Holdings
TIP
Re: Holdings
Dat was toch een zeer slecht aandeel volgens sommige pastoors op het forum.
Ook nog eentje die de All Time Highs aan mekaar rijgt is Stellantis. En dat is dan weer goed nieuws voor Peugeot Invest en EXOR.
Exor blijft desondanks de laatste maanden wel wat aanmodderen. Niet dat dat een probleem is, want ik zit er in voor de LT. Had wel gehoopt dat Exor wat meer mee ging profiteren de laatste maanden.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Op 7 maanden ( Van 1/11 tot heden) +50%. Ze mogen wat mij betreft nog wat verder “aanmodderen” op die manier
Ik zei dan ook de laatste maanden. Koers staat op ongeveer hetzelfde niveau als 3 maand geleden. Stellantis in dezelfde periode 25%. Dit zal natuurlijk te maken hebben met andere posities van Exor die het minder doen of de korting die terug groter werd.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
https://www.google.com/finance/quote/OD ... window=MAX
Ze moeten daar bij sofina (het fel besproken topaandeel) nog precies veel inhalen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat betreft Exor:
Meten is weten. Het gros van de NAV/portfolio is immers beursgenoteerd.
Waardetoename tov 31/12 bij CNH Industrial en de combo Stellantis/Faurecia tov FCA.
Waardeafname tov 31/12 bij Ferrari en Juventus.
Voor de private portefeuille fair value 31/12 gebruikt, hoewel dit waarschijnlijk een onderschatting is gezien opgelopen waarderingen in veel sectoren tov 31/12.
Partner RE kan de NAV makkelijk met 500m€ + of - doen flippen. 1Q2021 resultaten van Partner RE toonden een verlies, alhoewel significant lager dan 1Q2020 en hoofdzakelijk gedreven door niet-gerealiseerde verliezen. Resultaten van financials kunnen enorm schommelen. Eigen vermogen wellicht stabielere graadmeter, en dit ging er (beperkt) op vooruit. Ik zie niet meteen een reden voor een negatieve herwaardering.
Rekening gehouden met geïncasseerde divs en het eigen nog uit te keren div en met de obligatie-operaties (tender offer, nieuwe uitgifte).
Al bij al conservatieve inschatting levert discount op holdingniveau van afgerond 40% tov 35% eind 2020.
Overzicht vind je hier: https://twitter.com/orakelvanoilsjt/sta ... 0960538624
Meten is weten. Het gros van de NAV/portfolio is immers beursgenoteerd.
Waardetoename tov 31/12 bij CNH Industrial en de combo Stellantis/Faurecia tov FCA.
Waardeafname tov 31/12 bij Ferrari en Juventus.
Voor de private portefeuille fair value 31/12 gebruikt, hoewel dit waarschijnlijk een onderschatting is gezien opgelopen waarderingen in veel sectoren tov 31/12.
Partner RE kan de NAV makkelijk met 500m€ + of - doen flippen. 1Q2021 resultaten van Partner RE toonden een verlies, alhoewel significant lager dan 1Q2020 en hoofdzakelijk gedreven door niet-gerealiseerde verliezen. Resultaten van financials kunnen enorm schommelen. Eigen vermogen wellicht stabielere graadmeter, en dit ging er (beperkt) op vooruit. Ik zie niet meteen een reden voor een negatieve herwaardering.
Rekening gehouden met geïncasseerde divs en het eigen nog uit te keren div en met de obligatie-operaties (tender offer, nieuwe uitgifte).
Al bij al conservatieve inschatting levert discount op holdingniveau van afgerond 40% tov 35% eind 2020.
Overzicht vind je hier: https://twitter.com/orakelvanoilsjt/sta ... 0960538624
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Ik zou die grafiek toch eens kritisch bekijken ...laeka schreef: ↑5 juni 2021, 16:02https://www.google.com/finance/quote/OD ... window=MAX
Ze moeten daar bij sofina (het fel besproken topaandeel) nog precies veel inhalen.
Een gewaardeerde bijdrage Afrodiziak
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als kapelaan geef ik u graag “de zegen””! Gij zijt wellekome.
Maar hier op aarde gaan we nog even rustig afwachten. Die meneer Bill Ackman met zijn Pershing Square Holding is zowel verleidelijk als gevaarlijk. Voorlopig laat deze leek en ongelovige het over aan Avi Global Trust.
En de familie van Odetten laat deze kapelaan ook graag over aan medebeleggers. Wellicht snappen kapelaans er niets van; vraag de pastoor! In mijn biecht zal ik de pastoor vertellen waarom ik Bollore heb gekocht! En nu zo snel mogelijk wil kwijtraken zonder winst en kosten.
Deze kapelaan gaat vooral voor de holdings Sofina en Brederode die overigens vaak werden afgeraden op dit forum.
Maar hier op aarde gaan we nog even rustig afwachten. Die meneer Bill Ackman met zijn Pershing Square Holding is zowel verleidelijk als gevaarlijk. Voorlopig laat deze leek en ongelovige het over aan Avi Global Trust.
En de familie van Odetten laat deze kapelaan ook graag over aan medebeleggers. Wellicht snappen kapelaans er niets van; vraag de pastoor! In mijn biecht zal ik de pastoor vertellen waarom ik Bollore heb gekocht! En nu zo snel mogelijk wil kwijtraken zonder winst en kosten.
Deze kapelaan gaat vooral voor de holdings Sofina en Brederode die overigens vaak werden afgeraden op dit forum.
De stijging van de rente waardoor de obligaties in portefeuille (waarin het merendeel van de float geïnvesteerd is) in waarde dalen. Daardoor bekom je dus een boekhoudkundige waardedaling die niet gerealiseerd is. Niet echt iets onverwacht dus, aangezien obligaties altijd terug-evolueren naar 100% tegen de vervaldatum.Afrodiziak schreef: ↑5 juni 2021, 16:27 Ik zie niet meteen een reden voor een negatieve herwaardering.
Let wel: de verzekeringsverplichtingen dalen ook bij een hogere rente, aangezien deze tegen een hogere factor worden verdisconteerd. Per saldo is een hogere rente juist positief. Omdat verzekeraars verplicht zijn om obligatieportefeuilles te matchen met hun te verwachten toekomstige verzekeringsclaims, moeten ze wel obligaties vasthouden. Beter verdien je dus nog enige cashflow in de vorm van rente.Poldermol schreef: ↑5 juni 2021, 21:34De stijging van de rente waardoor de obligaties in portefeuille (waarin het merendeel van de float geïnvesteerd is) in waarde dalen. Daardoor bekom je dus een boekhoudkundige waardedaling die niet gerealiseerd is. Niet echt iets onverwacht dus, aangezien obligaties altijd terug-evolueren naar 100% tegen de vervaldatum.Afrodiziak schreef: ↑5 juni 2021, 16:27 Ik zie niet meteen een reden voor een negatieve herwaardering.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid over hetgene waarover je me quote: ik had het niet over de reden waarom Partner RE ongerealiseerd verlies leed in 1Q2021. Dat was idd door mark to market loss op fixed income. Dat werd deels gecompenseerd door meerwaardes op de equity portefeuille (grotendeels unrealised) en op de other/private equity portefeuille (realised).Poldermol schreef: ↑5 juni 2021, 21:34De stijging van de rente waardoor de obligaties in portefeuille (waarin het merendeel van de float geïnvesteerd is) in waarde dalen. Daardoor bekom je dus een boekhoudkundige waardedaling die niet gerealiseerd is. Niet echt iets onverwacht dus, aangezien obligaties altijd terug-evolueren naar 100% tegen de vervaldatum.Afrodiziak schreef: ↑5 juni 2021, 16:27 Ik zie niet meteen een reden voor een negatieve herwaardering.
In non-life is het jaar alvast goed gestart, met een 96.7% combined ratio, ondanks een 100m$ impact van winterstorm Uri (je weet wel, degene die in Texas lelijk huis heeft gehouden), tenminste deels dankzij een betere business mix/betere rentabiliteit wat een werkpunt is.
Ik had het over eventuele "reden tot negatieve herwaardering" van het Partner RE-belang zelf, op niveau Exor. Niet onbelangrijk gezien het bvb eind 2020 23% van de GAV deel uitmaakte. Met een flattish book value van Partner RE, al bij al beperkte mark to market impact in 1Q en 10Y US gov bonds die sinds eind 1Q eerder flattish tot licht dalend zijn zie ik geen reden voor Exor (of beter gezegd de externe schatter) om het Partner RE belang (significant) te herwaarderen. Het is de grootste unlisted positie in hun portefeuille, en er zijn wel redelijk wat waarderingswings geweest het voorbije jaar (door het Covio bod dat nadien weer afsprong). Vandaar het aandachtspunt.
Dit ter validatie van de quick & dirty berekening van Exor's NAV.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Ha excuus, ik dacht dat het over de resultaten van PartnerRe ging, pardon!