Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Bij mijn weten worden alle beschikbare Covid-19 vaccins in België nog altijd volkomen gratis aangeboden aan wie zich vrijwillig wil laten vaccineren.
Als er hier en daar iemand is die zijn vakantieplannen wil laten voorgaan op zijn uitnodiging tot vaccinatie is dat ook geen probleem. Maar ik zie niet in dat de belastingbetaler dan nog eens voor die eventuele extra kost zou moeten opdraaien.
Wil je geen vaccinatie of wens je niet gevaccineerd te worden volgens de normale gratis uitrol neem dan je verantwoordelijkheid en de bijkomende kosten die daarmee eventueel gepaard gaan.
De voorwaarden om naar het buitenland te mogen reizen en welke pasjes daar al dan niet voor nodig zijn zullen niet opgelegd worden door de lokale overheid maar door het land van bestemming. Daar heeft men hier weinig invloed op.
Voor massa events in het binnenland is het juist in het belang van de volksgezondheid dat men de voorwaarden van bovenaf oplegt en het niet overlaat aan het gezond verstand van elk individu en al heel zeker niet van de commerciële sector.
Het zou nogal gemakkelijk zijn om de winsten te laten innen door deze sectoren en individuen om vervolgens de nadelen terug af te wentelen op de maatschappij.
Niemand verplicht momenteel om je te laten vaccineren.
Maar dit kan wel beperkingen met zich meebrengen als je je vervolgens onbeschermd in de publieke ruimte wil begeven.
Het heet niet voor niets de openbare ruimte. Daar gelden niet de regels van het individu maar van het algemeen belang.
En dat kan soms strijdig zijn met je individueel belang.
Je zal dus een keuze moeten maken.
Zoals jij het zegt, klinkt het logisch, David.
Zoals FVDB of sommige virologen zeggen, klinkt het als "Lekker puh !"
Wie kan zijn vakantie (nog) plannen in functie van de vaccinatie ?
Et bien... de politiekers zeker ?
Zoals FVDB of sommige virologen zeggen, klinkt het als "Lekker puh !"
Wie kan zijn vakantie (nog) plannen in functie van de vaccinatie ?
-
- Verbannen Gebruiker
Helft rode duivels wil zich niet laten vaccineren.
Gaan toch de komende maand Europa rondreizen. Zonder bij elke verplaatsing 2 weken in quarantaine te gaan. Hallo ministers?
Waarom zij wel en de gewone bevolking (die wel belasting betalen, in tegenstelling tot deze sterren) niet?
Ben toch eens benieuwd naar de uitleg van de voetbalbond, de helft van de Rode Duivels weigert dus een vaccin. Veel topsporters weigeren zich te laten vaccineren ter info.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat kan je niet vergelijken.
Van mij krijg je alleen maar de geschreven parameter mee.
Bij Frank, Marc, e.a. hoor en zie je ze bezig.
Zag en hoorde je mij hetzelfde verkondigen dan wat ik schreef dacht je over mij misschien net hetzelfde.

Ik heb overigens geen enkel probleem met de stijl en de uitspraken van Frank en Marc.
Ze doen op hun eigen manier wat ze in hun functie moeten doen.
Daarom moet ik het nog niet altijd met alles wat ze zeggen en doen eens zijn.
Ik ken eigenlijk niemand met wie ik het over alles eens ben.
Ze zijn dus geen uitzondering en gewoon een deel van mijn leven en omgeving.
Je mag mij daar ook bij tellen. En ik ben helemaal geen politicus.Wie kan zijn vakantie (nog) plannen in functie van de vaccinatie ?
Een vakantie in het voorjaar naar de Oosterburen is afgelast. Betaald voorschot is gewoon doorgeschoven naar dezelfde vakantie in augustus.
Wat mijn keuze was want ik kon er ook voor kiezen om het geld integraal terugbetaald te krijgen.
Trekvakantie met de tent naar en door Spaans Baskenland in september 2021 is ook reeds een verschuiving van een vakantie in 2020.
Gaat dat niet door stopt het leven daarna niet. Verzinnen we wel iets anders.
Je kan van alles een probleem maken of de negatieve kant belichten of ieder probleem als een uitdaging zien en er het beste van trachten te maken. Leidt soms tot aangename verrassingen en zelfs nieuwe inzichten.
Een 2 tal uur geleden 2de prik ontvangen. Tot nu geen enkel probleem, op hoop van zegen.
Was weinig volk in vaccinatiecentrum, zo om de 5 minuten kwam er iemand af om het nodige kwart uur te rusten.
Was weinig volk in vaccinatiecentrum, zo om de 5 minuten kwam er iemand af om het nodige kwart uur te rusten.
Vaccinatie zelf plannen is veeeeel beter, niet vanwege vakantie, maar vanwege werk...
Ik wil mijn werk niet onderbreken om een paar ego's een plezier te doen met een spuitje...
Als ik hun ego persee moet strelen, dan on my own terms...
Soms heb ik het gevoel dat ik nog de enige persoon ben in dit land die werkt :3
(daarmee dat ik zoveel belastingen betaal, ik moet 11 miljoen luierikken onderhouden
)
Ik wil mijn werk niet onderbreken om een paar ego's een plezier te doen met een spuitje...
Als ik hun ego persee moet strelen, dan on my own terms...
Soms heb ik het gevoel dat ik nog de enige persoon ben in dit land die werkt :3
(daarmee dat ik zoveel belastingen betaal, ik moet 11 miljoen luierikken onderhouden

-
- Verbannen Gebruiker
Dan ben je waarschijnlijk een zelfstandige?
Want alle werknemers die ik ken krijgen na voorlegging van een vaccinatiebewijs 2 extra halve dagen betaald verlof.
En dit sinds 09/04/2021.
Mijn vriendin heeft trouwens haar uitnodiging tot vaccinatie op een zaterdag online verplaatst naar een werkdag om van dit
klein verlet te kunnen genieten.
Wiens ego zou je een plezier doen met een vaccinatie?
Ik denk niet dat er iemand van gaat wakker liggen als jij je niet laat vaccineren.
De eventuele problemen om je later vrij te verplaatsen zal alleen jij als negatief ervaren.
Toch bedankt om mij te onderhouden.
Al heb ik toch sterk de indruk dat dit jouw persoonlijk gevoel is en niet meer dan dat.
Want alle werknemers die ik ken krijgen na voorlegging van een vaccinatiebewijs 2 extra halve dagen betaald verlof.
En dit sinds 09/04/2021.
Mijn vriendin heeft trouwens haar uitnodiging tot vaccinatie op een zaterdag online verplaatst naar een werkdag om van dit
klein verlet te kunnen genieten.

Wiens ego zou je een plezier doen met een vaccinatie?
Ik denk niet dat er iemand van gaat wakker liggen als jij je niet laat vaccineren.
De eventuele problemen om je later vrij te verplaatsen zal alleen jij als negatief ervaren.
Toch bedankt om mij te onderhouden.
Al heb ik toch sterk de indruk dat dit jouw persoonlijk gevoel is en niet meer dan dat.
Laatst gewijzigd door David_DeWa op 2 juni 2021, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen zelfstandige, en dat verlof kan mij echt niks schelen, dat is ook de kwestie niet
Ik heb gewoon veel werk,dus ik heb geen tijd om in een vaccinatiecentrum te gaan rondhangen voor een half uur/uur
sommige mensen hebben veel vergaderingen enzo... Dus mijn vrije slots zijn zeer beperkt
Dus ik wil wel gaan, maar dan zal ik hun wel laten weten wanneer het mij past...
Ik heb gewoon veel werk,dus ik heb geen tijd om in een vaccinatiecentrum te gaan rondhangen voor een half uur/uur
sommige mensen hebben veel vergaderingen enzo... Dus mijn vrije slots zijn zeer beperkt
Dus ik wil wel gaan, maar dan zal ik hun wel laten weten wanneer het mij past...
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is normaal ook geen enkel probleem.
Zoals ik al schreef is het een kleine moeite om na je uitnodiging de geplande datum online te wijzigen naar een dag dat je beter past.
Met het uur van uitnodiging moet je ook niet echt rekening houden.
Als je maar op dezelfde dag tijdens een shift waarbij hetzelfde vaccin dat je werd toegekend naar het vaccinatiecentrum gaat.
Dat kan je desnoods telefonisch regelen of afspreken met de helpdesk van je vaccinatiecentrum.
Als je vijf tot tien minuten voor sluitingstijd naar het vaccinatiecentrum gaat loop je er zo doorheen en ben je, als je je 15 minuten rusttijd niet wil uitzitten, er op 15 minuten van af.
Je aanmelden vlak voor de opening is meestal geen goed idee want dat is juist het drukste ogenblik van de dag. Net omdat er meerdere hetzelfde denken en zo hun eigen wachtrij creëren.
Zoals ik al schreef is het een kleine moeite om na je uitnodiging de geplande datum online te wijzigen naar een dag dat je beter past.
Met het uur van uitnodiging moet je ook niet echt rekening houden.
Als je maar op dezelfde dag tijdens een shift waarbij hetzelfde vaccin dat je werd toegekend naar het vaccinatiecentrum gaat.
Dat kan je desnoods telefonisch regelen of afspreken met de helpdesk van je vaccinatiecentrum.
Als je vijf tot tien minuten voor sluitingstijd naar het vaccinatiecentrum gaat loop je er zo doorheen en ben je, als je je 15 minuten rusttijd niet wil uitzitten, er op 15 minuten van af.
Je aanmelden vlak voor de opening is meestal geen goed idee want dat is juist het drukste ogenblik van de dag. Net omdat er meerdere hetzelfde denken en zo hun eigen wachtrij creëren.
Ik verplaats me met plezier tijdens de werkuren naar het vaccinatiecentrum op het voorgestelde uur en koppel aan die halve dag klein verlet een extra halve verlofdag. Ik ben niet iemand die zich onmisbaar voelt op het werk en geen half dagje gemist kan worden daar. Het kerkhof ligt trouwens vol met mensen die onmisbaar dachten te zijn op hun werk.
Onbegrijpelijk dat de rode duiveltjes zich niet allemaal willen laten vaccineren. De meeste van die voetballertjes hebben immers onderliggende aandoeiningen zoals de vallende ziekte.
Onbegrijpelijk dat de rode duiveltjes zich niet allemaal willen laten vaccineren. De meeste van die voetballertjes hebben immers onderliggende aandoeiningen zoals de vallende ziekte.
-
- Verbannen Gebruiker
Mja, ik ben een beetje een workaholic, denk ik zo :p
Maar goed, daar ga je niet van dood he
Maar goed, daar ga je niet van dood he

Mijn conclusie is eerder dat mensen zichzelf graag erg belangrijk, onmisbaar en druk bezig willen vinden.David_DeWa schreef: ↑2 juni 2021, 21:12Ik twijfel nog tussen een gevoel van medelijden met je situatie of hardop in lachen uitbarsten om wat je jezelf aandoet.
En dat ze dat allemaal ook zijn is slechts een illusie of opgeklopt zelfbeeld.
Voor groepsimmuniteit doet het er helemaal niets toe wie zich laat vaccineren en wie niet.
Wie zich niet laat vaccineren draagt vroeg of laat misschien toch bij door besmet te worden. Hoe drukker je leven, hoe meer
kans.
Slaaptekort, al dan niet door te druk bezig te zijn, geeft waandenkbeelden.
Je hebt gelijk, ik zou het goede voorbeeld moeten geven en een werkloze steuntrekker moeten worden...
En dan klagen over alles en iedereen, zolang ze niet aan mijn uitkering komen (want dan bel ik de vakbond en leggen we het land plat)
En dan klagen over alles en iedereen, zolang ze niet aan mijn uitkering komen (want dan bel ik de vakbond en leggen we het land plat)