BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Bij mij loopt vandaag de uitkering van Intervest Offices verkeerd. Alles werd in cash uitgekeerd ipv de aandelen. Eens zien of ze het zelf zullen rechtzetten of dat ik er terug achteraan moet.
Edit: allee, tis al rechtgezet
Edit: allee, tis al rechtgezet
Naast de hier reeds vermelde nog steeds aanslepende dividendperikelen, vind ik na 2 weken gebruik de Saxo-interface (zowel web site als mobiel) een serieuze achteruitgang t.o.v. Binck (o.a. minder zicht op koersvorming en orderverloop, trage favorietenlijsten, zeer ondermaatse app).
Saxo zal nog veel werk hebben om haar ex-Binck klanten tevreden te houden.
Toch enkele Saxo-nieuwigheden:
- makkelijker om uitstaand order te wijzigen
- orderboek van 10 lijnen, (niet echt nodig)
- ordertype winst/verlies beperken (dit is geen 'bracket limiet order'), 2 gekoppelde verkooporders die apart kunnen geannuleerd worden (nog uit te proberen)
- Saxo voorziet voor bepaalde aandelen (o.a. ASMI) een herinvesteringsdividend (DRIP in vaktermen) waarbij Saxo voor het dividendbedrag, mits een commissie (bvb. 1%), nieuwe aandelen koopt op uitbetalingsdatum. Het verschil met een keuzedividend is dat bij een herinvesteringsdividend het niet het bedrijf is dat de optie voorziet maar de broker zelf. Maar gezien de commissiekost en de ongekende aankoopkoers lijkt me dit (meestal) niet interessant.
Conclusie:
vele nadelen en weinig of geen verbeteringen
Saxo zal nog veel werk hebben om haar ex-Binck klanten tevreden te houden.
Toch enkele Saxo-nieuwigheden:
- makkelijker om uitstaand order te wijzigen
- orderboek van 10 lijnen, (niet echt nodig)
- ordertype winst/verlies beperken (dit is geen 'bracket limiet order'), 2 gekoppelde verkooporders die apart kunnen geannuleerd worden (nog uit te proberen)
- Saxo voorziet voor bepaalde aandelen (o.a. ASMI) een herinvesteringsdividend (DRIP in vaktermen) waarbij Saxo voor het dividendbedrag, mits een commissie (bvb. 1%), nieuwe aandelen koopt op uitbetalingsdatum. Het verschil met een keuzedividend is dat bij een herinvesteringsdividend het niet het bedrijf is dat de optie voorziet maar de broker zelf. Maar gezien de commissiekost en de ongekende aankoopkoers lijkt me dit (meestal) niet interessant.
Conclusie:
vele nadelen en weinig of geen verbeteringen
Laatst gewijzigd door kiwi op 31 mei 2021, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Is er nog een 'agenda' waarop je de komende dividenduitkeringen kan zien, zoals bij Binck?
In uw persoonlijk overzicht van 'corporate actions' zijn er 3 tabbladen (aankomend, huidig en historie), zodat je tijdig je afwijkende instructies per dividend kan doorgeven (bijv. instructie om standaard DRIP voor een aandeel te wijzigen in cash).
Ben ik de enige die aanloopt tegen de foutieve TOB voor het op dit forum toch zeer populaire VWCE?
Ik heb intussen nogmaals gepord en Saxo gaf plots een minder geruststellend antwoord. Het onderzoek duurde langer dan aanvankelijk gedacht, omdat men er nog niet uit was waarom Binck 0,12% en Saxo 1,32% heeft staan voor VWCE. ALS blijkt dat dit foutief is, volgt er mogelijks een correctie, klonk het in hun laatste update.
Een totaal omgekeerde, zelfs onheilspellende, bewering tegenover hun eerste geruststelling, toen ze zeiden "het moet idd 0,12 zijn, but go ahead want da´s waarschijnlijk enkel onze kostensimulator die fout ingesteld staat, plaats gerust een order en we corrigeren uw account als blijkt dat er idd te veel TOB is ingehouden." Eigen verwoording, maar daar kwam het op neer (kan gerust screenshots nemen, echter niet zo handig om te blurren via smartphone).
Ik heb intussen nogmaals gepord en Saxo gaf plots een minder geruststellend antwoord. Het onderzoek duurde langer dan aanvankelijk gedacht, omdat men er nog niet uit was waarom Binck 0,12% en Saxo 1,32% heeft staan voor VWCE. ALS blijkt dat dit foutief is, volgt er mogelijks een correctie, klonk het in hun laatste update.
Een totaal omgekeerde, zelfs onheilspellende, bewering tegenover hun eerste geruststelling, toen ze zeiden "het moet idd 0,12 zijn, but go ahead want da´s waarschijnlijk enkel onze kostensimulator die fout ingesteld staat, plaats gerust een order en we corrigeren uw account als blijkt dat er idd te veel TOB is ingehouden." Eigen verwoording, maar daar kwam het op neer (kan gerust screenshots nemen, echter niet zo handig om te blurren via smartphone).
Ik bedoelde eigenlijk de algemene agenda, dus ook van de bedrijven die je niet in port hebt. Bij Binck kan je dit terugvinden onder 'nieuws en favorieten' tabje (dacht ik, ik ben momenteel niet ingelogd) en dan 'agenda'. Dat vind ik soms ook nog eens tof om door te grasduinen.
Tot op heden niet gevonden. Je moet bij elk aandeel apart de events consulteren.
Ook bijvoorbeeld realtime futures, dollar- en oliekoers zijn nergens te vinden.
Ook bijvoorbeeld realtime futures, dollar- en oliekoers zijn nergens te vinden.
Laatst gewijzigd door kiwi op 31 mei 2021, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus wisselkoersen zijn moeilijk te vinden? Ai ai.
Ik kijk er niet echt naar uit. Ik moet nog de eerste persoon tegenkomen die er positief over is.
Ik kijk er niet echt naar uit. Ik moet nog de eerste persoon tegenkomen die er positief over is.
Ook nog een leuke, als er een order uitgevoerd is kan je nergens onmiddellijk exact het resultaat zien.
Het activiteitenlog geeft onvoldoende informatie, de orderhistoriek is leeg, en het transactieoverzicht is pas een dag later beschikbaar
Het activiteitenlog geeft onvoldoende informatie, de orderhistoriek is leeg, en het transactieoverzicht is pas een dag later beschikbaar
Van vooruitgang gesproken. Tot nu toe geen positief woord gelezen van Saxo bank, niet in België niet in het buitenland.
Hopelijk duurt het nog lang voordat mijn rekening overgezet wordt.
Hopelijk duurt het nog lang voordat mijn rekening overgezet wordt.
In de meldingen krijg je toch veel nformatie?
Welke info mis je?Transactiebevestiging
U hebt verkocht: xxx ZPRX:xetr aandelen @ xx,xxprovisie xx,xx EUR zegelrecht / belasting xx,xx EUR
Totaal te ontvangen xx,xx EUR, Valutadatum 01-jun-2021.
Positie-ID frontoffice id: xxx
Rekening: xx/xxxx EUR
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Waar zie je dat? In mijn activiteitenlog krijg ik enkel dit:B7H4long schreef: ↑1 juni 2021, 19:22In de meldingen krijg je toch veel nformatie?
Welke info mis je?Transactiebevestiging
U hebt verkocht: xxx ZPRX:xetr aandelen @ xx,xxprovisie xx,xx EUR zegelrecht / belasting xx,xx EUR
Totaal te ontvangen xx,xx EUR, Valutadatum 01-jun-2021.
Positie-ID frontoffice id: xxx
Rekening: xx/xxxx EUR
Totaalbedrag mis ik bv, net zoals de opsplitsing van alle kosten.Position xxx: Share trade executed xxxxxxx @ xxx, cost x.x, x, x.xx GBP, @ GBPEUR Conversion Rate x.xx, , Value date 03-jun-2021 by 1
Meldingen - > rechtsboven
Ook vond ik informatie te vinden bij : orders - > historie.
Ik heb "zelf beleggen"
Ook vond ik informatie te vinden bij : orders - > historie.
Ik heb "zelf beleggen"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Hmm die melding heb ik weggeklikt met het gedacht dat daar niets relevants zou instaan.
Als ik daar nu op klik dan krijg ik enkel "Nog geen meldingen tijdens deze sessie" en geen mogelijkheid om eerdere meldingen te bekijken.
De historie bij Orders is leeg. Ik heb het gevoel dat die, analoog met een groot deel van de rapportering, morgen pas aangepast zal worden.
Ik heb ook Zelf Beleggen.
Na telefonisch contact vertelde men mij dat er na verloop van tijd steeds meer OTC aandelen verhandelbaar zullen zijn.stadamo schreef: ↑25 mei 2021, 21:05 Ik kan precies ook geen enkel OTC-aandeel meer kopen, ik krijg telkens de boodschap " "Risico kan niet worden verhoogd vanwege de configuratie van het instrument." Ik heb een ticket aangemaakt bij de support-desk, ik wacht op reactie.
Wat een achteruitgang die SaxoInvestor-platform. Geef me toch maar BinckBank terug aub.
Hoelang dit gaat duren winst men niet te vertellen....