BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Heb juist een mailtje gekregen dat het binnen een maand aan mij is voor de transfer naar Saxo
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb een ticket gelogd met de vraag of het een fout was of dat we vanaf nu hier wél voor moeten betalen (in tegenstelling tot bij Binck). Ondertussen reactie gekregen dat ze het gaan navragen bij de back office. To be continued...ThomasDM schreef: ↑9 juni 2021, 10:51Ow.. dat is een serieus addertje onder het gras. Heb je daar de klantendienst over aangesproken?Spentita11 schreef: ↑8 juni 2021, 16:49 Opgelet met gesplitste orders! (wslk eerder een probleem bij minder liquide aandelen)
Ik plaatste onlangs een order voor aandelen van Texaf. Het order werd in 3 transacties afgehandeld en nu zie ik dat Saxo voor elke transactie apart kosten aanrekent. Mijn kosten liggen dus maar even 3x hoger dan verwacht!
Ik ben nog eens het overzicht van de kosten gaan opsnorren van Binckbank, en daarin staat uitdrukkelijk dat Binck.be geen extra kosten aanrekent als het order gesplitst wordt.
Bij Saxo is het helaas anders. (al blijven, volgens de help pagina's van Saxo, de kosten voor ex-binck klanten 'grotendeels' hetzelfde...)
Ik ben momenteel al meer dan 3 weken aan het wachten om het geld van mijn geweigerde storting terug te krijgen. Dit vind ik toch wel echt lang. 23 dagen, en support zegt telkens we kunnen niet zeggen wanneer het probleem opgelost is.
23 dagen om uw eigen geld terug te krijgen is niet normaal. Ofwel is het een boeltje van jewelste bij Saxo en zal je maar automaisch klant worden daar.
IK ga toch eens kijken bij Bolero, beetje duurder maar ik zal waarschijnlijk beter slapen dan in zee te gaan met een onbetrouwbare broker.
IK ga toch eens kijken bij Bolero, beetje duurder maar ik zal waarschijnlijk beter slapen dan in zee te gaan met een onbetrouwbare broker.
Klacht neerleggen bij de Ombudsdienst van Bank en Financiënwezen want dit is niet meer normaal!
Ik heb gebeld ipv een chat gestart en heel direct gezegd dat ik mijn geld terug wil. Ze gaan mij vandaag of morgen terug bellen. Die persoon kon alleen zien dat de betaling ergens vast zet, maar kon niet de reden zien. Dus daarvoor moet die een collega contacteren. Ben benieuwd.
Ik krijg wel de indruk dat er een ander team aan de chat support desk zit dan degene die de telefoon opnemen.
Ik krijg wel de indruk dat er een ander team aan de chat support desk zit dan degene die de telefoon opnemen.
Heeft er iemand ondervinding met de transfer van een effectenportefeuille van Binck naar Keytrade. Ik zie dat de documenten per post moeten opgestuurd worden. Klopt dit?
Waar ben jij aan het kijken ?
Bij Keytrade kan ik alleen een formulier vinden voor een transfer naar een andere bank.
Bij Binck alleen een formulier waarmee zij alles van een andere broker overnemen.
Maar van Binck naar Keytrade zie ik geen formulieren staan...
Ben er ook over aan het denken om dat te doen, dus als je ze gevonden hebt, mag je me informeren waar ik ze kan vinden.
Bij Keytrade kan ik alleen een formulier vinden voor een transfer naar een andere bank.
Bij Binck alleen een formulier waarmee zij alles van een andere broker overnemen.
Maar van Binck naar Keytrade zie ik geen formulieren staan...
Ben er ook over aan het denken om dat te doen, dus als je ze gevonden hebt, mag je me informeren waar ik ze kan vinden.
"Keytrade effectentransfer" in een zoekmachine ingeven geeft dit als eerste resultaat: https://www.keytradebank.be/nl/beurs/effectentransfer/
Gewoon formulier van Keytrade invullen en per mail sturen naar de klantendienst. Heb het meermaals gedaan vanuit Deutschebank en werkt zeer goed. Ze betalen uw kosten ook terug, zeer snel, wat mij betreft.
Ik heb het geld terug gekregen, blijkbaar heeft het telefoontje geholpen.
Is dat ondertussen in orde gekomen?dakplataan schreef: ↑3 juni 2021, 11:17 Ook ik zit nu in de gedwongen overgang naar Saxo Bank. In mijn portefeuille heb ik een aantal preferred perpetuals welke noteren in dollar.
Deze keren rente uit, in mijn geval per kwartaal. Er is enkel de Belgische roerende voorheffing van 30% verschuldigd. Dus geen bronheffing (is niet verschuldigd op deze preferred stocks).
Ik merk nu in het overzicht 'resultaat' dat er tot 55% 'kosten' worden aangerekend op mijn uitkeringen, mijn rendement op deze preferred stocks is helemaal gekelderd!!
In het chatgesprek beloofde men mij om dit aan de afdeling taxatie voor te leggen, ik hou mijn hart vast
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
De dividenden die op Binck account uitgekeerd werden staan nu nog steeds niet op Saxo
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles/360018606417
Dat probleem staat ondertussen bij de gekende problemen.Wimpies schreef: ↑11 juni 2021, 12:09Is dat ondertussen in orde gekomen?dakplataan schreef: ↑3 juni 2021, 11:17 Ook ik zit nu in de gedwongen overgang naar Saxo Bank. In mijn portefeuille heb ik een aantal preferred perpetuals welke noteren in dollar.
Deze keren rente uit, in mijn geval per kwartaal. Er is enkel de Belgische roerende voorheffing van 30% verschuldigd. Dus geen bronheffing (is niet verschuldigd op deze preferred stocks).
Ik merk nu in het overzicht 'resultaat' dat er tot 55% 'kosten' worden aangerekend op mijn uitkeringen, mijn rendement op deze preferred stocks is helemaal gekelderd!!
In het chatgesprek beloofde men mij om dit aan de afdeling taxatie voor te leggen, ik hou mijn hart vast
https://www.help.saxo/hc/nl-be/articles/360018606417
Ik zit zowel met de venootschap als prive bij Binck. Door de verhalen hier toch maar voorzichtig uitkijken naar een andere broker. Iemand ervaring met een vennootschap bij een andere broker?