De zaak Conings
Re: De zaak Conings
Daar kan ik mee leven maar ik vind de handelingen van MVR niet extremistisch. Zelfs niet in de buurt.
@MOL : hij kan zeggen dat hij verkeerd was daarmee. .. Ik ga er wel mee akkoord dat hij het beter niet had gedaan of beter anders. Aan de andere kant zie ik er ook geen graten in.
Er is een verschil tussen iets misdoen en iets beter niet gedaan hebben.
De aanhangers van Conings : misdoen.
MVR en zijn 'interventie' : beter niet gedaan.
Anders moet hij omwille van die (drog)reden nooit meer in het publiek een verklaring afleggen, verhuizen naar Nieuw Zeeland in het grootste geheim, etc. want er blijft altijd wel doorgedraaid krapuul over.
Dat vind ik voor niets nodig.
Als hij verhuist, wie wordt de volgende ?
Reken af met het krapuul. Niet met hun slachtoffer.
Waarom doen de aanhangers van Conings iets mis? Voor mij zouden die mensen dat beter ook niet doen. Dus dat lijkt me gewoon een persoonlijk kijk op de zaak ingegeven door waar u zelf staat in het spectrum.haelewyn schreef: ↑27 mei 2021, 10:15Er is een verschil tussen iets misdoen en iets beter niet gedaan hebben.
Anders moet hij omwille van die (drog)reden nooit meer in het publiek een verklaring afleggen, verhuizen naar Nieuw Zeeland in het grootste geheim, etc. want er blijft altijd wel doorgedraaid krapuul over.
Het zou MVR toch sieren als hij zou stoppen met olie op het vuur te gieten, maar ik denk dat jij toch ook moet concluderen dat hij het gewoon niet kan laten om mensen te provoceren en tegen zich in het harnas te jagen. Zoals hij zelf ooit gezegd heeft houdt hij ervan om rechts op hun paard te krijgen.
En ik heb alle respect voor MVR zijn professionele mening over het coronavirus, maar als het over iets anders gaat dan een virus hoef ik geen MVR te zien opdraven. En daar gaat de media en MVR zelf in de fout, maar als je kijkt naar de handelingen van MVR kan je niet anders dan concluderen dat hij er van geniet om in de schijnwerpers te staan.
Afrekenen met krapuul akkoord, maar als het slachtoffer zelf het krapuul blijft schofferen en actief dat krapuul opzoekt dan lijkt er mij wel sprake van gedeelde verantwoordelijkheid.
Ik begrijp dat allemaal niet hoor. MVR lijkt mij een heel aimabel man te zijn. Veel slimmer dan de gemiddelde vlaming. (al moet je daar eigenlijk niet zo slim voor zijn). Ik wens MVR veel steun en sterkte toe.
Wie rationeel denkt kan geen enkele vorm van extremisme begrijpen want het is niet logisch.
Wie rationeel denkt kan geen enkele vorm van extremisme begrijpen want het is niet logisch.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En MVR heeft ook de nota van haelewyn gemist dat hij weg ging blijven uit de media.MoreOrLess schreef: ↑27 mei 2021, 10:08Deze keer verdedig je echt het onverdigbare, Haelewyn. De man geeft zelf toe dat hij een fout maakte.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
En nog iets: zowat alle prominenten krijgen wel eens doodsbedreigingen. Waarop de veiligheidsdiensten hen aanraden om daar niet mee te koop te lopen om geen copycats aan te trekken. Ja, tarara natuurlijk met MVR, die onmiddellijk alle mediakanalen full blown aanwakkert.
Het gevolg kon niet uitblijven:
Copycat van Jürgen Conings aangehouden
K.J. loopt al wel langer in het vizier van de inlichtingendiensten, in die mate dat hij zelf op Facebook aangeeft dat hij werkt als “nietsnut bij Staatsveiligheid”.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: De zaak Marc Van Ranst
Ik twijfel geen moment aan jouw nota. Alleen heeft MVR die nota verticaal geklasseerd.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Ondertussen beginnen zijn collega's het voortdurende gestook ook beu te worden:
Coronacommissaris Pedro Facon:
en“Ik heb geen lessen te leren aan Marc Van Ranst, maar hij moet weten dat zijn houding ook gevolgen heeft voor zijn collega’s.”
West-Vlamingen kunnen heel onderkoeld uit de hoek komenAls experten commentaar hebben op de algemene samenleving, moeten ze duidelijk maken dat het niet als expert is. Ik ben bekommerd om de legitimiteit van onze expertengemeenschap.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Vooral in vergelijking met de Antwerpse vitrioloog
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
![Afbeelding](https://nillumbiku3a.org.au/wp-content/uploads/2021/04/game-show-242x300.jpg)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Schofferen is nog iets totaal anders dan met de dood bedreigen (en het dreigement ook in praktijk willen uitvoeren), zou ik zo denken. Woorden doden niet, wapens wel. Voor zover ik weet heeft Van Ranst nog niemand met de dood bedreigt.Fruzzel schreef: ↑27 mei 2021, 10:47Waarom doen de aanhangers van Conings iets mis? Voor mij zouden die mensen dat beter ook niet doen. Dus dat lijkt me gewoon een persoonlijk kijk op de zaak ingegeven door waar u zelf staat in het spectrum.haelewyn schreef: ↑27 mei 2021, 10:15
Er is een verschil tussen iets misdoen en iets beter niet gedaan hebben.
Het zou MVR toch sieren als hij zou stoppen met olie op het vuur te gieten, maar ik denk dat jij toch ook moet concluderen dat hij het gewoon niet kan laten om mensen te provoceren en tegen zich in het harnas te jagen. Zoals hij zelf ooit gezegd heeft houdt hij ervan om rechts op hun paard te krijgen.
En ik heb alle respect voor MVR zijn professionele mening over het coronavirus, maar als het over iets anders gaat dan een virus hoef ik geen MVR te zien opdraven. En daar gaat de media en MVR zelf in de fout, maar als je kijkt naar de handelingen van MVR kan je niet anders dan concluderen dat hij er van geniet om in de schijnwerpers te staan.
Afrekenen met krapuul akkoord, maar als het slachtoffer zelf het krapuul blijft schofferen en actief dat krapuul opzoekt dan lijkt er mij wel sprake van gedeelde verantwoordelijkheid.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Voor de gewone burger, zoals ik is het natuurlijk een uiterst raar verhaal.
Mijn conclusie is dan ook: Een MvR die de boel zit op te hitsen en een JC die afscheid heeft genomen, wapens heeft gestolen en gedreigd heeft om MvR en één moskee op te blazen. Allemaal verkeerd.
Maar tot nu toe is dat nog allemaal niet gebleken. Die JC heeft zijn raketwerpers achtergelaten in zijn auto met een ”booby trap”. Dus alvorens de één of ander een auto wil stelen moet men eerst eens die auto goed bekijken alvorens men die auto steelt! Wellicht was dat ook de bedoeling van JC. Deze wapens moesten niet in verkeerde handen vallen; hij wilde alleen laten weten hoe gemakkelijk het is om ze mee te nemen uit het depot van een kazerne. Conclusie: dit mag niet gebeuren; wie is verantwoordelijk hiervoor?
Momenteel zijn 420 mensen aan het zoeken in het bos bij Bilzen-Stokkem. Wellicht heeft hij een boomhut, die niet gezien kan worden, of wellicht is hij vertrokken naar andere oorden en wilde hij alleen het ‘’systeem’’ laten zien dat één en ander mis is. Maar het kan ook zijn dat hij dacht: ik heb mijn missie voltooid ik vertrek………..
De vraag die dan overblijft is: waarom internationaal tussen de 400 en 420 politiemensen, cq militairen inzetten voor één iemand? Het blijft mij verwonderen……………
Mijn conclusie is dan ook: Een MvR die de boel zit op te hitsen en een JC die afscheid heeft genomen, wapens heeft gestolen en gedreigd heeft om MvR en één moskee op te blazen. Allemaal verkeerd.
Maar tot nu toe is dat nog allemaal niet gebleken. Die JC heeft zijn raketwerpers achtergelaten in zijn auto met een ”booby trap”. Dus alvorens de één of ander een auto wil stelen moet men eerst eens die auto goed bekijken alvorens men die auto steelt! Wellicht was dat ook de bedoeling van JC. Deze wapens moesten niet in verkeerde handen vallen; hij wilde alleen laten weten hoe gemakkelijk het is om ze mee te nemen uit het depot van een kazerne. Conclusie: dit mag niet gebeuren; wie is verantwoordelijk hiervoor?
Momenteel zijn 420 mensen aan het zoeken in het bos bij Bilzen-Stokkem. Wellicht heeft hij een boomhut, die niet gezien kan worden, of wellicht is hij vertrokken naar andere oorden en wilde hij alleen het ‘’systeem’’ laten zien dat één en ander mis is. Maar het kan ook zijn dat hij dacht: ik heb mijn missie voltooid ik vertrek………..
De vraag die dan overblijft is: waarom internationaal tussen de 400 en 420 politiemensen, cq militairen inzetten voor één iemand? Het blijft mij verwonderen……………
Wat een zalige dag, geen tweets van Van Ranst en geen nieuws over Jurgen. Zo mag het nog een paar maanden zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Best eens checken als hij je niet geblokt heeft.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Want hij gaat nog steeds nogal een gang.
Vandaag schoffeerde hij zelfs een andere wetenschapper die een prijs in ontvangst mocht nemen.
Hieronder in vet mijn opinie. En ik ben ook maar een gewone burger. Gewone burgers steunen geen losgeslagen extremisten met moordplannen. Of hebben er ook geen sympathie voor.
Jozefien1969 schreef: ↑27 mei 2021, 21:30 Voor de gewone burger, zoals ik is het natuurlijk een uiterst raar verhaal.
Klopt maar het ene is toch net iets erger dan het andere, zou ik zo denken.
Rare conclusie: gestolen is gestolen. Dat hij ook een boobytrap heeft gemaakt maakt het niet minder erg maar juist erger. Dat is bedoeld om mensen te doden. Dat hij de beveiliging wou testen is een wel heel bizarre en persoonlijke interpretatie. Alsof een dief die betrapt wordt enkel het alarm wou testen. Of een bankovervaller enkel de beveiliging wou testen.
Omdat hij een bedreiging vormt voor het leven van anderen, misschien? Gezien zijn wapenarsenaal en zijn kennis terzake zouden er wel eens heel veel slachtoffers kunnen vallen. Niet alleen MVR (en zijn gezin?) maar hoeveel mensen kunnen er in die moskee?
Maar nu doe jij hetzelfde als de extremisten, namelijk iedereen over dezelfde kam scheren. Ik zit niet in een of andere telegram chat, maar het lijkt me straf dat iedereen daar strafbare feiten pleegt door MVR met de dood te bedreigen.
En woorden doden ook, er zijn al mensen veroordeeld die suïcidale personen over de rand gejaagd hebben door hun te blijven vernederen.
Overal staat de vrijheid van meningsuiting onder druk, sommigen gebruiken geweld om iemand het zwijgen op te leggen, zoals Conings (gelukkig onwettig). Maar de rechtbank wil ook al wel eens helpen om iemand/groep het zwijgen op te leggen zoals we onlangs gezien hebben door een mechelse rechtbank.
Een bekende komiek aan het woord over vrijheid van meningsuiting:
https://www.youtube.com/watch?v=h3UeUnRxE0E
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik spreek nergens over chat rooms. Ik heb het over Jürgen C die MVR met de dood bedreigt heeft. Als jij dit uitbreidt tot iedereen die tegen MVR is op de sociale fora, dan is dat louter jouw opinie. Niet de mijne.Fruzzel schreef: ↑27 mei 2021, 22:31Maar nu doe jij hetzelfde als de extremisten, namelijk iedereen over dezelfde kam scheren. Ik zit niet in een of andere telegram chat, maar het lijkt me straf dat iedereen daar strafbare feiten pleegt door MVR met de dood te bedreigen.
En woorden doden ook, er zijn al mensen veroordeeld die suïcidale personen over de rand gejaagd hebben door hun te blijven vernederen.
En ja, de woorden van MVR zijn zoveel dodelijker dan de automatische pistolen of bazooka’s van Jürgen C ....
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Het probleem is dat de slinger nu naar de andere kant doorslaat. Nu worden er bij Defensie al verschillende militairen geschorst omdat ze bepaalde opvattingen hebben, zonder dat ze iets gedaan of misdaan hebben. Of zonder dat er concrete aanwijzingen zijn dat ze iets strafbaar zouden willen doen.Spaarplan schreef: ↑27 mei 2021, 22:59 Overal staat de vrijheid van meningsuiting onder druk, sommigen gebruiken geweld om iemand het zwijgen op te leggen, zoals Conings (gelukkig onwettig). Maar de rechtbank wil ook al wel eens helpen om iemand/groep het zwijgen op te leggen zoals we onlangs gezien hebben door een mechelse rechtbank.