Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Je bent misschien een landloper voor mijn part.
Neen, je kan hier ook de Jan komen uithangen...
Jan is tegen alles en iedereen en weet het allemaal beter.
De hele coronacrisis had Jan in zijn eentje opgelost en zelfs beter dan alle virologen en vaccinologen..
Jan kan pretenderen ingenieur te zijn maar zelfs 5 gram gezond boerenverstand missen.
Kortom : de zoveelste blaas met veel eigendunk en veel nonsens in elk bericht.
Zo moeten we er uiteraard meer hebben.
Ondertussen ben ik dus reeds sinds 8 februari volledig gevaccineerd. Maar wel via een Phase 3 studie.
Op vaccinnet is er op dit moment helemaal niks, noppes, nada van terug te zien.
Mijn vrouw is door de lieve vrijwilligers van Spoor Oost van een Modernaprik voorzien en die stond 1 uur later al in vaccinnet.
"Alles sal reg komen" hebben ze mij bij de studie beloofd en ze zullen de hele santenboetiek 'ergens in juni' in de systemen steken.
Dat gaat nog eens gebeuren: wel de prik, geen QR-code. Gevaccineerd en toch niet het vliegtuig in. Er zijn er meer met die problemen.
Mijn vrouw is door de lieve vrijwilligers van Spoor Oost van een Modernaprik voorzien en die stond 1 uur later al in vaccinnet.
"Alles sal reg komen" hebben ze mij bij de studie beloofd en ze zullen de hele santenboetiek 'ergens in juni' in de systemen steken.
Dat gaat nog eens gebeuren: wel de prik, geen QR-code. Gevaccineerd en toch niet het vliegtuig in. Er zijn er meer met die problemen.
Vakantie plannen in functie van de vaccinatie? Klinkt eenvoudig maar is verdomd moeilijk in de praktijk.
Mijn situatie:
- 5 gezinsleden van telkens een ander geboortejaar - > minstens 5 verschillende vaccinatiemomenten (kunnen er 10 worden als we allen een dubbele vaccinatie nodig hebben).
- de vaccinatiedatum verschuift telkens: voor mezelf was het initieel begin mei, daarna eind mei, vervolgens begin juni. Nu blijkt het half juni te zijn. Voor mijn (meerderjarige) kinderen was het initieel uiterlijk 11 juli. Nu zou het wel eens half augustus kunnen zijn maar dat weten we nog niet. Je weet dit pas 2 weken op voorhand. Voor mijn kinderen weten we dit pas vermoedelijk eind juli/begin augustus. Als er ook nog een 2e vaccinatie komt (Pfizer: + 5 weken), dan zitten we ergens eind september.
- zowel mijn vrouw als ik moeten onze vakantie ook tijdig doorgeven aan onze werkgevers (pas 2 weken op voorhand laten weten dat we over 2 weken met vakantie gaan, mag niet).
- in september begint terug de school.
Wanneer mag ik dan mijn zomervakantie (juli/augustus) inplannen?
Ik wil heel graag gevaccineerd worden en heb al gepuzzeld om iedereen van mijn gezin gevaccineerd te krijgen en toch 2 weken op reis te kunnen gaan maar voorlopig krijg ik de puzzel niet in elkaar. Ook al omdat ik niet over alle puzzelstukjes (lees: vaccinatiedatums) beschik.
Volgens mij zou het veel eenvoudiger zijn indien we zelf een vaccinatiemoment zouden kunnen kiezen in plaats van een moment willekeurig opgelegd te krijgen. Dan zouden we bv. ons allemaal in dezelfde week kunnen laten vaccineren in plaats van ieder afzonderlijk en verspreid over 3 maanden tijd (met mogelijk 10 verschillende vaccinatiedatums voor onze 5 gezinsleden).
Is dit niet eigen aan dit forum en aan iedereen die post op dit forum?haelewyn schreef: ↑3 juni 2021, 08:34Je bent misschien een landloper voor mijn part.
Neen, je kan hier ook de Jan komen uithangen...
Jan is tegen alles en iedereen en weet het allemaal beter.
De hele coronacrisis had Jan in zijn eentje opgelost en zelfs beter dan alle virologen en vaccinologen..
Jan kan pretenderen ingenieur te zijn maar zelfs 5 gram gezond boerenverstand missen.
Kortom : de zoveelste blaas met veel eigendunk en veel nonsens in elk bericht.
Zo moeten we er uiteraard meer hebben.
-
- Verbannen Gebruiker
Als jij je er goed bij voelt dat je leeft om te werken voor een ander is er geen enkel probleem.
Zij die zo weinig mogelijk werken om zo goed mogelijk te leven zijn je dankbaar.

Je gaat er niet rechtstreeks dood van. Alhoewel dat afhangt wat voor werk je doet.
Maar je zou de eerste niet zijn wiens levenskwaliteit er aanzienlijk door verminderd wordt.
Maar als je levenskwaliteit voornamelijk bepaald wordt door de uren dat je mag werken voor een ander is dat natuurlijk ook geen probleem.
Ieder zijn ding.
-
- Verbannen Gebruiker
Ieder zijn levenswijze en doelen zeker?
Ik heb er geen probleem mee hoe een ander zijn leven inricht of voorstelt. Het is tenslotte zijn leven.
Zolang we elkaar niet in de weg lopen is er geen probleem.
Mensen zoals Aerolla leven blijkbaar om te werken.
Ik werk liever zo weinig mogelijk en geniet zoveel mogelijk van de dingen in het leven.
En als ik werk doe ik dat liever omdat ik het amusant, leerrijk, aangenaam,... vind.
Zo houden mensen zoals Aerolla en mezelf het systeem mooi in evenwicht.

Waren we allemaal zoals Aerolla zouden we op termijn waarschijnlijk allemaal knetter worden.
Waren we allemaal zoals mezelf zou het hele systeem vlug instorten.
Van ieder zijn getal zeker?
-
- Verbannen Gebruiker
Lijkt me nogal normaal.Dixit schreef: ↑3 juni 2021, 09:20 Ondertussen ben ik dus reeds sinds 8 februari volledig gevaccineerd. Maar wel via een Phase 3 studie.
Je hebt deelgenomen aan een gesloten studie die valt onder het medisch geheim.
Het is aan jou of aan de beheerder van de studie om dat te doorbreken en te melden dat je gevaccineerd bent in een andere uitrol dan de normale algemene procedure.
Bij vaccinet zijn het geen helderzienden hoor.
Het zou pas heel verdacht zijn dat vaccinnet wel over je vaccinatiegegevens zou beschikken zonder dat jij of de studiebeheerders hen dat had gemeld. Desnoods via je huisarts.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat zou voor jou en iedereen individueel inderdaad veel eenvoudiger zijn.m-peeters schreef: ↑3 juni 2021, 09:41 Volgens mij zou het veel eenvoudiger zijn indien we zelf een vaccinatiemoment zouden kunnen kiezen in plaats van een moment willekeurig opgelegd te krijgen. Dan zouden we bv. ons allemaal in dezelfde week kunnen laten vaccineren in plaats van ieder afzonderlijk en verspreid over 3 maanden tijd (met mogelijk 10 verschillende vaccinatiedatums voor onze 5 gezinsleden).
Maar als je al die miljoenen individuele aanvragen dan in elkaar moet puzzelen tot een werkbaar geheel krijg je weer andere problemen.
Ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen.
Het is tenslotte geen luxeprobleem maar een crisis van wereldomvang.
Dan pas je je als individu best even aan en werk je mee om de crisis onder controle te krijgen en zet je tijdelijk je individuele luxeproblemen opzij.
Als men de crisis niet onder controle krijgt en deze blijft aanslepen heeft iedereen een probleem.
Van een keertje meer of minder je vakantieplannen aanpassen ga je tenslotte niet sterven of blijvend letsel ondervinden.
Nu ben je wel wat open deuren aan het intrappen.David_DeWa schreef: ↑3 juni 2021, 10:06Lijkt me nogal normaal.Dixit schreef: ↑3 juni 2021, 09:20 Ondertussen ben ik dus reeds sinds 8 februari volledig gevaccineerd. Maar wel via een Phase 3 studie.
Je hebt deelgenomen aan een gesloten studie die valt onder het medisch geheim.
Het is aan jou of aan de beheerder van de studie om dat te doorbreken en te melden dat je gevaccineerd bent in een andere uitrol dan de normale algemene procedure.
Bij vaccinet zijn het geen helderzienden hoor.
Het zou pas heel verdacht zijn dat vaccinnet wel over je vaccinatiegegevens zou beschikken zonder dat jij of de studiebeheerders hen dat had gemeld. Desnoods via je huisarts.
Natuurlijk moet de studie dat vaccin aanmelden bij vaccinnet.
Maar dan wel graag op tijd.
Lees die column maar. Van dat soort fratsen wil ik wel graag verschoond blijven.
En hier ook een sterk staaltje van 'computer says no'.
Zo is dat.David_DeWa schreef: ↑3 juni 2021, 10:00 ..
En als ik werk doe ik dat liever omdat ik het amusant, leerrijk, aangenaam,... vind.
Van ieder zijn getal zeker?
Zoals eerder als tip gegeven : Al wie jaloers is op mijn makkelijk verdiend inkomen mag ook iets aan zijn hart krijgen (morgen al) en de rest erbij.
Gaat makkelijker dan je denkt..
Zolang we maar geen azijn pissen. Daar krijg je niets voor.
-
- Verbannen Gebruiker
Vaccinatie gaat voor op reizen, geen enkel probleem. Vandaar ook dat ik zoveel moeite doe om de puzzel te kunnen leggen. Maar het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. En "pas je reisplannen aan in functie van de vaccinatie", het is gemakkelijker gezegd dan gedaan met een gezin van 5.David_DeWa schreef: ↑3 juni 2021, 10:13Dat zou voor jou en iedereen individueel inderdaad veel eenvoudiger zijn.m-peeters schreef: ↑3 juni 2021, 09:41 Volgens mij zou het veel eenvoudiger zijn indien we zelf een vaccinatiemoment zouden kunnen kiezen in plaats van een moment willekeurig opgelegd te krijgen. Dan zouden we bv. ons allemaal in dezelfde week kunnen laten vaccineren in plaats van ieder afzonderlijk en verspreid over 3 maanden tijd (met mogelijk 10 verschillende vaccinatiedatums voor onze 5 gezinsleden).
Maar als je al die miljoenen individuele aanvragen dan in elkaar moet puzzelen tot een werkbaar geheel krijg je weer andere problemen.
Ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen.
Het is tenslotte geen luxeprobleem maar een crisis van wereldomvang.
Dan pas je je als individu best even aan en werk je mee om de crisis onder controle te krijgen en zet je tijdelijk je individuele luxeproblemen opzij.
Als men de crisis niet onder controle krijgt en deze blijft aanslepen heeft iedereen een probleem.
Van een keertje meer of minder je vakantieplannen aanpassen ga je tenslotte niet sterven of blijvend letsel ondervinden.
Mits enige flexibiliteit zou je zowel op reis kunnen gaan als je spuit kunnen krijgen, zelfs zonder meer administratieve rompslomp door het verplaatsen van datums.
Het huidige vaccinatiesysteem in Vlaanderen (excl. Gent en Antwerpen) is een toonbeeld van bureaucratie: iemand plant voor jou een datum en tijdstip in zonder rekening te houden met je privésituatie (misschien ben je die dag in het buitenland voor je werk?). Als je de datum wil veranderen moet je gaan bellen of mailen (online veranderen werkte niet bij mijn ouders) en moet iemand anders dus een nieuwe datum gaan inplannen én ook nog eens een vervanger zoeken voor je oorspronkelijke vaccinatie (via Qvax) omdat die anders verloren dreigt te gaan.
Waarom niet de mensen gewoon uitnodigen op het moment dat een vaccin beschikbaar is voor hen en hen dan zelf (binnen een bepaalde periode) een datum en tijdstip digitaal laten prikken? Dat is toch niet meer of minder dan een geautomatiseerd agendabeheersysteem dat ook huisdokters, tandartsen ... gebruiken?
Je beschrijft hier inderdaad het Antwerpse systeem. Mijn vrouw kon haar eerste prik inplannen tussen 17 mei en 16 juni en ze kon naar believen door de agenda scrollen. Mooi systeem.
Je moet met die Antwerpse module echt al 'je best doen' om 1 van die 2 shots precies in je twee weken vakantie te krijgen.
Dat lost natuurlijk niet gegarandeerd uw probleem op, gezien de jongsten hun uitnodiging nog niet eens hebben gekregen.
Je moet met die Antwerpse module echt al 'je best doen' om 1 van die 2 shots precies in je twee weken vakantie te krijgen.
Dat lost natuurlijk niet gegarandeerd uw probleem op, gezien de jongsten hun uitnodiging nog niet eens hebben gekregen.
Lijkt me inderdaad een flexibel en minder bureaucratisch systeem en zou het puzzelprobleem voor de planning van onze vakantie kunnen oplossen. Ik had nooit gedacht dit te zeggen maar ... ik woon jammer genoeg niet in AntwerpenDixit schreef: ↑3 juni 2021, 11:49 Je beschrijft hier inderdaad het Antwerpse systeem. Mijn vrouw kon haar eerste prik inplannen tussen 17 mei en 16 juni en ze kon naar believen door de agenda scrollen. Mooi systeem.

Ik snap nog steeds niet waarom dit niet over gans Vlaanderen is toegepast maar enkel in Antwerpen en Gent.
Een verblijf in het ziekenhuis kan veel langer zijn..en je kan ook besparen op je tijd op het forum.Aerolla schreef: ↑2 juni 2021, 20:45 Geen zelfstandige, en dat verlof kan mij echt niks schelen, dat is ook de kwestie niet
Ik heb gewoon veel werk,dus ik heb geen tijd om in een vaccinatiecentrum te gaan rondhangen voor een half uur/uur
sommige mensen hebben veel vergaderingen enzo... Dus mijn vrije slots zijn zeer beperkt
Dus ik wil wel gaan, maar dan zal ik hun wel laten weten wanneer het mij past...
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.