Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Klopt, maar ik had u niet gequoted, toch? Ofwel deed ik iets verkeerd! Ik wou gewoon even een kanttekening plaatsen bij die anekdote (een artikel kan ik het niet noemen) in De Tijd waarbij de waarheid toch wel heel wat genuanceerder is.
Je maakt een afspraak vooraf, maar het gebeurt inderdaad regelmatig dat er gaten vallen, en er dan een oproep gebeurt (bijvoorbeeld op facebook of de twitter), en dan zie je mensen vliegen ernaartoe. Je wordt dus niet uitgenodigd door de overheid, je maakt zélf een afspraak wanneer en waar het je zelf past. Overschotjes zijn er quasi niet, desnoods sturen ze iemand de straat op om volk binnen te sleuren (allez, bij wijze van spreken, anders is het vrijheidsberoving).el perro schreef: ↑3 juni 2021, 20:18 Ken weinig van Canada, geen idee hoe het zit met de voorzieningen zoals apotheken in het hoge noorden....
Hoe doen ze dat daar dan in de apotheken met overschotten?
Pfizer etc zit toch in Flacons van 5 of 6, als je gewoon kan binnenwandelen zit je toch altijd met overschotten?
Er zijn ook verschillen in de provincies onderling. In sommige provincies wordt er ingezet op iedereen een eerste spuitje vooraleer ze aan de tweede spuit beginnen. Zo ken ik er die in Maart een Pfizer kregen, maar nog altijd geen tweede spuitje (mogen/kunnen) halen. Dus perfect is het systeem zeker niet hoor.
Dit lijkt niet correct.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Speciaal voor de 50-jarigen hebben ze hier in de Noorderkempen ook nog wat Astra's van de parking geplukt. Ik vrees dat velen gaan passen voor die Astra's. Benieuwd of de reservisten wel interesse hebben.GroupB schreef: ↑3 juni 2021, 20:26 Mijn vrouw en ik hebben vandaag onze brief gekregen. Astra Zeneca. Na een infectie te hebben doorgemaakt van Covid hebben wij nog altijd antilichamen in het bloed. Voor de brol van Astra Zeneca en J&J passen wij toch. In die vaccins heb ik absoluut geen vertrouwen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vandaag uitnodiging gekregen ...
Waarom delen ze dat niet gewoon mee ?
Pfizer dus veronderstel ik ?Je krijgt twee vaccinaties.
De eerste vaccinatie gaat door op 18-06-2021.
De tweede vaccinatie gaat door op 23-07-2021.
Waarom delen ze dat niet gewoon mee ?
Ik heb mijn uitnodiging op 1 juni per e-mail (en vandaag per post) gekregen en mocht zelf de tijdstippen kiezen. En neen, ‘t is niet Antwerpen of Gent.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als je jonger dan 60 bent, kan ik het begrijpen.GroupB schreef: ↑3 juni 2021, 20:26 Mijn vrouw en ik hebben vandaag onze brief gekregen. Astra Zeneca. Na een infectie te hebben doorgemaakt van Covid hebben wij nog altijd antilichamen in het bloed. Voor de brol van Astra Zeneca en J&J passen wij toch. In die vaccins heb ik absoluut geen vertrouwen.
Als je ouder bent dan 60 keur ik je beslissing af, de specifieke bijwerking van AZ is nagenoeg onbestaande bij mensen >60 jaar.
Ook voor mensen tussen 40 en 60 is de verhouding tussen kans op benefit van het vaccin en de kans op bijwerkingen heel gunstig. Maar goed, je wil natuurlijk niet iets krijgen door het vaccin, dat begrijp ik wel.
Overigens ken ik ook mensen die iets gehad hebben na de tweede dosis van Pfizer, maar dat kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Raar, want in Vlaanderen kan dit in principe enkel voor Gent en Antwerpen. Voor de overige Vlamingen worden de vaccinatiemomenten door iemand van het vaccinatiecentrum ingepland. Of word je misschien in Brussel of Wallonië gevaccineerd?
Nee, het is in Vlaanderen. En het rare is dat vorige week een deel van de familie is moeten gaan en die hebben niet kunnen kiezen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Ik ben een prille veertiger.Charlesvdw schreef: ↑3 juni 2021, 22:40Als je jonger dan 60 bent, kan ik het begrijpen.GroupB schreef: ↑3 juni 2021, 20:26 Mijn vrouw en ik hebben vandaag onze brief gekregen. Astra Zeneca. Na een infectie te hebben doorgemaakt van Covid hebben wij nog altijd antilichamen in het bloed. Voor de brol van Astra Zeneca en J&J passen wij toch. In die vaccins heb ik absoluut geen vertrouwen.
Als je ouder bent dan 60 keur ik je beslissing af, de specifieke bijwerking van AZ is nagenoeg onbestaande bij mensen >60 jaar.
Ook voor mensen tussen 40 en 60 is de verhouding tussen kans op benefit van het vaccin en de kans op bijwerkingen heel gunstig. Maar goed, je wil natuurlijk niet iets krijgen door het vaccin, dat begrijp ik wel.
Overigens ken ik ook mensen die iets gehad hebben na de tweede dosis van Pfizer, maar dat kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik kan enkel zeggen, spijtig voor u en uw gelijkgestemden.GroupB schreef: ↑3 juni 2021, 20:26 Mijn vrouw en ik hebben vandaag onze brief gekregen. Astra Zeneca. Na een infectie te hebben doorgemaakt van Covid hebben wij nog altijd antilichamen in het bloed. Voor de brol van Astra Zeneca en J&J passen wij toch. In die vaccins heb ik absoluut geen vertrouwen.
Weet; spijt komt altijd later en berouw na de zonde.
Verder, het beste
-
- Verbannen Gebruiker
Volgens antivaxxers is Pfizer ook brol: tast hersenen aan in Israël. Blijft niet veel meer over dan. Doel bijna bereikt: zoveel mogelijk simpelen van geest overtuigen dat elk vaccin slecht is. Eerst alle covid vaccins. Dan alle vaccins.E10ne schreef: ↑4 juni 2021, 09:20Ik kan enkel zeggen, spijtig voor u en uw gelijkgestemden.GroupB schreef: ↑3 juni 2021, 20:26 Mijn vrouw en ik hebben vandaag onze brief gekregen. Astra Zeneca. Na een infectie te hebben doorgemaakt van Covid hebben wij nog altijd antilichamen in het bloed. Voor de brol van Astra Zeneca en J&J passen wij toch. In die vaccins heb ik absoluut geen vertrouwen.
Weet; spijt komt altijd later en berouw na de zonde.
Verder, het beste
-
- Verbannen Gebruiker
Als voormalig inwoner van een US staat zal ik je toch niet moeten uitleggen dat de mentaliteit in Noord-Amerika over wel meer zaken anders is dan alleen een vaccin inspuiting?
Zelfs de mentaliteit tussen de inwoners van verschillende staten in hetzelfde Noord-Amerika verschilt grondig. En tussen stedelingen en platteland bewoners nog meer.
Net zoals de gemiddelde mentaliteit van een Noor grondig verschilt van een Madrileen of zelfs een Catalaan of Bask, allen Europeanen.
Om op de vaccins terug te komen, zelfs de mentaliteit tussen een Antwerpenaar, Brusselaar of Ardennees, toch in hetzelfde kleine land verschilt, op dat vlak enorm. In verschillende kleine rurale dorpjes in zuidelijk Wallonië is het nog altijd de burgemeester of de notabele die beslist of een dorp zich wel of niet zal laten vaccineren. Het is er nog steeds een soort stamhoofd.
BTW, een vrijwilliger in een Vlaams of Brussels vaccinatiecentrum geniet ook van een ander vergoedingsstelsel dan in een Vlaams.