Nividia
TIP
Nividia
Ik bezit Nividia aandelen die binnenkort worden gesplit. Nu heb ik gehoord dat je ze beter voor de split verkoopt omdat je 30% Roerende voorheffing dient te betalen in België.
Op een ander forum las ik dat Binck reeds zou per mail bevestigd hebben dit niet te doen, ikzelf heb net gebeld naar Bolero en zij zeggen op dit moment niet te weten welke financiële afwerking er zou komen op deze split en dus 30% voorheffing zou kunnen ?
Iemand raad?
Op een ander forum las ik dat Binck reeds zou per mail bevestigd hebben dit niet te doen, ikzelf heb net gebeld naar Bolero en zij zeggen op dit moment niet te weten welke financiële afwerking er zou komen op deze split en dus 30% voorheffing zou kunnen ?
Iemand raad?
Re: Nividia
Waar heb je dat gehoord? Een aandelensplit is een puur administratieve regeling, waar je eigenlijk niets mee te maken hebt en waarbij (uiteraard) geen RV betaald dient te worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is geen spin-off maar een aandelensplit, dat heeft helemaal geen fiscale gevolgen. Gewoon houden dus.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Dit gaat toch over Nvidia, is het niet?
Dat mensen aandelen bezitten waarvan ze niet eens weten hoe de naam geschreven wordt zegt veel over het huidige beursklimaat.
Met alle respect voor de TS verder, hij is zeker niet de enige.
Dat mensen aandelen bezitten waarvan ze niet eens weten hoe de naam geschreven wordt zegt veel over het huidige beursklimaat.
Met alle respect voor de TS verder, hij is zeker niet de enige.
Gaat dit over de fusie van Nvidia met Nivea?
Dat is niet wat er staat.
Bij buitenlandse aandelensplitsingen durven sommige banken inderdaad de mist in te gaan. Better safe than sorry, denkt Paepen waarschijnlijk.Pascal Paepen schreef:Wacht wel met de aankoop van NVIDIA-aandelen tot na 19 juli. Het is mogelijk dat je in België zal belast worden op die splitsing, maar zo’n eventuele belasting vermijd je als je de aandelen pas koopt na de splitsing.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bij Apple en bij Tesla was er vorig jaar geen RV, maar ook toen kan de broker het maar op de allelaatste dag bevestigen.
Ik had toen Tesla ook al verkocht voor de zekerheid.
Het blijft hoe dan ook jammer dat dat zo lang onzeker is.
Apple en Tesla waren gewone splitsingen, deze splitsing zal gebeuren met behulp van een dividenduitkering in aandelen.leergierig schreef: ↑16 juni 2021, 19:01 Bij Apple en bij Tesla was er vorig jaar geen RV, maar ook toen kan de broker het maar op de allelaatste dag bevestigen.
Had in het verleden dit ook bij aandeel Match en moest 30% RV betalen daardoor meer dan 900€ zover winst kwijt
Nu begin ik ook ongerust te worden
Iemand al iets gehoord van Saxo/Binck over deze case?
Iemand al iets gehoord van Saxo/Binck over deze case?
Stond gisteren ook in HLN en dit is een splitsing via dividend en dan zou er 30% RV moeten betaald worden, heb het zelf voor gehad verleden jaar met splitsing van Match!
En ook nu weer bevestiging: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 49480.html
@TopicStarter
Nividia zal waarschijnlijk zo gesplitst worden dat de midden 'i' verdwijnt. Voor het laten verdwijnen van die 'i' zal jij dan waarschijnlijk 30% RV moeten betalen.
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... lit-Nvidia
Nividia zal waarschijnlijk zo gesplitst worden dat de midden 'i' verdwijnt. Voor het laten verdwijnen van die 'i' zal jij dan waarschijnlijk 30% RV moeten betalen.
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles ... lit-Nvidia
Dat artikel, ook al is het pas verschenen, is al meer dan een week oud. Toen was er nog niets over bekend.Didymus schreef: ↑16 juni 2021, 18:15 Dat is niet wat er staat.
Bij buitenlandse aandelensplitsingen durven sommige banken inderdaad de mist in te gaan. Better safe than sorry, denkt Paepen waarschijnlijk.Pascal Paepen schreef:Wacht wel met de aankoop van NVIDIA-aandelen tot na 19 juli. Het is mogelijk dat je in België zal belast worden op die splitsing, maar zo’n eventuele belasting vermijd je als je de aandelen pas koopt na de splitsing.
Als De Tijd nu schrijft dat er bij de split geen RV af zal gaan, zou ik daar op vertrouwen.
Nividia is de fusie van de 2 bedrijven Nvidia en Nivea.
Alle gekheid op een stokje: het was het enige topic dat ik terugvond over nvidia. De topic titel kan ik zelf niet aanpassen.
Hier moeten toch nog nvidia-beleggers zijn? Of zitten die ondertussen op de bahamas ipv op spaargids?