BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Niet echt nee. Als ik er op klik krijg ik volgende melding: Kosten: Som van alle kosten (transactiekosten, service fee, etc.) voor de geselecteerde periode.
Geen transacties gedaan, dus zal dan service fee zijn zeker?
Ik lees in het tarievenoverzicht voor klanten die van Binck komen niets van een service fee:
https://www.home.saxo/-/media/documents ... 7723C7D0C1
https://www.home.saxo/-/media/documents ... 7723C7D0C1
Dat lijkt me voor wanneer je je geld laat beheren door Saxo. Terwijl wij onze PF zelf beheren. Ik zou snel weg zijn als er effectief zo'n service fee wordt aangerekend.MisterDax schreef: ↑26 mei 2021, 16:33 The service fee is an annualised fee that is paid for having SaxoSelect manage your money. It is taken at the end of each quarter on a pro rata basis. We take the daily value of the portfolio and calculate a daily pro rata fee, to factor cash additions/withdrawals and daily performance. The sum of these daily fee amounts are then aggregated at the end of the quarter and charged, or until you withdraw from the portfolio.
Heb dit via de chat na gevraagd. Dit zijn service kosten.
Ook als je je geld zelf beheerd zijn er standaard maandelijkse kosten.
Is dit bij elke broker zo? Bij Binck niks van gemerkt in ieder geval.
Dus na 10 dagen is dit al 3€, gaat lekker oplopen zo..
Ook als je je geld zelf beheerd zijn er standaard maandelijkse kosten.
Is dit bij elke broker zo? Bij Binck niks van gemerkt in ieder geval.
Dus na 10 dagen is dit al 3€, gaat lekker oplopen zo..
Ik denk dat het hierover gaat https://www.help.saxo/hc/nl/articles/36 ... berekening.
Maar dat lijkt haaks te staan op het tarievenoverzicht voor "Zelf beleggen".
Aanvulling: Als je België als land kiest, is die pagina er helemaal niet. Dus wie van Binck België komt, betaalt niets en wie van Binck NL komt wel?
Maar dat lijkt haaks te staan op het tarievenoverzicht voor "Zelf beleggen".
Aanvulling: Als je België als land kiest, is die pagina er helemaal niet. Dus wie van Binck België komt, betaalt niets en wie van Binck NL komt wel?
Laatst gewijzigd door borgie op 26 mei 2021, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Als dat zo zit zal ik niet lang klant blijven.
Edit: In de pdf met de kosten voor Belgische Binckbank klanten staat er niets over deze kosten. Dus op het eerste gezicht is het iets voor Nederlandse klanten. Maar ik denk toch dat ze dat snel zullen gelijk trekken.
Edit: In de pdf met de kosten voor Belgische Binckbank klanten staat er niets over deze kosten. Dus op het eerste gezicht is het iets voor Nederlandse klanten. Maar ik denk toch dat ze dat snel zullen gelijk trekken.
Uit de uitleg voor de Nederlandse klanten maak ik uit dat Nederlandse klanten van Binck ook reeds een servicefee hadden.
Tarifering voor binckbank.nl was dus anders dan voor binckbank.be,
dus het is mogelijk dat er ook een verschil is tussen saxobank.nl en saxobank.be.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Voordat je iets verkoopt/koopt: sommige van de tarieven voor de TOB tax staan blijkbaar verkeerd.
bvb voor mijn VAGF ETF staat 1.32% waar dit 0.12% moet zijn.
bvb voor mijn VAGF ETF staat 1.32% waar dit 0.12% moet zijn.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Neen, er zou geen service fee worden berekend door Saxo. Nadat ik bij Saxo alle kosten heb nagekeken heb ik contact opgenomen met Binck BE. Let op Binck Nl of Binck BE is een groot verschil!
Wanneer Saxo nu wel een service fee gaat tellen voor haar klanten in BE dan vrees ik dat de meeste klanten in België Saxo gaan verlaten. Het feit is dat er een enorm verschil is qua kosten tussen Binck BE en Binck Nl. Wanneer Saxo die kosten gaat aanpassen aan het model Binck NL dan zullen de meeste klanten van Binck BE overstappen naar een andere Belgische broker.
Dat er bij het overnemen van portefeuilles problemen ontstaan lijkt mij logisch. Maar die problemen moeten wel zo snel mogelijk recht worden gezet.
Wanneer Saxo nu wel een service fee gaat tellen voor haar klanten in BE dan vrees ik dat de meeste klanten in België Saxo gaan verlaten. Het feit is dat er een enorm verschil is qua kosten tussen Binck BE en Binck Nl. Wanneer Saxo die kosten gaat aanpassen aan het model Binck NL dan zullen de meeste klanten van Binck BE overstappen naar een andere Belgische broker.
Dat er bij het overnemen van portefeuilles problemen ontstaan lijkt mij logisch. Maar die problemen moeten wel zo snel mogelijk recht worden gezet.
Kan je me even uitleggen wat daar logisch aan is?Jozefien1969 schreef: ↑26 mei 2021, 21:21 Dat er bij het overnemen van portefeuilles problemen ontstaan lijkt mij logisch.
Is er hier niemand die al een tijdje gemigreerd is naar het Saxo platform van Binck België en alles heeft doorgemaakt en al wat ondervinding heeft met het platform en de eventuele voor- en nadelen van het platform?
Uitbetaling van dividenden is nog steeds niet volledig in orde trouwens. Het Smartphoto dividend bv van vorige week is nog steeds nergens te bespeuren. Dan die dividenden die nog op het oude Binck platform gekomen zijn daar komt ook geen schot in de zaak. Ik blijf het toch triestig vinden wat Saxo hier met Binck heeft uitgericht. Er was niets mis met dat platform en alles werkte min of meer zonder dat je je er zorgen over moest maken. Nu krijgt men een simpele dividendbetaling niet eens in orde
Mogelijks misschien wel, logisch klinkt nogal amateuristisch..Polled schreef: ↑26 mei 2021, 23:22Kan je me even uitleggen wat daar logisch aan is?Jozefien1969 schreef: ↑26 mei 2021, 21:21 Dat er bij het overnemen van portefeuilles problemen ontstaan lijkt mij logisch.
Over de kosten in het tab blad Resultaat (Service fee enz)
Gisterenavond tel met Saxo, doch deze konden niet antwoorden en gingen het nazien.
Vanmorgen deze mail
Zijn dus reeds betaalde kosten ( over een periode die je zelf kan instellen) en welke niet meer in rekening gebracht worden.
Gisterenavond tel met Saxo, doch deze konden niet antwoorden en gingen het nazien.
Vanmorgen deze mail
Zijn dus reeds betaalde kosten ( over een periode die je zelf kan instellen) en welke niet meer in rekening gebracht worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
idem hier, 2.69 kosten na 10 dagen en heb nog niks verhandeld