Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Inderdaad.RGiskard schreef: ↑9 juni 2021, 12:26 Ik ga alvast 4 keer naar het buitenland op reis deze zomer. Telkens met voorzorgen, en niet naar toeristische hotspots.
Het virus kent geen grenzen, en zelf voel ik me ook eerder Europeaan dan Belg. Ik zie niet in waarom ik zou stoppen aan een lijn die ze in 1830 op een kaart getekend hebben, het virus gaat dat ook niet doen.
Maar de onbekende factor is dat er iemand aan die lijn staat die de lijn wel au serieux neemt en je eventueel wel kan doen stoppen en terugkeren.
Dat risico neem ik er bij. Ik ben flexibel, reis alleen, en met de auto. Als mijn vakantiebestemming de avond voor vertrek op slot gaat, dan kan ik nog altijd de andere kant op rijden 

ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Dat is voor mij toch iets moeilijker. Wij zijn met 5 en gaan met het vliegtuig op reis. Alles is op voorhand gepland en geboekt.
Als morgen de oranje zone waar we binnenkort naar toe gaan plots rood zou worden, dan vertrekken we evengoed (reizen naar een rode zone binnen Europa mag) maar dan nemen we de gevolgen erbij (testen, quarantaine bij thuiskomst ...). Uiteraard blijven we ter plaatse de coronamaatregelen respecteren. Voor alle duidelijkheid: we gaan niet op hotel, huren een huisje voor ons alleen en zitten in een boerengat (of beter gezegd vissersdorpje).
-
- Verbannen Gebruiker
Idem en zelfs iets luchtiger en individueler dan met de auto.

Daarom dat ik ook dat klein risico erbij neem.
Na terugkeer onverwacht voor x-tijd in quarantaine moeten is ook geen probleem. We werken toch van thuis uit.
Maar in het geval van een kroostrijk gezin met een traceerbaar huurhuis lijkt me dat toch een ander verhaal.
Wat bedoel je met “traceerbaar huurhuis”? Geeft dat een probleem?David_DeWa schreef: ↑9 juni 2021, 16:22Idem en zelfs iets luchtiger en individueler dan met de auto.![]()
Daarom dat ik ook dat klein risico erbij neem.
Na terugkeer onverwacht voor x-tijd in quarantaine moeten is ook geen probleem. We werken toch van thuis uit.
Maar in het geval van een kroostrijk gezin met een traceerbaar huurhuis lijkt me dat toch een ander verhaal.
-
- Verbannen Gebruiker
Net zoals een traceerbare hotelkamer.

Onder normale omstandigheden geeft dat geen probleem.
Maar als een land onverhoeds op slot gaat vinden ze je daar wel het eerst om je de weg richting grens te wijzen.

Pff, dat is toch wel heel zwaar doemdenken. Ik denk niet dat landen als Italië, Spanje of Griekenland plots in lockdown zullen gaan tijdens de zomermaanden en buitenlandse toeristen van vandaag op morgen buiten zullen zetten. Als de coronacijfers zouden opflakkeren in die landen, dan zullen er wellicht terug strengere maatregelen komen (in de zin van mondmaskerplicht of sluiting van bepaalde winkels of zaken). Trouwens, binnen de EU zijn hierover afspraken gemaakt.David_DeWa schreef: ↑9 juni 2021, 19:00Net zoals een traceerbare hotelkamer.![]()
Maar als een land onverhoeds op slot gaat vinden ze je daar wel het eerst om je de weg richting grens te wijzen.![]()
Ik maak me daar dus geen zorgen over. Ik was vooral benieuwd naar wat je met “traceerbaar” bedoelde. Via een PLF zijn alle buitenlandse toeristen traceerbaar, ongeacht of je op hotel, in een vakantiehuis of bij kennissen logeert.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 10 juni 2021, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De coronacijfers blijven dramatisch... zakken.
Er is zelfs nog geen vertraging van de daling in zicht.
Ik voorspel: zodra de daling begint te vertragen, zal een of andere biostatisticus zich daar keihard zorgen over maken !
Er is zelfs nog geen vertraging van de daling in zicht.
Ik voorspel: zodra de daling begint te vertragen, zal een of andere biostatisticus zich daar keihard zorgen over maken !
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Hoe blijf je “niet traceerbaar”? Door rond te zwerven, door je te vermommen als een autochtoon ...?David_DeWa schreef: ↑9 juni 2021, 19:00Net zoals een traceerbare hotelkamer.![]()
Maar als een land onverhoeds op slot gaat vinden ze je daar wel het eerst om je de weg richting grens te wijzen.![]()
Bijvoorbeeld. Dat laatste, inderdaad.m-peeters schreef: ↑10 juni 2021, 08:19Hoe blijf je “niet traceerbaar”? Door rond te zwerven, door je te vermommen als een autochtoon ...?David_DeWa schreef: ↑9 juni 2021, 19:00
Net zoals een traceerbare hotelkamer.![]()
Overigens ben ik wel wat verbaasd over de algemene stelling 'grenzen zijn ook maar een lijntje op de kaart'. Dat bleek in 2020 erg tegen te vallen ! Het zal allemaal wel los lopen, maar her en der zullen er wel vakanties door de neus geboord worden.
Deze bijvoorbeeld. Lekker is dat !
Of Nederland. Heel Europa maakt zich klaar voor de Coronapas: gevaccineerd + 2 weken en je mag zonder gedonder het land in.
Inmiddels doet Nederland het tegenovergestelde. Nederland in ? PCR-test verplicht, ook voor de gevaccineerden.
Als u het had gemist: dat is per 1 juni ingegaan.
Kleine uitzondering: verblijven korter dan 12 uur. De Carpe Noctem-regel. Voor pintelierders in Sluis.

Wel, dan doen we dat gewoon zo. En na twaalf komt één.
-
- Verbannen Gebruiker
Inderdaad, zo zou je het ook kunnen benoemen.
Ik noem het liever voorbereid zijn op alle mogelijke scenario's.
En daar hoort ook een worst case scenario bij.
Komt het er niet van, zoveel te beter.
Wat jij en ik daarover denken doet weinig ter zake. Ik heb geen beslissingsbevoegdheid in België, laat staan er buiten.Ik denk niet dat landen als Italië, Spanje of Griekenland plots in lockdown zullen gaan tijdens de zomermaanden en buitenlandse toeristen van vandaag op morgen buiten zullen zetten. Als de coronacijfers zouden opflakkeren in die landen, dan zullen er wellicht terug strengere maatregelen komen (in de zin van mondmaskerplicht of sluiting van bepaalde winkels of zaken). Trouwens, binnen de EU zijn hierover afspraken gemaakt.
Ik hou dus liever een beetje rekening met wat lokale en buitenlandse politici op het ogenblik als het tegen alle verwachtingen toch nog mis gaat allemaal in hun hoofd kunnen krijgen. Wat dat allemaal kan zijn is niet moeilijk. Kijk tot een jaar terug in de recente geschiedenis.
Afspraken in de EU over gezondheidszorg? Dat als het er op aan komt ieder land zijn eigen zin doet. Dat is toch de afspraak die ze nu al een tijdje in de praktijk brengen.
Ik maak me ook geen zorgen over jouw situatie.Ik maak me daar dus geen zorgen over. Ik was vooral benieuwd naar wat je met “traceerbaar” bedoelde. Via een PLF zijn alle buitenlandse toeristen traceerbaar, ongeacht of je op hotel, in een vakantiehuis of bij kennissen logeert.

En ook niet over de mijne want ik moet alleen voor mezelf zorgen.
Ik logeer trouwens bij geen van de drie.

Sommigen maken zich nu al zorgen, omdat ze minder op tv zullen mogen komenCharlesvdw schreef: ↑9 juni 2021, 20:33

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
I'm so damn proud!

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Tja, je kan je natuurlijk altijd op het ergste voorbereiden (in de hoop dat het niet nodig is).David_DeWa schreef: ↑10 juni 2021, 08:47Inderdaad, zo zou je het ook kunnen benoemen.
Ik noem het liever voorbereid zijn op alle mogelijke scenario's.
En daar hoort ook een worst case scenario bij.
Komt het er niet van, zoveel te beter.
Maar dan kan ik net zo goed rekening houden met :
- het vliegtuig dat neerstort;
- een aardbeving in de regio waar we verblijven;
- een aanslag van moslimextremisten:
- de plaatselijke maffia;
...
Ik denk dat ik dan misschien toch maar thuis blijf ...

-
- Verbannen Gebruiker
Vliegtuig? Ik dacht dat je met de auto op reis ging? 
Ik bedoel ook niet dat je je op het ergste moet voorbereiden.
Wel dat je ermee rekening kan houden dat iets kan gebeuren.
En sommige zaken hebben nu eenmaal meer kans dat ze zich zullen voordoen dan anderen.
En iedereen houdt al dan niet in min of meerdere mate rekening met onverwachte wendingen die men niet in de hand heeft.
Anders zouden mensen ook geen niet verplichte verzekeringen afsluiten. De meeste verzekeringen heb je zelf nooit nodig.
De meeste zaken waar mee mee rekening houdt, en ik hou in de praktijk en afhankelijk van plaats en tijdstip waarschijnlijk met meer zaken rekening uit je lijstje dan jij*, zullen zich ook niet voordoen.
Gelukkig maar.
*waarschijnlijk niets meer aan te doen, beroepsmisvorming.

Ik bedoel ook niet dat je je op het ergste moet voorbereiden.
Wel dat je ermee rekening kan houden dat iets kan gebeuren.
En sommige zaken hebben nu eenmaal meer kans dat ze zich zullen voordoen dan anderen.
En iedereen houdt al dan niet in min of meerdere mate rekening met onverwachte wendingen die men niet in de hand heeft.
Anders zouden mensen ook geen niet verplichte verzekeringen afsluiten. De meeste verzekeringen heb je zelf nooit nodig.
De meeste zaken waar mee mee rekening houdt, en ik hou in de praktijk en afhankelijk van plaats en tijdstip waarschijnlijk met meer zaken rekening uit je lijstje dan jij*, zullen zich ook niet voordoen.
Gelukkig maar.
*waarschijnlijk niets meer aan te doen, beroepsmisvorming.