Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Roger_de_klusman
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Beleggen in Bitcoins?
Feestje gaat wel nog een even door denk ik.Bae1 schreef: ↑13 mei 2021, 08:27 Elon Musk: "Tesla aanvaardt bitcoin niet langer als betaalmiddel”
https://www.hln.be/internet/elon-musk-t ... ~a2119ec9/
En toen was het feestje voorbij?
Musk zijn kritiek zou wel eens tegen hem kunnen keren. Behalve dat hij wat labiel overkomt, moet hij toch ook toegeven dat die Tesla's opgeladen worden met dezelfde elektriciteit als waarmee er gemined wordt. Verhouding oorsprong elektriciteit kan wat variëren naargelang locatie, maar je kan niet zeggen dat er geen fossiele brandstoffen gebruikt worden om die Tesla's op te laden.
Iemand al van deze gehoord:
https://www.tijd.be/de-tijd-vooruit/tec ... 05823.html
Iets met theorie en praktijk, maar het idee vind ik best wel revolutionair.
Hier heb ik voor het eerst een ’zit iets in’-gevoel in tegenstelling tot ander crypto-gedoe. Maar er zullen best wel nog veel addertjes zijn, ik ben zeker geen expert.
https://www.tijd.be/de-tijd-vooruit/tec ... 05823.html
Iets met theorie en praktijk, maar het idee vind ik best wel revolutionair.
Hier heb ik voor het eerst een ’zit iets in’-gevoel in tegenstelling tot ander crypto-gedoe. Maar er zullen best wel nog veel addertjes zijn, ik ben zeker geen expert.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bedoel je dit ?
https://dfinity.org/faq/what-is-the-internet-computer
Tja... is inderdaad een mooi initiatief om (eindelijk) "het internet" terug vrij te maken van enkele dominante spelers.
Of het gaat lukken en of *dit* initiatief het gaat halen, is nog wat anders.
Het is in ieder geval een poging en het duidt op een probleem dat "er is" en waar n.m.i. terecht iets aan gedaan zou moeten worden.
https://dfinity.org/faq/what-is-the-internet-computer
Tja... is inderdaad een mooi initiatief om (eindelijk) "het internet" terug vrij te maken van enkele dominante spelers.
Of het gaat lukken en of *dit* initiatief het gaat halen, is nog wat anders.
Het is in ieder geval een poging en het duidt op een probleem dat "er is" en waar n.m.i. terecht iets aan gedaan zou moeten worden.
De grote vraag is altijd of het schaalbaar is. In het begin met weinig gebruikers kan het allemaal perfekt werken in theorie, maar als de massa toestroomt dan pas komt de proef op de som.
Na 14 dagen vooral 's nachts te minen:
Opbrengst in BTC aan huidige gecrashte koers van €29000 : 46,52€
Energieverbruik : +/-10€
Tegen huidig tempo schiet de terugverdientijd van de GPU al omhoog naar 34 weken.
Klein voordeel is wel dat mijn bureau in de ochtend lekker warm is Lang leve telewerk?
Na 4 weken :
Opbrengst in BTC aan huidige koers van €30900 : €76,09
Energieverbruik (487uur) : €22,40
Tegen huidig tempo is de terugverdientijd nu al 46 weken.
Opbrengst in BTC aan huidige koers van €30900 : €76,09
Energieverbruik (487uur) : €22,40
Tegen huidig tempo is de terugverdientijd nu al 46 weken.
Aangezien er hier weinig tot geen interesse lijkt te zijn voor mining, zal dit waarschijnlijk mijn laatste post hierover zijn :
Opbrengst in BTC aan huidige koers van €29800 : €92,30
Energieverbruik (680uur) : €31,30
Tegen huidig tempo is de terugverdientijd 42 weken.
Na 6 weken :
Opbrengst in BTC aan huidige koers van €29800 : €92,30
Energieverbruik (680uur) : €31,30
Tegen huidig tempo is de terugverdientijd 42 weken.
interesse zeker wel, en ik lees passief mee; dus ik zie graag het verdere verloop voorbijkomen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat ik interessanter zou vinden:
- wat is je exacte implementatie ?
- wat is de verwachte opbrengst na de terugverdientijd ? (de initiële investering gaat niet eeuwig mee dacht ik)
- wat is uiteindelijk je verwachte rendement ?
- wat is je exacte implementatie ?
- wat is de verwachte opbrengst na de terugverdientijd ? (de initiële investering gaat niet eeuwig mee dacht ik)
- wat is uiteindelijk je verwachte rendement ?
Wat bedoel je hiermee?
Het is vooral een experiment en een manier om wat crypto in port te krijgen zonder er zelf rechtstreeks geld in te pompen. Door te minen stap ik automatisch gespreid in en moest de waarde van BTC richting de €0 gaan, blijft mijn reëel verlies zéér beperkt. Zeker aangezien GPU reeds in bezit was en hier nog 3 jaar garantie op rest. Voor de berekeningen gebruik ik de aankoopprijs van €620, omdat het hanteren van een nulwaarde geen eerlijke berekening zou opleveren.EarthNvstr1 schreef: ↑19 juni 2021, 13:01 - wat is de verwachte opbrengst na de terugverdientijd ? (de initiële investering gaat niet eeuwig mee dacht ik)
- wat is uiteindelijk je verwachte rendement?
Gemiddeld gezien gaat een deftige GPU zo'n 5 jaar mee (persoonlijk heeft mijn vorige het >7jaar uitgehouden, na intens gebruik), maar daartegen is de GPU voor velen al outdated en wordt ze sowieso vervangen door een nieuwe (en duurdere).
De opbrengst zal natuurlijk afhangen van wat er gebeurt in cryptoland. Maar vooral hoe snel de terugverdientijd bereikt wordt. Volgens de huidige cijfers zou ik vanaf dat moment voor elke €1 aan elektriciteit ongeveer €3 aan crypto terugverdienen, inleg x3 dus, 200% winst. In reële cijfers valt dit allemaal nog mee, aangezien je beperkt bent door je hashrate van je GPU(s). In mijn geval ongeveer €3/24u op dit moment.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bae1, reken je wel de rest van het verbruik van je PC mee (want ik ga er van uit dat die GPU ergens in een pc zit)...
Jazeker, het volledige stroomgebruik is verrekend, maar de GPU is verantwoordelijk voor bijna 85% van het totale verbruik tijdens mining.azerty_123 schreef: ↑19 juni 2021, 21:23 Bae1, reken je wel de rest van het verbruik van je PC mee (want ik ga er van uit dat die GPU ergens in een pc zit)...
Edit: Kleine kanttekening, het percentage is sterk afhankelijk van je systeem en vooral wélke GPU
-
- Newbie
- Contacteer:
Is het voor een particulier nog überhaupt mogelijk om met mining iets te behalen? Moet je al een serieuze installatie hebben denk ik...
Het maakt toch niet uit of je nu particulier bent of een ganse cryptofarm runt? Resultaat per GPU blijft hetzelfde Of het nu de moeite is of niet... Tja, het is in ieder geval voordeliger, maar trager dan rechtstreeks crypto aankopen.CaseClosed schreef: ↑19 juni 2021, 22:49 Is het voor een particulier nog überhaupt mogelijk om met mining iets te behalen? Moet je al een serieuze installatie hebben denk ik...
https://www.tomshardware.com/best-picks ... and-ranked
https://whattomine.com/gpus
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De vraag lijkt mij toch niet zo onzinnig.Bae1 schreef: ↑28 juni 2021, 19:29Het maakt toch niet uit of je nu particulier bent of een ganse cryptofarm runt? Resultaat per GPU blijft hetzelfdeCaseClosed schreef: ↑19 juni 2021, 22:49 Is het voor een particulier nog überhaupt mogelijk om met mining iets te behalen? Moet je al een serieuze installatie hebben denk ik...
Ik kan mij goed voorstellen dat er verschillen zijn in kosten voor "een particulier" (en wellicht bedoelt CaseClosed in België/Vlaanderen) en een "cryptofarm" (waar dan ook).