BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Ik probeerde eerst positief te zijn maar nu begint het bij mij toch ook een negatieve ervaring te worden. Ik had geld overgeschreven naar mijn saxo rekening op 18 mei. Deze transactie was geweigerd omdat deze van een gezamelijke rekening komt met mijn vrouw.
Ondertussen heb ik mijn geld nogaltijd niet terug gekregen. Al 2 maal gechat met een medewerker en het antwoord dat ik heb is dat er problemen zijn met de instelling die de betalingen doet, en dat ze mij een mail gaan sturen wanneer ze het terug gestort hebben.
Ik vind het maar een vreemd verhaal.
Ondertussen heb ik mijn geld nogaltijd niet terug gekregen. Al 2 maal gechat met een medewerker en het antwoord dat ik heb is dat er problemen zijn met de instelling die de betalingen doet, en dat ze mij een mail gaan sturen wanneer ze het terug gestort hebben.
Kijk eens op https://nl-be.trustpilot.com/review/home.saxo, zegt genoeg denk ik.
Goh, binckbank was blijkbaar niet veel beter.eddyl schreef: ↑3 juni 2021, 08:22 Kijk eens op https://nl-be.trustpilot.com/review/home.saxo, zegt genoeg denk ik.
2.1 voor Saxo en 2.3 voor Binck
https://nl-be.trustpilot.com/review/binck.nl
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Maar als je hier op het forum leest dat iedereen toch Binck veel beter vond maak je toch je bedenkingen over de kwaliteit van de Saxo dienstverlening.
Saxo is zeker anders.
Velen hebben hun weg nog niet gevonden en hebben ook nog niet alle informatie doorgenomen. :-)
Aan de andere kant zal het wel zijn dat Saxo de nodige vereenvoudigingen/besparingen zal doorvoeren; zoals met alle fusies.
Velen hebben hun weg nog niet gevonden en hebben ook nog niet alle informatie doorgenomen. :-)
Aan de andere kant zal het wel zijn dat Saxo de nodige vereenvoudigingen/besparingen zal doorvoeren; zoals met alle fusies.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Het is moeilijk om positief te zijn als geldzaken niet in orde geraken.
Ik zit nog steeds met geld dat op Binck staat en dat niet naar Saxo overgezet wordt, en een Belgisch dividend dat meer dan twee weken na de uitbetaaldatum noch op Binck noch op Saxo staat.
Ik zit nog steeds met geld dat op Binck staat en dat niet naar Saxo overgezet wordt, en een Belgisch dividend dat meer dan twee weken na de uitbetaaldatum noch op Binck noch op Saxo staat.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ook ik zit nu in de gedwongen overgang naar Saxo Bank. In mijn portefeuille heb ik een aantal preferred perpetuals welke noteren in dollar.
Deze keren rente uit, in mijn geval per kwartaal. Er is enkel de Belgische roerende voorheffing van 30% verschuldigd. Dus geen bronheffing (is niet verschuldigd op deze preferred stocks).
Ik merk nu in het overzicht 'resultaat' dat er tot 55% 'kosten' worden aangerekend op mijn uitkeringen, mijn rendement op deze preferred stocks is helemaal gekelderd!!
In het chatgesprek beloofde men mij om dit aan de afdeling taxatie voor te leggen, ik hou mijn hart vast
Deze keren rente uit, in mijn geval per kwartaal. Er is enkel de Belgische roerende voorheffing van 30% verschuldigd. Dus geen bronheffing (is niet verschuldigd op deze preferred stocks).
Ik merk nu in het overzicht 'resultaat' dat er tot 55% 'kosten' worden aangerekend op mijn uitkeringen, mijn rendement op deze preferred stocks is helemaal gekelderd!!
In het chatgesprek beloofde men mij om dit aan de afdeling taxatie voor te leggen, ik hou mijn hart vast
Ik heb mijn cash al overgeschreven. Nu nog de moeilijkere beslissing wat ik ga doen met mijn posities, toch wel een 30tal lijnen. Alles verkopen en langzaam terug heraankopen bij een andere broker of toch nog een transfer aanvragen (en gaat dit nog goed komen).
Hou mij zeker op de hoogte hieromtrent Plataantje (desnoods in privaat bericht), ik heb er zelf ook een boel, en het is ook een van de elementen waar ik had gehoopt dat Saxo niet te veel mee zou (kunnen) knoeien. Blijkbaar lukt het hen dus toch...dakplataan schreef: ↑3 juni 2021, 11:17 Ook ik zit nu in de gedwongen overgang naar Saxo Bank. In mijn portefeuille heb ik een aantal preferred perpetuals welke noteren in dollar.
Dus laat zeker iets weten vanaf ze bij je terug komen.
De lijst van gekende problemen is aangepast.
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles/360018606417Wij zijn ervan op de hoogte dat sommige dividenden vertraging hebben opgelopen met de uitkering. Onze diensten zijn bezig om deze zo snel mogelijk uit te keren op uw rekening.
Het probleem met de kolommen uit de favorietenlijsten van de mobiele Saxo-investor was vandaag opgelost.
En we kunnen vandaag niet aanmelden! Wou eens controleren of mijn dividend van Ageas is toegekomen gisteren, want op dag zelf nagaan lijkt te moeilijk voor Saxo. Met een beetje geluk kan ik dus zondag of maandag eens nagaan wat er op mijn rekening is gebeurd. 2021 dames en heren!
Is dat trouwens ook te moeilijk om men met een 5-cijferige code te laten inloggen op de app zoals bij Binck of Degiro? Nee, telkens dat volledig wachtwoord en dan nog eens een code die je ontvangt via sms.
Ondertussen zijn de dividenden nog altijd een boeltje. Om 1 voorbeeld te geven, ik heb op Saxo al mijn cash gedeelte gehad van het dividend van Intervest maar nog niet de aandelen. Gelukkig heb ik op mijn oude Binck rekening (waar ik niet meer aan kan) mijn volledig dividend dan weer in cash gehad. Strak plan om dergelijke overgang in mei te beginnen doen, goed gewerkt daar bij Saxo/Binck!
Is dat trouwens ook te moeilijk om men met een 5-cijferige code te laten inloggen op de app zoals bij Binck of Degiro? Nee, telkens dat volledig wachtwoord en dan nog eens een code die je ontvangt via sms.
Ondertussen zijn de dividenden nog altijd een boeltje. Om 1 voorbeeld te geven, ik heb op Saxo al mijn cash gedeelte gehad van het dividend van Intervest maar nog niet de aandelen. Gelukkig heb ik op mijn oude Binck rekening (waar ik niet meer aan kan) mijn volledig dividend dan weer in cash gehad. Strak plan om dergelijke overgang in mei te beginnen doen, goed gewerkt daar bij Saxo/Binck!
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Voorlopig (helemaal geen) fan van het saxo platform, en al helemaal niet te spreken over het feit dat de info nu deels in binck zit en deels in saxo. Dit gaat over geld: transparantie, correctheid en volledigheid van informatie is heel belangrijk.
Nu mijn transactiegeschiedenis, rendement en historiek toch een kluwen is geworden, kan ik evengoed eens kijken naar andere brokers.
Nu mijn transactiegeschiedenis, rendement en historiek toch een kluwen is geworden, kan ik evengoed eens kijken naar andere brokers.
Ageas dividend is gisterenmiddag op Saxo gekomen bij mij.DonDraper schreef: ↑5 juni 2021, 08:52 En we kunnen vandaag niet aanmelden! Wou eens controleren of mijn dividend van Ageas is toegekomen gisteren, want op dag zelf nagaan lijkt te moeilijk voor Saxo. Met een beetje geluk kan ik dus zondag of maandag eens nagaan wat er op mijn rekening is gebeurd. 2021 dames en heren!
Smartphoto (uitbetaling 19 mei) nog steeds noppes.
Ondertussen nogaltijd niet mijn geld terug gekregen . Ze kunnen ook geen indicatie geven wanneer ik het terug krijg. Alleen dat ze er mee bezig zijn om de problemen op te lossen.Hilfje schreef: ↑2 juni 2021, 20:12 Ik probeerde eerst positief te zijn maar nu begint het bij mij toch ook een negatieve ervaring te worden. Ik had geld overgeschreven naar mijn saxo rekening op 18 mei. Deze transactie was geweigerd omdat deze van een gezamelijke rekening komt met mijn vrouw.