Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Pukkie,
Hoe werkt dat dan? Ik zag bij Bolero dat er valutarekeningen zijn, maar die staan niet standaard ingesteld als default rekening? Of hoe moet ik me dat voorstellen? Ik ben me aan het voorbereiden op een move van Saxo naar BOL dus wel handige informatie voor me!
Hoe werkt dat dan? Ik zag bij Bolero dat er valutarekeningen zijn, maar die staan niet standaard ingesteld als default rekening? Of hoe moet ik me dat voorstellen? Ik ben me aan het voorbereiden op een move van Saxo naar BOL dus wel handige informatie voor me!
Poldermol schreef: ↑6 juni 2021, 20:50 Pukkie,
Hopelijk niet met jouw vennootschap want ze hebben daar klaarblijkelijk een hekel aan vennootschappen, spijt mij ontzettend dat ik de mijne verhuisde van Bink naar Bolero !
Nee daarvoor heb iK Keytrade. Goed genoeg voor de buy & hold. Voor de speculatievere dingen heb ik een buitenlandse broker. Het zou dus mijn persoonlijke Binck zijn die naar Bolero zal verhuizen (voor een stuk alleszins). Ik ben altijd bereid om iets nieuws een kans te geven maar als ik hier al de horror-verhalen zie over eenvoudigere portefeuilles denk ik dat ik mij mateloos zou enerveren. 70-80 posities in die port, en wellicht een honderd-tal lijnen aan geschreven opties. Als dan uw systeem niet volledig op poten staat zoals bij Saxo dan hou ik mijn hart vast.
Vanwaar de hekel? Compliance die elke twee weken documentjes nodig heeft? Of een andere reden waarom je voelt dat ze u liever kwijt dan rijk zijn?
Vanwaar de hekel? Compliance die elke twee weken documentjes nodig heeft? Of een andere reden waarom je voelt dat ze u liever kwijt dan rijk zijn?
De eerste keer dat je op die vreemde valuta rekening een bedrag wil zetten zal je het toch vanuit je euro's moeten omwisselen?
Akkoord, daarna kan je met je eventuele winst en dividenden verder handelen zonder wisselkoerskosten.
Wanneer je die vreemde valuta ooit van je beleggersrekening wil halen zal je het opgebouwde bedrag terug moeten omwisselen.
!? ...
Ik heb €, £ en $ bij Bolero. Ik zet om als de koers gunstig is. Soms is dat 3 keer per jaar $ naar €, soms is dat 1 keer om de 3 jaar van € naar £. Momenteel heb ik een teveel aan $, daar heb ik dan maar extra aandelen van gekocht.
Polderboy: bij elke transactie die je bij Bolero doet, staat standaard de euro als munt ingesteld. Als je dus je LPG-tankers wil verzilveren in $, dan moet je dat specifiek vermelden. Er is daar wel een balk voorzien, je moet het nog net niet als opmerking vermelden ...
Polderboy: bij elke transactie die je bij Bolero doet, staat standaard de euro als munt ingesteld. Als je dus je LPG-tankers wil verzilveren in $, dan moet je dat specifiek vermelden. Er is daar wel een balk voorzien, je moet het nog net niet als opmerking vermelden ...
Poldermol schreef: ↑6 juni 2021, 21:26 Nee daarvoor heb iK Keytrade. Goed genoeg voor de buy & hold. Voor de speculatievere dingen heb ik een buitenlandse broker. Het zou dus mijn persoonlijke Binck zijn die naar Bolero zal verhuizen (voor een stuk alleszins). Ik ben altijd bereid om iets nieuws een kans te geven maar als ik hier al de horror-verhalen zie over eenvoudigere portefeuilles denk ik dat ik mij mateloos zou enerveren. 70-80 posities in die port, en wellicht een honderd-tal lijnen aan geschreven opties. Als dan uw systeem niet volledig op poten staat zoals bij Saxo dan hou ik mijn hart vast.
Geen enkele medewerking in verband met de verminderde RV van buitenlandse dividend, zelfs degene die normaal automatisch gedaan worden doen ze niet voor vennootschappen.
Ik ben er nu twee jaar bij en zelfs de Amerikaanse zijn nog niet in orde en dus betaal ik nog altijd de volle pot.
Dat is straf, ja. Maar voor de USA maakt het toch niet echt uit omdat je die 100% mag verrekenen met je vennootschapsbelasting in België (als enige land ter wereld dacht ik)? Wat niet wegneemt dat het een triestige zaak is natuurlijk, zou niet mogen zijn.
Gaat niet alleen daarover ik leef van die opbrengsten en dat is nog altijd Euro , Daarbij dient iedereen RV te betalen en dat is ook nog steeds in Euro dat is geen probleem met een kleine portefeuille als het maar bijverdienste is maar in mijn geval zouden de kosten vergeleken met Mexem of bolero teveel oplopen .Mattia schreef: ↑6 juni 2021, 19:36
Ik weet dat je enkel met de grote Amerikaanse aandelen werkt en dat DeGiro dan volstaat, voor mij is dat slechts bijzaak.
Valuta omwisselen doe ik zeer weinig want ik koop en verkoop in dezelfde munten (meestal in ponden en USD )en dus heeft dat ook weinig inpakt.
Cefs en trust heb je niet onder controle en kun je niet correct waarderen daarom blijf ik er liever af je weet nooit wat je koopt tot het te laat is . Jammer genoeg heb ik dat op de harde manier geleerd destijds je kan er maar slimmer van worden
Ik zal waarschijnlijk ook instappen nu.Mattia schreef: ↑11 januari 2021, 14:07 Derde Aankoop voor 2021: Chesnara plc aan 294 pence.
https://finance.yahoo.com/quote/CSN.L?p=CSN.L
https://www.chesnara.co.uk/
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Wimpies schreef: ↑7 juni 2021, 17:01Ik zal waarschijnlijk ook instappen nu.Mattia schreef: ↑11 januari 2021, 14:07 Derde Aankoop voor 2021: Chesnara plc aan 294 pence.
https://finance.yahoo.com/quote/CSN.L?p=CSN.L
https://www.chesnara.co.uk/
Deze heb ik gekocht voor de LT en heb ik dus nog in port, koers deed nog niet veel maar ik ontving ondertussen wel al een pak extra aandelen (stockdividend).
Zie het ook als iets voor de LT, maar ga het toch van nabij opvolgen. Zit beetje risico aan.
Portefeuille:
Mattia schreef: ↑19 april 2021, 17:35 Vandaag South Jersey Industries aangekocht ...
https://finance.yahoo.com/quote/SJI?p=SJI
http://www.sjindustries.com
Vandaag uitgestapt met een winst van +12%.
Ik heb de koersen van een aantal van jouw aankopen gevolgd. Jij weet ze echt wel te vinden. Soms hebben die een parcours achter de rug waar ik bang van word. En het is bijna griezelig hoe ze vanaf jouw aankoop toch zonder meer de weg naar boven terug inzetten. Echt grondig studiewerk kan precies toch wel bijna een glazen bol vervangen ?
Jammer genoeg is het voor velen van ons niet weggelegd om dingen zo grondig te bestuderen (gebrek aan kennis, tijdsgebrek).
Alle respect dat jij en lop hier gratis zo'n tips geven. Want dat zijn ze eigenlijk. Daar kunnen we alleen maar veel van bijleren. Ik hoop dat je dat blijft doen en je zeker niet laat afschrikken door wat jullie soms over je heen krijgen van de ETF-kerk. Ik heb ook een deel ETF, maar ik vind hun onverdraagzaamheid er soms over.
Jammer genoeg is het voor velen van ons niet weggelegd om dingen zo grondig te bestuderen (gebrek aan kennis, tijdsgebrek).
Alle respect dat jij en lop hier gratis zo'n tips geven. Want dat zijn ze eigenlijk. Daar kunnen we alleen maar veel van bijleren. Ik hoop dat je dat blijft doen en je zeker niet laat afschrikken door wat jullie soms over je heen krijgen van de ETF-kerk. Ik heb ook een deel ETF, maar ik vind hun onverdraagzaamheid er soms over.