Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Dat zijn dan ook jouw grootouders en niet representatief of toch niet geldend voor iedereen.
Er zijn genoeg Belgen in de tijd op reis geweest naar Frankrijk, Engeland, Duitsland, ..., zelf tot bijna in Moskou.
Uiteraard zal er toen 's avonds voor de heerd door sommigen ook steen en been geklaagd zijn of waren er mensen die zich niet aan de avondklok hielden en allerlei dingen beraamden die het daglicht niet konden zien of uitbundige feesten hielden.
Het ging alleen nog niet via de sociale media de wereld rond.
-
- Verbannen Gebruiker
Daarvoor moet je niet naar Canada gaan of kijken.
Hetzelfde gebeurt al in Brussel.
Andere aanpak, andere gevolgen.
Ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen (bis).
Ieder systeem zijn fervente voor- en tegenstanders. En een grote middenmoot die hel allemaal gelijk is.
-
- Verbannen Gebruiker
Hier staat dat wel gewoon op de uitnodiging tot vaccinatie.EarthNvstr1 schreef: ↑3 juni 2021, 21:48 Pfizer dus veronderstel ik ?
Waarom delen ze dat niet gewoon mee ?
Ik kan me wel voorstellen als je naar een vaccinatiecentrum moet waar je binnen een bepaald slot een eigen datum kan prikken het moeilijker wordt om het vaccin toe te kennen want ze weten op voorhand niet wat de juiste leveringen binnen dat ruim slot zal zijn.
Jij bent blijkbaar opgeroepen naar een vaccinatiecentrum dat en een vaste prikdatum toekent maar geen vaccin vermeldt op de uitnodiging?
Kan je op de site (van je vaccinatiecentrum) dan niet zien welke vaccins er de lopende week worden toegekend?
Hier is dat gewoon vrij raadpleegbaar.
-
- Verbannen Gebruiker
Er zijn nu wel hartproblemen vastgesteld bij relatief jonge personen die het Pfizer vaccin hebben toegekend gekregen.Charlesvdw schreef: ↑3 juni 2021, 22:40 Overigens ken ik ook mensen die iets gehad hebben na de tweede dosis van Pfizer, maar dat kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
Gezien de leeftijd kunnen dat alleen personen zijn uit een voorkeursgroep of werknemers of familieleden van werknemers van Pfizer zelf.
Meestal heb je na de tweede dosis van Pfizer ook wat meer bijwerkingen of lichte last dan na de eerste.
Na de eerste vaccinatie had ik bv. allee tussen acht uur en achttien na de prik een gevoelige schouder waarin werd geprikt.
Na de tweede vaccinatie was dat gevoel er ook maar veel minder maar dan wel weer de dag na de vaccinatie het gevoel van een lichte kater. Uiteraard niet representatief voor de rest van de bevolking.
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
Nee dat is niet helemaal vreemd.
De bevoorrading van sommige vaccins loopt stabieler dan voorheen
Sommige centra passen hun vaccinatiestrategie dan aan, andere niet.
Voor hetzelfde geld gebeurt er in de toekomst weer iets onverwacht en moet men weer terugschakelen.
Het is net als een grote militaire operatie.
Het leger krijgt van de politieke leiding zijn doelen en ieder bataljon streeft dat doel na maar met eigen inzichten volgens de situatie op het terrein en de ingesteldheid van de lokale bevelvoerder.
Het terrein is ook niet overal gelijk dus de doelen zullen ook niet in dezelfde mate en tegen dezelfde snelheid worden gehaald.
De ingesteldheid van de lokale bevelvoerder verschilt dus de benadering en invulling van de lokale operatie kan ook verschillen.
Er kunnen ook onverwachte hindernissen opduiken die voor een terugslag zorgen, een vluggere ontplooiing of zelfs streken waar men het doel niet zal halen.
Het is ook geen simulatiespel maar voor een keer de realiteit.
Klopt. Mijn vader ging "op reis" naar duitsland, om te werken (arbeit macht frei , light version).David_DeWa schreef: ↑4 juni 2021, 12:23Dat zijn dan ook jouw grootouders en niet representatief of toch niet geldend voor iedereen.
Er zijn genoeg Belgen in de tijd op reis geweest naar Frankrijk, Engeland, Duitsland, ..., zelf tot bijna in Moskou.
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vermoedelijk krijg je als iedereen incl jongeren gevaccineerd is met Pfizer of Moderna, de kans om 1 van deze twee te krijgen. Ik schat ergens in augustus-september.GroupB schreef: ↑4 juni 2021, 06:56Ik ben een prille veertiger.Charlesvdw schreef: ↑3 juni 2021, 22:40
Als je jonger dan 60 bent, kan ik het begrijpen.
Als je ouder bent dan 60 keur ik je beslissing af, de specifieke bijwerking van AZ is nagenoeg onbestaande bij mensen >60 jaar.
Ook voor mensen tussen 40 en 60 is de verhouding tussen kans op benefit van het vaccin en de kans op bijwerkingen heel gunstig. Maar goed, je wil natuurlijk niet iets krijgen door het vaccin, dat begrijp ik wel.
Overigens ken ik ook mensen die iets gehad hebben na de tweede dosis van Pfizer, maar dat kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
Op zich is het AZ wel heel effectief gebleken, zie ook de Schotse studie die ik hier al gepost heb (28 dagen na eerste injectie 95% bescherming tegen ziekenhuisopname). Ook blijken zowel Pfizer als AstraZeneca na twee dosissen zeer effectief tegen de Indiase variant.
Off-topic: vinden jullie het woord "Indiase" ook zo raar ? Ik zou eerder "Indisch" zeggen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Beiden zijn fout. Het is Delta.Charlesvdw schreef: ↑4 juni 2021, 16:30Off-topic: vinden jullie het woord "Indiase" ook zo raar ? Ik zou eerder "Indisch" zeggen.

Niet de vindplaats maar een Griekse letter: waarom de WHO coronavarianten hernoemt
Om stigmatisatie te voorkomen. De Grieken zijn not amused

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Nope.Charlesvdw schreef: ↑4 juni 2021, 16:30
Off-topic: vinden jullie het woord "Indiase" ook zo raar ? Ik zou eerder "Indisch" zeggen.
Dat is onze kolonie.
Enfin, die zijn voor zichzelf begonnen.
Als wij Indisch eten, dan is dat rijsttafel. Met kroepoek. En Heineken natuurlijk.
Overigens is Indiaas ook heel lekker. Op Brick Lane. Ook met Heineken. Maar dan in halve liters (of 568 ml aka 'pint').
Daarentegen heet een inwoner van India wel een Indiër. Columbus had immers de term 'Indiaan' al gereserveerd.
75.000 mensen op Pukkelpop in augustus? Hoe gaan ze dat doen? De helft van de bevolking gaat daartegen nog geen 2de spuit gekregen hebben. Rimpelrock-versie?
Quikie doet het ook weer. Horeca langer open als de Belgjes de EK-finale halen. Nou, die halen ze nooit. Maar nu hoop ik er ineens wel op! Die mag straks de schuilplaats van MVR overnemen.

Quikie doet het ook weer. Horeca langer open als de Belgjes de EK-finale halen. Nou, die halen ze nooit. Maar nu hoop ik er ineens wel op! Die mag straks de schuilplaats van MVR overnemen.

Ook tegen de indische indiase delta variant ?Charlesvdw schreef: ↑4 juni 2021, 16:30 Op zich is het AZ wel heel effectief gebleken, zie ook de Schotse studie die ik hier al gepost heb (28 dagen na eerste injectie 95% bescherming tegen ziekenhuisopname).
Helaas zijn er veel in mijn omgeving veel die na de 1e az prik 12 weken moeten wachten voor de 2e ... da's ergens half augustus... Zij die pfizer/moderna kregen, mogen hun 2e prik al begin juli halen ...Ook blijken zowel Pfizer als AstraZeneca na twee dosissen zeer effectief tegen de Indiase variant.
Vond het ook wat vreemd ... maar blijkbaar is het tegenwoordig indiaas...Off-topic: vinden jullie het woord "Indiase" ook zo raar ? Ik zou eerder "Indisch" zeggen.
https://onzetaal.nl/taaladvies/indisch-indiaas
Geldt deze maatregel ook in Nederland ? Aangezien ik tijdens de wedstrijdjes van de voetballertjes meestal ga fietsen en bij voorkeur in Nederland hoop ik dat de Nederlanders zo lang mogelijk mogen mee spelen zodat ik kan genieten van de rust op de Nederlandse wegen.
Die maatregel geldt zeker in Nederland !Brembos schreef: ↑4 juni 2021, 20:32Geldt deze maatregel ook in Nederland ? Aangezien ik tijdens de wedstrijdjes van de voetballertjes meestal ga fietsen en bij voorkeur in Nederland hoop ik dat de Nederlanders zo lang mogelijk mogen mee spelen zodat ik kan genieten van de rust op de Nederlandse wegen.
A. Indien Nederland de achtste finales haalt, dan blijven de Nederlandse cafés langer open dan 22h.
B. De Nederlandse cafés sluiten om 22h.
A is slechts een langere manier om B te zeggen.
Sneu, maar helaas.
Ach ja, Drees zei het al: "Indië verloren, rampspoed geboren."
En zo was het Oranje voetbal om zeep.