Belastingen Belgie
TIP
Re: Belastingen Belgie
Heb je dan een referentie dat minwaarde in mindering mogen gebracht worden voor speculatieve aandelentransacties binnen het kader van diverse inkomsten van de personenbelasting.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik zou die argumentatie toch niet gebruiken als de belastingdienst u een vraag stelt.
Het is wel zo mooi als u iets beweert op een forum en men vraagt u waar u die wijsheid vandaan haalt, dat u dan even wat uitleg geeft.
Beste Bespaar,
Indien iemand een deftige vraag stelt en je weet het antwoord niet zwijg dan in plaats van iemand op het verkeerde spoor te zetten. Hieronder nog een link zoals je vroeg;
Minderwaarden op aandelen zijn niet aftrekbaar
Als de winst bij de verkoop van aandelen niet belast wordt, dan is het evenwel ook logisch dat de minderwaarden bij de verkoop van aandelen niet aftrekbaar zijn.
https://www.nn.be/nl/kapitalevragen/er- ... n-aandelen
Indien iemand een deftige vraag stelt en je weet het antwoord niet zwijg dan in plaats van iemand op het verkeerde spoor te zetten. Hieronder nog een link zoals je vroeg;
Minderwaarden op aandelen zijn niet aftrekbaar
Als de winst bij de verkoop van aandelen niet belast wordt, dan is het evenwel ook logisch dat de minderwaarden bij de verkoop van aandelen niet aftrekbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Mattia op 26 mei 2021, 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kom hier later nog op terug ok? Maar het tegendeel beweren op een forum is toch net hetzelfde of niet?
U redeneert averechts. U hebt een bron nodig om het tegendeel te bewijzen. De wet zegt: meerwaarden zijn belastbaar.
Het "taxable event" is de realisatie van de meerwaarde, zijnde de verkoop van uw positie.