De zaak Conings
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De zaak Conings
Oke, en hoe weet de gewone burger of het een losgeslagen extremist is? De gewone burger kan dat alleen maar weten wanneer die militair een aanval doet op ‘’mensen van niet Belgisch origine”. Dit is tot nu toe niet het geval. Overigens in het algemeen merk ik wel dat in het leger meer mensen zijn die – ook weer in het algemeen – tegen ‘’de Islam” zijn. Ook weer een rekbaar begrip. Ik ga hier even niet op in…want dan wordt het een never ending story.m-peeters schreef: ↑27 mei 2021, 22:27 Hieronder in vet mijn opinie. En ik ben ook maar een gewone burger. Gewone burgers steunen geen losgeslagen extremisten met moordplannen. Of hebben er ook geen sympathie voor.
Jozefien1969 schreef: ↑27 mei 2021, 21:30 Voor de gewone burger, zoals ik is het natuurlijk een uiterst raar verhaal.
Mijn conclusie is dan ook: Een MvR die de boel zit op te hitsen en een JC die afscheid heeft genomen, wapens heeft gestolen en gedreigd heeft om MvR en één moskee op te blazen. Allemaal verkeerd.
Klopt maar het ene is toch net iets erger dan het andere, zou ik zo denken.
Maar tot nu toe is dat nog allemaal niet gebleken. Die JC heeft zijn raketwerpers achtergelaten in zijn auto met een ”booby trap”. Dus alvorens de één of ander een auto wil stelen moet men eerst eens die auto goed bekijken alvorens men die auto steelt! Wellicht was dat ook de bedoeling van JC. Deze wapens moesten niet in verkeerde handen vallen; hij wilde alleen laten weten hoe gemakkelijk het is om ze mee te nemen uit het depot van een kazerne. Conclusie: dit mag niet gebeuren; wie is verantwoordelijk hiervoor?
Rare conclusie: gestolen is gestolen. Dat hij ook een boobytrap heeft gemaakt maakt het niet minder erg maar juist erger. Dat is bedoeld om mensen te doden. Dat hij de beveiliging wou testen is een wel heel bizarre en persoonlijke interpretatie. Alsof een dief die betrapt wordt enkel het alarm wou testen. Of een bankovervaller enkel de beveiliging wou testen.
Momenteel zijn 420 mensen aan het zoeken in het bos bij Bilzen-Stokkem. Wellicht heeft hij een boomhut, die niet gezien kan worden, of wellicht is hij vertrokken naar andere oorden en wilde hij alleen het ‘’systeem’’ laten zien dat één en ander mis is. Maar het kan ook zijn dat hij dacht: ik heb mijn missie voltooid ik vertrek………..
De vraag die dan overblijft is: waarom internationaal tussen de 400 en 420 politiemensen, cq militairen inzetten voor één iemand? Het blijft mij verwonderen……………
Omdat hij een bedreiging vormt voor het leven van anderen, misschien? Gezien zijn wapenarsenaal en zijn kennis terzake zouden er wel eens heel veel slachtoffers kunnen vallen. Niet alleen MVR (en zijn gezin?) maar hoeveel mensen kunnen er in die moskee?
Betreffende achtergelaten auto: ja, daar krijg ik kronkels van in mijn hersens. U niet? Blijkbaar waren de wapens in die auto niet zo dodelijk!
Het waren niet 420 mensen maar blijkbaar 550 mensen op zoek naar hem. Gekker moet het niet worden! U schrijft; gezien zijn wapenarsenaal en kennis….Waar waren we toen Brussels airport werd aangevallen, Parijs werd aangevallen? Achteraf bleek dat Salah Abdeslam zich verschool bij de buren van zijn ouders.
Algemene conclusie: iets is niet juist…..
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De gewone burger weet meestal zeer weinig, want beschikt doorgaans niet over alle relevante informatie.Jozefien1969 schreef: ↑28 mei 2021, 20:26 Oke, en hoe weet de gewone burger of het een losgeslagen extremist is?
Laat ons hopen dat het zo blijft, ongeacht wie eventueel slachtoffer zou zijn.
Misschien is het personeel van het Belgisch leger (of "de militairen") gewoon een "afspiegeling van de maatschappij"...Jozefien1969 schreef: ↑28 mei 2021, 20:26 Overigens in het algemeen merk ik wel dat in het leger meer mensen zijn die – ook weer in het algemeen – tegen ‘’de Islam” zijn. Ook weer een rekbaar begrip. Ik ga hier even niet op in…want dan wordt het een never ending story.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
@Jozefien1969
++
++
“Iets is niet juist ” volgens jou ... en wat is dan dat “iets”?Jozefien1969 schreef: ↑28 mei 2021, 20:26Oke, en hoe weet de gewone burger of het een losgeslagen extremist is? De gewone burger kan dat alleen maar weten wanneer die militair een aanval doet op ‘’mensen van niet Belgisch origine”. Dit is tot nu toe niet het geval. Overigens in het algemeen merk ik wel dat in het leger meer mensen zijn die – ook weer in het algemeen – tegen ‘’de Islam” zijn. Ook weer een rekbaar begrip. Ik ga hier even niet op in…want dan wordt het een never ending story.
Betreffende achtergelaten auto: ja, daar krijg ik kronkels van in mijn hersens. U niet? Blijkbaar waren de wapens in die auto niet zo dodelijk!
Het waren niet 420 mensen maar blijkbaar 550 mensen op zoek naar hem. Gekker moet het niet worden! U schrijft; gezien zijn wapenarsenaal en kennis….Waar waren we toen Brussels airport werd aangevallen, Parijs werd aangevallen? Achteraf bleek dat Salah Abdeslam zich verschool bij de buren van zijn ouders.
Algemene conclusie: iets is niet juist…..
Ik lees veel veronderstellingen in jouw betoog maar weinig feiten. Feit is dat de man zware wapens heeft gestolen uit een legerkazerne en doodsbedreigingen heeft geuit tegenover Van Ranst en een moskee. Dat staat in zijn afscheidsbrief.
Dat lijkt me toch me toch meer dan voldoende om hem proberen op te pakken en zijn plannen proberen te verijdelen.
Wat die moslimextremisten betreft: zij hadden hun acties niet op voorhand aangekondigd. Dan is het ook moeilijk om hun plannen te verijdelen. Ik maak trouwens geen onderscheid tussen moordplannen uit godsdienstoverwegingen en moordplannen uit andere (politieke?) overwegingen. Allebei zijn ze verwerpelijk. Wat wel juist is: bij Jürgen C is het gelukkig tot op heden enkel bij plannen gebleven. Hopelijk vinden ze hem snel en hopelijk ook levend ...
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 28 mei 2021, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ben Terzake aan't kijken...
Er zijn dus echt nog mensen die geloven dat een democratie wil zeggen dat je jouw mening moet kunnen opleggen aan iedereen... hilarisch!
Er zijn dus echt nog mensen die geloven dat een democratie wil zeggen dat je jouw mening moet kunnen opleggen aan iedereen... hilarisch!
Ik zie dat als iets positiefs, elke kinderachtige of haatdragende tweet maakt een beetje meer duidelijk wat voor iemand deze man is.Aerolla schreef: ↑28 mei 2021, 15:50 Uit nieuwsgierigheid kijk ik de laatste dagen af en toe naar de twitter van Marc Van Ranst.
Alleszins is daar zeer regelmatig nieuwe content, altijd wel nieuw leesvoer, elke minuut...
Ik ben nooit een fan van hem geweest (understatement), maar serieus, de laatste uren begin ik echt ziek te worden van wat ik er lees... (echt letterlijk, erger dan corona)
Ik juich toe dat Marc zo gretig gebruik maakt van het recht op vrije meningsuiting.
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
Als we nu eens een nieuw topic openen over Marc Van Ranst, met als poll volgende vraag:
(Ik vind alleen niet hoe je een poll hier kan lanceren)
Vind je de kritiek op Marc Van Ranst terecht?
Mogelijke antwoorden:
Ja, absoluut
Ja, maar niet altijd
Neen, absoluut onterecht
Neen, maar hij gaat wel eens te ver
Ik vrees dat het haatpercentage aanzienlijk zal zijn
(Ik vind alleen niet hoe je een poll hier kan lanceren)
Vind je de kritiek op Marc Van Ranst terecht?
Mogelijke antwoorden:
Ja, absoluut
Ja, maar niet altijd
Neen, absoluut onterecht
Neen, maar hij gaat wel eens te ver
Ik vrees dat het haatpercentage aanzienlijk zal zijn
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dan is mijn antwoord: "Ja, absoluut", maar ik zie niet in wat dat met haat te maken heeft.
Edit: eigenlijk wou ik mij afzijdig houden van dit topic, maar ik kon het niet laten![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Edit: eigenlijk wou ik mij afzijdig houden van dit topic, maar ik kon het niet laten
Alle telepatisch begaafden die kunnen zien wie , -van alle mensen die dreigen op facebook-, gaan overgaan tot daden en wie niet verdienen bewondering.
Dus die voorspellende gaven waarbij men voor deze man 500 man oproept en voor vele anderen die online haat zaaien nul mobilisatie doen.
Zeer selectieve verontwaardiging wegens verkeerde politieke opinie.
Hij wordt vergeleken met moslimterroristen die onschuldigen bombardeerden maar maakte geen enkel slachtoffer tot nu toe.
Hopelijk blijft dit zo .
Ben zeer nieuwsgierig of deze telepatisch begaafden nog andere facebook haters gaan opjagen voor ze iets gedaan hebben?
Dus die voorspellende gaven waarbij men voor deze man 500 man oproept en voor vele anderen die online haat zaaien nul mobilisatie doen.
Zeer selectieve verontwaardiging wegens verkeerde politieke opinie.
Hij wordt vergeleken met moslimterroristen die onschuldigen bombardeerden maar maakte geen enkel slachtoffer tot nu toe.
Hopelijk blijft dit zo .
Ben zeer nieuwsgierig of deze telepatisch begaafden nog andere facebook haters gaan opjagen voor ze iets gedaan hebben?
Nu je toch de vergelijking maakt met jihad terrorisme, best eens wat verder kijken om te zien dat het eigenlijk twee totaal tegengestelde dingen zijn.m-peeters schreef: ↑28 mei 2021, 21:35 Wat die moslimextremisten betreft: zij hadden hun acties niet op voorhand aangekondigd. Dan is het ook moeilijk om hun plannen te verijdelen. Ik maak trouwens geen onderscheid tussen moordplannen uit godsdienstoverwegingen en moordplannen uit andere (politieke?) overwegingen. Allebei zijn ze verwerpelijk. Wat wel juist is: bij Jürgen C is het gelukkig tot op heden enkel bij plannen gebleven. Hopelijk vinden ze hem snel en hopelijk ook levend ...
-JC heeft openlijk wapens gestolen goed wetende dat dit direct opgemerkt zou worden, de gevaarlijkste heeft hij onmiddellijk achtergelaten in zijn auto, er wellicht met opzet voor gezorgd dat zijn auto snel gevonden zou worden door de speurders. Jihad terroristen doen alle moeite om ongemerkt aan wapentuig te geraken, hun bommen worden meestal zelf gemaakt met "onschuldige" grondstoffen, zij gaan geen duidelijk spoor achterlaten zoals JC.
-JC heeft met zijn brieven op voorhand bekend gemaakt wat hij van plan is en wat zijn targets zijn, terroristen doen dat nooit, zij plegen hun aanslag en eisen die pas daarna op. De vraag kan gesteld worden of JC echt de bedoeling heeft een aanslag te plegen of dat het vooral te doen is om de jacht die op hem georganiseerd zou worden. Wie echt een aanslag wil plegen gaat er niet eerst voor zorgen dat heel de Belgische politiemacht hem op de hielen zit, de kans om dan nog met succes toe te slaan is vrijwel nihil.
Volgens mij gaat dit eerder over een wanhoopsdaad dan over doordacht terrorisme, indien JC effectief slachtoffers wou maken zou hem dat heel zeker gelukt zijn nog voor er ook maar een speurder naar hem op zoek was en zou hij daar ook geen wapens uit een kazerne voor moeten stelen. Niet te min is en blijft het een gevaarlijke wanhoopsdaad, hij wil duidelijk nog niet gevonden worden en gaat er zelf van uit dat hij dit niet overleeft.
Dat zeg ik al langer dan vandaag...
De andere insteek maakt bepaalde feiten niet minder strafbaar. Of die er zijn en welke : we zijn geen van allen hier betrokken bij het onderzoek en zo hoort het ook.
Kans om toe te slaan nihil : hij kan het spel voor zichzelf wat moeilijker maken en dat leuk of spannend vinden. Starten op level 20...
Nihil : helemaal niet.
Als hij een middel heeft om zich te verplaatsen komt hij waar hij wil, wanneer hij wil.
Een middel om zijn uiterlijk te veranderen zal hij zelf ook wel kennen.
Spaargids met ondertiteling : elke keer als er 'hilarisch !' bij staat wordt het redelijk gek als stelling.EarthNvstr1 schreef: ↑28 mei 2021, 21:42 Ben Terzake aan't kijken...
Democratie : dat is een Vlaamse regering met partijen die altijd al zeer geïnteresseerd zijn geweest in marketing en de gevoelige snaar bespelen..
Die op een moment waar nog 2000 besmettingen per dag en 100 hospitalisaties, prediken en beslissen dat over een dikke week weer alles mag,
Onder lichte druk van een groeiende groep verstandslozen die vinden dat het gewoon lang genoeg heeft geduurd en meer argumenten zijn er niet nodig...
Die de democratie dan weer met veel kabaal en een grote mond een stuk sturen in de richting waarin zij willen dat die gaat.
Het moet voor een MVR moeilijk zijn om stil te blijven bij zoveel dwaasheid, onkunde, geen enkele kennis maar wel constant de meest bedreigende en luidste mening van dat publiek die hij in zijn gedachten amper kan vergelijken, qua intelligentie, met primaten met een verstandelijke aangeboren afwijking.
Waarop die groep ook voor hem persoonlijk bedreigend wordt want dat is democratie...
Democratie : de doorsnee of meerderheid die niet tegen maatregelen is moet worden onderworpen aan risico's die ze niet willen omdat de grootste mond (vaak niet de slimste) luidst klinkt.
Ook democratie is dus enigzins overrated en werkt niet.
Daarom dat er vrijwel nihil staat, JC zal al heel straf uit de hoek moeten komen om nu nog zijn vooraf bekend gemaakte targets te treffen. Maar zoals gezegd, een aanslag plegen is wellicht niet zijn opzet. Kan natuurlijk altijd dat MVR vandaag of morgen zijn geheime locatie twittert of dat die uit pure frustratie uit het raam springt of dat zijn oppassers hem uit pure frustratie en onweerstaanbare dwang koud maken, zit daar ganse dagen mee opgescheept
Op het moment dat iemand een afscheidsbrief schrijft waarin hij doodsbedreigingen uit, zware wapens steelt en verdwijnt van de radar wordt een 'gedachtengoed' een 'plan'. Gelukkig is het tot op heden bij een plan gebleven en heeft JC zijn plan nog niet uitgevoerd (of kunnen uitvoeren).