Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Je gelooft toch echt niet dat de regering iets in ons voordeel zou beslissen?
Het zal eerder een platte 30% meerwaardebelasting worden waarbij de €240 vrijstelling die nu op dividenden van toepassing is, ook op de meerwaarde van toepassing zal zijn.
En nee, niet €240 vrijstelling op de meerwaarde en nog een keer op de dividenden. Slechts éénmalig.
Maar we zullen zien...
Het zal eerder een platte 30% meerwaardebelasting worden waarbij de €240 vrijstelling die nu op dividenden van toepassing is, ook op de meerwaarde van toepassing zal zijn.
En nee, niet €240 vrijstelling op de meerwaarde en nog een keer op de dividenden. Slechts éénmalig.
Maar we zullen zien...
Laatst gewijzigd door Bae1 op 2 juni 2021, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
Georg schreef: ↑2 juni 2021, 08:47 Nu een vraagje over de dividend- aristocrat Johnson & Johnson.
Er is een met asbest vervuilde talkpoeder affaire aan de gang bij JNJ en gisteren werd de zaak door het hof van beroep afgewezen.
JNJ moet dus aan 20 gevallen die eierstokkanker hadden zo'n 1/10e van gem jaarlijkse vrije cashflow betalen als schadevergoeding.
Er zijn momenteel zo'n 21.800 klachten neergelegd tegen JNJ...moest dit alles ontvankelijk verklaard worden, dan zijn de bedragen gigantisch!
Wat kan het impact zijn voor JNJ naar het Amerikaans recht? Zijn er precedenten? Een killer voor JNJ, dus best alles verkopen of...?
https://www.cnbc.com/2021/06/01/supreme ... nalty.html
Ik sluit mij aan bij de mening van Pukkie007 maar ik koop gewone aandelen zelden om lang te houden en dus meestal om te traden, mijn mening in deze is dus weinig relevant.
Ik bezit ze wel onrechtstreeks via Tekla World Healthcare Fund.
Het is in elk geval zo dat ik bij twijfel verkoop want om iets voor lange tijd te houden moet ge een goeie gemoedsrust hebben.
Jij bent zeker niet alleen met deze kijk want momenteel staat JNJ op bescheiden winst, anders hadden we wel een koersval gezien.pukkie007 schreef: ↑2 juni 2021, 11:27 Dat poeder gaat J&J niet klein krijgen. Er wordt met grote bedragen gegoocheld maar er is ook een deftige provisie aangelegd. Gisteren -2%, en dat is in de loop der jaren ( hoelang speelt dit circus al?) wel meermaals voorgevallen toen de zaak voorkwam. Hopelijk wordt er eindelijk een streep onder of door getrokken.
De enige belasting voor particulieren in Nederland over aandelen is de vermogensrendementsheffing (afgezien van de belasting over een aanmerkelijk belang), dus geen meerwaardebelasting daar.
[/quote]
Bedankt voor de opmerking Dreamy, ik had wellicht een ouwe site vast.
Ik heb het voor den curieuzen tijd es berekend adhv. de tarieven van inkomstenjaar 2021.
Een vermogen van 100.000€ wordt 3,2% belast, 150.000€ = 3,63%, 200.000 = 3,85% enz. Het vermogen wordt progressief belast.
Mattia schreef: ↑25 maart 2021, 17:39 Beetje Unum Group gekocht.
https://finance.yahoo.com/quote/UNM?p=U ... c=fin-srch
Zojuist verkocht met ruim 16% winst aan 31,6$.
Zit nu boven de 90% winst en heb ze nog altijdMattia schreef: ↑3 juni 2021, 21:52Mattia schreef: ↑25 maart 2021, 17:39 Beetje Unum Group gekocht.
https://finance.yahoo.com/quote/UNM?p=U ... c=fin-srch
Zojuist verkocht met ruim 16% winst aan 31,6$.
Ik heb de indruk dat de Amerikanen het een beetje laten afweten de laatste dagen, (wat niets afdoet aan de kwaliteit van Unum), maar zoals je weet prefereer ik Trusts voor de lange termijn en stem ik mijn beleggingen daarop af.
Ik verhoogde de voorgaande dagen mijn posities in een paar Britse holdings en zat zonder cash, vandaar deze verkoop teneinde opnieuw wat cash te hebben.
Mijn portefeuille presteert juist het best onder zo'n omstandigheden zeer lage beta, als de beurs naar omhoogschiet blijft ze meestal achter maar als ze daalt stijgt de mijne , toch 11,1% omhoog de laatste 3 maand , 20,58% dit jaar tot nu toe . Mag al 10% dalen het blijft toch nog een goed jaar .Mattia schreef: ↑4 juni 2021, 14:03
Ik heb de indruk dat de Amerikanen het een beetje laten afweten de laatste dagen, (wat niets afdoet aan de kwaliteit van Unum), maar zoals je weet prefereer ik Trusts voor de lange termijn en stem ik mijn beleggingen daarop af.
Ik verhoogde de voorgaande dagen mijn posities in een paar Britse holdings en zat zonder cash, vandaar deze verkoop teneinde opnieuw wat cash te hebben.
OZK is misschien het verkopen waard 123% winst nu .Maar total return is maar 0,8% meer , wel A qua veiligheid
IVZ zelfde 81,26% hoger nu , 4,3% total return maar D qua veiligheid
GWW ook verkoop kandidaat 205,88% winst nu , total return nu nog van 1,1%
Verkoop eigenlijk maar bij negatieve returns of slechte vooruitzichten , kwestie van de broker en overheid zo weinig mogelijk te sponseren
En andere goede investeringen te vinden
lop schreef: ↑5 juni 2021, 00:50Mijn portefeuille presteert juist het best onder zo'n omstandigheden zeer lage beta, als de beurs naar omhoogschiet blijft ze meestal achter maar als ze daalt stijgt de mijne , toch 11,1% omhoog de laatste 3 maand , 20,58% dit jaar tot nu toe . Mag al 10% dalen het blijft toch nog een goed jaar .Mattia schreef: ↑4 juni 2021, 14:03
OZK is misschien het verkopen waard 123% winst nu .Maar total return is maar 0,8% meer , wel A qua veiligheid
Verkoop eigenlijk maar bij negatieve returns of slechte vooruitzichten , kwestie van de broker en overheid zo weinig mogelijk te sponseren
Ik moet dat aantal transacties bij Bolero ook wat afbouwen, zag op mijn kosten jaaroverzicht van Bolero dat ik op één rekening in 2020 meer dan 6000 euro kwijt ben aan transactiekosten.
Vandaar dat ik nu meer met Mexem werk.
Dat is een stevige onkostennota. Bruto winst zal ook stevig zijn ...
2020 was een excellent jaar om te traden maar ook een goed jaar om toekomstgerichte aankopen te doen (voor de lange termijn).
Dat komt vooral door de koersval van februari, maart ....heb ik zelf weinig verdienste aan.
Een nieuwe analyse over Verizon, voor het volledige artikel, klik op de link ;
Verizon owns the largest wireless network in America, it pays a high forward dividend yield of 4.4%, and the stock trades at just 11 times forward earnings. It's also raised its dividend annually for 14 straight years.
However, Verizon has also consistently underperformed the market. After factoring in reinvested dividends, it's generated a total return of about 150% over the past 10 years. That beats AT&T's (NYSE:T) total return of less than 70%, but it's roughly half of the S&P 500's total return of nearly 300%.
https://www.fool.com/investing/2021/06/ ... gn=article
Verizon owns the largest wireless network in America, it pays a high forward dividend yield of 4.4%, and the stock trades at just 11 times forward earnings. It's also raised its dividend annually for 14 straight years.
However, Verizon has also consistently underperformed the market. After factoring in reinvested dividends, it's generated a total return of about 150% over the past 10 years. That beats AT&T's (NYSE:T) total return of less than 70%, but it's roughly half of the S&P 500's total return of nearly 300%.
https://www.fool.com/investing/2021/06/ ... gn=article
Mexem is veel te duur om te handelen in buitenlandse aandelen in andere munt dan de Euro , Reken maar eens uit als je vergelijkt met De giro , het omwisselen kost je een stuk van uw rib ,Mattia schreef: ↑5 juni 2021, 17:36lop schreef: ↑5 juni 2021, 00:50
Mijn portefeuille presteert juist het best onder zo'n omstandigheden zeer lage beta, als de beurs naar omhoogschiet blijft ze meestal achter maar als ze daalt stijgt de mijne , toch 11,1% omhoog de laatste 3 maand , 20,58% dit jaar tot nu toe . Mag al 10% dalen het blijft toch nog een goed jaar .
Ik moet dat aantal transacties bij Bolero ook wat afbouwen, zag op mijn kosten jaaroverzicht van Bolero dat ik op één rekening in 2020 meer dan 6000 euro kwijt ben aan transactiekosten.
Vandaar dat ik nu meer met Mexem werk.
Bekijk dat maar eens goed het zal je meer opbrengen dan enkele transacties