Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Dat zijn allemaal politici en hun vrienden en familie en hun kabinet en de secretaresse waar ze een verhouding mee hebben, enzovoort
We hebben nu eenmaal veel politici in België...
We hebben nu eenmaal veel politici in België...
Wel ja ik heb er geen problemen mee wie een bepaalde leedtijd heeft bereikt, een serieuze aandoening heeft of wie in de zorg of bij de politie werkt of whatever die mogen zeker prioritair een vaccin krijgen. Maar nooit gedacht dat er zoveel Belgen zijn met onderliggende aandoeningen. Als je politici kent of als je eens gaat bleiten bij de dokter en vraagt zet me eens op de lijst dan is het allemaal geen probleem.
Ik geloof persoonlijk niet helemaal in de wonderbaarlijke werking van vaccins, evenals die alcoholgel zever. De handen af en toe goed wassen met water en zeep na een sanitaire stop en voor of na een pauze lijkt me meer dan voldoende en dat behoort tot onze elementaire hygiëne. Het ganse Covid-19 verhaal is een grote klucht. De vaccins helpen, maar uiteindelijk moet er een soort natuurlijke immuniteit worden opgebouwd.
Ik geloof persoonlijk niet helemaal in de wonderbaarlijke werking van vaccins, evenals die alcoholgel zever. De handen af en toe goed wassen met water en zeep na een sanitaire stop en voor of na een pauze lijkt me meer dan voldoende en dat behoort tot onze elementaire hygiëne. Het ganse Covid-19 verhaal is een grote klucht. De vaccins helpen, maar uiteindelijk moet er een soort natuurlijke immuniteit worden opgebouwd.
Laatst gewijzigd door GroupB op 29 mei 2021, 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Vaccineer prioritair jonge mensen en mensen die economisch nog rendabel zijn. Mensen die gaan werken, naar festivals gaan, drukke nevenactiviteiten hebben meerwaardes voor de economie.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je zou de prioriteiten ook vanuit ethisch standpunt kunnen benaderen. Mij lijkt dat te verkiezen. Ethiek is ook de grote lijn in de regeringsstrategie.
Wat ook het uitgangspunt is, je zal het licht moeten bijsturen naar praktische haalbaarheid. De uitwerking is zeker voor verbetering vatbaar, maar het uitgangspunt is nog niet zo slecht...
Met hoge bloeddruk of verhoogd cholesterol in het bloed kan je op de lijst komen te staan als risico patiënt. Hardwerkende mensen die weinig de dokter zien komen eigenlijk als allerlaatste aan de beurt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, inderdaad. Als ik me niet vergis gaat de selectie via gegevens die de mutualiteiten hebben. Als je een bloeddrukpil neemt, of iets voor diabetes, dan ben je hoogrisicopatiënt.
Nu is het ook effectief zo dat mensen met hoge bloeddruk, diabetes (en ook obesitas, maar dat zie je niet rechtstreeks aan de pillen) een hogere risico hebben op ernstiger Covid.
Dat gezegd zijnde is leeftijd de belangrijkste risicofactor, reden waarom artsenverenigingen er voorstander van waren om louter op leeftijd te blijven vaccineren.
Oh, en trouwens, er is geen "wonderbaarlijke werking" van de vaccins, maar als je de evolutie van de cijfers ziet, kan dat enkel maar toegeschreven worden aan de vaccinaties. Van de volledig gevaccineerden worden nog zelden mensen opgenomen.
Nu is het ook effectief zo dat mensen met hoge bloeddruk, diabetes (en ook obesitas, maar dat zie je niet rechtstreeks aan de pillen) een hogere risico hebben op ernstiger Covid.
Dat gezegd zijnde is leeftijd de belangrijkste risicofactor, reden waarom artsenverenigingen er voorstander van waren om louter op leeftijd te blijven vaccineren.
Oh, en trouwens, er is geen "wonderbaarlijke werking" van de vaccins, maar als je de evolutie van de cijfers ziet, kan dat enkel maar toegeschreven worden aan de vaccinaties. Van de volledig gevaccineerden worden nog zelden mensen opgenomen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Vijgen na Pasen, nu nog van strategie veranderen is zinloos, als het wat mee zit heeft iedereen zijn eerste spuit over 2 maand gehad. Mocht er geen groot probleem met de ziekenhuis capaciteit zijn, was er inderdaad wat te zeggen om eerst de actieve bevolking te vaccineren, zij hebben immers de meeste contacten en zijn daarmee de grootste verspreiders van het virus en ook op economisch vlak zou dat het beste zijn. Op het moment van de vaccinatiestrategie keuze was er geen andere optie dan eerst de ouderen te vaccineren, in die groep was de sterfte en ziekenhuis bezetting niet houdbaar. Voor groepsimmuniteit maakt het uiteindelijk niet uit wie er eerst aan de beurt is, daar geldt enkel het percentage met immuniteit door besmetting of vaccinnatie. Voor de lange termijn weerstand is het zelfs beter om de jeugd niet te vaccineren en hen op de natuurlijke manier resistentie te laten ontwikkelen, juist gelijk een bevolking resistentie ontwikkeld door het doormaken van kinderziektes en talloze verkoudheden.
vortex schreef: ↑30 mei 2021, 08:03Vijgen na Pasen, nu nog van strategie veranderen is zinloos, als het wat mee zit heeft iedereen zijn eerste spuit over 2 maand gehad. Mocht er geen groot probleem met de ziekenhuis capaciteit zijn, was er inderdaad wat te zeggen om eerst de actieve bevolking te vaccineren, zij hebben immers de meeste contacten en zijn daarmee de grootste verspreiders van het virus en ook op economisch vlak zou dat het beste zijn. Op het moment van de vaccinatiestrategie keuze was er geen andere optie dan eerst de ouderen te vaccineren, in die groep was de sterfte en ziekenhuis bezetting niet houdbaar. Voor groepsimmuniteit maakt het uiteindelijk niet uit wie er eerst aan de beurt is, daar geldt enkel het percentage met immuniteit door besmetting of vaccinnatie. Voor de lange termijn weerstand is het zelfs beter om de jeugd niet te vaccineren en hen op de natuurlijke manier resistentie te laten ontwikkelen, juist gelijk een bevolking resistentie ontwikkeld door het doormaken van kinderziektes en talloze verkoudheden.
Uiteraard is het zinloos, maar het valt me toch op dat de mensen zijn die het vaccin echt nodig hebben al gevaccineerd zijn, maar er zitten gewoon te veel risicopatiënten bij. Misschien moet Vandenbroucke zich eens de vraag stellen over de algehele gezondheidstoestand van zijn landgenoten.
Hij kan zich beter eens vragen stellen bij het overdreven of nodeloos medicijn gebruik. Of nog, is iemand die een bloeddrukverlager neemt nog een risico patiënt wegens te hoge bloeddruk? Indien ja, helpen die pillen dan niet om de bloeddruk te verlagen?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De pillen tegen hoge bloeddruk helpen tegen hoge bloeddruk.
Maar zelfs met een genormaliseerde bloeddruk blijken deze hypertensiepatienten meer kans te hebben om een gecompliceerde Covidinfectie door te maken.
Maar zelfs met een genormaliseerde bloeddruk blijken deze hypertensiepatienten meer kans te hebben om een gecompliceerde Covidinfectie door te maken.
Bij mij helpt het nemen van meerder pillen deels (bekeken in de tijd) wel, deels niet.
Ik zal niet de enige zijn zeker ?
20 kg vermageren helpt bv ook (in mijn geval) een tijdje wel. Daarna weer niet meer. Het keert altijd terug.
Jullie ideeën en opvattingen daarover gaan dus niet voor iedereen op.
Ik zal niet de enige zijn zeker ?
20 kg vermageren helpt bv ook (in mijn geval) een tijdje wel. Daarna weer niet meer. Het keert altijd terug.
Jullie ideeën en opvattingen daarover gaan dus niet voor iedereen op.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
"Nog volgens hem is het risico groot dat we rond 1 juli de gevolgen in de cijfers gaan zien. “We hebben in andere landen gezien zoals Israël gezien dat er toch nog een behoorlijke golf is gekomen. Vandaag heeft Israël een incidentiegraad van 5, bij ons is dat nog altijd 250. We hebben nu eenmaal nog heel veel circulatie, het is virus zit nog in alle hoeken en kanten van het land. Het is veiliger een verregaande maatregel pas te nemen als de circulatie in feiten en cijfers voldoende laag is, dat is nu nog niet het geval.”
Geert Molenberghs in De Morgen. We zullen over een maand eens checken of hij gelijk heeft. Ik denk het niet.
Geert Molenberghs in De Morgen. We zullen over een maand eens checken of hij gelijk heeft. Ik denk het niet.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/27 ... -27-april/
"Mondmaskers geven een vals gevoel van veiligheid. Dat herhaalt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) in “Terzake”, ook al heeft de Nationale Veiligheidsraad beslist dat maskers verplicht worden op het openbaar vervoer en “sterk aangeraden” op andere plaatsen. “Afstand houden en handen wassen is veel belangrijker. Dat hebben we altijd gezegd en dat blijft zo. Een masker gaat het virus niet tegenhouden, maar het is wel een extra barrière. En elke barrière is goed als we de nodige afstand tot anderen niet kunnen houden. Maar maskers geven een vals gevoel van veiligheid.”
Het effect van mondmaskers nuanceerde ook viroloog Steven Van Gucht eerder vanavond in "Het Journaal". "Alle andere maatregelen hebben 90 procent effect. Mondmaskers gaan maar enkele procenten toevoegen. Maar die procenten kunnen belangrijk zijn. Elk druppeltje dat kan worden tegengehouden, is een kans minder dat het virus zich verspreidt."
Toch hilarisch om dat nu te lezen. Nu weten we dat het net omgekeerd is, het mondmasker is het belangrijkste.
Vorige week hoorde ik nog iemand die in november door zijn wijkagent was besmet. Die was binnengekomen, had zijn masker afgedaan en had 20 minuten met de man in kwestie en zijn vrouw gepraat.
Iemand die een beetje weet wat aerosolen zijn, beseft dat zoiets net de omstandigheden zijn waarin transmissie gemakkelijk optreedt.
"Mondmaskers geven een vals gevoel van veiligheid. Dat herhaalt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) in “Terzake”, ook al heeft de Nationale Veiligheidsraad beslist dat maskers verplicht worden op het openbaar vervoer en “sterk aangeraden” op andere plaatsen. “Afstand houden en handen wassen is veel belangrijker. Dat hebben we altijd gezegd en dat blijft zo. Een masker gaat het virus niet tegenhouden, maar het is wel een extra barrière. En elke barrière is goed als we de nodige afstand tot anderen niet kunnen houden. Maar maskers geven een vals gevoel van veiligheid.”
Het effect van mondmaskers nuanceerde ook viroloog Steven Van Gucht eerder vanavond in "Het Journaal". "Alle andere maatregelen hebben 90 procent effect. Mondmaskers gaan maar enkele procenten toevoegen. Maar die procenten kunnen belangrijk zijn. Elk druppeltje dat kan worden tegengehouden, is een kans minder dat het virus zich verspreidt."
Toch hilarisch om dat nu te lezen. Nu weten we dat het net omgekeerd is, het mondmasker is het belangrijkste.
Vorige week hoorde ik nog iemand die in november door zijn wijkagent was besmet. Die was binnengekomen, had zijn masker afgedaan en had 20 minuten met de man in kwestie en zijn vrouw gepraat.
Iemand die een beetje weet wat aerosolen zijn, beseft dat zoiets net de omstandigheden zijn waarin transmissie gemakkelijk optreedt.
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 31 mei 2021, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Je kan net zo goed hetzelfde beweren over gezonde jong gepensioneerden.
Laten het geld goed rollen en hebben meestal ook geen hypotheekaftrek, kindergeld, en andere sociale tegemoetkomingen meer.
Wat betreft hun eventueel pensioen ga ik er van uit dat ze zelf lang genoeg gewerkt en bijgedragen hebben om daar maar een deel van terug te krijgen terwijl de jongeren kindergeld e.a. ontvangen waar ze nog nauwelijks voor bijgedragen hebben.
Heeft er iemand al Covidsafe.be geprobeerd te gebruiken zonder ITSME? Het lijkt mij niet duidelijk hoe dit te doen op een Iphone. Moet je een tijdelijke code aanvragen of zo?