Belastingen Belgie
TIP
Re: Belastingen Belgie
Inderdaad, ik wil wel eens weten wat jouw "bebouwde of onbebouwde onroerende goederen" in de context van deze discussie (aandelen)wel mogen zijn?
Waarschijnlijk.EarthNvstr1 schreef: ↑26 mei 2021, 10:30Wat daar staat is volgens mij dat dat enkel voor onroerende goederen kan ?
Mijn vraag ivm met de tekst is:
- vallen speculatieve-aandelentransacties onder vermogenstransacties ?
- ook, wat is het nut van de woorden "en verliezen op" in de volgende zin? Of bedoelt men met "en" eigenlijk "of"? Waarom heeft men dat stukje niet weggelaten als men echt "en" bedoelt; bvb?
"Verliezen op vermogenstransacties zijn alleen aftrekbaar als het speculatieve
verliezen betreft en verliezen op de overdracht onder bezwarende titel van
bebouwde of onbebouwde onroerende goederen."
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja... ze zullen niet met een consensus uit de discussie van de verwoording geraakt zijn en dus was een compromis het resultaat ?
Ik denk dat beide voorwaarden tegelijk moeten vervuld zijn, m.a.w. ze bedoelen wel degelijk "en".
Het nut van de woorden "bebouwde of onbebouwde" is mij ook onduidelijk trouwens.
Misschien komen onroerende goederen die nog in aanbouw zijn of die ze aan't afbreken zijn niet in aanmerking