ook al scroll je bijvoorbeeld naar positie 51... Hoogst irritant en echt niet meer van deze tijd.
Want zij die denken dat je met een landscape modus de problemen van de beperkte kolomweergave oplost, worden geconfronteerd met eventueel 4 kolommen naast elkaar met bedragen en % maar zonder te zien welke kolom dat nu ook al weer was. Je hoort dus enerzijds je kolomvolgorde te weten maar je moet bovendien ook nog weten hoe ver je al naar links of rechts bent gescrold???
* Je kan per currency of per martkstatus sorteren maar dan moet je die kolom in de eerste plaats al weergeven en indien je er vlot en snel op wil sorteren moet je er al voor kiezen die vooraan te zetten, maar daarna kan je dus niet langer oplopend of aflopend sorteren op rendement bijvoorbeeld. Bovendien heb je dus nooit subtotalen per markt of per valuta. Het is mij ook een raadsel wat de tweede sortering criteria is eenmaal ik op valuta sorteer want het is noch alfabteisch noch op basis van de absolute waarde van de koers noch % (dag)rendement...
Oh ja... binnen de desktop versie verdwijnen de kolomheaders ook en als je naar opzij wil scrollen om de volgende kolommen te zien dan moet je helemaal de horizontale schuifbalk eerst helemaal onderaan gaan zoeken???!!! Waarna het dus perfect mogelijk is dat je kolomheaders verdwenen zijn en je dus niet meer kan zien welke kolom je net aan het weergeven bent????!!!???
Eenmaal je de horizontale schuifbalk heb geactiveerd (en enkel dan) kan je met je pijltjestoesten ook naar links en rechts bewegen.
Dat wat betreft een greep uit mijn eerste indrukken.
Tot voor kort vond ik de binckbank app zeker nog voor verbetering vatbaar. Sinds de switch naar Saxo moet ik eerlijk toegeven dat ik niet meer kan bedenken wat ik er slecht aan vond.
Ik ben binckbank klant sinds 2006 en heb in de afgelopen jaren meerdere mensen binkbank aangeraden en zelfs aangebracht, dat zie ik me niet snel opnieuw doen om niet te zeggen dat ik de mensen die recent nog zijn overgestapt even niet onder ogen wil komen
Ik start toch ergens al het onderzoek naar alternatieve brokers die een goed evenwicht houden tussen prijs kwaliteit. Momenteel lijkt Bolero ok te scoren maar ik sta open voor alternatieven want hun commissie op buitenalndse dividenden en het feit dat je geen trailing stop loss kan instellen zijn al wel kleine con's.
Het zou fijn zijn moest er van Saxo een signaal komen dat ze met de bezwaren aan de slag gaan en hier op korte termijn iets wensen aan te doen. Momenleel lijkt me dat het enige scenario waarbij ik on board zou blijven.
Ondertussen deze link gevonden met "gekende problemen".
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles/360018606417
Dividenden geboekt op uw BinckBank-rekening
Er zijn enkele dividenden die nog op uw BinckBank-rekening werden geboekt, terwijl u al werkt met het Saxo-platform. De registratiedatum van het dividend viel voor de overgang naar het Saxo-platform.
De dividenden die u ziet op het Binck-platform, zullen automatisch voor u worden omgezet naar uw Saxo Bank rekening.
Is reduced only al opgelost? thxHilfje schreef: ↑18 mei 2021, 13:45 Tot nu toe snap ik de negativiteit nog niet goed. Ik heb net voor de eerste keer ingelogd via de PC, al mijn posities zijn correct overgezet.
Ook vind ik het er wel overzichtelijk uitzien. Juist ook geld overgezet van mijn bank naar de beleggersrekening, zo kan ik ook wat aankopen doen en ondekken hoe dat werkt.
De app heb ik nog niet geprobeerd, ga ik later vandaag doen.
Je moet wel opnieuw de vragenlijsten invullen om te kijken welk product bij je past. Ik denk dat dat de reden is waarom er reduced only staat voor OTC aandelen.
Wanener ik EMDF opzoek:
Product niet passend
U bent nog niet geslaagd voor de vragenlijst van dit type beleggingsinstrument. Klik hier om de vragenlijst in te vullen.
Ik kan precies ook geen enkel OTC-aandeel meer kopen, ik krijg telkens de boodschap " "Risico kan niet worden verhoogd vanwege de configuratie van het instrument." Ik heb een ticket aangemaakt bij de support-desk, ik wacht op reactie.
Wat een achteruitgang die SaxoInvestor-platform. Geef me toch maar BinckBank terug aub.
Wat een achteruitgang die SaxoInvestor-platform. Geef me toch maar BinckBank terug aub.
Waarom sturen ze dat niet via mail naar hun nieuwe klanten?ThomasDM schreef: ↑25 mei 2021, 14:23 Ondertussen deze link gevonden met "gekende problemen".
De zoveelste omslachtige pdf-rapport gegenereerd om te zien dat er nog steeds niets gewijzigd is op mijn rekening.
Mijn Brederode dividenden zijn nog steeds nergens te bespeuren ook niet op het oude Binck-platform daar staat de cash op nul.
Had ik dat allemaal geweten had ik zelf een bod gebracht op Binck
Zou Saxo meelezen?grogro schreef: ↑25 mei 2021, 22:04Waarom sturen ze dat niet via mail naar hun nieuwe klanten?ThomasDM schreef: ↑25 mei 2021, 14:23 Ondertussen deze link gevonden met "gekende problemen".
De zoveelste omslachtige pdf-rapport gegenereerd om te zien dat er nog steeds niets gewijzigd is op mijn rekening.
Mijn Brederode dividenden zijn nog steeds nergens te bespeuren ook niet op het oude Binck-platform daar staat de cash op nul.
Had ik dat allemaal geweten had ik zelf een bod gebracht op Binck
Bizar, ik heb zelfs nog geen enkele e-mail gehad dat ik naar Saxo bank moet gaan.
Als ik geen fora zou lezen wist ik er niets van...
Ik zit dus nog steeds op Binck zelf te kijken...
Geen idee wanneer het platform stopt en waar ik dan ga moeten inloggen.
Als ik geen fora zou lezen wist ik er niets van...
Ik zit dus nog steeds op Binck zelf te kijken...
Geen idee wanneer het platform stopt en waar ik dan ga moeten inloggen.
Kijk eens op hun 'Home' Belangrijke mededelingen (rechts)
Maar inderdaad povere communicatie, persoonlijk heb ik ook nog geen bericht van wijziging gehad en aan de ervaringen hier te zien beloofd de wijziging niet veel goeds.
Van een paar problemen zijn ze al op de hoogte...:
Mail van Binckbank ontvangen 27/04 dat er vanaf 21/05 geen OTC producten meer kan gekocht worden door nieuwe wet-en regelgeving vanuit de VS.stadamo schreef: ↑25 mei 2021, 21:05 Ik kan precies ook geen enkel OTC-aandeel meer kopen, ik krijg telkens de boodschap " "Risico kan niet worden verhoogd vanwege de configuratie van het instrument." Ik heb een ticket aangemaakt bij de support-desk, ik wacht op reactie.
Mischien meer uw emails lezen ....
Niks meer van OTC-aandelen? Ik dacht enkel de "niet SEC rapporterende".
Zit nu reeds 10 dagen bij Saxo.
Kan er nog weinig over zeggen, het is vooral wennen aan het nieuwe platform. Heb ook nog geen transactie gedaan tot nu toe. Maar als ik kijk bij resultaat staan er wel al voor 3€ kosten?
Kan er nog weinig over zeggen, het is vooral wennen aan het nieuwe platform. Heb ook nog geen transactie gedaan tot nu toe. Maar als ik kijk bij resultaat staan er wel al voor 3€ kosten?
@Theon en enig idee van waar de kosten komen? Moet toch klaar en duidelijk zijn van waar ze komen.
Als je op het i symbool klikt staat er bij kosten:
Dit?Som van alle kosten (transactiekosten, service fee, etc.) voor de geselecteerde periode.
https://www.home.saxo/managed-portfolio ... rvice-feesService Fee Explained
The service fee is an annualised fee that is paid for having SaxoSelect manage your money. It is taken at the end of each quarter on a pro rata basis. We take the daily value of the portfolio and calculate a daily pro rata fee, to factor cash additions/withdrawals and daily performance. The sum of these daily fee amounts are then aggregated at the end of the quarter and charged, or until you withdraw from the portfolio.
For example, the Balanced Portfolios have a service fee of 0.75%. If the value of the portfolio on day one is EUR 100,000 then the service fee for that day is (100,000 x 0.0075)/365= EUR 2.055. If half of the capital is withdrawn the next day and there is a 0% return (meaning the new value is exactly 50%), then the fee for this day is halved to EUR 1.028. Each day these fee amounts are accumulated and then deducted at quarter-end.