Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Doe eens de moeite om dat document te lezen, de titel is al ver genoeg om te zien dat het over de risico's van Astra Zeneca bij verschillende leeftijdscategorieën gaat. Het document stelt inderdaad dat bij heel lage virus verspreiding en bij min dertig jarigen het vaccin een groter risico oplevert dan het risico bij een mogelijke virus besmetting. Bij een grotere virus verspreiding is dat al niet meer het geval. Juist om dat minimaal risico uit te sluiten heeft men beslist om Astra Zeneca niet meer te gebruiken bij min 40 jarigen en daarmee is je argument tegen vaccinatie bij jongeren van tafel, indien jongeren zich laten vaccineren zal het niet met Astra Zeneca zijn.Aerolla schreef: ↑6 juni 2021, 15:21 Wel, dan gaan jullie rechtstreeks in tegen EMA?
https://www.domusmedica.be/sites/defaul ... 202021.pdf
De conclusie van Cambridge werd rechtstreeks door EMA overgenomen en bevestigd...
Jongeren zouden zich best wel laten vaccineren, in de eerste plaats om uit te sluiten dat het virus in hun contacten groep ongehinderd kan blijven rondgaan en van daar uit ouderen met een te zwak immuun systeem kan besmetten. In de tweede plaats om de groepsimmuniteit te versterken waardoor er minder virus besmettingen zullen zijn en in de derde plaats uit eigen belang, ook al is de kans op ernstige ziekte eerder klein, ze is niet onbestaande.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Enkel laagrisicopersonen onder de 29 hebben meer nadeel van voordeel van een AZ vaccin.Aerolla schreef: ↑6 juni 2021, 15:21 Wel, dan gaan jullie rechtstreeks in tegen EMA?
https://www.domusmedica.be/sites/defaul ... 202021.pdf
De conclusie van Cambridge werd rechtstreeks door EMA overgenomen en bevestigd...
Ik ken zelf niet veel ervan, dus ik geloof liever het EMA, vermits die mensen ervoor betaald worden...
PS: aan fraude ga je niet dood, (en het is zelfs geen fraude)
Dus enkel als je een laagrisicopersoon onder de 29 bent heb je geen voordeel van AZ.
Trouwens nogal hypothetisch want in B wordt AZ niet meer gegeven onder de 40.
Aerolla, je bent dus onder de 29 jaar met low-exposure risk ? Want anders heb je de gegevens slecht geïnterpreteerd.
En verder sluit ik me aan bij de post hierboven.
Oh, en een verpleegkundige die een vaccin in de wasbak spuit en doet alsof je gevaccineerd bent, die ga je nooit vinden. Dus beweer niet dat bijna iedereen dat doet, NIEMAND doet dat.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
klopt ale, 30 om correct te zijn, maar zo exact hoeft het natuurlijk niet te zijnCharlesvdw schreef: ↑6 juni 2021, 20:39
Aerolla, je bent dus onder de 29 jaar met low-exposure risk ? Want anders heb je de gegevens slecht geïnterpreteerd.

Maar mijn vrees is vooral: we zijn daarachter gekomen x maanden nadat we begonnen zijn met vaccineren, zullen we bij andere vaccins ook nog op zo'n ontdekkingen komen?
Verder weet ik wel dat dat op dit moment nog enkel voor AZ en janssen geldt , maar is dat binnen 3 maand nog zo?
-
- Verbannen Gebruiker
Het lijkt geen slim idee om het vaccineren te vermijden omdat dit mogelijk eventueel in de toekomst een kans is dat er iets fout loopt, als het alternatief is om een bevestigd risico te lopen op corona dat een bevestigd ziekte en sterftebeeld heeft.Aerolla schreef: ↑6 juni 2021, 22:10klopt ale, 30 om correct te zijn, maar zo exact hoeft het natuurlijk niet te zijnCharlesvdw schreef: ↑6 juni 2021, 20:39
Maar mijn vrees is vooral: we zijn daarachter gekomen x maanden nadat we begonnen zijn met vaccineren, zullen we bij andere vaccins ook nog op zo'n ontdekkingen komen?
Verder weet ik wel dat dat op dit moment nog enkel voor AZ en janssen geldt , maar is dat binnen 3 maand nog zo?
Vergeet niet dat spoedig de Corona maatregelen zullen verdwijnen en dus het risico voor de niet-gevacineerden zal verhogen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Er is sprake geweest om het Corona vaccin jaarlijks te herhalen,, zal kwestie zijn om de farmacie nog rijker te maken...
""" Of we jaarlijks een nieuwe coronavaccinatie nodig hebben, is dus geheel afhankelijk van de mutatiemogelijkheden van het virus. 'Het lijkt erop dat het nieuwe coronavirus zichzelf niet zo snel aanpast', aldus Huckeriede. Dat zou mooi zijn, want dat betekent dat we ons niet jaarlijks hoeven te laten vaccineren om beschermd te blijven. 'Maar zeker weten doen we het niet. Daarvoor is eerst meer onderzoek nodig.' """
""" Of we jaarlijks een nieuwe coronavaccinatie nodig hebben, is dus geheel afhankelijk van de mutatiemogelijkheden van het virus. 'Het lijkt erop dat het nieuwe coronavirus zichzelf niet zo snel aanpast', aldus Huckeriede. Dat zou mooi zijn, want dat betekent dat we ons niet jaarlijks hoeven te laten vaccineren om beschermd te blijven. 'Maar zeker weten doen we het niet. Daarvoor is eerst meer onderzoek nodig.' """
Ik heb geen stickertje gekregen op mijn vaccinatiekaartje... Ze hebben in balpen er het nummertje naast geschreven... Ik moet straks (later deze week) gaan voor de 2° spuit AZ en zal eens zien of ik nu wel een stickertje krijg.David_DeWa schreef: ↑6 juni 2021, 14:18
Als je echt gevaccineerd bent heb je naast dat paspoort wel een vaccinatiekaart met per vaccinatie telkens een sticker die verwijst naar de batch van het toegediende vaccin. En je personalia zitten nog eens vervat in een database van de overheid.
Een vervalst paspoort kan dan ook altijd opgespoord worden.
-
- Verbannen Gebruiker
Ok.
Waarschijnlijk dan afhankelijk van vaccinatiecentrum en/of type vaccin*.
*Zal het eens nakijken. Voor Pfizer ben ik zeker, maar voor AZ niet.
Waarschijnlijk dan afhankelijk van vaccinatiecentrum en/of type vaccin*.
*Zal het eens nakijken. Voor Pfizer ben ik zeker, maar voor AZ niet.
Bij ons voor AZ, zeker in het begin, ook geen stickertjes. Ook in balpen erbij geschreven.
Enkele weken geleden waren er wel stickers voor AZ.
Enkele weken geleden waren er wel stickers voor AZ.
Ik weet het niet, oprecht, ik heb geen idee wat ik al dan niet zal doenDavid_DeWa schreef: ↑7 juni 2021, 13:54Dan ga je je ook niet laten vaccineren met Pfizer?
Want dan loop je in jouw leeftijdscategorie een verhoogd risico op hartproblemen.
En als je dat niet gelooft, zal ik je wel iets anders wijsmaken.Aerolla schreef: ↑7 juni 2021, 15:41Ik weet het niet, oprecht, ik heb geen idee wat ik al dan niet zal doenDavid_DeWa schreef: ↑7 juni 2021, 13:54
Dan ga je je ook niet laten vaccineren met Pfizer?
Want dan loop je in jouw leeftijdscategorie een verhoogd risico op hartproblemen.
Hier reeds gezegd: spijt is altijd het laatst.
Veel geluk bij uw keuze
-
- Verbannen Gebruiker
ALS ik een vaccin neem zal het een Pfizer zijn. Maar me laten testen om op reis te gaan .. nee merci. Asymptomatisch etc .. ik geloof daar niet in evenals mondmaskers. Neen het Covid-19 verhaaltje pakt niet bij mij.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.